![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
PS: Ik ben geen vrouw. Ik vind gewoon dat mensen (ongeacht sexe) evenveel kansen moeten krijgen in het leven. Dat een vrouw de biologisch zeer belangrijke taak van kinderen te baren heeft, mag daar geen probleem voor zijn. PS2: Ik heb ooit een vrouwelijke manager gehad. Zij vervulde die taak met glans. Ik kan me trouwens wel inbeelden dat tussen de arbeiders een vrouw het moeilijker heeft. Het niveau is daar namelijk regelmatig ver zoek. |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je kan als man toch ook iets bekijken vanuit verschillende standpunten (inclusief die van een vrouw) Ik kan je verzekeren dat het niveau onder bedienden nu en dan ook ver zoek is. Ik ga volledig akkoord met "Ik vind gewoon dat mensen (ongeacht sexe) evenveel kansen moeten krijgen in het leven. Dat een vrouw de biologisch zeer belangrijke taak van kinderen te baren heeft, mag daar geen probleem voor zijn." Laatst gewijzigd door artisjok : 11 maart 2012 om 09:51. |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Natuurlijk, als men vrouwen in dienst neemt die ouder dan 35 zijn is de kans groot dat het nog minder dan 4 maand is. En ook ik gun vrouwen natuurlijk een erg mooie carrière. Ik wens trouwens dat alle mensen op deze aardbol miljardair zouden zijn en nooit ziek worden en ouder dan 200 jaar. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zwangerschapsverlof is vier maanden. Alle andere ziekten kunnen zowel bij mannen als vrouwen voorkomen, bij mannen nog iets meer. |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Volgende woensdag zie ik normaal enkele ondernemers. Ik zal ze die blijde boodschap overmaken. |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je mag gerust toevoegen "minister, postbediende, treinbestuurder," en nog tal van beroepen. In 2009 lanceerde de gezinsbond een charter voor gezinsvriendelijke onderneming. Op deze link kan je dat charter nalezen en bekijken hoe weinig ondernemingen zich als gezinsvriendelijk wensen te profileren. |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe zou jij bvb het werk van een vrouw die in een stikatelier vrouwvriendelijker maken? (wat doet zo'n vrouw trouwens volgens jou?) |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lessen voorbereiden hoort tot de job. Waar je die lesvoorbereiding ook doet, thuis of op school. Lesvoorbereiding beperkt zich tot de eerste twee jaren van de loopbaan, de rest is routine ... en herhalen. Voor de rest 5 maanden vakantie per jaar.
Ik dacht dat je een kaderfunctie (ICT) uitoefende. Schandalig eigenlijk dat je verantwoordelijk kaderwerk reduceert tot wat minutenklopperij. Leerkrachten hebben 5 maanden per jaar de tijd om uit te rusten. Regenten en licentiaten kunnen misschien tijdens hun 20-tal urenweek tijdens de werkweek op school blijven. Je gooit je eigen ruiten in. Vrouwen opteren voor de job van leerkracht omdat ze net als hun kindjes op hetzelfde moment vakantie hebben. Laatst gewijzigd door Rudy : 11 maart 2012 om 14:33. |
|
|
|
|
|
#154 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Islamlanden is een totaal achterhaald begrip. Het Midden-Oosten, tot daar. Arti. "Den Dinges" populist meeloper zal u nog proberen aan te tonen dat het allemaal de schuld van de vrouwen is. Laatst gewijzigd door Rudy : 11 maart 2012 om 14:44. |
||
|
|
|
|
|
#155 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Een onderneming tekent dit en heeft geen enkele verplichting. Mag gewoon gezins(on)vriendelijk verder doen zoals ze al altijd deden. Citaat:
Glijdende uren, bijvoorbeeld, is vriendelijk voor de werknemer in het algemeen, en in het bijzonder voor de werknemer met een gezin die zijn werkuren moet afstemmen met de school- en opvanguren. Misschien moet je toch eens dat charter lezen, want er staan wel enkele goede ideeën in. |
||
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Banneling
|
9 to 5 jobs
Ploegensysteem: men kan dus op eender welk tijdstip (zwangerschaps-)verlof nemen Een beroep aan de lopende band of stikatelier is heel wat anders dan de job van manager, managing director, etc... waarbij je om te beginnen al tal van overuren dient te kloppen en daarnaast nogeens minder snel vervangbaar bent. Dit laatste is dus niet heel gezinsvriendelijk. |
|
|
|
|
|
#159 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik moet zorgen dat mijn programma correct werkt (en liefst tegen de geplande deadline), een leerkracht moet zorgen dat hij mee evolueert, pedagogisch verantwoord werkt, de aandacht en interesse van de leerlingen wekt en houdt,.... Citaat:
5 vrouw-leerkrachten die ik ken, hebben (nog) geen kinderen. Een andere geeft Nederlands aan anderstaligen, en heeft bijgevolg die schoolvakanties niet. |
||||
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoe zou jij dat bvb regelen moest jij de baas zijn van een stikateliertje van bvb 10 stiksters, die allen minstens 20 km verder wonen? Hoe gaat jij die uren laten glijden? |
|
|
|
|