Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 augustus 2010, 07:06   #141
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yamael Bekijk bericht
Je hebt waarschijnlijk zelfs nooit deelgenomen aan het Brusselse politieke leven.
Moet je op een politieke lijst gestaan hebben om te weten dat "sale flamand" niet leuk is?

Citaat:
En Meneer Smet ? Ik heb persoonlijk nooit gehoord dat hij ongelukkig was als Brusselaar.
U legt woorden in mijn mond. Ik heb nooit beweerd dat hij ongelukkig was in Brussel, enkel dat hij uitgescholden werd door Picqué, en dit als één voorbeeld in een reeks van tegenvoorbeelden voor uw bewering dat Vlamingen en het Nederlands werd gerespecteerd in de Brusselse instellingen.

Citaat:
Welke clichés ? Ik heb nooit geschreven dat alle Vlamingen dezelfde waren.
Je was je medeleven aan het betuigen voor het beklagenswaardig lot van minderheden in Vlaanderen. Dat is toch een kanjer van een cliché langs Franstalige kant. Onderzoek wijst overigens uit dat de opvang van immigranten in Vlaanderen veel positiever wordt ervaren dan in de rest van het land.

Citaat:
Nu, leg eens uit waarom iemand die geen (goed) Nederlands spreekt een huisje niet zou kunnen kopen in Vilvoorde of Zaventem. Neem je dit soort politiek aan ?
Neen, en Vlaanderen ook niet. Mijnheer leest Le Soir of LLB, ongetwijfeld.

Je mag nog enkel Japans praten, en je zal nog een huis kunnen kopen in Vilvoorde. De gemeente zal je wel niet in het Japans bedienen, dat is duidelijk. Hetzelfde is waar voor het Frans.

Als je echter verwacht dat Vlaanderen een deel van de prijs van je huis betaalt als onderdeel van een sociaal huisvestingsproject, dan kan daar tegenover worden gesteld dat je akkoord gaat om (gratis) Nederlandse lessen te volgen, ja, teneinde sociaal zwakkeren op te nemen in de gemeenschap. Overigens zonder resultaatsverbintenis. Dat is iets helemaal anders dan wat de Franstalige media en politiek (en jij blijkbaar ook) beweren.

Dat gaat iets verder dan vroeger, maar ja, de Franstaligen hebben ondertussen wel verklaard dat ze gemeentes met veel Franstaligen territoriaal willen losscheuren van Vlaanderen, dus daar moet men toch enige reactie op verwachten, niet?
Nyquist is offline  
Oud 15 augustus 2010, 12:47   #142
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Bruxelles inderdaad machtig; ze wonen ook in het centrum waar alles zich afspeelt.
Ze zullen er wel voor zorgen dat hun gewest versterkt wordt.
Bru is geen stad zoals pakweg Brugge of Charleroi.
Grootheidswaanzin is de Brusselaars inderdaad nooit vreemd geweest. Als ze hun beleid verder zetten zoals vandaag, zou het wel eens kunnen zijn dat zich in de toekomst niets meer in het centrum zal afspelen. Buiten de hoofdzetels van internationals, Belgische bedrijven en internationale instellingen, heeft Brussel weinig economische troeven.

Van zodra de internationale uitstraling van Brussel afneemt, en dit zal gebeuren gezien Brussel nu al niet meer het geografische centrum is van de EU, wordt Brussel inderdaad gereduceerd tot een stad zoals Antwerpen en Luik.
Kawadude is offline  
Oud 15 augustus 2010, 13:30   #143
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht

