![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als ze er al zijn is hun werk doorgaans hooguit zeer matig. Maar omdat ze van allochtone komaf zijn krijgen ze natuurlijk extra aandacht. Da's ergens ook niet zo vreemd. Een taal die eeuwenlang gevormd werd in dienst van het tot uiting brengen van de ziel, het denken van een bepaald volk, daar is de ziel en het denken van dat volk ingeslopen. Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 juni 2012 om 09:15. |
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik acht het evenmin onmogelijk dat er een zeer diepgaande samenhang tussen een bepaald volk en zijn taal kan bestaan. Ik vind het onderwerp (ethno-psycho-linguïstiek) zelfs vrij boeiend. Ik ben dan ook van plan mij daaromtrent uitgebreid te informeren. Dank bij voorbaat voor de eventuele lees-tips die u mij nog zult geven, djimi
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Hm. De dag dat de Surinamers en Antillianen die Nederlands als tweede taal hebben, er evenveel fouten in maken als de Vlamingen voor wie het de eerste taal is, zal ik in overweging nemen dat je gelijk kunt hebben.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heb je terzake vergelijkende schoolresultaten? Of baseer je je voor dat soort zaken op het Instituut Voor Anti-Blanke Statistiek Eberhardus Leclercus? Laatst gewijzigd door Mitgard : 24 juni 2012 om 11:18. |
|
|
|
|
|
#145 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 juni 2012 om 11:31. |
||
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb hier de programmatie van TVeen voor mij liggen. Ik citeer : 11.00 tot 13.00 u. De zevende dag. Nederlandstalig. 13.00 tot 13.35 u. Het journaal en weerbericht. Nederlandstalig. Daarna een franse film, Nederlands ondertiteld, gevolgd door een klassiek concert en clips tot 17.15 u. Dan volgen Vlaanderen vacantieland, het journaal, Groenland, dagelijkse kost en Sportweekend. Tot 20.00 u. Allemaal Nederlandstalig. Tot 20.55 u twee Engelstalige programma's, ondertiteld. Daarna Taxi Vanoudenhoven, Villa Vanthilt, Witse, het journaal laat en herhalingen van de zevende dag enz... Alles Nederlandstalig. Conclusie : minstens 75 % Nederlandstalige programma's en 25 % anderstalig. In vergelijking met de franstalige TV-zenders waar alle programma's franstalig zijn of gedubt worden, een voorbeeldige mix. Dan de radioprogramma's. Ik luister in de voormiddag naar radio 2, veruit de populairste zender. Een schatting, exacte cijfers zijn niet voorradig, van de programmatie : Nederlandstalig : Vlaams en Nederlands : 30 % Engelstalig : 30 % Franstalig : 20 % Anderstalig (Duits, Italiaans, Spaans enz...) : 20 %. Welke criteria jij hanteert weet ik niet, in ieder geval geen objectieve. Ook op andere domeinen, zoals de allochtone gemeenschap in Brussel, kloppen je cijfers niet. Het verwondert me trouwens dat jij er blijft in slagen, als volleerde rattenvanger van Kraainem, ook Vlaamsbewuste forummers een rad voor de ogen te draaien. Feitelijk ben je een franskiljon. Deze jongen laat zich door je praatjes evenwel niet inpakken. Laatst gewijzigd door robert t : 24 juni 2012 om 17:14. |
|
|
|
|
|
#148 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb alle ''Vlaamse'' zenders geturfd. Jij ook? Kennelijk niet. Citaat:
Bij TV1 begint de dag overigens veel eerder dan 11.00. Eerst hoofdzakelijk Engelstalige clips , dan om 9.00 uur ''zomerbeelden'' erbij (de zomerbeelden spreken ook al vnl Engels), en om 10.00 een rondje Hebreeuws en Frans. Tot 11.00 dus nauwelijks Nederlands op de dorpstv. En we rekenen verder. Van de 24 uur op zondag dus 16 uur geen Nederlands. Das volgens mij nog altijd hooguit 25 % Nederlands. En dat voor de meest Nederlandstalige tv van Vlaanderen. Zet de 98% Engelstalige tv uren van JimTv ernaast en we komen nauwelijks boven de 10 % Nederlands gemiddeld. En dan zal ik maar niet moeilijk doen over de Engelstalige items in Vanthilt en het journaal. Ook zullen we de tijd dat je dialectburpers ondertiteld mag aanhoren maar even meereken als ''Nederlands". Citaat:
