Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 14 februari 2008, 10:15   #141
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallas Athena Bekijk bericht
De Standaard...komt uit als een veredelde Joepie.

Ze hebben het voortdurend over persoonlijke interacties van politici. Vervang de politici door popsterren en je hebt het gemiddelde tijdschrift vol van geroddel.

De Standaard is een 'bedrijf' die kranten verkoopt. Mensen van tegenwoordig weten graag alle sappige smadelijkheden tussen 'vooraanstaanden'. De Standaard maakt daar handig gebruik van.

Mij stoort het alleen maar hoezeer het inhoudelijke moet schuiven voor het sensationele.

Pallas Athena
Klopt. Als je leest:

Citaat:
Na de verkiezingen volgen de ontmoetingen en etentjes tussen Milquet en de CD&V-top elkaar snel op. Vandeurzen stelt zelfs N-VA-voorzitter Bart De Wever voor een etentje bij kaarslicht met Milquet te organiseren. De Wever past. Een gemeenschappelijk bezoek aan een frituur overweegt hij nog, meer niet.
dan vraag je je na de laatste zin af: Wat moeten we allemaal geloven van de rest van het artikel?
Hoeveel is waarheid en hoeveel is lekker lezende fictie?

Laatst gewijzigd door straatrue : 14 februari 2008 om 10:15.
straatrue is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:17   #142
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Zwitersland en Oostenrijk hebben ook geen havens, drogreden dus.

in West-Vlaanderen is vooral de regio rond Kortrijk welvarend, en het zijn vooral Fransen die er werken, Rijsel zal er dus weinig mee te maken hebben.

En als Rijsel zo belangrijk is, waarom is de streek van Doornik zo arm?
Rond Doornik en in heel West-Henegouwen wonen beduidend minder mensen dan rond Kortrijk.

Zwitserland = niche gevonden met zwart geld enz..

ik weet niet of Oostenrijk het economisch zo goed doet. is in elk geval een land waar nooit rekening mee wordt gehouden.
Brussel is veeeel bekender dan Wenen.
straatrue is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:21   #143
Pallas Athena
Vreemdeling
 
Pallas Athena's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 oktober 2007
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Klopt. Als je leest:



dan vraag je je na de laatste zin af: Wat moeten we allemaal geloven van de rest van het artikel?
Hoeveel is waarheid en hoeveel is lekker lezende fictie?
Gelijk heb je.

Men zou trouwens eens mogen een cameraploeg zetten op de journalisten zelf...eens zien wat zij allemaal uitspoken.

Pallas Athena

Laatst gewijzigd door Pallas Athena : 14 februari 2008 om 10:21.
Pallas Athena is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:22   #144
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
In de ogen van Chinezen, Amerikanen, enz... zijn Antwerpen, gent, enz.. voorsteden van Brussel hé.

Leg eens BE op een kaart van China enz..
Je ziet meteen hoe klein BE is.
Niet veel groter dan een wereldstad.
10 �* 11 miljoen mensen = een grote wereldstad
Dus zijn Denemarken,Litouwen, Letland,... provinciesteden?
floppy is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:25   #145
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallas Athena Bekijk bericht
De Standaard...komt uit als een veredelde Joepie.

Ze hebben het voortdurend over persoonlijke interacties van politici. Vervang de politici door popsterren en je hebt het gemiddelde tijdschrift vol van geroddel.

De Standaard is een 'bedrijf' die kranten verkoopt. Mensen van tegenwoordig weten graag alle sappige smadelijkheden tussen 'vooraanstaanden'. De Standaard maakt daar handig gebruik van.

Mij stoort het alleen maar hoezeer het inhoudelijke moet schuiven voor het sensationele.

Pallas Athena
Ik vind dat u de zaken omkeert: de Standaard is nog een van de meest ernstige (of minst onernstige) kranten. Als politici zich gaan gedragen zoals popsterren/kinderen/intriganten/..., kan een krant niet anders dan er navenant over berichten.

Laatst gewijzigd door floppy : 14 februari 2008 om 10:25.
floppy is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:26   #146
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Rond Doornik en in heel West-Henegouwen wonen beduidend minder mensen dan rond Kortrijk.

Zwitserland = niche gevonden met zwart geld enz..

ik weet niet of Oostenrijk het economisch zo goed doet. is in elk geval een land waar nooit rekening mee wordt gehouden.
Brussel is veeeel bekender dan Wenen.

en zo kan je uiteraard excuses blijven vinden, straatrue.

