Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2008, 12:13   #141
Walter X
Banneling

Standaard

Zulke salarissen drijven het levensonderhoud van de gewone werkmens op, dat is onvermijdelijk.

Na aftrek van hun belastingen, houden ze er nog een fortuin aan over
Walter X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 12:21   #142
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walter X Bekijk bericht
De topmanager kost de staat en de samenleving veel meer geld dan een dopper. Daar de topmanager zulke schandelijke bedragen opstrijkt (terwijl zijn brood evenveel kost als die van de gewone werkmens), moeten de bedrijven hun dienstverlening/producten, enz. duurder maken.
Een topmanager levert de staat en de samenleving veel meer op dan een dopper. Een topmanager levert zijn bedrijf een veelvoud op van wat hij het bedrijf kost.

Ikzelf heb er geen probleem mee dat de manager van het bedrijf waar ik werk veel verdient. Hoe beter de managers betaalt worden, hoe groter de kans dat het bedrijf waar ik voor werk de best mogelijke managers heeft. En dat is voor mijn job en mijn salaris een goede zaak.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 12:25   #143
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zulke salarissen drijven het levensonderhoud van de gewone werkmens op, dat is onvermijdelijk.
Dus een topmanager die bijvoorbeeld er voor zorgt dat een bedrijf groeit (ik ken er eentje die in vijf jaar tijd meer dan 3000 arbeidsplaatsen geschapen heeft) en er voor zorgt dat successvolle producten goedkoper worden drijft het levensonderhoud van de gewone mens op?

Kan je mij dat eens uitleggen.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 12:38   #144
Walter X
Banneling

Standaard

Het is daarom dat topmanagers moeten inbinden zoals Alain Deneef (of is het Didier Bellens). Belgacom heeft onlangs nog de tarieven van de gesprekken verhoogt.

Lees ook:

Hij vergeet er wel bij te zeggen dat hij dat resultaat bereikt heeft door de loonmassa te verminderen in verschillende herstructureringen. En zeggen dat net die mensen ons een concurrentiepact willen opleggen en onze lonen matigen in naam van de moeilijke periode die de ondernemingen doormakenhttp://www.archivesolidaire.org/scri...ABW&obid=31225

Laatst gewijzigd door Walter X : 28 augustus 2008 om 12:48.
Walter X is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:07   #145
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is daarom dat topmanagers moeten inbinden zoals Alain Deneef (of is het Didier Bellens). Belgacom heeft onlangs nog de tarieven van de gesprekken verhoogt.

Lees ook:

Hij vergeet er wel bij te zeggen dat hij dat resultaat bereikt heeft door de loonmassa te verminderen in verschillende herstructureringen. En zeggen dat net die mensen ons een concurrentiepact willen opleggen en onze lonen matigen in naam van de moeilijke periode die de ondernemingen doormakenhttp://www.archivesolidaire.org/scri...ABW&obid=31225
Als Belgacom te duur is, dan neemt ge een andere operator. De keuze is aan U.
Maar Belgacom is geen normaal bedrijf. De staat is nog altijd hoofdaandeelhouder.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 13:36   #146
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Na aftrek van hun belastingen, houden ze er nog een fortuin aan over
Neen dat doen ze niet. Beter nog, als een topmanager zijn bedrijf kan ombouwen tot een efficient en kostenbesparend bedrijf kunnen de prijzen van de producten van dit bedrijf omlaag EN kan er meer winst worden gemaakt.

Inflatie kent u blijkbaar trouwens ook nog niet. Dat heeft niks te maken met die topsalarissen. Ach, waarschijnlijk heb ik er nooit een, maar ik ben niet afgunstig. De mensen hebben er voor gewerkt om op die positie te komen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 10:11   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Neen dat doen ze niet.
En hoe komt u tot die conclusie? Denkt u dat ze na afloop van de belasting uit de hoogste schaal misschien nog slechts een armenloon overhouden? Die hoogste schaal is 50%. Welnu, als Bellens in 2007 meer dan 2 miljoen euro verdient, houdt hij daar dus zeker - ruwweg bekeken en even voorbijgaand aan de progressiviteit van de schalen - 1 miljoen over. Dit bedrag jaarlijks op je bankrekening ontvangen, beschouw ik wèl als een fortuin verdienen. Wat Bellens jaarlijks achterover slaat, is voor de meeste mensen wat ze op een heel leven verdienen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 11:12   #148
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En hoe komt u tot die conclusie? Denkt u dat ze na afloop van de belasting uit de hoogste schaal misschien nog slechts een armenloon overhouden? Die hoogste schaal is 50%. Welnu, als Bellens in 2007 meer dan 2 miljoen euro verdient, houdt hij daar dus zeker - ruwweg bekeken en even voorbijgaand aan de progressiviteit van de schalen - 1 miljoen over. Dit bedrag jaarlijks op je bankrekening ontvangen, beschouw ik wèl als een fortuin verdienen. Wat Bellens jaarlijks achterover slaat, is voor de meeste mensen wat ze op een heel leven verdienen...
Ik antwoorde op de eerste vraag van Walter, namelijk dat het de kostprijs opdrijft voor de gewone mens.

Ik vind het mooit dat dit mogelijk is. Ik zou het erg deprimerend vinden als die er niet was, en iedereen ongeveer hetzelfde moest verdienen. Wat is dan de motivatie om bvb manager of kader te worden ? Tis veel werk, veel stress, veel verantwoordelijkheid ?
Oud 30 augustus 2008, 11:15   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik antwoorde op de eerste vraag van Walter, namelijk dat het de kostprijs opdrijft voor de gewone mens.

