Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ?
1. De federale overheid moet borg staan. 2 3,92%
2. De gewesten moeten borg staan. 0 0%
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. 1 1,96%
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. 22 43,14%
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. 1 1,96%
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. 22 43,14%
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. 1 1,96%
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). 2 3,92%
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2017, 18:38   #1661
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Als je iets essentieels zegt gaat je vriendje Jack huilen bij Pontifex.
Jij moet inderdaad op je woorden letten soms, jij heet niet Diego...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 16 juni 2017 om 18:38.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2017, 18:59   #1662
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik stel voor dat we -vol vertrouwen- wachten op de oplossing die onze regeringscoalitie heeft afgesproken om al deze vervelende juridische akkefietjes te omzeilen. Daarom is het nu net in het regeerakkoord opgenomen hee. Laat ons dan ook niet naïef doen en ervan uitgaan dat de normale regels hier gaan prevaleren.
Prevaleren... haha.

Jaja, je vind jezelf heel erg intelligent.
Oud 16 juni 2017, 19:05   #1663
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Prevaleren... haha.

Jaja, je vind jezelf heel erg intelligent.
Inderdaad, er zijn hier zelfs intellectuelen die latijnse sigs gebruiken
Oud 16 juni 2017, 20:18   #1664
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Probeer het maar te rationaliseren, desnoods tot de schadevergoeding op de rekening van die arco-sullen staat. Zal geen enkel verschil maken. Dit gaat om een politiek akkoord onder partijen, dat primeert boven logica, ethiek en economische realiteit.

Mijn enige interesse in dit hele dossier (was zo vanaf het begin trouwens) is de gelaatsuitdrukking mogen aanschouwen als N-VA als regeringspartij mee deze deal mag sluiten en dat cvp volkje + wat andere onnozele halzen hun 40% mag terug geven vanuit de staatsruif.

Daar zit ik op te wachten !

Hoe Van Overtveldt dat gaat mogen uitleggen, hoe peter dedecker zich in schaamte gaat afwenden, hoe BDW zich in bochten gaat moeten wringen. Daar doen we het toch voor ?
Pandaman die de gedupeerde spaarder, de modale burger, omschrijft als "sul". Lachen met 's mensen ellende.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2017, 20:33   #1665
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer het maar te rationaliseren, desnoods tot de schadevergoeding op de rekening van die arco-sullen staat. Zal geen enkel verschil maken. Dit gaat om een politiek akkoord onder partijen, dat primeert boven logica, ethiek en economische realiteit.

Mijn enige interesse in dit hele dossier (was zo vanaf het begin trouwens) is de gelaatsuitdrukking mogen aanschouwen als N-VA als regeringspartij mee deze deal mag sluiten en dat cvp volkje + wat andere onnozele halzen hun 40% mag terug geven vanuit de staatsruif.

Hoe Van Overtveldt dat gaat mogen uitleggen, hoe peter dedecker zich in schaamte gaat afwenden, hoe BDW zich in bochten gaat moeten wringen. Daar doen we het toch voor ?
Pandaman die de gedupeerde spaarder, de modale burger, omschrijft als "sul". Lachen met 's mensen ellende.
Oud 16 juni 2017, 20:35   #1666
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oud 16 juni 2017, 20:45   #1667
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wie zijn spaargeld aan de christelijke zuil toevertrouwt mag gerust een sul genoemd worden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2017, 20:48   #1668
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie zijn spaargeld aan de christelijke zuil toevertrouwt mag gerust een sul genoemd worden.
Ik geef een deel van mijn geld gerust aan Caritas. De vraag is evenwel waar u het vandaan haalt om bijvoorbeeld Caritas op dezelfde hoop te gooien als het ACV.
Oud 16 juni 2017, 20:55   #1669
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef een deel van mijn geld gerust aan Caritas. De vraag is evenwel waar u het vandaan haalt om bijvoorbeeld Caritas op dezelfde hoop te gooien als het ACV.
Ik verbrand mijn geld nog liever dan het aan een "liefdadigheid" instelling te geven. Liefdadigheid die vooral dient om hoge lonen aan profiteurs te betalen op kosten van naïeve schenkers.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2017, 21:02   #1670
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik verbrand mijn geld nog liever dan het aan een "liefdadigheid" instelling te geven. Liefdadigheid die vooral dient om hoge lonen aan profiteurs te betalen op kosten van naïeve schenkers.
Welke "hoge lonen" worden er in Caritas uitgekeerd? U beschuldigt. Aan u om de bewijzen op tafel te leggen.
Oud 16 juni 2017, 21:24   #1671
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke "hoge lonen" worden er in Caritas uitgekeerd? U beschuldigt. Aan u om de bewijzen op tafel te leggen.
Hoeveel betaald ge mij per uur of denkt ge dat ik dat gratis ga doen. Een paar jaar terug stonden alle lonen van de top van Nederlandse liefdadigheid instellingen open en bloot in de media daar stonden wel toppers van over de 200.000 € en meer tussen. Naar gewoonte was Belgie daar zéér discreet en compleet geheim in. Zij doen het natuurlijk voor niets.