Als je echter verwacht dat Vlaanderen een deel van de prijs van je huis betaalt als onderdeel van een sociaal huisvestingsproject, dan kan daar tegenover worden gesteld dat je akkoord gaat om (gratis) Nederlandse lessen te volgen, ja, teneinde sociaal zwakkeren op te nemen in de gemeenschap. Overigens zonder resultaatsverbintenis. Dat is iets helemaal anders dan wat de Franstalige media en politiek (en jij blijkbaar ook) beweren.
Het 'wonen in eigen streek decreet' geldt trouwens ook voor iedereen, Vlaming of Brusselaar.
Maar misschien dat hij het op de informele afspraken heeft tussen gemeenten en bouwpromotoren? Daar was wel één en ander mis mee. Worden deze eigenlijk nog toegepast? Ik heb het niet meer zo gevolgd.
captain jack is offline  
Oud 15 augustus 2010, 15:23   #144
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ken jij Picqué en zijn meningen over Vlamingen een beetje? Ik ben er 100% van overtuigd dat als Milquet of Di Rupo dezelfde opmerking over de politiehervorming hadden gemaakt, dat hij die niet publiekelijk de huid had volgescholden, ja.
Tja, en gij denkt dat de Franstalige politici engeltjes zijn tussen elkaar zeker? Manneke toch, ge zijt zodanig verblind dat alles wat met kritiek op een Vlaming te maken heeft "taalracisme" zal zijn, dat alles wat "niet pro-Vlaams" is, "anti-Vlaams" zal zijn.

Als je eens wilt zien hoe Franstalige politici met elkaar omgaan, kijk dan naar de kiescampagne van 2007... Maar ja, Franstaligen zullen zodanig racistisch ingesteld zijn, dat ze zelfs tussen elkaar racist zijn.

En neen, ik ken Picqué en zijn meningen niet over Vlamingen (enkel dat hij zeer goed Nederlands spreekt, en veel anti-Vlaams hoor ik daar niet in). Ik heb u een paar voorbeelden daarvan gevraagd maar het enige dat ge hebt kunnen antwoorden is: "alles wat hij vertelt sinds ik weet niet wanneer". Tja...

Citaat:
Zo ben ik er ook van overtuigd, dat als een minister van de Franse Gemeenschap cijfers opvraagt over een gemeenschapsmaterie in Brussel, die niet naar zijn hoofd krijgt dat "hij zich met zijn eigen gewest moet bemoeien", zoals bij Anciaux gebeurd is.
Gni? De Vlaamse Gemeenschap heeft toch haar cijfers voor haar bevoegdheden in Brussel?
Oud 15 augustus 2010, 18:52   #145
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Het 'wonen in eigen streek decreet' geldt trouwens ook voor iedereen, Vlaming of Brusselaar.
Maar misschien dat hij het op de informele afspraken heeft tussen gemeenten en bouwpromotoren? Daar was wel één en ander mis mee. Worden deze eigenlijk nog toegepast? Ik heb het niet meer zo gevolgd.
Ik denk niet dat hij het daarover had, want daar gaat het over iets helemaal anders (afspraken om bouwprojecten vooral te promoten bij nederlandstaligen), niks te maken met "geen woning mogen kopen".

Het stond niet vast dat daar iets mis mee was (wettelijk dan), maar zoja verwacht ik dat men er inderdaad mee ophoudt, of mee opgehouden is.
Nyquist is offline  
Oud 15 augustus 2010, 18:55   #146
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht

Van zodra de internationale uitstraling van Brussel afneemt,
Blijven hopen hé.
azert is offline  
Oud 15 augustus 2010, 19:18   #147
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijven hopen hé.
Alleen maar hopen is natuurlijk niet voldoende.

Seffens nog wat lobbyen t.v.v. Praag als Europese Hoofdstad, en Leipzig als hoofdzetel van de NATO, zie

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 augustus 2010 om 19:22.
djimi is offline  
Oud 15 augustus 2010, 19:25   #148
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Alleen maar hopen is natuurlijk niet voldoende.

Seffens nog wat lobbyen t.v.v. Praag als Europese Hoofdstad, en Leipzig als hoofdzetel van de NATO, zie
heb jij dan zoveel invloed?
azert is offline  
Oud 15 augustus 2010, 19:42   #149
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
heb jij dan zoveel invloed?
Wacht en zie

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 15 augustus 2010, 19:45   #150
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijven hopen hé.
Je moet wel alles lezen, hé. Ik preciseer dat dit het geval zou kunnen zijn indien we de Brusselse politici nog meer bevoegdheden geven en ze hun beleid op dezelfde wijze blijven verderzetten. Het spreekt vanzelf dit ik dit niet hoop!
Kawadude is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be