Ik vind het mooit dat dit mogelijk is. Ik zou het erg deprimerend vinden als die er niet was, en iedereen ongeveer hetzelfde moest verdienen. Wat is dan de motivatie om bvb manager of kader te worden ? Tis veel werk, veel stress, veel verantwoordelijkheid ?
Er is geen probleem dat topmanagers goed verdienen. Alleen is de vraag hoe de hoogte van het loon zich verhoudt tot de kosten van het bedrijf en vooral die van de gewone loonkost. Mij komt het merkwaardig over dat managers vele miljoenen verdienen, maar dat de gewone werkman tot op de seconde wordt gecontroleerd om aldus na te gaan of hij zijn, soms wel karig loon wel waard is.
Oud 30 augustus 2008, 11:26   #150
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is geen probleem dat topmanagers goed verdienen. Alleen is de vraag hoe de hoogte van het loon zich verhoudt tot de kosten van het bedrijf en vooral die van de gewone loonkost. Mij komt het merkwaardig over dat managers vele miljoenen verdienen, maar dat de gewone werkman tot op de seconde wordt gecontroleerd om aldus na te gaan of hij zijn, soms wel karig loon wel waard is.
Ik vind dat niet merkwaardig. Die manager is kwa compenties veel en veel sterker dan die werkman, die helaas, in vele gevallen, vervangbaar is. Vind maar eens een manager die capabel is om een groot bedrijf te leiden. Veel mensen beseffen blijkbaar nog niet dat dat een job is die voor weinigen is weggelegd. En hier speelt vraag en aanbod ook een beetje mee: een goede manager kan het slagen van een bedrijf in grote mate bepalen, en ze zijn niet dik gezaaid, dus moet je maken dat je een goeie hebt, en daar betaal je voor.
Oud 30 augustus 2008, 11:29   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat niet merkwaardig. Die manager is kwa compenties veel en veel sterker dan die werkman, die helaas, in vele gevallen, vervangbaar is. Vind maar eens een manager die capabel is om een groot bedrijf te leiden. Veel mensen beseffen blijkbaar nog niet dat dat een job is die voor weinigen is weggelegd. En hier speelt vraag en aanbod ook een beetje mee: een goede manager kan het slagen van een bedrijf in grote mate bepalen, en ze zijn niet dik gezaaid, dus moet je maken dat je een goeie hebt, en daar betaal je voor.
Ook de manager is vervangbaar, ook in vele gevallen. Of heeft u nog nooit gehoord over het grote verloop? Een Vincke bijvoorbeeld, door hoeveel firma's is die al niet aangetrokken en uiteindelijk weer de laan uitgestuurd of zelfs opgestapt?

Ja, nogmaals, ik heb geen enkel probleem met een mooie vergoeding voor een manager. Alleen is de recente stijging van de toplonen niet meer in verhouding tot de overige relatieve loonkost. Daarenboven staat een manager van grote bedrijven er nooit alleen voor: hij laat zich omringen met een legertje adviseurs, analysten, e.d.
Oud 30 augustus 2008, 11:52   #152
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook de manager is vervangbaar, ook in vele gevallen. Of heeft u nog nooit gehoord over het grote verloop? Een Vincke bijvoorbeeld, door hoeveel firma's is die al niet aangetrokken en uiteindelijk weer de laan uitgestuurd of zelfs opgestapt?

Ja, nogmaals, ik heb geen enkel probleem met een mooie vergoeding voor een manager. Alleen is de recente stijging van de toplonen niet meer in verhouding tot de overige relatieve loonkost. Daarenboven staat een manager van grote bedrijven er nooit alleen voor: hij laat zich omringen met een legertje adviseurs, analysten, e.d.
Ik denk dat je niet goed beseft welke kosten er bij een bedrijf gelden. Dat loon van die CEO is een minieme fractie op de totale loonkost. Een bedrijf met 10.000 werknemers, kijkt tegen een loonkost tussen de 500M€ en de 750M€ aan; dat miljoentje dat de CEO krijgt, gaat heus het verschil niet meer maken.

Er zijn er velen die uit afgunst staan te roepen dat die lonen niet kunnen, maar geen van hen zou in staat zijn die functie effectief uit te voeren. Die lonen zijn volledige gerechtvaardigd.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 11:54   #153
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het grote verloop is een beeld dat de media probeert te scheppen. In de overgrote meerderheid van de bedrijven is er helemaal niks aan de hand bij het topmanagement en loopt het allemaal gesmeerd. Zoniet, smijt men gewoon de manager op straat. Een topmanager die 4-5 bedrijven heeft gehad voor enkele maanden,zonder enige resultaten, wel, die mag een kruis maken over zijn carriere, hij is gefaald. Zulke figuren gaan in belgie blijkbaar in de politiek.

Citaat:
Maar degene met de eindverantwoordelijkheid is de manager zelf. Nogmaals, als deze heren hun geld niet waard waren, kregen ze het niet.
Oud 2 september 2008, 08:49   #154
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Wat heeft dat hier nu nog te maken met de hoge prijs/slechte regeling van het openbaar vervoer???
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2008, 09:38   #155
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

ik weet niet, ik denk dat je eerder het totaalbedrag moet uitrekenen op een jaar, en dan vergelijken hoeveel dat je aan een auto uitgeefd, of aan het openbaar vervoer. hier word gesteld dat je dagelijks het vervoer neemt, mooi maar dan heb je zoiets als jaarabonementen of dergelijken, en als je die allen samenteld kom je lang niet aan het bedrag dat je uitgeefd om met de auto te rijden...want die gebruik je niet steeds enkel om dat traject af te leggen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be