![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het komt zelfs zo ver dat de uitblinkers in bepaalde studierichtingen bewust niet verder gaan doctoreren, omdat ze meer kansen krijgen buiten de academische wereld. Eigenlijk is dat bijzonder onlogisch. Een aantal uitblinkers kunnen na hun doctoraat nog wel een postdoc krijgen of zo en wat lesgeven, maar eigenlijk is dat uitstel van executie. Waarom zitten doctorandi jarenlang vast aan een tijdelijke betrekking en hebben ook postdocs nog niets vast in handen ? Tegenwoordig is het zelfs de trend om beginnende profs geen vaste baan meer te geven, via het alom verguizde 'tenure track' stelsel. Met veel geluk kunnen een aantal 'happy few' op hun veertigste dan een echte benoeming krijgen, maar als je moet wachten met de uitbreiding van je gezin en de aankoop van een woning door eerst wat zekerheden te hebben ? Echt sociaal is dat allemaal niet. En de 'toppers' gaan om die redenen dus steeds minder doctoreren, terwijl de mediocere massa doctorandi via allerhande beurssystemen maar blijft aangroeien. Van mij mogen er gerust een pak minder doctorandi zijn en ze mogen strenger geselecteerd worden, maar diegenen die ze aannemen die moeten meer zekerheid krijgen en uitizicht op een vaste job. Laatst gewijzigd door freespirit : 13 februari 2014 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Akkoord, het gaat er hier zelden ernstig aan toe, het zijn de internets uiteraard. Maar er zijn interessante en onbelichte zijden aan het onderwerp, daarmee bedoel ik de interactie lesgever - student. Neem gewoon de psychologische kant van bijvoorbeeld een introverte lesgever en een extraverte student, op zijn best zitten we tussen die twee met een communicatie die enkel bij benadering begrepen en geïnterpreteerd wordt/kan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je? Deze topic moet in Koetjes & Kalfjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar xenophon zou jij je dat van die introverte lesgever en extraverte student wat meer nader willen verklaren?
In wat interpeteren die twee elkaar vaak verkeerd? In wat kenmerkt zich dat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() six heeft precies ook een buis te pakken?
Dat was voorspelbaar.
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bewijst dat "jij" er dus niks van kent.
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat jij van leiders figuren denkt is geheel buiten de kwestie, het was een leider tout court. Dat bewijst gans zijn loopbaan.
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tijd geleden heb ik veel met leraren gesproken en uiteindelijk is het systeem zo dat er een voldoende aantal leerlingen "moeten" doorgaan of de leraar wordt als "ongeschikt" verwijderd. En leraars willen ook hun job niet kwijt voor een onbenul...die schuiven ze door naar de volgende. In zulk systeem oogst je wat voor u gezaaid is. Ieder jaar opnieuw schuiven leerlingen door die feitelijk ongeschikt zijn. Naarmate de jaren verstrijken worden ze zelfs talrijker in aantal. Het is dan ook niet minder dan normaal dat men dan in de hoogste klassen totaal ongeschikte leerlingen te verwerken krijgt. 70% heeft dus echt totaal nul op hun examen...dat moet je bijna expres doen of echt totaal ongeschikt zijn. De waarheid is wel dat wanneer de leraars echt vol zouden mogen gaan en idd een degelijk contract zouden hebben...de leerlingen met een luizenkam zouden afvallen. Ik heb het al vaak herhaald dat scholen commerciële commerce is en studenten clientèle hiervan. En zolang studenten dat niet begrijpen en blijven vasthouden aan hun fetisj van diploma's zal dat niet veranderen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 februari 2014 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() Het tegendeel is nog niet aangetoond en anders mag je altijd de post linken. Je zal me overigens excuseren als ik je posts zelf onvoldoende bewijs vind. Je zal alvast met wat beters moeten afkomen dan "docenten zijn perfect, studenten kunnen enkel buizen omdat ze te dom/lui/... zijn".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t' is aangetoond. Onderzocht en gedaan en al wat mogelijk is. t' zijn de studenten. Hoe dat toch altijd maar opnieuw mogelijk is om het licht van de zon te ontkennen dat begrijp ik toch niet. ![]()
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 14 februari 2014 om 00:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Tja, zonder een diploma kom je als afgestudeerde niet ver. Of dacht je als zelf primus inter pares zijnde (kuch), dat een job vinden zonder diploma gemakkelijk is of zo? Jij zou nog het liefst willen dat het merendeel van de studenten heel hun leven werkt in de Mc Donald's, zodat jij je er beter bij zou kunnen voelen. Wel, ik ben in deze studierichting tot nu toe geslaagd voor al mijn examens. Maar zelfs ik ben geen bolleboos. Ik vind dat iedere jongere een kans verdient om hogere studies aan te vatten. Uw ideaalbeeld dateert van eeuwen terug. Leer er maar mee leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor het overige heeft u uiteraard wel wat punten. Ik kan zelf getuigen dat het niet in dank wordt afgenomen als je een te moeilijk examen afneemt en de studenten 'te lage' quoteringen geeft. Dan word je al snel vies bekeken door de onderwijscommissie, want er is inderdaad een houding van cliëntelisme ontstaan in het onderwijs. Teveel studenten buizen zorgt overigens voor minder toelagen en werkingsmiddelen, dus je kan je wel inbeelden dat zulks nogal wat wrewel veroorzaakt. Als jonge niet-benoemde academicus sta je dan vrij machteloos, de anderen overrulen dat dan wel even en je riskeert niet aangenomen te worden - als er toch eens een zeldzaam plaatsje vrij komt - omdat je niet 'loyaal' genoeg bent tegenover het departement of de faculteit. Ook met de studentenevaluaties wordt tegenwoordig soms overdreven veel rekening gehouden in de beoordeling van een docent. Er is echter nauwelijks controle op de invulling van die evaluaties en vaak betreft het hier een loutere populariteitspoll. Als een aantal studenten een 'pik' op je hebben dan krijg je van hen al een slechte evaluatie, hoe goed je ook kan lesgeven. En het universitaire beleid laat daar steeds meer zijn oren naar hangen, onder het mom van de studentenparticipatie en de 'democratisering'. In deze zin ben ik het dus wel met je analyse grotendeels eens. Dat van die studenten architectuur laten we dan maar even buiten beschouwing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat je schrijft. Niet zo slim. ![]()
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat gaat verkeerd aflopen. En wat dat examen betreft, het is idd onderzocht ondertussen en het is een uitgemaakte zaak. Ze zijn gebuisd. Nu er is nog een ander addertje hier aan verbonden. Bij verkeerde antwoorden worden punten afgetrokken. Bij geen antwoord worden geen punten afgetrokken. Aldus dezelfde directie. Als dat niet vreemd is dan weet ik het ook niet meer.
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Onderlijn eens in mijn vorige bericht waar ik dat letterlijk heb gezegd. Je denigrerende houding ten opzichte van studenten begint me serieus de keel uit te hangen, mannetje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn gebuisd Ze zijn niet gebuisd Ze zijn gebuisd etc...het laatste blaadje beslist. alez zunne... ![]()
![]() |