Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 april 2005, 02:05   #161
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer
Het Vlaams Netwerk van verenigingen waar armen het woord nemen ( lees namen) besliste ( zonder enige vorm van inspraak van hun leden) over te gaan tot een volledige erkenningstop.

Een erkenningstop betekent dat andere dan de nu erkende verenigingen niet meer erkend kunnen worden , niet in 2005 en door de erkenningstop al evenmin in 2006.

Daardoor komen niet erkende verenigingen volledig zonder financiele middelen te zitten.

In de feiten betekent dit dat het netwerk er van uitgaat over voldoende armen te beschikken om haar doelstellingen waar te maken.

Het doel heiligt de middelen?

De nu erkende verenigingen bieden blijkbaar een voldoende groot reservoir van ,getuigenissen en oplossingsvoorstellen over armoede,die bruikbaar zijn voor zowel de academische wereld als voor de politieke wereld.

Het verhaal over het nut en de bruikbaarheid van armen in onze moderne samenleving wordt daarmee nog maar eens bevestigd.

Het Vlaams Netwerk creeërt een bevoorrechte groep armen die onder de veilige begeleiding van de professionelen van het netwerk, een legertje maatschappelijk werkers , opbouwwerkers en dergelijke gratis hun ideeën en verhalen mogen leveren, in de hoop dat daarmee armoede in Vlaanderen ooit opgelost zal geraken. Armen en niet-erkende armen, ervaringsdeskundigen en opgeleide ervaringsdeskundigen......... verdeel en heers anno 2005?

De A-denkers uit Menen (vereniging die lid is van het Vlaams Forum en Vlaams Netwerk sinds 1996) nemen niet- gesubsidieerd het woord en protesteren luid en verontwaardigd tegen deze gang van zaken en klagen het zoveelste misbruik van armen aan.

kijk ook op de website van de vereniging www.a-deux.be
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:07   #162
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Al eerder werd het paternalisme in de armoedebestrijding in vlaanderen door het vierde wereld syndicaat op dit forum aangeklaagd. zie daarvoor http://forum.politics.be/showthread.php?t=29544

Het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord nemen ( lees; Het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord [size=3]in de mond wordt gelegd[/size] ) werd eigenlijk in het leven geroepen vanuit het terechte idee dat men aan de armen zelf moet gaan vragen waar precies hun problemen liggen ipv over hun hoofd zg oplossingen te bedenken waar ze achteraf niet mee blijken geholpen te zijn. Het Vlaams netwerk wordt zodoende geprofileerd als een inspraakorgaan in het armoedebeleid van de armen.

Niets is echter minder waar ! In werkelijkheid is het Vlaams netwerk 1 groot door maatschappelijk assistenten, psychologen en andere professionelen georchestreerd cirkus. Het zijn niet alleen de A-denkers uit Menen die zich paternalistisch behandeld voelen.

Uit de intensieve contacten die het vierde wereld syndicaat de laatste maanden had met verschillencde locale armeverenigingen had kwam telkens hetvolgende naar voren

- Er wordt ons altijd maar gevraagd door proffesionelen om teksten te schrijven en die aan hen te bezorgen. Wij kunnen ons niet van de indruk ontdoen dat een aantal carieristen onze inzichten misbruiken om naam te maken. Het gaat zover dat de locale werking van de verenigingen er door in het gedrang komt - Mensen die hulpbehoevend zijn zouden moeten wachten op dringende hulp en ondersteuning omdat de vrijwillige locale medewerkers ( armen ) met het braaf schrijven van teksten bezig moeten zijn.
- Wij krijgen de indruk dat het netwerk meer dient om ons aan het lijntje te houden en ons braaf te houden ! We hebben in alle geval nog geen structurele beleidsmaatregelen in de praktijk gezien die zijn voortgevloeid uit onze ingediende teksten en de vergaderingen onder begeleiding van professionelen waaraan wij deelnamen. De scherpe kantjes van onze kritiek worden er door de proffesionelen die bovendien doorgaans partijgelieerd zijn afgevijld. Zij worden gebruikt als filter om de overheid van de echte kritiek te vrijwaren en diezelfde overheid intussen in de gelegenheid te stellen naar buiten toe te doen uitschijnen als zou er naar het woord van de armen geluisterd worden.
- Het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd ! is bovendien zelf een filter die de echte kritiek op het non-armoedebeleid moet tegenhouden. Het legt de verenigingen zes voorwaarden op waaraan ze moeten voldoen om als vereniging waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd te worden erkend en dus subsidies = werkingsmiddelen te kunnen bekomen. Een van die voorwaarden is dat de verenigingen moeten samenwerken met de plaatselijke overheidsinstantie zijnde bvb. het ocmw ? Zo ken ik vbn. van verenigingen waar de ocmw voorzitter ook lid is van de raad van bestuur van de plaatselijke armenvereniging. Sta daar eens bij stil - het zou op hetzelfde neerkomen als wanneer een bedrijfsleider lid zou zijn van de raad van bestuur van het syndicaat dat actief is zijn bedrijf. De professionelen zijn er immeres vanuit hun loutere theoretische kijk op de zaken vanuit gegaan dat de OCMW wetgeving als vanzelfsprekend overal locaal correct wordt toegespast. Dit terwijl het een uiterst belangrijk aspect is van de werking van de locale armenverenigingen om toe te kijken op de correcte toepassing van de ocmw wetgeving en om zonodig hiertegen middels actievoeren in te gaan. Een andere ingebouwde filter om zich tegen de echte kritiek - dat voor zo maar eventjes 16 percent van de mensen de grondwet gewoon niet van toepassing is bvb. ! - in te dammen is de link vzw. Hierlangs moeten alle ervaringsdeskundigen die bij het netwerk en of de overheid tewerk worden gesteld immers passeren om er een driejarige opleiding tot ervaringsdeskundige te volgen ?


