Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2005, 15:55   #141
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik zie geen bezwaar in hobbies zoals het hanteren van dialecten alsook synthetische probeersels, echter als EXTRA dus NIET "in plaats van"; dit laatste uit practische of desgewenst "pragmatische" overweging, bijvoorbeeld omdat ik van nabij heb mogen meemaken dat voor tamelijk veel beroepen sollicitanten die niet in staat zijn zich in redelijk zuiver ABN uit te drukken, eenvoudigweg niet in aanmerking komen.
Oud 28 maart 2005, 21:00   #142
DokterDick
Banneling

DokterDick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Er is toch een bekende uitzondering : Dave. Dave is van Nederlandse afkomst en heeft al jaren geleden Nederland verlaten om naar Frankrijk te gaan leven en om er een carrière van zanger te maken. En met success. Dave was bijzonder populair in de jaren 70 met hits als "Dansez maintenant", "Vanina" of "Du côté de chez Swann". Hij leeft in Parijs en heeft al in verschillende interviews gezegd dat hij helemaal geen wil heeft om naar Nederland terug te keren. Hij is nog bezig met muziek en stelt soms TV-uitzendingen op France 2 voor.

We kunnen ook een huidigere voorbeeld nemen : Sita. De Nederlandse zangeres Sita heeft in het Frans gezongen, in duet met Kyo, een Franse rockgroep. "Le Chemin" was een megahit op de Franstalige kant. Blijkbaar had ze niets tegen de Franse taal. Haar accent was trouwens helemaal niet slecht, voor een Nederlandster sprekend in het Frans.8)
Sita een zangeres? komt zeker uit de Idols-stal.
En die Franse cock- pardon - rockgroep, daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel vind ik Johnny Hallyday nog steeds klasse, en Brel blijft natuurlijk de absolute koning van het chanson en Piaf de koningin. Liesbeth List vertolkte zijn en haar chansons ook niet slecht. Maar Sita, Maud en Helmut L., dat kun je toch niet serieus nemen? Bagger is het, van de bovenste plank.
DokterDick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2005, 21:17   #143
DokterDick
Banneling

Standaard Frankrijk zal nooit gebied afstaan aan een ander land

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Voil�*, wat ik bedoel.

Maar anderzijds mag je niet vergeten dat de situatie van heden morgen wel eens heel anders kan zijn.

Niemand weet hoe Europa er binnen 100 of 200 jaren zal uitzien.
Je kunt gelijk hebben. Zag laatst op zowel N3 als Canvas programma's over Frans-Vlaanderen. Een lieve oude vrouw liet zowaar een oude kaart zien van de oorspronkelijke Nederlanden.
Er schijnt daar weer meer belangstelling te komen voor de Nederlandse taal en hun eigen Vlaamse dialect. Hopelijk frusteert Frankrijk deze ontwikkeling niet.
Maar of Frankrijk ooit gebied zal afstaan, dan moet er toch een wonder gebeuren.
Oud 28 maart 2005, 21:24   #144
DokterDick
Banneling

Standaard Oude vedetten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Meer dan je denkt, trouwens onlangs zag ik die Dave op de Franse TV. En wat ik nu nooit begrepen heb is, waarom al die oude vedetten nog altijd op de Franse buis komen.
Ik denk door gebrek aan beter. Of ook de Franse televisie is eveneens ten prooi gevallen aan die Amerikaanse shit-zooi a la Britney Spears.
Neem me niet kwalijk maar dit waterhoofd zal nooit en te nimmer het peil van Hallyday of Piaf bereiken.
Oud 29 maart 2005, 01:13   #145
Iwein
Burgemeester

Iwein's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen moet zich afscheiden van België. Wat daarna gebeurt, moeten we nog zien. Een nauwe samenwerking met Nederland zal wel tot de mogelijkheden behoren, maar is geen conditio sine qua non.
Iwein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 16:39   #146
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DokterDick
Ik denk door gebrek aan beter. Of ook de Franse televisie is eveneens ten prooi gevallen aan die Amerikaanse shit-zooi a la Britney Spears.
Neem me niet kwalijk maar dit waterhoofd zal nooit en te nimmer het peil van Hallyday of Piaf bereiken.
Ik neem u dat niet kwalijk, maar het peil van Dave is ook niet hoog en Halliday heeft ook al betere dagen gekend!
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be