![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
| Bekijk resultaten enquête: Zou je je VAG diesel met fraudesoftware laten 'aanpassen' (gesteld dat je er een zou. | |||
| 1. Ja ik breng hem binnen en laat ze maar aanpassen. |
|
3 | 25,00% |
| 2. Neen ik laat het zoals het is. |
|
3 | 25,00% |
| 3. Als het vermogen omlaag gaat eis ik een schadevergoeding. |
|
6 | 50,00% |
| Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En ik heb nog altijd geen boete
|
|
|
|
#142 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Europees Commissaris
|
Tja, "ze" hebben het me niet willen uitleggen. Zoals ik al heb aangegeven veronderstel ik dat een software aanpassing op het programma staat.
|
|
|
#144 |
|
Banneling
|
Je homologatie gaat niet meer kloppen, de instantie die je "witte kaart" aflevert heeft de aanpassingen verplicht gemaakt. In princiepe word je wagen dan afgekeurd bij de volgende keuring.
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Enne wat dat wit vodje betreft : dat attest zit nog altijd in mijn auto, en ik wil de eerste de beste flik eens tegen komen, die er iets van snapt. Nee, ik ben echt niet bang.
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze willen graag de restwaarde recupereren. |
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Europees Commissaris
|
Dat kunnen ze ook allemaal na afloop van de leaseperiode. Je vergeet namelijk iets heel belangrijk. Ik heb een leasecontract voor een bepaalde wagen met een bepaald vermogen en een bepaald verbruik. Daar komt nu dus verandering in.
|
|
|
#148 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar er is wel de verplichting om de aanpassing te doen. Als je die weigert als particulier, neem je zelf het risico. Als leaserijder heb je te doen wat je bedrijf en leasemaatschappij wensen, en dat zal toch hoogstwaarschijnlijk aanpassen worden. |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Banneling
|
Overigens, in je car policy zal hoogst waarschijnlijk ook staan dat je de wagen de noodzakelijke onderhouden en reparaties door een erkend garagist zal laten ondergaan.
Ik had dat in die van mij toch wel degelijk staan. Dus als je de vraag krijgt om aan te passen vermoed ik dat je de week erna richting garage tuft |
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Is trouwens al niet de eerste keer dat ik me bij zoiets niet neergelegd heb.
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 24 oktober 2015 om 23:17. |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#152 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is vooral de 1.6 Liter die drastische maatregelen vraagt. Uitgerekend hun Blue Motion modellen.
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Titel moet gewijzigd worden:
Wie gaat er zijn ook Porsche Cayenne, Audi A6, A7, A8 en VW Touareg laten upgraden http://nieuws.vtm.be/buitenland/1650...3-litermotoren |
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Dat moet wel zever zijn, ELKE dieselauto stoot tot tig keer meer fijnstof uit onder 'normale' rijomstandigheden! Dat kan je ondertussen overal terugvinden op internet. Dat is geen sjoemelsoftware, maar gewoon een slechte test die niet onder normale rijomstandigheden plaatsvindt. De Ammies zijn tevreden dat ze die stoute Deutschers een loer kunnen draaien. |
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.telegraph.co.uk/finance/n...at-crisis.html http://www.theverge.com/2015/11/2/96...eat-device-epa Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 2 november 2015 om 20:15. |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Zonder sjoemelsoftware zogezegd. Gaan we dan zo hard zagen en één merk brandmerken voor 9 keer het toegelatene? |
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tijdens normaal rijden is dat 3-10 maal meer NOx bij de normale Duitse diesels met legale software (schat ik uit andere technische media zoals VMM : http://www.duurzame-mobiliteit.be/ar...er-dan-de-norm ). En het gaat enkel om de VW Group. Niet over al de Duitsers. EPA zegt/schrijft dat, ik niet. EPA heeft al de Duitsers gecontroleerd, staat ook in de US-media. Of je leest de pdf van EPA, op page 4* : http://www3.epa.gov/otaq/cert/docume...a-09-18-15.pdf
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 november 2015 om 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als je een studie over de totale milieulast van voertuigen bekijkt (gaande van de productie van de wagen, brandstoffen, onderhoud, ... tot en met de verwerking ervan) kom je tot geheel andere conclusies. Het is net hetzelfde als je een vrouw beoordeelt op de omvang van haar borsten. Sommigen geloven dat zoiets ook het enige zaligmakende is.
|
|