[size=3]Het vierde wereld syndicaat roept de armenverenigingen op tot muiterij binnen het vlaams netwerk !!!!!!![/size]
Het is namelijk [size=4]ONS[/size] netwerk en niet dat van de proffesionelen ! Het vierde wereld syndcaat roept de armen op tot volledige non-cooperatie met het netwerk. Verder roepen we op om helemaal geen teksten meer aan hen te leveren doch ze hier toegankelijk voor iedereen die dat wil te posten. Zonder teksten hebben de professionelen immers geen werkmateriaal. Blijf wel lid en blijf ook naar vergaderingen te gaan. Zet daar echter de boel op stelten ! Wijk af van het agenda - maak de vergadering onmogelijk.

[size=3]De professionelen zullen niet uitzichzelf opzij stappen alleen wij de armen kunnen hen indien we dit willen morgen OPZIJ ZETTEN. [/size]

Aan het vlaams netwerk voor verenigingen waarin de armen het woord in de mond wordt gelegd [size=3]hetvolgende eisenpakket. [/size]

- In de statuten van het vlaams netwerk moet worden opgenomen dat alleen ervaringsdeskundigen ( en niet alleen opgeleidde ervaringsdeskundigen ) in aanmerking kunnen komen als kandidaat voor de raad van bestuur van het netwerk. Evenzo moet er statutair bepaald worden dat alleen ervaringsdeskundigen stemgerechtigd zullen zijn in de algemene vergadering van het netwerk. Wij erkennen Ludo Horemans de huidige voorzitter NIET als onze woordvoerder en gebieden hem om onmiddelijk onstlag te nemen en zijn functie voor een ervaringsdeskunidge open te stellen.
- de zes voorwaarden die het netwerk de verenigingen oplegt moet nadat het beheer van het netwerk van proffessionelen werd gezuiverd door het nieuwe bewind en door de algemene vergadering worden herzien ! Er zullen verschillende voorwaardes moeten worden afgezwakt - zoals het verplicht besteden van subsidies aan de aanwerving van proffessionelen om zichzelf te laten begeleiden = paternaliseren bvb. Er moet echter 1 voorwaarde aan worden toegevoegd. Teneinde erkent te worden als vereniging waarin de armen het woord nemen moeten die verenigingen ook in hun statuten voorzien dat alleen ervaringsdeskundigen ook bij hen kunnen deel uitmaken van het bestuur en dat ook allleen ervaringsdeskundigen stemrecht hebben in de algemene vergadering.

Het Vierde wereld syndicaat verklaard zich bij deze tot slot voor honderd percent solidair met alle armenverenigingen die in opstand durven komen tegen de betutteling vanwege de overheid via het vlaams netwerk.

vergeet niet de uitspraak van shelley

[size=6]They are few, ye are many [/size]

of maw denkt niet dat ge de enige zijt die zijn buik vol heeft van het netwerk ! Gedaan ermee - [size=3]ambras in de klas[/size] - moge de poppetjes aan het dansen gaan. De tijd is er naar.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:08   #163
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don quichote
Het wordt inderdaad tijd dat mensen die het goed kunnen weten, degenen dus die zeker zijn de wetenschap in pacht te hebben, de zaak in eigen handen te nemen.

Gedaan met gekwijl.

Actie!

