Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2012, 18:34   #141
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom doe je zoveel moeite om Bas Luyten af te schilderen als een Junkie ? Heeft hij sinds hij meerderjarig is ook maar één vervolging gehad over zijn vermeend drugsgebruik ?

Leuke partij de N-VA om hun misnoegde ex-leden zo te lasteren. Dit past niet bij het fatsoen van de partij.
Hij heeft toegegeven dat hij in Thailand iets genomen heeft.
Hij is met Kim meermaals naar Nederland gereden om iet te halen.
Hij heeft Methadon gekregen van zijn vriendin Kim.

Het moeten niet altijd veroordelingen zijn hé.

Trouwens, heeft Van Campenhout veroordelingen wegens dronkeschap gekregen?
Oud 22 januari 2012, 18:35   #142
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat is juist het verschil ? Buiten de wetgeving natuurlijk.
Daar begint het.
Oud 22 januari 2012, 18:36   #143
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat horen.
Hoe bedoelt u?
Ik reageer op een post van Henri die stelt dat de N-VA perikelen de PS perikelen doen verbleken.

Ik stel dus terecht de bovenstaande vragen. Let op, ik kan er nog veel meer stellen hoor.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 22 januari 2012 om 18:36.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:38   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
stierestront en praat voor de vaak manneke
Ik moet in deze Piet ongeveer gelijk geven. Van al de rommel die ik in mijn leven gedaan heb was het zwaarste om mee op te houden eigenlijk tabak.

Daar verlang ik nog alle dagen naar, de speed/coke/wiet/alcohol daarentegen zijn enkel nog herinneringen.
Oud 22 januari 2012, 18:38   #145
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
zever, je kan jaren regelmatig joints roken zonder echt verslaafd te zijn. Alcohol is nu eenmaal veel verslavender dan cannabis.
Pietro, bij BL gaat het om coke: dat is gene kattenpis!

http://www.gezondweb.be/gezondweb/ru...id.htm#cocaine

Citaat:
Cocaïne of coke
Cocaïne is een opwekkend middel dat uit de bladeren van de Zuid-
Amerikaanse cocaplant wordt gehaald. Dit wit tot geelwit poeder smaakt bitter.

Hoe gebruikt?
Meestal snuiven de gebruikers de cocaïnepoeder. Ze leggen met een scheermesje een lijntje cocaïne op een spiegeltje of ander glad voorwerp. Dan snuiven ze het op met een rietje of kokertje.
Sommigen spuiten in water opgeloste cocaïne in een ader.
Cocaïnepoeder kan niet gerookt worden, daarom wordt het eerst omgezet in crack. (link)

Welk effect?
Het effect na snuiven voel je al na enkele minuten en duurt 30 tot 45 minuten. Als cocaïne in de aders ingespoten wordt, heeft het heel snel effect en veroorzaakt een korte roes van ongeveer 15 minuten. Het is een lichamelijke en psychische oppepper. Gebruikers denken “helder” en alert, zijn actief en spraakzaam omdat hun vermoeidheidsgevoel onderdrukt wordt. Ze houden inspanningen langer vol en voelen minder snel pijn.

Nadelen voor je gezondheid?

Door het wegvallen van lichamelijke waarschuwingssignalen kan je compleet uitgeput geraken. Na de roes word je neerslachtig. En dit vraagt om een nieuwe dosis. Door de uitputting vermindert uiteindelijk je weerstand tegen infecties.
Hogere lichaamstemperatuur, hartkloppingen, ademhalingsproblemen en bloeddrukverstoring treden vooral op bij een hoge dosis. Soms heeft dit zelfs coma of dood tot gevolg.
Een grote hoeveelheid cocaïne veroorzaakt vergiftiging.
Vuile of gebruikte naalden kunnen ontstekingen of besmettingen veroorzaken. Ook wanneer gebruikers rietjes delen om het poeder te snuiven, lopen ze risico op besmetting.
Na lang of intens gebruik geraak je opgewonden en prikkelbaar. Slapeloosheid en verminderde eetlust leiden tot vermoeidheid, depressie en zelfmoordgedachten. Ook wanen en angsten kunnen optreden.
Op lange termijn loop je kans op hart- en vaatproblemen, huidproblemen en beschadiging van het neustussenschot en neusslijmvlies (bij snuiven).
Agressie, achterdocht en wanen leiden tot relationele problemen en andere conflicten met de omgeving. Cocaïne is bovendien duur wat leidt tot financiële problemen.
Er groeit een psychische afhankelijkheid. Het wegvallen van remmingen en een overdreven zelfvertrouwen kan tot arrogant en agressief gedrag leiden. Bij onthouding treedt ook agressie en verlies aan zelfvertrouwen op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:38   #146
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
80 tot 90 % van de mensen die regelmatig "iets" drinken zijn niet verslaafd.