Brussel is belangrijk, maar zal dat blijven zelfs na een onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen en Brussel zal in Vlaanderen blijven liggen of het nu erbij hoort of niet.

als er minder mensen wonen in de streek rond Doornik, zou het toch gemakkelijker moeten zijn om die werkloosheid te minderen? als je kan profiteren van het effect van en Kortrijk en Rijsel??

en denk je dat Zwitersland enkel het met hun banken doet???

Oostenrijk heeft een werkloosheid rond de 5%, zo slecht precies nog niet.

en wat doe je met al die landen die geen zee in de buurt hebben maar het beter en beter doen zoals Tsjechië of Slowakije? landen die dieper zaten dan Wallonië maar het steeds beter en beter doen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:27   #147
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallas Athena Bekijk bericht
Gelijk heb je.

Men zou trouwens eens mogen een cameraploeg zetten op de journalisten zelf...eens zien wat zij allemaal uitspoken.

Pallas Athena
Ik herinner mij de witte mars.
Desmet van DM en Sigried Bracke van de VRT heb ik de hele namiddag samen zien kletsen bovenop een truck van de VRT. ze haden de hele namiddag met niemand gepraat; maar om 18 uur brachten zij een interventie en analyse....
straatrue is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:29   #148
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en zo kan je uiteraard excuses blijven vinden, straatrue.

Brussel is belangrijk, maar zal dat blijven zelfs na een onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen en Brussel zal in Vlaanderen blijven liggen of het nu erbij hoort of niet.

als er minder mensen wonen in de streek rond Doornik, zou het toch gemakkelijker moeten zijn om die werkloosheid te minderen? als je kan profiteren van het effect van en Kortrijk en Rijsel??

en denk je dat Zwitersland enkel het met hun banken doet???

Oostenrijk heeft een werkloosheid rond de 5%, zo slecht precies nog niet.

en wat doe je met al die landen die geen zee in de buurt hebben maar het beter en beter doen zoals Tsjechië of Slowakije? landen die dieper zaten dan Wallonië maar het steeds beter en beter doen?
En Ierland, doet het zeer goed .
Ergens in een uithoek op zee, geen enkele europese belangrijke instelling.
Maar die doen het wel met economische industriële activiteiten.
Brussel moet het eerder hebben van lobbyisten, grondprijzen, administratie,...niet écht een solide basis.
boerenverstand is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:30   #149
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Dus zijn Denemarken,Litouwen, Letland,... provinciesteden?
Amerikanen, Russen, Chinezen denken zo.

Mijn schoonbroer werkt bij een bank.
Zat eens aan tafel met een Amerikaanse bankier van dezelfde +/- dezelfde bankgroep.Die Am begreep niet waarom ze in Amerika iemand van New York naar Los Angeles konden doen verhuizen, terwijl het in BE blijkbaar een probleem was wanneer een medewerker van Oostende naar Aarlen werd verplaatst.
Die afstand is toch 2 keer niets, vond hij.
straatrue is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:33   #150
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
En Ierland, doet het zeer goed .
Ergens in een uithoek op zee, geen enkele europese belangrijke instelling.
Maar die doen het wel met economische industriële activiteiten.
Brussel moet het eerder hebben van lobbyisten, grondprijzen, administratie,...niet écht een solide basis.
Hun troefkaart = arme regio die (hard) wil werken om er te komen en bovenal EN = moedertaal van de meeste inwoners.

Wanneer Amerikanen in Europa willen investeren en het eerste land dat ze tegenkomen heeft veel ruimte, is arm (geweest) en ze spreken EN = keuze vlug gemaakt.
straatrue is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:34   #151
Pallas Athena
Vreemdeling
 
Pallas Athena's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 oktober 2007
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ik vind dat u de zaken omkeert: de Standaard is nog een van de meest ernstige (of minst onernstige) kranten. Als politici zich gaan gedragen zoals popsterren/kinderen/intriganten/..., kan een krant niet anders dan er navenant over berichten.
Yo Floppy

Ik wilde je niet de indruk geven dat ik sommige gedrag van politici goed te keuren vind. M.a.w. ben ik het met je eens dat vele politici ongelooflijk kwakkelen.

Echter, enkel zeggen dat politici aan alles (kwakkels die vrijkomen) de schuld hebben zou ongenuanceerd zijn. Ik hoor echter geen enkel medium, zoals bvb De Standaard, eens voor zichzelf nagaan wat ze zelf, in hun drang om 'nieuws', kunstmatig hebben veroorzaakt.