Het is logisch dat alleen ervaringsdeskundigen wijze beslissingen kunnen nemen.
Alleen dan zal er boter bij de vis komen.


Wel spijtig dat we het eerste zinnige nog moeten zien.

Maar ik ben vol verwachting.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:08   #164
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

En bij gebrek aan tijd om mijn eerdere post aan te passen was ik nog vergeten dat ook de herziening van de erkenningsstop een prioritair punt op het agenda zal zijn van de eerste authenthieke algemene vergadering van de armen zelf.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:10   #165
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mambo
Het eerste "zinnige" zal er wel komen, als men zoals de tekst aangeeft de betaalde krachten een wipje op de stoel durft te geven.
Wat doen ze nu? Dossierke maken, bespreken, nog een dossierke maken, nog eens bespreken en dan opzij leggen want geen mens leest het of doet er iets mee.
Maatschappelijk ass. my ass! 20 j en een boterspek oud die daar een beetje geparkeerd worden net zoals de maatschappelijke ass. in de gevangenis. Niks doen ze, geen luizige klop! Beetje zitten pennen in een dossierke ja, en dan hup in de hoek bij de rest!
Ze weten zelfs niet hoeveel miljoenen ze kwijt zijn in hun rusthuizen. Zo aandachtig lezen ze die dossierkes, zoveel kennis hebben ze daar allen samen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:11   #166
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkel swa
Groot gelijk !
Dat jullie je niet langer willen laten paternaliseren door een legertje van duur betaalde sociaal "werkers". Dat vierde wereld syndicaat lijkt me wel interessant. Waar vind ik daar meer info over ?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:12   #167
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Voor meer info - klik de link aan in mijn handtekening. Het VWS is eigenlijk een vereniging die werd opgericht door verenigingen die de betutteling vanwege het netwerk beu zijn. En die het grondig beu zijn dat de centen die de belastingbetaler opbrengt niet worden gebruikt om de armen te helpen maar wel om een armoedebusines draaiende te houden. Voor het VWS is deze kwestie een halszaak !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:12   #168
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lutifer
ik wil hier even reageren en nuanceren ik heb een diploma maatschappelijk assistent (ben om 1 of andere reden wel werkloos maar soit) en behoor dus tot de hier zeer graag geziene groep ..........
"zij die het weten" wordt in 1 van de hierboven reacties geschreven: wie weet er wat? wie weet alles? enige bescheidenheid moet kunnen en met hoe meer zielen hoe meer kennis? ook andere zielen? wat niet wil zeggen dat die andere zielen den boel moeten gaan manipuleren of overnemen.
en aan noenkel swa : kan je niet en een goede allochtonenopvang hebben en een goede opvang voor het 'eigen volk'? waarom sluit het 1 het ander uit?
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:12   #169
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Er is niks verkeerd aan om te bijten in de hand die je slaat hoor. Voor het vierde wereld syndicaat mogen niet armen NIETS in de pap te brokken hebben binnen het netwerk - het is ONS netwerk en dat IS ONDUBBELZINNIG en onverkort zo.

De niet armen die kunnen er op verzoek van de armen bovendien nog altijd incidenteel bijgehaald worden. Ik ben er zeker van dat de armen zichzelf ook vrijwillig zouden laten INFORMEREN door personen die meer dan zij in bepaalde andere materies thuis zijn wanneer ze met die materies geconfronteerd worden.

