Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2011, 13:26   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De extraverte denkt dat hij of zij object gericht is maar is gewoon blind voor zijn of haar onbewuste subjectieve invulling.
Maar dit verandert niets aan het object gericht zijn, in zoverre zelfs dat de meeste extrverten zich vereenzelfvigen met het object.

En voor de introverte mens geld die subjectieve invulling nog meer, maar dan in zijn verstand, in wezen is voor hen die subjectiviteit de normale toestand.

Maar zeg het hun niet want de kans is groot dat je op hun negeerlijst terechtkomt.
Oud 5 januari 2011, 14:05   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat heeft u ooit zoal eens gestolen?
Een koffielepeltje in een autosnelweg restaurant.
Oud 5 januari 2011, 14:10   #143
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stelen is een wijdverbreid maatschappelijk verschijnsel, zeker onder rijken en behoeftigen.

Als ik nu eens van plan was, niet zozeer om een retorische vraag te stellen, dan wel om een vraag te stellen waar No1 op zal willen antwoorden, al zouden ze dat wel kunnen, dan is het wel deze:

Een lief. Met wederzijdse toestemming.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 14:43   #144
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Aanstekers kan je eigenlijk niet stelen aangezien dat gemeenschappelijke goederen zijn. Nu ik gestopt ben met roken heb ik ze allemaal verzameld. K heb er een stuk of 20 gevonden en ik denk niet dat ik er zelf eentje van gekocht heb. Die zullen waarschijnlijk in het bezit zijn van andere rokers.

Verder heb ik in Leuven wel eens een fiets gestolen, nadat de mijne ook ontvreemd was. Maar goed, in Leuven kan je fietsen eigenlijk ook wel een beetje beschouwen als aanstekers. Het zou alvast veel eenvoudiger zijn moest niemand meer de moeite doen om er nog een slot aan te hangen.

Snoep durfde ik vroeger ook wel eens in mijn zakken stoppen. Nooit echt veel en het was eerder als stoerdoenerij tegenover de kameraden dan wat anders.

Kantoormateriaal gebruik ik ook wel eens voor privédoeleinden. Noem het stelen als je wil, voor mij is het een extra legaal voordeel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 15:15   #145
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Snoep uit het snoepeilandje in de plaatselijke GB (nu Carrefour ). Dat heb ik vele jaren gedaan toen ik klein was.

Heb ook eens een boek van de bib (per ongeluk) veel te lang bijgehouden (jaren). Er kwam ook nooit een brief, dus hebben we dat uiteindelijk maar gehouden. Ik was toen vijf jaar, denk ik.

Ooit vond ik in Leuven een glas in mijn jas (die ophing), en toen heb ik dat maar meegenomen. Daarna heb ik er nog een paar gepikt toen ik doorkreeg dat in Leuven - in bepaalde café's toch - niet veel glazen de avond overleven.
In zatte toestand heb ik ook eens een fiets van de straat geraapt (die wel overreden leek) en die mee naar kot genomen. Daarna nooit nog gebruikt omdat hij in nuchtere toestand er nog veel erger uitzag.

Ikea potloden "steel" ik ook wel graag (en nog steeds). Dat bedrijf maakt toch monsterwinsten, dus een paar potloden zullen ze wel niet missen.
Oud 5 januari 2011, 15:50   #146
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap Bekijk bericht
Snoep uit het snoepeilandje in de plaatselijke GB (nu Carrefour ). Dat heb ik vele jaren gedaan toen ik klein was.

Heb ook eens een boek van de bib (per ongeluk) veel te lang bijgehouden (jaren). Er kwam ook nooit een brief, dus hebben we dat uiteindelijk maar gehouden. Ik was toen vijf jaar, denk ik.

Ooit vond ik in Leuven een glas in mijn jas (die ophing), en toen heb ik dat maar meegenomen. Daarna heb ik er nog een paar gepikt toen ik doorkreeg dat in Leuven - in bepaalde café's toch - niet veel glazen de avond overleven.
In zatte toestand heb ik ook eens een fiets van de straat geraapt (die wel overreden leek) en die mee naar kot genomen. Daarna nooit nog gebruikt omdat hij in nuchtere toestand er nog veel erger uitzag.

Ikea potloden "steel" ik ook wel graag (en nog steeds). Dat bedrijf maakt toch monsterwinsten, dus een paar potloden zullen ze wel niet missen.
Pfff, amateur...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2011, 15:57   #147
donzigschaap
Gouverneur

donzigschaap's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Pfff, amateur...
Ik ben een brave mens.
Oud 5 januari 2011, 16:31   #148
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stelen is een wijdverbreid maatschappelijk verschijnsel, zeker onder rijken en behoeftigen.

Als ik nu eens van plan was, niet zozeer om een retorische vraag te stellen, dan wel om een vraag te stellen waar No1 op zal willen antwoorden, al zouden ze dat wel kunnen, dan is het wel deze:

Wat wil je uiteindelijk aantonen ?
Oud 5 januari 2011, 17:28   #149
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Ooit eens glazen van Jupiler, en nu staan die hier... stof te vreten
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 10:19   #150
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit eens, in de tijd dat de bandopnemers nog 30 kilo wogen, een bandopnemer Grundig van mezelf teruggestolen.

Door een gietijzeren straatdeksel van 50 kilo, toen die nog vijftig kilo wogen, door een ruit te gooien.

In Duitsland.

Daarmee wou ik aantonen, dat zelfs dubbel glas niet beschermt voor en tegen diefstal.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2011 om 10:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 10:21   #151
eno2
Banneling

Standaard

dubbel (glas)

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2011 om 10:21.
Oud 6 januari 2011, 16:47   #152
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Wat braaf is iedereen!

