Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2010, 16:20   #1441
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Redelijk tot zeer barbaars. Denk dat jij minder apathisch zou klinken hierover moest jij door een rubberen kogel geraakt zou worden.
Oh ja, "grotendeels".. jammer voor al de doden. Ga de famillie dat maar eens gaan uitleggen. "Grotendeels". Nog mooie argumenten over?
Heeft iemand deze " vredesactivisten " verplicht om op dat schip te kruipen, en voor de kust van Gaza op Israëlische soldaten in te hakken met bijlen en messen ? Nee toch, die volwasen mensen deden dat uit eigen beweging. Niet komen bleitten dus als de slachtoffers tegenwerken.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:20   #1442
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Via welk kanaal heb je die beelden gezien?

Zijn die beelden inmiddels gelekt op Youtube of ergens anders?

Ik hoop dat deze beelden gauw vrijkomen.
Deels via Al Jazeera die aan boord waren en een Turkse zender die een aparte ploeg hadden en een vaste camera. Ik veronderstel dat niet alles zal beschikbaar zijn. Ik heb gekeken van 02u00 tot een uur of 10 toen de internationale media het overnamen en Israël hun Goebbelsmachine in gang zetten.

Fragmenten zijn hier en daar al beschikbaar.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 2 juni 2010 om 16:20.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:20   #1443
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
In oorlog en liefde is alles toegelaten, " Romeo".
Ook voor die Palestijnen die het beu zijn dat hun land/woongebied - tegen de wensen van de internationale gemeenschap in - ten behoeve van kolonisten wordt afgenomen?

Of geldt in dat geval een andere 'regel'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:20   #1444
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Bent u in staat om informatie die niet binnen uw denkkader past kritisch te analyseren en te verwerken en op basis daarvan uw wereldbeeld te vormen?
Ik denk te mogen stellen dat dit een hypothetische vraag is.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:21   #1445
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heeft iemand deze " vredesactivisten " verplicht om op dat schip te kruipen, en voor de kust van Gaza op Israëlische soldaten in te hakken met bijlen en messen ? Nee toch, die volwasen mensen deden dat uit eigen beweging. Niet komen bleitten dus als de slachtoffers tegenwerken.
Bent u in staat om informatie die niet binnen uw denkkader past kritisch te analyseren en te verwerken en op basis daarvan uw wereldbeeld te vormen?

Oud 2 juni 2010, 16:21   #1446
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen een muur van beton praten levert vermoedelijk meer op. Werkelijk elke bron wordt genegeerd. Het enige wat ik van hem zie is eindeloze herhaling van dezelfde leugen. Toeval of niet? Of gewoon heel onwetend.
Oud 2 juni 2010, 16:21   #1447
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn die beelden inmiddels gelekt op Youtube of ergens anders?
Youtube?... zou niet de eerste keer zijn dat die politieke censuur toepassen.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:22   #1448
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo "voor de kust"?

Wonen er trouwens joden in Gaza?
Oud 2 juni 2010, 16:23   #1449
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft iemand de kolonisten op de Westoever 'verplicht' daar te gaan wonen, en op hun Palestijnse buren te schieten als deze laatsten hun olijven willen oogsten of hun schapen willen laten grazen?

Nee toch, die volwassen (nou ja) mensen deden dat uit eigen beweging.

Niet komen bleiten dus als de slachtoffers tegenwerken.

Oud 2 juni 2010, 16:24   #1450
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Illegale agressieve piraterij: LOGISCH

Reactie: ONLOGISCH

Israelische piraten die met scherp schieten ipv rubber: LOGISCH

Volgen wie volgen kan.
Soldaten die potentiële wapensmokkelaars willen controleren in oorlogsgebied : LOGISCH.
Soldaten die schieten als de potentiële wapensmokkelaars zich niet willen laten controleren, maar integendeel aanvallen met allerlei wapens : LOGISCH...
Eind van het verhaal. Geen speld tussen te krijgen.
Oud 2 juni 2010, 16:25   #1451
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar als ik niet weet wat jij bedoelt, is het lastig zoeken. Ik heb geen zin om in het wilde weg alles over Goldstone te gaan lezen wat ik tegenkom, dat is veel te veel.

Je mag wat suggereren, ik lees graag.
Lamaar, maakt niet uit, is in deze kwestie niet eens belangrijk en bovendien ken ik de tactiek, om het dan te verwerpen als 'onbetrouwbare bron', U kan zelf googlen op 'Goldstone' als u dat graag wil, zoekresultaten zat, maar ik zal een hint geven; "Ik deed gewoon mijn werk".

M�*�*r, daar gaat het niet om, het gaat er om dat dat Goldstone rapport eenzijdig was en totaal geen rekening hield met de 'voorvalletjes' die leidden tot operatie Cast Lead.

Vandaar dat ik denk dat het erg moeilijk - zoniet onmogelijk zal zijn om een onafhankelijke objectieve onderzoekscommissie te vinden om hierover een rapport op te stellen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:27   #1452
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deels via Al Jazeera die aan boord waren en een Turkse zender die een aparte ploeg hadden en een vaste camera. Ik veronderstel dat niet alles zal beschikbaar zijn. Ik heb gekeken van 02u00 tot een uur of 10 toen de internationale media het overnamen en Israël hun Goebbelsmachine in gang zetten.

