![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Europees Commissaris
|
Ach, over enkele jaartjes veranderen ze toch van standpunt. Een partij zonder ruggengraat is niet standvastig.
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dan leef jij enkel voor jezelf, nogal parasitair. Op termijn is dat niet houdbaar.
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je zorgt ook tijdelijk voor je kinderen, maar vroeg of laat moeten ze ook vor zichzelf opdraaien. Dat lijkt egoïstisch, maar is het niet. De echte egoïst verlangt dat er steeds een ander voor hem zorgt, eist van de ander steeds altruïsme. Maar in feite is dat allemaal naast de kwestie. Het gaat om het recht op leven en sterven. Ik vraag je nogmaals: geef me één goeie reden waarom een ander, en niet ikzelf over mijn levens- of stervenswens zou moeten gaan...
|
|
|
|
|
#144 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1191/1.1297593
Professor Vermeersch was weer zijn schitterende zelve. Zijn reactie op de dreiging van Beke was er niet naast, amai... |
|
|
|
|
|
#145 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is onbegrijpelijk dat er in de CD&V werkelijk niemand iets doet, ze staan gewoon toe te kijken terwijl die partij totaal in de grond gereden wordt door het profitariaat.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 mei 2012 om 20:52. |
||
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#149 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat kindje in die reportage zou ik geen levend wezen noemen.
Het is een plat gedrogeerd karkas. De ouders ondergaan een psychologische en fysieke marteling. Wie levensbeëindiging in dergelijke zaken in vraag wil stellen is een oen. |
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor je gemak zal ik de vraag ook nog eens stellen: Geef me één goeie reden waarom iemand anders meer over mijn levensbeëindiging zou te zeggen hebben dan ikzelf. Hou daarbij in het achterhoofd dat je het al eens bent met het gedeelte dat niemand het recht heeft om mijn leven af te breken. Waarom zou iemand dan wél het recht hebben om me te verplichten verder te leven als ik het niet wil? Zie het werkelijk als een face to face: zeg me waarom jij me zou kunnen verplichten te blijven als ik weg wil. Met welke reden, met welk recht zou jij mij die vrijheid ontnemen?
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
|
Nope, tegen een boyscoutsvoorzitter.
|
|
|
#155 | |
|
|
Citaat:
Edit: vermijd te spreken over "rechten". We zijn mensen, geen advocaten.
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten." Laatst gewijzigd door C uit W : 12 mei 2012 om 22:38. |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kinderen gekleed als achterlijken, die een achterlijke volgen gekleed als een kind...
|
|
|
|
#157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leuk hoor.
Citaat:
EDIT: een ernstig antwoord zal ik wel niet krijgen: er is immers geen enkele reden waarom de ene mens over de andere zeggingschap zou hebben, en al zeker niet in die materie.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 mei 2012 om 22:42. |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
|
Niet leuk bedoelt. Echt serieus. Iemand die euthanasie wil op basis van een tijdelijke angst, moeten we daarvoor plooien?
Citaat:
|
|
|
|
#159 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nou, als ik beslis om te sterven, zal ik de dag na mijn dood niet meer willen leven.
Citaat:
We plooien niet voor zijn veronderstelde tijdelijke angsten, we plooien voor het recht op zelfbeschikking, al was het in ons eigen belang. Citaat:
Wie wil sterven ook. Jij hebt geen rechten op mijn leven, niet om het me af te pakken, niet om het me op te dringen. Daar is geen contradictie tussen die vrijheden en rechten, ze zijn zelfs congruent.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 mei 2012 om 23:03. |
||
|
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|