Ik heb als kind/puber flink wat gestolen: gommetjes, slijpers, stickers en schoolspullen uit de Club, hippie India trash juwelen in de Agora Galerij, mijn vriendin en ik gingen echt op strooptocht, hadden onze zakken vol!

Oh ik heb erg veel gestolen. Niet (vaak) van mensen, maar wel in winkels. Eén keer met een vriendin in de GB, we stonden naar make-up te kijken. Een winkelbediende deed ons teken dat we dat in onze zak konden stoppen! Dat hebben we dan ook dankbaar gedaan.

Dat stelen betekent trouwens iets, in de kinderpsychologie.
Compensatie, liefde enzo.
Ja, wij moeten thuis wel braaf zijn. Wij hadden een zeer strenge vader. Als ik bv op school strafwerk kreeg (is niet dikwijls gebeurd) dan was de traditie: de straf eerst schrijven voor school, en dan NOGMAALS die straf schrijven voor hem. In die tijd had de juf/meester altijd gelijk...moest mijn vader er ooit op uitgekomen zijn dat ik iets gestolen had, ik mag er niet aan denken.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 16:53   #153
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Ja, wij moeten thuis wel braaf zijn. Wij hadden een zeer strenge vader. Als ik bv op school strafwerk kreeg (is niet dikwijls gebeurd) dan was de traditie: de straf eerst schrijven voor school, en dan NOGMAALS die straf schrijven voor hem. In die tijd had de juf/meester altijd gelijk...moest mijn vader er ooit op uitgekomen zijn dat ik iets gestolen had, ik mag er niet aan denken.
Ik zou je gewoon een labberdoedas geven, zoals bij mijn dochter één keer toen die deelgenomen had aan een van die steelrazzia's in de grote verkoopsruimtes, die ze toen gewoon waren op die puberale leeftijd op school te organiseren onder elkaar - en betrapt werd.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2011 om 16:56.
Oud 6 januari 2011, 17:01   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat herken ik, als ik straf moest schrijven dan moest ik voor vader ook nog eens dezelfde straf schrijven.

Als ik hem die dan gaf dan had ik volgens hem te groot geschreven en mocht ik ze de derde keer schrijven. Verloren moeite want het was nog te groot geschreven.

De vierde versie was dan weer te klein, hij kon het amper lezen, waarna ik dan flink wat peren kreeg omdat ik zo lastig was.
Oud 6 januari 2011, 17:35   #155
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat herken ik, als ik straf moest schrijven dan moest ik voor vader ook nog eens dezelfde straf schrijven.

Als ik hem die dan gaf dan had ik volgens hem te groot geschreven en mocht ik ze de derde keer schrijven. Verloren moeite want het was nog te groot geschreven.

De vierde versie was dan weer te klein, hij kon het amper lezen, waarna ik dan flink wat peren kreeg omdat ik zo lastig was.
Ik heb wel nooit peren gekregen, mijn broer en zus ook niet. Dat hoefde ook niet hoor. Eén strenge blik van vader en we wisten waar we aan toe waren. Ik heb het ooit één keer gewaagd om zijn handtekening na te doen: ik moest toen héél de grote vakantie binnenblijven èn 10blz straf per dag schrijven. Nu ben ik daar niet kwaad om dat hij zo streng was; vele jongeren kennen geen discipline meer en zijn zelfs de baas thuis.
Oud 6 januari 2011, 18:15   #156
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb wel nooit peren gekregen, mijn broer en zus ook niet. Dat hoefde ook niet hoor. Eén strenge blik van vader en we wisten waar we aan toe waren. Ik heb het ooit één keer gewaagd om zijn handtekening na te doen: ik moest toen héél de grote vakantie binnenblijven èn 10blz straf per dag schrijven. Nu ben ik daar niet kwaad om dat hij zo streng was; vele jongeren kennen geen discipline meer en zijn zelfs de baas thuis.
Tijden veranderen, en dat is maar goed ook.
Oud 6 januari 2011, 21:11   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ooit eens, in de tijd dat de bandopnemers nog 30 kilo wogen, een bandopnemer Grundig van mezelf teruggestolen.

Door een gietijzeren straatdeksel van 50 kilo, toen die nog vijftig kilo wogen, door een ruit te gooien.

In Duitsland.

Daarmee wou ik aantonen, dat zelfs dubbel glas niet beschermt voor en tegen diefstal.
In Duitsland mocht toen veel. Nietwaar ? Met de nadruk op toen uit de bezettingsperiode.
Oud 6 januari 2011, 21:18   #158
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

Deed jij toen ook dat truukje om met "dubbele" bic te schrijven? Wij bonden 2 balpennen aaneen en konden zo 2 regels tegelijk schrijven...ge moest dat wel op voorhand aanpassen, zodat de afstand klopte tussen die lijntjes.
Oud 6 januari 2011, 21:21   #159
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deed jij toen ook dat truukje om met "dubbele" bic te schrijven? Wij bonden 2 balpennen aaneen en konden zo 2 regels tegelijk schrijven...ge moest dat wel op voorhand aanpassen, zodat de afstand klopte tussen die lijntjes.
De studiemeester die dit niet door had was een idioot.
Oud 6 januari 2011, 22:55   #160
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deed jij toen ook dat truukje om met "dubbele" bic te schrijven?
- Blad kopieren
- Bladeren uit de cursus geven
- Font groote 1024 gebruiken
- ...

Na een tijd weten ze gewoon niet meer hoe straffen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be