Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 10:46   #141
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Over de uitstoot van dat vervuilend monster zullen we maar zwijgen zekers?
Men zou eens een studie moeten maken wat nu echt belastender is voor het milieu. 30 jaar met dezelfde wagen rijden of om de vijf jaar een nieuwe kopen. Ik denk dat ge nog zoudt verschieten.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 11:04   #142
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Nu we toch over oude wagens en olie verversen bezig zijn, een leuke waargebeurde anekdote: een vriend van mij (een kunstenaar) heeft jaren rondgereden met een oude Mazda. Hij ververste zijn olie....nooit. Hij gooide er gewoon verse bij, als het peil te laag werd. De laatste keer dat ik hem zag stond zijn teller op.. 400.000 km. Echt waar.

Die Mazda bleef rijden om twee redenen: om zijn baas een plezier te doen, en uit gewoonte.

Fred.
Als je regelmatig je oliefilter vervangt en enkel de olie bijvult gaat dat inderdaad in oude auto's (en voornamelijke amerikaanse auto's waar de kwaliteit van olie lager ligt dan in Europa waardoor motoren daar grotere toleranties hebben.)
Toch is het niet echt aan te raden in moderne auto's met motoren met kleinere toleranties.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 augustus 2010 om 11:04.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 11:13   #143
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik heb zo een bestelwagen, als reservewagen en voor als ik het één of ander te verhuizen heb, of er op weekends in wil slapen tijdens een uitstap. 30 jaar oud bijna, technische controle in orde, maar hij verliest een beetje olie. Alle drie maanden kap ik er een liter bij, en gedaan. Ik ben ook al over de 400.000 km. Dat duurt nu al zeker 5 jaar zo. Vroeger deed ik een vidange elke zes maanden. Maar eigenlijk is dat voor niks nodig.
Hmmm op de lange termijn kan da wel uwe motor kapot maken.
Als het aan de dichting van uw kleppen ligt kan het zijn dat als em meer en meer olie begint te lekken je zoiets als hydrolock kan krijgen wanneer de motor een hele tijd heeft stilgestaan.
Er loopt dan olie in de cylinder en als je start buigt die je zuigerstang in een artistieke vorm.

Het andere scenario bij een dieselmotor is dit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway
Hetgeen natuurlijk voor veel spektakel zorgt:
http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 augustus 2010 om 11:17.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 11:32   #144
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Toch is het niet echt aan te raden in moderne auto's met motoren met kleinere toleranties.
Akkoord. Hedendaagse motoren zijn inderdaad enorm precies gemaakt. Het is ook ongelooflijk hoeveel kracht men uit een 2100cc diesel haalt tegenwoordig. Mede dank zij de electronica natuurlijk.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be