Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 17:13   #1421
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
JIJ hebt het begrepen. Dit forum is vooral amusement en soms wat training. En het is best plezant die flaminganten eens in de bomen te jagen.
Ha het was dus weer om te lachen ... .

Naar wat ik hier gehoord heb bent U bij Zwart&Wit ook af gegaan als een gieter. Zwijgend van de vele debatavonden.

un saludo

Laatst gewijzigd door Miguelito : 5 juli 2006 om 17:23.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:16   #1422
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Meester Hans van de Cauter.
En hoeveel processen hebben ze al gewonnen?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:16   #1423
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Hachet was dus weer om te lachen ... .

Naar wat ik hier gehoord heb bent U bij Zwart&Wit ook af gegaan als een gieter. Zwijgend van de vele debatavonden.
Voor de openbare debatten stuurde hij meestal zijn personeel dat dan de vuile karweitjes moesten opknappen. Hoogstwaarschijnlijk om nog niet meer gezichtsverlies te lijden, want ja, in Z&W ging de doorluchtige Voorzitter-Leider af als een gieter. Gewoon hilarisch was dat toen!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:17   #1424
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

In één ding heeft Hans overigens wel gelijk:

Het is een slechte zaak dat de zendtijd voor politieke partijen is afgeschafd. Ik geloof dat jullie dat 'mededelingen door derden' of zo noemen.

Elke geregistreerde partij moet zijn mening kunnen verkondigen. Dit hoort bij informatievoorziening aan het volk.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:21   #1425
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht

Het is een slechte zaak dat de zendtijd voor politieke partijen is afgeschafd. Ik geloof dat jullie dat 'mededelingen door derden' of zo noemen.

Elke geregistreerde partij moet zijn mening kunnen verkondigen. Dit hoort bij informatievoorziening aan het volk.
Oh, maar Hans vindt het helemaal niet erg dat het VB daardoor niet meer aan de bak komt bij de BRT, hoor....
Oud 5 juli 2006, 17:22   #1426
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Naar wat ik hier gehoord heb bent U bij Zwart&Wit ook af gegaan als een gieter.
Dat zou ik nu niet direct durven stellen, het was best een interessant debat.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:26   #1427
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Dat zou ik nu niet direct durven stellen, het was best een interessant debat.
Dat weet ik niet, ik heb het hier op het forum gelezen. Maar ik hoop echt niet dat Hans zo aan politiek doet als de manier waarop hij hier debateert, dat zou de massale vlucht van bestuursleden verklaren.

In een paar jaar tijd zijn verscheidene afscheuringen gebeurd en dat van Zijn Partij die het cijfer achter de komma niet eens haalt.

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:29   #1428
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JIJ hebt het begrepen. Dit forum is vooral amusement en soms wat training. En het is best plezant die flaminganten eens in de bomen te jagen.
Je beweert dat je geen media-aandacht krijgt. Op het enige medium waar je vrij je zeg kan doen en waar zelfs andere politici bezoekjes brengen, ga je dan maar de idioot uithangen.

Snugger.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 17:51   #1429
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het bubavontuur is bijna afgelopen.
Het zou best kunnen dat Hans nog effen de superclown komt uithangen voor hij, met wat er overschiet van zijn club, definitief uit het zicht verdwijnt.

Hans probeert hier alleen nog een onvergetelijke indruk achter te laten.

We zullen je missen, Hans.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 18:07   #1430
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor de openbare debatten stuurde hij meestal zijn personeel dat dan de vuile karweitjes moesten opknappen. Hoogstwaarschijnlijk om nog niet meer gezichtsverlies te lijden, want ja, in Z&W ging de doorluchtige Voorzitter-Leider af als een gieter. Gewoon hilarisch was dat toen!
En zelfs zij gaan af:

Citaat:
Burgerzin en solidariteit: welke natie?…Was een debat over belgië of Vlaanderen.

