![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1641 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1642 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#1643 |
|
Minister-President
|
de nieuwe large
|
|
|
#1644 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
net begonnen...625 blz....even zoet. 't begint alvast spannend...
|
|
|
|
|
|
#1645 |
|
Staatssecretaris
|
vrede,
voor de vierde keer. ik ben zo dankbaar dat we eindelijk dit soort spannende literatuur in het nederlands hebben. ik ben meer dan fan. ![]() vrede, redwasp
|
|
|
#1646 |
|
Minister
|
Momenteel ligt bij mij "Lysenkoism An overview" op het nachtkastje. (gratis te downloaden onder de link)
Het gaat over leven en werk van Trofim Lysenko, een pseudo-wetenschapper die van Stalin vrije teugels kreeg om de landbouw van de Sovjet-Unie te revolutionaliseren, hetgeen tot hongersnoden en mislukte oogsten leidde, omdat wetenschap, in dit geval pseudo-wetenschap, ondergeschikt werd gemaakt aan politieke ideologiën en doctrines, met alle desastreuze gevolgen van dien.
|
|
|
#1647 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Le Cimetière de Prague (Il cimitero di Praga) - Umberto Eco
|
|
|
#1648 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Epub variante van Off Armageddon Reef.
|
|
|
#1649 |
|
Burgemeester
|
en, is ie goed?
|
|
|
#1650 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De narratieve techniek valt alvast in de smaak.
Als ik het boek uitgelezen heb zal ik wel vertellen wat ik van het geheel vond.
|
|
|
#1651 |
|
Gouverneur
|
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 4 juli 2011 om 22:50. |
|
|
|
|
|
#1652 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#1653 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik vond het heel goed. De manier waarop hij de tegenstrijdigheden en de hypocrisie van de conspiracisten blootlegt is magistraal. Het is een roman, geen wetenschappelijk werk, dat moet men er wel bij denken. Wat me opviel was hoe modern sommige conspiracistische verzinsels klinken. Ik heb gelezen dat sommige critici niet blij waren met dit boek, omdat het tot haat van Joden, vrijmetselaars en katholieken (met name Jezuïeten) zou aanzetten. Wie d?*t in het boek vindt is ofwel een heel domme, ofwel een heel selectieve lezer. Het leek mij net andersom, dat Eco heel het boek lang de spot drijft met de conspiracisten en hun paranoia, en dit in de verschillende lagen van het boek. Voor de rest kan ik me bij deze recensie aansluiten: Citaat:
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 14 juli 2011 om 11:27. |
|||
|
|
|
|
|
#1654 |
|
Burgemeester
|
Ik heb Eco altijd graag gelezen.
Momenteel ben ik 'How We Are Hungry' (Dave Eggers) en Atlas Shrugged (Rand) aan het lezen.
|
|
|
#1655 |
|
Burgemeester
|
![]() |
|
|
|
|
|
#1656 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu jij dat schrijft herinner ik het me terug, dat boek. Ik dacht nog te schrijven dat het boek gene vette moet geweest zijn omdat ik er me niets meer van herinnerde. Ik weet nog dat ik eerst verschoot van het antisemitisme, dat ik toen zag dat het er zo over was dat het cynisch bedoeld was eigenlijk om met de antisemieten te lachen. Maar tegen de helft van het boek stak het me toch weer tegen en ik heb het nog uitgelezen (eco leest vlot) maar het stond me niet echt meer aan. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 juli 2011 om 17:02. |
|
|
|
|
|
|
#1658 |
|
Banneling
|
De terugkomst van Joachim Stiller
|
|
|
|
|
|
#1659 |
|
Europees Commissaris
|
![]() Briljant. |
|
|
|
|
|
#1660 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een verzamelbundel van twee kortverhalen.
|
|
|
|