In de huidige periode van profitariaat dat in de politiek zichtbaar wordt zou het interessant zijn dat die lonen en vergoedingen open en bloot op tafel worden gesmeten. Of hebt ge daar problemen mee dat die vergoedingen en CEO lonen openbaar worden gemaakt
Oud 16 juni 2017, 21:25   #1672
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De cijfers.

In 2014 ontving de vereniging 17.075.276€ subsidie en 3.628.822€ giften.

Om de fondsen te verwerven was 859.444€ kost nodig.

Verder kostte het algemeen beheer bijkomend 2.286.040€ en bedroeg de totale kost voor bezoldigingen (inbegrepen sociale lasten en pensioenen) 5.885.169.01€

De lezer moet zelf maar een oordeel vormen.
Oud 16 juni 2017, 21:27   #1673
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
De cijfers.

In 2014 ontving de vereniging 17.075.276€ subsidie en 3.628.822€ giften.

Om de fondsen te verwerven was 859.444€ kost nodig.

Verder kostte het algemeen beheer bijkomend 2.286.040€ en bedroeg de totale kost voor bezoldigingen (inbegrepen sociale lasten en pensioenen) 5.885.169.01€

De lezer moet zelf maar een oordeel vormen.
Er valt geen oordeel te vormen met dit cijfermateriaal. En u weet dat maar al te goed.
Oud 16 juni 2017, 21:40   #1674
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er valt geen oordeel te vormen met dit cijfermateriaal. En u weet dat maar al te goed.
Natuurlijk wel. Er zijn bedrijven die 'iets' produceren en een beter rendement halen.
Oud 16 juni 2017, 21:40   #1675
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat geldt voor de meeste ngo's.
Oud 16 juni 2017, 21:45   #1676
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Natuurlijk wel.
Op basis van welke gegevens kunnen we hier afleiden dat er "hoge lonen" worden uitgekeerd?
Oud 16 juni 2017, 21:49   #1677
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
En dat geldt voor de meeste ngo's.
Natuurlijk en de slechtste zijn dan nog degenen die internationaal opereren. Voor het management first class vliegen, vijf sterren hotels en dure restaurants en waanzinnige vergoedingen. Ik heb compassie met die onnozelaars die gratis staan te schooien aan de rode lichten en de uitgang van de Carrefour om die parvenu varkens te mesten.
Oud 16 juni 2017, 22:00   #1678
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk en de slechtste zijn dan nog degenen die internationaal opereren. Voor het management first class vliegen, vijf sterren hotels en dure restaurants en waanzinnige vergoedingen. Ik heb compassie met die onnozelaars die gratis staan te schooien aan de rode lichten en de uitgang van de Carrefour om die parvenu varkens te mesten.
Graag de bewijzen voor Caritas.
Oud 16 juni 2017, 22:11   #1679
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Graag de bewijzen voor Caritas.
Hoeveel betaald ge per uur, ik zal er iemand opzetten. Trouwens ge geeft het zelf in het absurde toe. Als het zo moeilijk is te bewijzen wat de verloningen en onkosten van de top bij Caritas zijn wil dat zeggen dat ze dat angstvallig geheim houden. Liefdadigheid instellingen zouden een glazen huis moeten zijn anders zijn ze niet deontologisch bezig. De naïeve kwibus die 10 € aan de rode lichten geeft die heeft het recht te weten dat er maar een fractie uiteindelijk zal terechtkomen bij de noodlijdende doelgroep en dat er een groot deel blijft plakken bij luxe profiteurs.

De Hollanders hadden tenminste de eerlijkheid de lonen publiek in de media bekend te maken.
Oud 16 juni 2017, 22:19   #1680
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoeveel betaald ge per uur, ik zal er iemand opzetten. Trouwens ge geeft het zelf in het absurde toe. Als het zo moeilijk is te bewijzen wat de verloningen en onkosten van de top bij Caritas zijn wil dat zeggen dat ze dat angstvallig geheim houden. Liefdadigheid instellingen zouden een glazen huis moeten zijn anders zijn ze niet deontologisch bezig. De naïeve kwibus die 10 € aan de rode lichten geeft die heeft het recht te weten dat er maar een fractie uiteindelijk zal terechtkomen bij de noodlijdende doelgroep en dat er een groot deel blijft plakken bij luxe profiteurs.

De Hollanders hadden tenminste de eerlijkheid de lonen publiek in de media bekend te maken.
Graag bewijzen. Nu verslikt u zich in luchtbespiegelingen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be