Met sprekers van de belgische unie/union belge en het Vlaams Blok. Voor de bub kwam dhr. Bruno Yammine, de ondervoorzitter van die partij en langs de andere zijde dr. Geert Van Cleemput, de coördinator van de studiedienst van het Vlaams Bloken als moderator hadden we Ward Kennes uitgenodigd, hij is fractie secretaris voor Cd&V in het Vlaams parlement. Het debat was zeer leerrijk, hieruit bleek namelijk dat de bub geen argumenten kon aanbrengen die het behoud van België rechtvaardigen. Hij sprak zichzelf ook geregeld tegen: in het begin zij hij: Ik geloof niet in het bestaan van volkeren, wat later had hij het dan wel over volkeren… Geert Van Cleemput kon wel argumenten aanbrengen die de meerwaarde van een eigen Vlaamse staat met zich meebrengt. Ook had Van Cleemput het over de Vlaamse pers, die volgens hem collaboreerde met het “belgisch regime”, de bub afgevaardigde sneerde van Cleemput toe: collaboratie dat is meer uw terrein. Vanuit het publiek kwamen verontwaardigde reacties, waarop de heer Yammine even zéér kwaad werd. De moderator riep de bub afgevaardigde tot de orde, en zei dat er geen enkele reden was om zich persoonlijk aangevallen te voelen. Over de opkomst waren we iets minder tevreden, 30 aanwezigen is niet zo veel, dat is wel ons gemiddelde, maar als je het onderwerp bekijkt is dit wel wat weinig. Onder de aanwezigen was ook Ludo Dierickx, toch een van de prominenten binnen de “belgische beweging”.[/font]

De conclusie die we hieruit trokken is de volgende: de bub betekent… zo goed als niets.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 18:11   #1431
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
En zelfs zij gaan af:
Leek me toch wel een boeiend debat.
Oud 5 juli 2006, 18:12   #1432
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk was de afschaffing van de "Uitzendingen door Derden" een spijtige zaak. Het Vlaams Belang heeft dat altijd betreurd. En juist het Vlaams Belang heeft men willen treffen. Immers, uit de kijkcijfers bleek dat de hoogste kijkcijfers bij de "Uitzendingen door Derden" door de uitzending van het VB werden gehaald. Geen enkele partij of vakbond (ook die laatste kregen zendtijd) wist ook maar enigszins in de buurt te komen van de kijkdichtheid van de VB-uitzendingen.

Ook algemeen gesproken vind ik dat een spijtige zaak, maar de opperbubbel wil veel meer dan dergelijke zendtijd. Hij wil immers EISEN van de openbare omroep dat hij in politieke actualiteitsprogramma's komt, dat hij een verplicht aantal minuten tijd krijgt om zijn punten uiteen te zetten. Nu is dat wel belachelijk. Een zegsman of partijleider komt slechts in die mate aan het woord wanneer er iets belangrijk zich voordoet in de maatschappij waar hij bij betrokken is. Men gaat de minister van Onderwijs nu eenmaal ook niet opvoeren als er zich in Brussel een bomaanslag heeft voorgedaan. Hans I le Grand wil echter een vaste tijd per week en per uitzending. En zoiets is gewoonweg ongehoord.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 18:23   #1433
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha, die Staaf,

Je dacht dat je het makkelijk had; beetje stoken tussen NVA en VB en klaar!

Citaat:
Maar wat moet je nu met al die belgicistische stromingen en partijen?
Eenheid in de verscheidenheid proberen brengen.
Een beetje zalven, hier en daar een goed argument of een subtiel sofisme aanreiken, af en toe op de emotie spelen, ........... you know the drill!

Maar even ernstig nu:
De grond van de zaak: flaminganten streven een of meerdere luchtkastelen na:
  • Onafhankelijk Vlaanderen
  • Heel NEderland
  • Groot-Nederland
  • Verenigd Nederland
Kortom: menig dromerijtje bevolkt hun broeierige breinen, geen van alle lijkt in de nabije toekomst tot realiteit te kristallizeren.

Belgicisten zoals ikzelf, zijn tevreden met het status quo, wat niet verhindert dat ze hier en daar wat remedies voorstellen ter verbetering van de bestaande toestand:
  • wat meer democratie
  • waar de grondwet het voorziet al eens iets splitsen (B-H-V)
  • een paar zaken weer unitair maken (geluidsnormen)
Maar iedere Belgicist heeft het recht om zijn visie hiertegenover te stellen. Geen enkel probleem: van de schok der ideeën, gaat het licht branden of hoe zeggen onze Waalse broeders het ook alweer?
Oud 5 juli 2006, 18:24   #1434
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk was de afschaffing van de "Uitzendingen door Derden" een spijtige zaak. Het Vlaams Belang heeft dat altijd betreurd. En juist het Vlaams Belang heeft men willen treffen. Immers, uit de kijkcijfers bleek dat de hoogste kijkcijfers bij de "Uitzendingen door Derden" door de uitzending van het VB werden gehaald. Geen enkele partij of vakbond (ook die laatste kregen zendtijd) wist ook maar enigszins in de buurt te komen van de kijkdichtheid van de VB-uitzendingen.