80 tot 90 % van de mensen die iets snuiven, roken of ... zijn wel verslaafd.
Guido,

Als je cijfers aanhaalt kan je best bronnen vermelden. Met dergelijks naar bovenkomen vertelt veel over je vooroordelen.

Mensen die regelmatig een een jointje smoren zijn zelden verslaafd, niet aan sigaretten en niet aan drank.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:39   #147
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel hoor, ik ben tegen drankmisbruik.
Zelf drink ik graag een glaasje wijn, een pintje bier of nen trapist. U zal me echter zelden of nooit kunnen betrappen op overmatig drankgebruik en zeker niet als ik met de wagen moet rijden.

80 tot 90 % van de mensen die regelmatig "iets" drinken zijn niet verslaafd.

80 tot 90 % van de mensen die iets snuiven, roken of ... zijn wel verslaafd
.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...endence%29.svg

Waarom alle drugs (allé alle drugs buiten nicotine en alcohol) op één hoop gooien? De kans op verslaving van bvb cannabis roken is kleiner dan de kans op verslaving van cocaïne; verslavingsgehalte is kleiner voor cannabis dan voor alcohol maar groter voor cocaïne dan alcohol.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 22 januari 2012 om 18:39.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:40   #148
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik moet in deze Piet ongeveer gelijk geven. Van al de rommel die ik in mijn leven gedaan heb was het zwaarste om mee op te houden eigenlijk tabak.

Daar verlang ik nog alle dagen naar, de speed/coke/wiet/alcohol daarentegen zijn enkel nog herinneringen.
goed dat je er 'ongeveer' bijzet, want dat is niet wat de clown schrijft

Laatst gewijzigd door born2bewild : 22 januari 2012 om 18:40.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:42   #149
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft in hemelsnaam Bas Luyten hiermee te maken ?

Dat zijn helemaal wereldvreemde linken die je nu legt.
Nee, jij beweert dat drugsgebruik of alcoholgebruik gelijk is. Dat de wettelijkheid/onwettelijkheid irrelevant is.
Wel een drugsgebruiker sponsort de moorden in Mexico en de gangwars in de steden. Een alcoholist niet. Dat is dus al een groot verschil.
Luyten heeft contact gezocht met drugsdealers in Thailand. Ze hebben hem willen chanteren. Het is dus helemaal zijn eigen stommiteit.
Was hij alcoholist geweest was dat allemaal zelfs niet gebeurd, had hij fijn kunnen gaan afkicken in Aruba.
Voor je illegale drugs moet je natuurlijk met minder "leuk" volk omgaan dan de cafébaas om de hoek.

Laatst gewijzigd door Zucht : 22 januari 2012 om 18:42.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:42   #150
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Die vuilspuiterij van Luyten zal vroeg of laat als een boemerang in zijn gezicht terugkeren.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:46   #151
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft toegegeven dat hij in Thailand iets genomen heeft.
Hij is met Kim meermaals naar Nederland gereden om iet te halen.
Hij heeft Methadon gekregen van zijn vriendin Kim.

Het moeten niet altijd veroordelingen zijn hé.
Wat bedoel je daarmee ? Dat jij de rechter maar moet spelen bij gebrek aan een veroordeling ?

Judment is mine said the Lord.

Citaat:
Trouwens, heeft Van Campenhout veroordelingen wegens dronkeschap gekregen?
Bij mijn weten niet. Ik hoop voor hem het beste en ik hoop dat hij ten volle beseft wat een slangenkuil de politiek is. Alcoholverslaving is een zwakte en de politiek pakt je juist op je zwaktes.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 22 januari 2012, 18:47   #152
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoezo 'allemaal goed en wel'? Wat is er goed en wel aan hetgeen Bas beweert over de N-VA top?

Ondertussen mijn beste poot u hier een offtopic reactie neer. Die avatar was meer bedoeld om een aantal forumzionisten te jennen. Ik weet dat u geen kerstboom bent, maar het zou u toch sieren in het vervolg niet zomaar tot foute conclusies te komen.

Maar kom. Aangezien dat zionvlagje jou toch dwarst zit en het mijn onverdraagzaamheid aan de kaak stelt. Vertel eens, wie waren de kornuiten die België willen opdoeken? Wie zijn de kornuiten die staan te zwaaien met een Vlaamse vlag? Wie zijn de kornuiten die er geen probleem mee zouden hebben mocht iemand een Belgische vlag in de fik schieten?

Allemaal heel verdraagzaam.

Nog een geluk dat er Vlaams nationalisten zijn die me pmen en me oprecht advies geven.

Wie heeft beweert dat racisme niet voorkomt bij vreemdelingen of bedoel je gewoon dat ik een racist ben? U zegt het maar hoor. Ik kan heus wel tegen een stoot.

Niemand heeft beweerd dat jij een homohater of racist bent.

U gedraagt zich zeker en vast niet HETZELFDE tegen iedereen. Had een N-VA'er een zionvlag in de fik laten opgaan dan zweeg u als een graf.