Verder kan bvb De Standaard (we hebben deze nu al voorbeeld, ik wil deze echter niet viseren) wél beslissen op welke wijze ze 'de vernomen' kwakkels (als dan niet zelf veroorzaakt) kunnen doorspelen naar 'ons', de lezers.

Ik stel vast dat ze kiezen voor de berichtgeving als waren ze een veredelde Joepie.

Pallas Athena
Pallas Athena is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:35   #152
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Hun troefkaart = arme regio die (hard) wil werken om er te komen en bovenal EN = moedertaal van de meeste inwoners.

Wanneer Amerikanen in Europa willen investeren en het eerste land dat ze tegenkomen heeft veel ruimte, is arm (geweest) en ze spreken EN = keuze vlug gemaakt.
dus Wallonië wilt niet hard werken om er te komen en ze willen geen andere taal spreken?
Wallonië heeft trouwens veel meer ruimte dan Vlaanderen en ze spreken toch een wereldtaal (volgens hun toch). Waarom kunnen Franse bedrijven dan niet investeren in Wallonië?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:39   #153
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus Wallonië wilt niet hard werken om er te komen en ze willen geen andere taal spreken?
Wallonië heeft trouwens veel meer ruimte dan Vlaanderen en ze spreken toch een wereldtaal (volgens hun toch). Waarom kunnen Franse bedrijven dan niet investeren in Wallonië?
Let maar eens op Demotte, die blijft niet bij de pakken zitten.
Is nu al overleg aan het plegen om de bussen op elkaar af te stemmen.

Waarom zou een FR firma in WAL investeren? wat is het verschil tussen Valenciennes en Mons?? enkele km meer niet.
Tussen Ierland (deel EU) en VS wel groot verschil.
straatrue is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:44   #154
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Let maar eens op Demotte, die blijft niet bij de pakken zitten.
Is nu al overleg aan het plegen om de bussen op elkaar af te stemmen.

Waarom zou een FR firma in WAL investeren? wat is het verschil tussen Valenciennes en Mons?? enkele km meer niet.
Tussen Ierland (deel EU) en VS wel groot verschil.
trouwens, toon me dan eens de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië aan?
ook Vlaanderen had last van het veranderen van de economische toestand, zeker Limburg, dus daar ligt het grote verschil niet.
goed, Vlaanderen heeft havens, maar vroeger was Gent en Zeebrugge zeker niet groot.
langs de andere kant heeft Wallonië veel meer ruimte, in Vlaanderen is dat een groot probleem
in Wallonië spreekt men een wereldtaal, in Vlaanderen Nederlands, een taal van amper een 25 miljoen mensen op de wereld, dus Wallonië heeft hier toch weer een voordeel?
en waarom zou een Amerikaanse firma in Vlaanderen investeren als ze in Nederland kunnen investeren, dezelfde taal hé. das dus hetzelfde.
Vlaanderen en Wallonië krijgen evenveel geld voor hun onderwijs, dus daar zou ook geen verschil mogen zijn.
elke Vlaming en elke Waal krijgt evenveel steun van de overheid, zowel op vlak van sociale voorzieningen als bedrijfsteun, dus daar zou ook geen verschil mogen zijn.
Brussel ligt in het midden van België, dus de 2 regio's zouden er moeten van kunnen profiteren

dus, waar ligt het grote verschil, straatrue?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:46   #155
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

aja, ook Charleroi is dankzij het ABC-kanaal gelinkt met de zee, was ik al vergeten.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:51   #156
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
trouwens, toon me dan eens de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië aan?
ook Vlaanderen had last van het veranderen van de economische toestand, zeker Limburg, dus daar ligt het grote verschil niet.
goed, Vlaanderen heeft havens, maar vroeger was Gent en Zeebrugge zeker niet groot.
langs de andere kant heeft Wallonië veel meer ruimte, in Vlaanderen is dat een groot probleem
in Wallonië spreekt men een wereldtaal, in Vlaanderen Nederlands, een taal van amper een 25 miljoen mensen op de wereld, dus Wallonië heeft hier toch weer een voordeel?
en waarom zou een Amerikaanse firma in Vlaanderen investeren als ze in Nederland kunnen investeren, dezelfde taal hé. das dus hetzelfde.
Vlaanderen en Wallonië krijgen evenveel geld voor hun onderwijs, dus daar zou ook geen verschil mogen zijn.
elke Vlaming en elke Waal krijgt evenveel steun van de overheid, zowel op vlak van sociale voorzieningen als bedrijfsteun, dus daar zou ook geen verschil mogen zijn.
Brussel ligt in het midden van België, dus de 2 regio's zouden er moeten van kunnen profiteren

