Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 augustus 2010, 23:42   #1381
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
NVA is tegen hallfslachtige oplossingen? Wat the **** is confederalisme en condominium dan? Het zijn de moeders van alle halfslachtige oplossingen. Halfslachtiger dan dat bestaat niet, letterlijk en figuurlijk. België splitsen maar niet echt omdat samenwerken niet lukt maar niet willen scheiden en vervolgens Brussel samen besturen.
Ja, als we nou in plaats van confederalisme zouden gaan spreken van twee landen in één koninkrijk ben je dan tevreden?
Uiteindelijk besturen we Brussel vandaag ook al samen, niet? Waar dient anders die Minister van Brusselse Aangelegenheden voor in de Vlaamse Regering? En al dat geld dat we naar Brussel versluizen voor bi-communautaire culturele activiteiten?
fonne is offline  
Oud 12 augustus 2010, 23:57   #1382
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Luiks Prinsbisschoppelijk Hoofdstedelijk gewest. Zouden die dan ook hun historische grenzen gaan terugeisen? Zoals de Vlamingen dat van Brussel wensen.
Gaan ze dan de hoofdstad terug naar Maastricht overbrengen en zich Nedermaas noemen?

Maar Graafschap Loon was een autonoom gebied binnen het Prinsbisdom en dus gaat je vlieger niet op. En anders willen we wel het Hertogdom Limburg terug. En Luxemburg terug naar Nederland.
fonne is offline  
Oud 13 augustus 2010, 00:00   #1383
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Luiks Hoofdstedelijk Gewest
Waterloo lijkt mij geschikter. Er staat al een leeuw en het heeft een zekere symbolische bijklank die ons Vlamingen wel bevalt. Moet natuurlijk wel tweetalig worden, net als Terhulpen. Op die manier wordt weer een historische onrechtmatigheid tenietgedaan.
fonne is offline  
Oud 13 augustus 2010, 00:01   #1384
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ga je dan gebruiken om te bepalen dat Vlamingen het recht hebben op een eigen staat en Brusselaars (met uitbreiding de Franstalige meerderheid in de Brusselse rand) verplicht zijn zich daar bij aan te sluiten zonder eigen keuzevrijheid.
Een gemeenschappelijke geschiedenis? J adan wel, Maar dan riskeert Vlaandern dat ze Limburg (Land van Loon) verliezen.

Je ziet voor elke rechtvaardiging zijn er tegenargumenten. Een straatje zonder einde. En dat kunnen we missen als kiespijn. Want dat brengt niks bij voor de welvaart van de bevolking. Enkel voor de inkomsten van de politici en hun partijen en belangengroepen.
Je ziet wat voor een onbeschrijflijke chaos die extremistische separatisten in 1830 aangericht hebben hé. Laten we daar toch asjeblief een eind aan maken.
Oud 13 augustus 2010, 00:07   #1385
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zijn dat grotere woorden dan 'over mijn lijk'?
Toen Van Speijk ze uitsprak waren de gevolgen inderdaad niet zo fraai.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 13 augustus 2010, 00:10   #1386
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
In tegenstelling tot sommigen zie ik niet in hoe we zomaar Brussel terug Vlaams kunnen maken, ik heb anderzijds nog alle tijd voor me en wie weet vind ik ooit een oplossing voor brussel en dan zal ik die hier met veel plezier posten.
Met heel veel geduld. In het verleden heeft men oplossingen willen forceren met als ''van kwaad tot erger'' als gevolg.
Oud 13 augustus 2010, 00:20   #1387
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Momenteel ontvangt BXL de helft van wat het genereerd dus schrik hebben wij niet.
Je moet toch echt wel eens de rekening maken, nadat alle Vlaamse instellingen weg zijn, nadat de banken die op Vlaams geld teren verhuisd zijn, nadat de telecom en ICT dienstbedrijven verhuisd zijn naar waar hun klanten zitten, etc. Met al de daarvan afgeleide werkgelegenheid.
En als dan al die Vlaamse shoppers en dagjestoeristen niet meer komen.
Na de onafhankelijkheid hebben bedrijven geen enkele reden meer om in Brussel te blijven. Brussel als hoofdstad geeft een zeker prestige, maar vooral: je vindt altijd meertalige hooggeschoolde Vlamingen die bereid zijn om er te komen werken, mensen die bereid zijn te reizen, met respect voor andere culturen, open van geest. En dat is wat internationale bedrijven nodig hebben. 200.000 Vlamingen pendelen naar Brussel, 200.000 werklozen zijn er in Brussel. Waarom? Omdat van de 200.000 werklozen in Brussel 90% geen woord Nederlands spreekt, 75% hoogstens een paar woordjes Engels hakkelt, een groot deel zelfs geen coherente mail of brief kan schrijven in het Frans, en velen zelfs niet eens een diploma hoger middelbaar kunnen voorleggen.
Gaan die internationale bedrijven in Brussel blijven na de onafhankelijkheid? Kom, een franstalig WalloBrux zullen ze wel vanuit Parijs bedienen. En zeker niet met het reservoir van Brusselse werklozen.

