![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dus niet van m'n condoomgebruik , m'n erectiepillen en ook niet van de bananen , appelsienen die ik gebruik . Het zijn doodgewoon je zaken niet , die gegevens willen weten is een inbreuk op m'n privacy . Dus ik gebruik geen klanten-kaart in de supermarkt , heb geen GPS trackers . Waarom ? Omdat sommige ambtenaren in staat zijn om te zien waar en met hoeveel personen , je drie jaar geleden in de sauna zat . En dat is te veel "BIG BROTHER" voor mij . In feite is het geen probleem voor een eerlijke mens . Maar het zijn alleen de "eerlijke" mensen die m'n zo kan volgen . De transactie tussen 200 gestolen voertuigen tegen 20 kg cocaine gaan ze zo niet zien . |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de staat, alles. Straks gaat de staat na welke boeken ik koop, en of ik dus gepest moet worden of niet. Straks gaat de staat na welke levenswijze ik heb, en gaat daarop baseren of ik geambeteerd moet worden of niet. Straks zijn sommige ambtenaren bij de staat die ik ook tegenkom in het dagelijkse leven, uit op het weten van zekere details, om hun houding tegenover mij te bepalen. Misschien is die moeder van een schoolkameraad van mijn zoon ook een ambtenaar, en kan vanalles weten over mijn financiele toestand, of ik geregeld bio koop of niet en zo voort. Stel dat zij merkt dat ik geen bio koop, en zij een aanhanger is van bio. Dat kan haar tegensteken. Stel dat zij bij de fiscale diensten werkt, dan kan zij mij daarvoor pesten. Stel dat mijn zoon en haar kleine niet goed overeen komen. Als zij als ambtenaar vanalles over mij kan weten, dan kan zij dat aanwenden om mij problemen te bezorgen. Nee, de staat is een vijandige entiteit waar je best zo weinig mogelijk aan geeft van gevoelige informatie over jezelf, waar ze je kunnen mee pakken en pesten.
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nog één vraagje misschien, om je te plagen: de péage op jouw autosnelweg, ook cash ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De snelweg nemen is trouwens een beetje idioot om trachten weg te steken, want er staan overal camera's. Maar uit mijn verplaatsingen kan men mijn politieke en ideologische voorkeuren niet afleiden zou ik denken.
|
|
|
|
#147 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
De overheid is oorzaak van haar eigen probleem : geldverspilzucht. en om die verspilzucht voort te kunnen zetten, zouden ze maar wat graag aan mijn (en jouw) zuurverdiende centen zitten. En als je het dan toch over illegale dingen wilt hebben : ja ik betaal graag een aannemer in het zwart aan 20 € per uur i.p.v. € 50 per uur in het wit. Het is immers omwille van onze overheid dat die aannemer zoveel geld kost. En voordat je er mee af komt : als ik met kaart moet betalen zal ik die aannemer niet in het wit betalen, maar die job gewoon zelf doen.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 18 mei 2015 om 16:02. |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Europees Commissaris
|
Is dat zoiets als soepbonnen zoals in de tijd van de oorlog toen de bompa van Schoof nog leefde ?
|
|
|
#151 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als de centrale bank haar intrestvoet lager maakt dan maakt ze lenen bij haar relatief goedkoper, en bepaalt ze zo de keuze die de bank maakt, ze gaat dan leningen concentreren bij de centrale bank. En zo bepaalt de centrale bank ook indirect de rente die spaarders krijgen, wat ook haar eerste motief / primair doel was, teneinde de toename van spaargeld te regelen, en dus toekomstige concurrentiele (voor haar nieuw geld) koopkracht. Dat kan zelfs zover gaan dat ze die intrestvoet negatief maakt, waardoor ze banken eigenlijk betaalt om haar nieuw (of 'bemachtigd' bestaand) geld te lenen. Eigenlijk bezorgt de centrale bank dus banken eigenlijk gewoon een excuus tegenover spaarders om hen een flutrente (lees: lager dan het prijsstijgings%, wat ze "inflatie" noemen). Het is in basis niks meer dan dit. En dat reduceert: Citaat:
SECRET SERVICE TEAM HERCULES TRUMP 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS DROM TRUMP FANS Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
|
|
|
|
|
#152 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 18 mei 2015 om 16:40. |
||
|
|
|
|
|
#153 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Europees Commissaris
|
Ook die markt wordt door de overheid vervalst. In dit geval Europa.
|
|
|
#156 |
|
Europees Commissaris
|
Overigens eens iets om over na te denken als we het over goud hebben als waardemiddel :
http://www.globalresearch.ca/grandma...l-gold/5421567
|
|
|
#157 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#159 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#160 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De "leenmarkt" is totaal "gereguleerd", ttz, de prijszetting is totaal gereglementeerd, vanwege die centrale bank. Als dusdanig is de koppeling tussen vraag en aanbod op de leenmarkt verstoord, om niet te zeggen, zo goed als helemaal doorgeknipt. Citaat:
Maar, en Japan is daar een voorbeeld van, we krijgen hier het omgekeerde effect van het beoogde. Inderdaad, kan je zeggen dat de rentevoet op de normale leenmarkt, op tijdelijke modeverschijnselen na, eigenlijk de economische groei zou moeten volgen. Maw, normaal gezien zou de juiste rente op een lening (of dus ook op spaargeld) rond de economische groei moeten gesitueerd zitten. Dat is immers de gemiddelde ROI van een investering, wat wil zeggen dat het de gemiddelde interest is die een lener wil betalen. Het is ook de gemiddelde aangroei in rijkdom, waar het spaargeld een fractie van is (voorbij gegane consumptie nu, om meer consumptie later te hebben). Meestal ziet men dat als oorzaak: groei , resultaat: interest. Maar je kan dat ook omgekeerd zien. Als de interest op een lening laag is, zal men investeringen kunnen doen met laag rendement. Aangezien er altijd veel meer ideeen zijn met laag rendement, dan ideeen met hoog rendement, zal een artificieel laag houden van de rente dus grotendeels investeringen veroorzaken met laag rendement. Een centrale bank die dus in de leenmarkt een lage rente forceert, zal dus een lage economische groei forceren. Terwijl het Keynesiaans idee erachter nu juist was van aan vraag zijde te stimuleren. We zien dat in Japan. Daar heeft de centrale bank gedurende decennia een lage rente geforceerd, en hun groei is er ook naar.
|
|