Ook algemeen gesproken vind ik dat een spijtige zaak, maar de opperbubbel wil veel meer dan dergelijke zendtijd. Hij wil immers EISEN van de openbare omroep dat hij in politieke actualiteitsprogramma's komt, dat hij een verplicht aantal minuten tijd krijgt om zijn punten uiteen te zetten. Nu is dat wel belachelijk. Een zegsman of partijleider komt slechts in die mate aan het woord wanneer er iets belangrijk zich voordoet in de maatschappij waar hij bij betrokken is. Men gaat de minister van Onderwijs nu eenmaal ook niet opvoeren als er zich in Brussel een bomaanslag heeft voorgedaan. Hans I le Grand wil echter een vaste tijd per week en per uitzending. En zoiets is gewoonweg ongehoord.
Ja, voor dat laatste zal hij zélf hard moeten werken.
Maar die 'uitzendingen door derden' zouden eigenlijk moeten terugkomen.

Ik kan er bij ons wel van genieten. Van communisten tot boerenpartij, van partij van de dieren tot extreem-rechts. Hoe dom denken ze dat mensen zijn?
Iedereen kan toch zijn eigen oordeel vellen? Dat is toch ook de bedoeling in een democratie?

Het is toch zeker de taak van de VRT om informatie te verschaffen over de politieke partijen die aan verkiezingen meedoen? Tegen de tijd dat het bij ons verkiezingstijd is (dus binnenkort) worden wij ook weer overspoeld met 'portretten' van de deelnemende partijen in actualiteitenprogramma's.
Ze beginnen dan meestal bij de kleinste of de nieuwste om dan de grootste het dichtste tegen de verkiezingsdatum te doen. Maar dat lijkt me logisch.

En voor de rest: alles in relevantie. Ik begrijp het trouwens niet goed. Men wilde VB weren van de zender maar ik zie toch regelmatig kopstukken van het VB optreden bij de heer Bracke of in de Zevende Dag.

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 5 juli 2006 om 18:26. Reden: verliezingstijd > verkiezingstijd (freudiaans zeker)
Oud 5 juli 2006, 18:30   #1435
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht

Eenheid in de verscheidenheid proberen brengen.
Een beetje zalven, hier en daar een goed argument of een subtiel sofisme aanreiken, af en toe op de emotie spelen, ........... you know the drill!

Maar even ernstig nu:
De grond van de zaak: flaminganten streven een of meerdere luchtkastelen na:
  • Onafhankelijk Vlaanderen
  • Heel NEderland
  • Groot-Nederland
  • Verenigd Nederland
Kortom: menig dromerijtje bevolkt hun broeierige breinen, geen van alle lijkt in de nabije toekomst tot realiteit te kristallizeren.

Belgicisten zoals ikzelf, zijn tevreden met het status quo, wat niet verhindert dat ze hier en daar wat remedies voorstellen ter verbetering van de bestaande toestand:
  • wat meer democratie
  • waar de grondwet het voorziet al eens iets splitsen (B-H-V)
  • een paar zaken weer unitair maken (geluidsnormen)
Maar iedere Belgicist heeft het recht om zijn visie hiertegenover te stellen. Geen enkel probleem: van de schok der ideeën, gaat het licht branden of hoe zeggen onze Waalse broeders het ook alweer?
Het ironische is, dat als de drie punten in je laatste lijstje serieus zouden worden opgepakt, er minder gedroomd zou worden over je eerste lijstje.
Oud 5 juli 2006, 18:34   #1436
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ironische is, dat als de drie punten in je laatste lijstje serieus zouden worden opgepakt, er minder gedroomd zou worden over je eerste lijstje.
D�*t, mijn beste Hertog van Gelre, probeer ik hier al jaren in de geesten te (d)rammen..............
Oud 5 juli 2006, 18:45   #1437
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voil�*, dat hoor ik graag.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 18:47   #1438
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet ik niet, ik heb het hier op het forum gelezen. Maar ik hoop echt niet dat Hans zo aan politiek doet als de manier waarop hij hier debateert, dat zou de massale vlucht van bestuursleden verklaren.

In een paar jaar tijd zijn verscheidene afscheuringen gebeurd en dat van Zijn Partij die het cijfer achter de komma niet eens haalt.

un saludo
Maar, jongen toch, overlopers zijn van alle tijden. Uw partij kent ook heel wat afvalligen. Voortdurend zelfs.
Oud 5 juli 2006, 18:48   #1439
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat moet je erbij nemen als ...politicus.
Het valt wel op dat wij bijna nooit van deze bedenkelijke noodrem gebruik maken en jullie voortdurend.
Oud 5 juli 2006, 18:52   #1440
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het valt wel op dat wij bijna nooit van deze bedenkelijke noodrem gebruik maken en jullie voortdurend.
Ik ben geen politicus, dus die 'noodrem' kan je tegen mij niet gebruiken.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 5 juli 2006 om 18:52.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be