De enige waarheid die overblijft is dat een Brusselaar in dit land 35% meer kost dan een Vlaming. En in ruil daarvoor niet eens behoorlijk onderwijs krijgt, en nog altijd 25% van de bevolking onder de armoedegrens zit. Waar gaat dat geld eigenlijk naartoe?
fonne is offline  
Oud 13 augustus 2010, 00:22   #1388
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Met heel veel geduld. In het verleden heeft men oplossingen willen forceren met als ''van kwaad tot erger'' als gevolg.
De verfransing van Brussel heeft ook een goede 70 jaar geduurd, de vernederlandsing kan misschien wel wat sneller. Als we de Brusselaars massaal kwaliteitsonderwijs aanbieden met veel aandacht voor het vak Nederlands komt dat wel in orde. Een verfransingsproces is nu eenmaal geen onomkeerbaar proces.
fonne is offline  
Oud 13 augustus 2010, 00:36   #1389
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Er komt binnenkort een nieuwe fusie-eenheid. Dat klopt.
Maar momenteel bestaan er nog jagers te paard.

Nog een geluk dat Noah indertijd de paarden niet was vergeten, we zouden daar mooi gestaan hebben.
Het zal je verbazen, maar de kans dat Noah over paarden beschikte is redelijk klein. De eerste vermeldingen van het paard in de Bijbel komen voor in Egyptische tijden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Van waar haal jij je info eigenlijk, fonne?

Jij vertelt hier dikwijls zo'n onzin dat ik me vragen begin te stellen over je mentale gezondheid.
Ach, de bullebakkerigheid van de korporaal-chef die denkt dat iedereen voor hem moet kruipen. Ondertussen wacht ik in spanning tot jij eens iets te vertellen hebt. Want behalve wat schelden op anderen, draag je hier echt niets bij.
fonne is offline  
Oud 13 augustus 2010, 00:42   #1390
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ga je dan gebruiken om te bepalen dat Vlamingen het recht hebben op een eigen staat en Brusselaars (met uitbreiding de Franstalige meerderheid in de Brusselse rand) verplicht zijn zich daar bij aan te sluiten zonder eigen keuzevrijheid.
Een gemeenschappelijke geschiedenis? J adan wel, Maar dan riskeert Vlaandern dat ze Limburg (Land van Loon) verliezen.
Je ziet voor elke rechtvaardiging zijn er tegenargumenten. Een straatje zonder einde. En dat kunnen we missen als kiespijn. Want dat brengt niks bij voor de welvaart van de bevolking. Enkel voor de inkomsten van de politici en hun partijen en belangengroepen.
Dan worden System en Henrike Nederlanders....
Svennies is offline  
Oud 13 augustus 2010, 00:52   #1391
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De verfransing van Brussel heeft ook een goede 70 jaar geduurd, de vernederlandsing kan misschien wel wat sneller. Als we de Brusselaars massaal kwaliteitsonderwijs aanbieden met veel aandacht voor het vak Nederlands komt dat wel in orde. Een verfransingsproces is nu eenmaal geen onomkeerbaar proces.
Dat betwijfel ik sterk.....

Zelfs in het bedrijf waar ik werk halen gratis lessen Nederlands tijdens de werkuren géén jota uit om brusselaars het Nederlands bij te brengen...

