![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik zie geen bezwaar in hobbies zoals het hanteren van dialecten alsook synthetische probeersels, echter als EXTRA dus NIET "in plaats van"; dit laatste uit practische of desgewenst "pragmatische" overweging, bijvoorbeeld omdat ik van nabij heb mogen meemaken dat voor tamelijk veel beroepen sollicitanten die niet in staat zijn zich in redelijk zuiver ABN uit te drukken, eenvoudigweg niet in aanmerking komen.
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En die Franse cock- pardon - rockgroep, daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel vind ik Johnny Hallyday nog steeds klasse, en Brel blijft natuurlijk de absolute koning van het chanson en Piaf de koningin. Liesbeth List vertolkte zijn en haar chansons ook niet slecht. Maar Sita, Maud en Helmut L., dat kun je toch niet serieus nemen? Bagger is het, van de bovenste plank. |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Er schijnt daar weer meer belangstelling te komen voor de Nederlandse taal en hun eigen Vlaamse dialect. Hopelijk frusteert Frankrijk deze ontwikkeling niet. Maar of Frankrijk ooit gebied zal afstaan, dan moet er toch een wonder gebeuren. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Neem me niet kwalijk maar dit waterhoofd zal nooit en te nimmer het peil van Hallyday of Piaf bereiken. |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Burgemeester
|
Vlaanderen moet zich afscheiden van België. Wat daarna gebeurt, moeten we nog zien. Een nauwe samenwerking met Nederland zal wel tot de mogelijkheden behoren, maar is geen conditio sine qua non.
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|