Fragmenten zijn hier en daar al beschikbaar.
...en U had niet de tegenwoordigheid van geest om het op te nemen, zodat U het 'bewijsmateriaal' meteen online kon plaatsen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2010, 16:28   #1453
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkbaar worden de illegaal gevangen genomen Europeanen ook niet al te goed behandeld volgens wat de vrijgelatenen vertellen (Spaans)

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juni 2010 om 16:29.
Oud 2 juni 2010, 16:28   #1454
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Israël zelf zal een intern onderzoek nódig hebben om dit soort zaken in de toekomst te vermijden en op een andere, meer diplomatieke manier aan te pakken.
Israël mag gerust ook een intern onderzoek uitvoeren, daar zal ik me niet tegen verzetten.

Ik vind het echter weinig zinvol Israël als énige een 'onafhankelijk' onderzoek te laten uitvoeren, en énkel dat onderzoek als énige 'objectieve' maatstaf voor een eventuele reactie van de internationale gemeenschap (ook u en ik) te aanvaarden.

Het is om verschillende redenen niet zo'n goed idee een betrokken partij 'op z'n erewoord' te geloven, zelfs niet als die betrokken partij een 'voorpost van de Westerse beschaving' is.

Oud 2 juni 2010, 16:28   #1455
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Nu blijkt dat de 'activisten' aan boord van de Mavi Marmara, in een voorbereide aanval, reeds met scherp begonnen te schieten voordat de Israeli's aan boord waren.

En nadat een aantal Israeli's het schip enterden, stonden ze ook klaar om ze te lynchen en hun wapens te stelen.

In het volgend filmpje hoort u het radio-gesprek tussen de Israelis. Ze worden beschoten en melden dat ook meteen.

Flotilla passagiers schieten met scherp op IDF.

Citaat:
- Real weapons, real weapons!

- They have real weapons?

- Yes, yes, real weapons. They are firing on us!
De ware toedracht is naar boven gekomen, waardoor een aantal media hun verhalen aan het herbekijken zijn. Ook een aantal politici, die er eerst snel waren om te veroordeelden, zijn hun scherpe woorden aan het verzwakken.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel!

.
Oud 2 juni 2010, 16:28   #1456
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
M�*�*r, daar gaat het niet om, het gaat er om dat dat Goldstone rapport eenzijdig was en totaal geen rekening hield met de 'voorvalletjes' die leidden tot operatie Cast Lead.
Welk voorvalletjes verantwoorden de slachting van 1500 burgers waarvan 1/ kinderen.
Sommige afgeslacht onder een wit vlag vanop point blank?
Oud 2 juni 2010, 16:28   #1457
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Lamaar, maakt niet uit, is in deze kwestie niet eens belangrijk en bovendien ken ik de tactiek, om het dan te verwerpen als 'onbetrouwbare bron', U kan zelf googlen op 'Goldstone' als u dat graag wil, zoekresultaten zat, maar ik zal een hint geven; "Ik deed gewoon mijn werk".
Jamaar, ja. Als u iets meldt en zegt dat daarover informat vinden is, dan kan u mij dat toch geven. U maakt er zich wel erg makkelijk van af zo.

Citaat:
U hebt het duidelijk niet gelezen.

Citaat:
Vandaar dat ik denk dat het erg moeilijk - zoniet onmogelijk zal zijn om een onafhankelijke objectieve onderzoekscommissie te vinden om hierover een rapport op te stellen.
Elke commissie zal zowel wat samenstelling als werking bekritiseerd worden en hun conclusie zal sowieso betwist worden door de ene of de andere partij. Dat is altijd zo.

Maar het lijkt me desondanks een betere manier van werken dan tegen Israël te zeggen 'stuur ons eens een kritisch rapportje over wat er VOLGENS JULLIE juist gebeurd is.'

Oud 2 juni 2010, 16:30   #1458
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ook voor die Palestijnen die het beu zijn dat hun land/woongebied - tegen de wensen van de internationale gemeenschap in - ten behoeve van kolonisten wordt afgenomen?

Of geldt in dat geval een andere 'regel'?
De Palestijnen generen zich toch ook niet ? Mortiervuur, bomaanslagen, moorden...En ja, het is normaal dat ze zich verdedigen. In een oorlog is het altijd héél moeilijk te zeggen wie gelijk heeft of niet. Elkeen denkt immers in zijn goede recht te zijn... Wat Belgen en andere Europeanen bezield om partij te nemen in de oorlog Palestijnen-Joden is een ander paar mouwen. Beide " supporter-groepen " hebben denk ik hun eigen agenda, en vegen in feite ferm hun voeten aan het lot van zowel Palestijnen als Joden.
Oud 2 juni 2010, 16:30   #1459
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel! .
aangezien de militaire censuur van Israël nog steeds van toepassing is zullen we daarvoor nog wat geduld moeten hebben.

Ik begrijp dat fragment ook niet goed. Ze vragen om geevacueerd te worden voordat ze landen. Nee, een onafhankelijk onderzoek(of meerdere) is nodig om feit van propaganda te scheiden. Bent u daar voorstander van?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 juni 2010 om 16:34.
Oud 2 juni 2010, 16:31   #1460
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De versie van het rapport die ik hier heb liggen schenkt daar nochtans wel aandacht aan. U zal dan toch een ander rapport (en mogelijk zelfs een ander internet) hebben. Hint: p. 62-71 van dat rapport vermeldt een reeks aan grenssluitingen, al dan niet opgeëiste mortieraanvallen,...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be