En over de taalcapaciteiten van hun kinderen die momenteel als jobstudenten bij ons zijn te werkgesteld zullen we maar helemaal zwijgen aangezien zij maar één taal machtig zijn...
Svennies is offline  
Oud 13 augustus 2010, 00:57   #1392
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Ze zullen snel een Vlaamse ID aanvragen de dag dat de SZ gekoppeld zal zijn aan de gemeenschap. Plots zal Brussel Vlaams zijn.
Nog niet eens zo'n gek idee eigenlijk. Bied iedereen die drie jaar of langer in Brussel woont bij splitsing (of Brusselse ''onafhankelijkheid'') een Vlaamse identiteitskaart aan. Kijk eens wat de Surinamers deden toen Suriname onafhankelijk werd...
Oud 13 augustus 2010, 06:01   #1393
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het zal je verbazen, maar de kans dat Noah over paarden beschikte is redelijk klein. De eerste vermeldingen van het paard in de Bijbel komen voor in Egyptische tijden.

Ach, de bullebakkerigheid van de korporaal-chef die denkt dat iedereen voor hem moet kruipen. Ondertussen wacht ik in spanning tot jij eens iets te vertellen hebt. Want behalve wat schelden op anderen, draag je hier echt niets bij.
Is het bullebakkerig te beweren dat jij zever verkondigt wanneer je zegt dat er geen jagers te paard meer zijn?

Ik dacht het niet.
Another Jack is offline  
Oud 13 augustus 2010, 06:13   #1394
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Ze willen bij de N-va geen halfslachtige oplossingen die binnen hier en tien jaar alweer voor problemen zorgt.
juist wel; want ze moeten nog heel lang kunnen zagen over BE dat niet werkt.
azert is offline  
Oud 13 augustus 2010, 06:39   #1395
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
juist wel; want ze moeten nog heel lang kunnen zagen over BE dat niet werkt.
'nog heel lang', dat is eigenlijk gewoon tot aan de volgende verkiezingen, hé, azert.

Als BE tegen dan niet werkt, is het met BE definitief gedaan, fini, vorbei, over and out.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 13 augustus 2010, 06:42   #1396
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en als je alle bedrijven die meestal in Vlaams Brabant zitten (Diegem, Zaventem enz ) gemakshalve bij de ecozone Brussel telt ....
Bij de berekening van het BNP worden die bedrijven toch niet tot het Brussels gewest gerekend en toch is het Brussels BNP meer dan het dubbele van Vlaanderen.
(Volgens Eurostat 2007: Brussel 53.876 €/pp of 241% van het europees gemiddelde en Vlaanderen 26.903€/pp of 120% van het europees gemid.)
speurneus is offline  
Oud 13 augustus 2010, 07:12   #1397
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
In veel federale systemen kent men "stadsdeelstaten" hoor...
Allen zijn "wij" binnenkort geen federaal systeem meer.
Oud 13 augustus 2010, 07:13   #1398
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus ben ik een Vlaming. Dat is helemaal nieuw voor mij.
Laat de champagne maar aanrukken.
Welkom! Velen zullen volgen...
Oud 13 augustus 2010, 07:31   #1399
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
dat zijn piepkleine gebieden.
De wil van 1 miljoen Brusselaars zal Europa ook wel respecteren
U spreekt namens alle inwoners van het zgn. Brussels gewest? Ik zou bij het uiteenvallen van België toch maar eens eens referendum houden in Brussel over de vraag "wil u dat Brussel een onafhankelijke staat wordt?". De uitslag zou wel eens verrassend kunnen zijn.

Met andere woorden: de "wil van 1 miljoen Brusselaars" bestaat niet.
Oud 13 augustus 2010, 07:45   #1400
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is voor mij erg moeilijk. Ik kan, maar besef wel dat dit niet helemaal terecht is, het Vlaams het nationalistisch probleem moeilijk los zien van de gebeurtenissen tijdens WOII. Mijn joodse grootouders langs moeders kant zijn tijdens de oorlog samen met hun kinderen, mijn mamma uitgezonderd, omgekomen in de Duitse kampen. Deze gebeurtenissen heb ik persoonlijk nog altijd niet helemaal verwerkt. Kan je n deze optiek begrijpen dat kiezen voor de Vlaams nationalistische kant in mijn hoofd verraad zou zijn aan mijn famillie?
Iedereen heeft in zijn familie wel ergens nare ervaringen met de tweede WO en zijn naweeën. Als jij daar na 65 jaar nog steeds niet over heen bent - wat ik respecteer - dan heb je toch wel een stevig probleem. Er is geen reden waarom de rest van de inwoners van dit land dat probleem zouden moeten overnemen laat staan er hun politieke overtuiging door zouden moeten laten bepalen.

En als er velen zoals jij zouden zijn, dan moeten we maar wachten op het uitsterven van uw generatie om eindelijk tot een normaal geestelijk landschap in dit land te kunnen komen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be