Anderstalig 20 % ! zozo Welke taal mag dat dan zijn? En vindt Universal dat wel goed? Not dus. De Vlaam is geen wereldburger. Hier is de speellijst: http://www.radio2.nl/playlist/playlist.html Op 2 willekeurige uren vond ik 1 NL plaat. Das 2 %. 18:53 World Party Way down now 18:50 Artiest Titel Tijd Maroon 5 & Christina Aguilera Moves like jagger 18:41 Artiest Titel Tijd Bruce Springsteen Dancing in the dark 18:37 Artiest Titel Tijd Van Velzen Lovesong 18:30 Artiest Titel Tijd Petty, Tom Refugee 18:27 Artiest Titel Tijd Sheryl Crow Diamond ring 18:22 Artiest Titel Tijd Goldfish Washing over me 18:18 Artiest Titel Tijd Michael Jackson Wanna be startin' somethin' (single) 18:14 Artiest Titel Tijd De Dijk De Blues Verlaat Je Nooit 18:11 Artiest Titel Tijd Novastar Because 18:07 Artiest Titel Tijd Wham Wham rap (enjoy what you do) 18:03 Ryan Adams New York New York 21:50 Artiest Titel Tijd Mraz, Jason The freedom song 21:46 Artiest Titel Tijd The Human League The Lebanon 21:42 Artiest Titel Tijd Amy Winehouse Back to black 21:38 Artiest Titel Tijd Bon Jovi Livin' on a prayer 21:35 Artiest Titel Tijd Madonna Masterpiece 21:30 Artiest Titel Tijd Sparrow, Sam Happiness 21:21 Artiest Titel Tijd Sheryl Crow Strong enough 21:18 Artiest Titel Tijd Drum Theatre Eldorado 21:14 Artiest Titel Tijd Vanessa Paradis Be my baby 21:07 Artiest Titel Tijd Roachford Cuddly toy 21:03 Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 juni 2012 om 20:13. |
|||
|
|
|
|
#149 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
off topic: in Duitsland gaan ze nu meer en meer ondertitelen en niet meer dubben. op vraag van de kijker trouwens. maar ach, als we dat in Vlaanderen doen, zijn we slecht bezig....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
#150 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.muntpunt.be/bib
http://www.brussel.be/artdet.cfm/6364 http://www.cultuurcentra.be/ http://www.digitaalbrussel.be/thema/...tuur/index.asp Zoekt en gij zult vinden. Klopt en u zal opengedaan worden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
#151 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Anderzijds blijken weinig Surinamers over de juiste cognitieve vaardigheden te beschikken om het ver te schoppen in het onderwijs. Hun uitmuntend taalgebruik is niet door schoolse discipline aangebracht, maar komt wel degelijk uit hun hart. Het is hun ware moedertaal die echt in hen leeft. Voorts bemerk ik tevens dat allochtonen met een niet-Nederlandstalige achtergrond in Nederland onze taal beter oppikken dan die in België. Het is ook gemakkelijker voor een buitenlander in Nederlander, aangezien daar zelfs arbeiders de standaardtaal terdege beheersen. Dat biedt een gestructureerdere taalverwerving. In het Vlaamse Gewest hechten zelfs veel hoogopgeleiden tot advocaten toe weinig belang aan een efficiënt taalgebruik. Deze eindeloze discussies over taalperikelen zijn trouwens ook een typisch 'Vlaams' fenomeen, en minder een Nederlands. Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juni 2012 om 20:57. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
Banneling
|
Idd behoorlijk frappant dat sommige Vlaamsnationalisten zowaar een 'medestander' zien in iemand die openlijk racistisch is jegens blanken (wat volgens de courante toepassing van de wet geen racisme is, dus dat zit onze EL alvast mee.)
|
|
|
|
|
#153 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Reden: wanhoop in hun zoektocht naar wat men ziet als 'culturele bondgenoten' en dit leidt tot broeken tot de enkels gezakt in ruil voor een gevoel van geborgenheid en gidsing. Men heeft schrik gekregen van het idée fixe van de kosmopolitische Franstalige tegenover de in-zichzelf gekeerde Nederlandstalige boerenpummel, wat leeft in de fantasie van geheel de Belgische samenleving (een voorbeeld van een pan-Belgisch fenomeen dat het tot vandaag de dag heeft kunnen overleven).
Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juni 2012 om 22:09. |
|
|
|
|
#154 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bijdehandheid is een Belgicistisch fenomeen? Indien 'ja', moge het best gecontaind worden.
Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juni 2012 om 22:16. |
|
|