![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
| Een onafhankelijk Vlaanderen |
|
12 | 25,00% |
| Een hereniging met Nederland |
|
24 | 50,00% |
| Voortzetting België |
|
12 | 25,00% |
| Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1621 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zelfs de Vlaamse onafhankelijkheid is nog heel ver weg.
|
|
|
|
|
|
#1622 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Net zoals met Belgie was het dogma dat het eeuwig ging blijven bestaan. Ik zal u iets vertellen, hoe meer je hier staat te prediken dat Belgie eeuwig zal bestaan, hoe dichter we bij het einde van Belgie staan.
|
|
|
|
|
#1623 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1624 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
We hebben Vlaamse politici. Dat maakt het een langdurig proces.
|
|
|
|
|
|
#1625 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Kennen Nederlanders Johannes Calvijn?
https://www.youtube.com/watch?v=kV7Jwn0msyY |
|
|
|
|
|
#1626 | |
|
|
Citaat:
Dit neem ik de Vlamingen nog het meest kwalijk ,dat zij Calvinistische leer tot Staatskerk hebben verklaard in 1618, met steun van Maurits en met de moord op Oldenbarnevelt( de belangrijkste staatsman die Nederland ooit heeft gekend) Nederland kende in die tijd verschillen soorten protestanten en geef mij maar de Doopsgezinden of de Remonstranten. De tijd van kerkgenootschappen is voorbij ,in deze tijd heeft iedereen zijn/haar eigen ding ofwel ,het postmodernisme. Ook in de politiek spelen ideologieën niet meer zo'n belangrijke rol, zoals dat in België het geval is met politieke families. In Nederland leven we na 2000 in een tijd van cultuurstrijd en tegenstellingen , zoals de veranderingen door de vele migranten , de eigenheid versus de bemoeizucht van Europa., de verschillen tussen stad en platteland. Dit zijn de thema's die in alle partijen een rol spelen en in de discussies domineren. Laatst gewijzigd door cato : 21 juni 2020 om 08:02. |
|
|
|
|
|
|
#1627 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1628 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#1629 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Ja, klopt volledig.
|
|
|
#1630 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Misschien, maar wij zijn gewoon familie. En familie kies je niet.
|
|
|
#1631 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1632 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1633 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Sommige Nederlanders hebben een Franstalige achternaam, geërfd van een Waalse voorouder.
|
|
|
|
|
|
#1634 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#1635 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1636 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#1637 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Heb als Hollandse Nederlander zelf ook Waalse voorouders uit Namen, die familie heette Chantraine....
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 24 juni 2020 om 21:09. |
|
|
|
|
|
#1638 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een oom van me heeft roots in Hillegersberg (goede buurt bij Rotterdam) en heeft in zijn jeugd ook een aantal jaren in Antwerpen gewoond, zijn vader had een goede baan binnen het havenbedrijf, hij heeft jarenlang een eigen zaak gehad. Zaken met België liet hij het liefst afhandelen door (Noord) Brabanders en Limburgers. Hij toch echt een rasechte gegoede Rotterdammer en dus Hollander, maar met echte ervaring uit België, schatte toch in dat Limburgers en Brabanders (eventueel Zeeuws Vlamingen) zich daar iets meer thuis zouden voelen. Hij was daar in de jaren 1950, een mooie anekdote is dat de chique Antwerpse dames het liefst Frans spraken, maar dat ze perfect in plat Antwerps konden vloeken Toch wil ik best beamen dat de gemiddelde Nederlander en Duitser veel gemeen hebben en makkelijk overeenkomen. |
|
|
|
|
|
|
#1639 | |
|
|
Citaat:
Overigens deze Frans sprekende dames, heb ik in de jaren '80 ook nog ontmoet. , vooral in Knokke en Brugge. Na een opleiding in Leuven in die tijd , ben ik ook een meer donkere zwaan geworden. Toch blijf ik een groot aanhanger van Popper en past zijn logica beter bij de Hollanders. Zeker als het om economie en politiek gaat. Laatst gewijzigd door cato : 26 juni 2020 om 06:04. |
|
|
|
|
|
|
#1640 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
nadruk op de Walen hun autonomie, Vlamingen echter zijn enkel goed om ingelijfd te worden... |
|
|
|
|