Wakker worden. Jij neemt dit forum veel te ernstig.

U beledigt mij niet.

Ik kan ook tegen een stootje en ik aanvaard graag uw repliek.
Dat ik offtopic ging en reageerde op uw avatar is juist.
Had ik het beter in een pm gedaan, wellicht. Eigenlijk had ik het moeten weten omdat ik zelf suggereerde om pm te gebruiken als reactie. Ik geef toe dat ik ook weinig subtiel was.
Ik gedraag me wel degelijk tegen iedereen hetzelfde. Ik vind het geen praktijk om vlaggen in de fik te steken. Dat die N-VA jongeren de Belgische vlag in de hens hebben gezet vind ik een praktijk die niet goed te keuren is. Het is schokkend voor sommige mensen en dat vind ik dus niet nodig. Met vlaggen zwaaien darentegen doet niemand kwaad. Ook u moet niet te snel tot conclusies komen wat betreft mij. Geef toe die vlag was nogal provocatief, maar ik sta niet in uw schoenen, ik bekijk de wereld niet door uw ogen, en ik kan niet inschatten wat u ertoe heeft bewogen om het te doen. Ik heb hier nog niet direct een avatar gezien van de belgische vlag die door een vlaams nationalist in brand wordt gestoken. Ik vind dat dus vrij zinloos en op die manier gaan we zeker ons gelijk niet halen.
Ik ben dan toch blij dat je de raad hebt opgevolgd van mede forummers. Wat ook aantoont dat ik niet de enige was die het opviel. Ik vond het inderdaad nogal raar omdat jij niet direct als een onverdraagzaam persoon overkomt.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 22 januari 2012 om 18:56.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:48   #153
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe bedoelt u?
Ik reageer op een post van Henri die stelt dat de N-VA perikelen de PS perikelen doen verbleken.

Ik stel dus terecht de bovenstaande vragen. Let op, ik kan er nog veel meer stellen hoor.
Als je A stelt moet je ook B zeggen. Als je beschuldigende vragen stelt over de N-VA moet je de beschuldiging niet in de lucht laten hangen.

Oud 22 januari 2012, 18:52   #154
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee, jij beweert dat drugsgebruik of alcoholgebruik gelijk is. Dat de wettelijkheid/onwettelijkheid irrelevant is.
Wel een drugsgebruiker sponsort de moorden in Mexico en de gangwars in de steden. Een alcoholist niet. Dat is dus al een groot verschil.
Luyten heeft contact gezocht met drugsdealers in Thailand. Ze hebben hem willen chanteren. Het is dus helemaal zijn eigen stommiteit.
Was hij alcoholist geweest was dat allemaal zelfs niet gebeurd, had hij fijn kunnen gaan afkicken in Aruba.
Voor je illegale drugs moet je natuurlijk met minder "leuk" volk omgaan dan de cafébaas om de hoek.
Man, wat een wereldvreemdheid.

Als je ooit op zoek bent naar een lijntje of een jointje stuur eens een Twitter naar onze vice-premier Vincent Van Quickenborne. Hij is geen drugdealer maar hij zal je wel kunnen helpen.

Oud 22 januari 2012, 18:54   #155
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Die vuilspuiterij van Luyten zal vroeg of laat als een boemerang in zijn gezicht terugkeren.
Hoe gaat de N-VA dan precies de boemerang in zijn gezicht doen terugkeren ?

Ik denk dat Bas Luyten ondertussen wel wat meer levenswijsheid in de politiek heeft dan de gemiddelde forumganger hier.

Oud 22 januari 2012, 18:55   #156
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe gaat de N-VA dan precies de boemerang in zijn gezicht doen terugkeren ?

Ik denk dat Bas Luyten ondertussen wel wat meer levenswijsheid in de politiek heeft dan de gemiddelde forumganger hier.
Toekomstige VLD'er, Viveke??? Je mag hem gratis hebben!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 18:57   #157
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je daarmee ? Dat jij de rechter maar moet spelen bij gebrek aan een veroordeling ?

Judment is mine said the Lord.

Nee, ik moet geen rechter spelen. Maar de feiten zijn wat ze zijn. Niet meer, niet minder.
Oud 22 januari 2012, 19:04   #158
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
En waarom is dat vuilspuiterij? De mails zijn wat ze zijn.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2012 om 19:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2012, 19:07   #159
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je A stelt moet je ook B zeggen. Als je beschuldigende vragen stelt over de N-VA moet je de beschuldiging niet in de lucht laten hangen.
Man leer eens begrijpend lezen. Het zal het niveau van dit forum ferm opkrikken.
Oud 22 januari 2012, 19:09   #160
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Man leer eens begrijpend lezen. Het zal het niveau van dit forum ferm opkrikken.
Ik wacht nog steeds op het antwoord op je beschuldigende vragen die je stelt aangaande de N-VA. Je weet er blijkbaar meer over.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be