dus, waar ligt het grote verschil, straatrue?
Ze beginnen nu ook te beseffen dat ze minder goed bezig geweest zijn.
Tot eind 19710 waren ze nog bij de beteren in Europa en het heeft een tijd geduurd voor ze door hadden dat ze achteruit aan het boeren waren en dan nog een tijd voor ze begrepen dat ze verkeerd bezig waren.
WAL telt maar 4 miljoen mensen en geen enkele echt grote stad. Bovendien dachten ze vroeger dat ze aan FR genoeg hadden.
Het duurt dus wel even voor het geweer van schouder wordt veranderd en het effect van veranderde mentaliteit te zien is, maar met Demotte op kop, komt er zeker verandering.
Helaas niet eenvoudig want nu wereldwijde concurrentie.
VL is aan opstanding begonnen in de gouden jaren 60.
straatrue is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:54   #157
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

er zijn genoeg landen die ongeveer even groot zijn als Wallonië en ook zonder echt grote stad die het beter doen.

en waarom is Brussel een troef voor Vlaanderen en niet voor Wallonië?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:54   #158
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Let maar eens op Demotte, die blijft niet bij de pakken zitten.
Is nu al overleg aan het plegen om de bussen op elkaar af te stemmen.
Maar die komt wel op voor een partij met sjoemelende ambassadeurs, sjoemelende politici Van Cau, Lizin, en advocaten (mijnheer Onckelincx), die van alle PS -ministers met vlaams belastingsgeld zaken in de schoot geworpen krijgt....
Wel vreemd dat men na jaaaaaaaaaren werkloosheid weer een reden heeft gevonden om maar niet te moeten gaan werken..."er is geen openbaar vervoer", wat zal de volgende drogreden zijn ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 14 februari 2008 om 10:55.
boerenverstand is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:58   #159
floppy
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 februari 2008
Berichten: 3.203
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallas Athena Bekijk bericht
Yo Floppy

Ik wilde je niet de indruk geven dat ik sommige gedrag van politici goed te keuren vind. M.a.w. ben ik het met je eens dat vele politici ongelooflijk kwakkelen.

Echter, enkel zeggen dat politici aan alles (kwakkels die vrijkomen) de schuld hebben zou ongenuanceerd zijn. Ik hoor echter geen enkel medium, zoals bvb De Standaard, eens voor zichzelf nagaan wat ze zelf, in hun drang om 'nieuws', kunstmatig hebben veroorzaakt.

Verder kan bvb De Standaard (we hebben deze nu al voorbeeld, ik wil deze echter niet viseren) wél beslissen op welke wijze ze 'de vernomen' kwakkels (als dan niet zelf veroorzaakt) kunnen doorspelen naar 'ons', de lezers.

Ik stel vast dat ze kiezen voor de berichtgeving als waren ze een veredelde Joepie.

Pallas Athena
Pallas,
Je hebt gelijk, het niveau van de media zakt zienderogen, kijk maar naar de vernieuwde Radio 1. Ik vind het voorbeeld wel slecht gekozen, omdat DS toch haar best doet om objectief te berichten. Iets wat van bepaalde andere kranten niet kan gezegd worden...
Anderzijds vind ik het niveau van de politiek zelf sneller zakken dan dat van de berichtgeving erover.

Groetjes,
floppy
floppy is offline  
Oud 14 februari 2008, 10:59   #160
straatrue
Minister-President
 
Geregistreerd: 23 augustus 2007
Berichten: 4.614
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Maar die komt wel op voor een partij met sjoemelende ambassadeurs, sjoemelende politici Van Cau, Lizin, en advocaten (mijnheer Onckelincx), die van alle PS -ministers met vlaams belastingsgeld zaken in de schoot geworpen krijgt....
Wel vreemd dat men na jaaaaaaaaaren werkloosheid weer een reden heeft gevonden om maar niet te moeten gaan werken..."er is geen openbaar vervoer", wat zal de volgende drogreden zijn ?
Ik zeg toch dat een partij enz... omvormen niet op 1,2,3 kan.

Volgende reden: de VL misprijzen ons, voelen zich superieur aan de Walen en zelfs als we NL leren, spreken zij onder elkaar een geheimtaal, (West-)Vlaams genoemd.
straatrue is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be