Het afbakenen van wat precies een arme is en wat niet is echter niet eenvoudig. En ! mensen die een opleiding volgden maatschappleijk assistent kunnen in alle geval ook echte armen zijn - ik ken er momenteel twee ! Zelfs psychologen kunnen arm worden.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:13   #170
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik zou denken dat van een armenvereniging alleen "armen" mogen deel uitmaken of in het bestuur zitten. Armen zijn zij die van OCMW steun /"leefloon" moeten leven
of die er om reden van dakloosheid geen krijgen. Maatschapelijk assisten, psychologen , iaters en andere paters moeten buiten zulke vereniging blijven wegens belangenvermenging..
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:14   #171
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkel swa
Wel het ene sluit blijkbaar het andere uit. Ik heb er niets op tegen dat allochtonen geholpen worden. Maar ik stel vast dat onze eigen armen helemaal in de kou blijven staan. Zijn ze niet populair genoeg ? Waar kunnen onze eigen daklozen in de winter naartoe sinds men de daklozenkolonie in Merksplas heeftr gesloten ? Ondertussen vangt men de asielzoekers op. Ik heb daar niets tegen maar word dan kwaad bij het gedacht dat onze eigen mensen dan op straat zitten
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:14   #172
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lutifer
hier worden veel to the pointe opmerkingen gegeven die vooral veel vragen oproepen
1. aan de SAP per : leefloon is dus jouw criterium om iemand arm te noemen? wie bepaalt of een ander arm is
2. KOBF kga akkoord al klinkt het vrij hard
3. Vlaams Belanger : schijn bedriegt soms waarmee ik wil zeggen armen en alloctonen tegen mekaar opzetten is ook een verdeel en heersmechanisme
tot later
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:15   #173
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Ben het met je eens...Maar je moet geduld hebben...wat niet altijd gemakkelijk is.Er zullen immers slechts wegen komen,als we genoeg...en met VELEn in DEZELFDE RICHTING lopen...maar...we gaan erop vooruit als je een LANGE-TERMIJN denken durft in te bouwen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Maar vergeet niet dat je maar de vrijheid krijgt DIE JE ZELF NEEMT!!!!!
Ontwaak,verworpene nder aarde....
Rechten kunnen inderdaad niet worden gegeven.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 april 2005 om 02:18.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:21   #174
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Ik zou denken dat van een armenvereniging alleen "armen" mogen deel uitmaken of in het bestuur zitten. Armen zijn zij die van OCMW steun /"leefloon" moeten leven
of die er om reden van dakloosheid geen krijgen. Maatschapelijk assisten, psychologen , iaters en andere paters moeten buiten zulke vereniging blijven wegens belangenvermenging..
Uw redenering is in se correct. Het definieren van de armen is echter het exclusieve voorrecht van de armen. En het is dus dringend tijd dat we van dat voorrecht gebruik gaan maken en dit via de reeds bestaande overleginfrastructuur van het netwerk. Iemand die bvb alleenstaande is met een werkloosheidsvergoeding kan feitelijk armer zijn dan samenwonende leefloners. Iemand die van het leefloon leeft maar een eigen huis heeft en dus geen huur betaald kan zelfs helemaal niet arm zijn. Ik ken iemand die een loon heeft van 2500 euro maar door allimentatie en schuldenlast waar hijzelf niet de oorzaak van is 200 euro overhoudt om van te leven. Een heel delicate kwestie dus dat van het definieren die men dus best aan de armen zelf overlaat - het is al moeilijk genoeg zo. Toch oprecht bedankt voor uw in se positieve reactie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Voila, cijfertjes zijn wispelturig meestal. Wat is het nu weer, als je stempelt en je partner verdiend 14724€ (moet het eens opzoeken terug) ben je rijk en verlies je de stempel. Heeft je partner 14723€ ben je arm en behoud je de stempel.

Die gedachtengang is de armoede van de administratie, daarom dat alles zo sukkelt.

Dus zoals de king zegt, de definitie ligt wel iets meer gecompliceerd dan dat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Je hebt inderdaad PECH,als je juist aan de limiet zit.Volgen de letter van de wet,kan je er geen speld tussenkrijgen,maar de GEEST van de wet,schijnt voor weinigen te bestaan.Ja,4Ofr maakt hier het verschil,maar is in feite méér.
Hetzelfdegebeurt voor een sociaal abonnement.Als je vijftig frank opslag krijgt,verlies je het sociaal abonnement wat in die tijd 13OOfr was.
Begrijpe,wie begrijpe kan.
En dan te weten,dat we politiekers hebben die we verdienen,omdat we ze zelf hebben verkozen..
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 02:26   #175
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het eerste "zinnige" zal er wel komen, als men zoals de tekst aangeeft de betaalde krachten een wipje op de stoel durft te geven.
Wat doen ze nu? Dossierke maken, bespreken, nog een dossierke maken, nog eens bespreken en dan opzij leggen want geen mens leest het of doet er iets mee.
Maatschappelijk ass. my ass! 20 j en een boterspek oud die daar een beetje geparkeerd worden net zoals de maatschappelijke ass. in de gevangenis. Niks doen ze, geen luizige klop! Beetje zitten pennen in een dossierke ja, en dan hup in de hoek bij de rest!
Ze weten zelfs niet hoeveel miljoenen ze kwijt zijn in hun rusthuizen. Zo aandachtig lezen ze die dossierkes, zoveel kennis hebben ze daar allen samen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
De nagel op de kop. Als maar dossierkes maken, dat is bijna het enige waar die gasten zich mee bezig houden. Als de dossierkes goed zijn, halen ze opgelucht adem. Hun jobke is weer veilig voor een poos. De dossierkes worden opgeborgen en klaar is kees.

Veel deskundigen kijken neer op de armen, zien ze ook niet als volwaardige gesprekspartner. Dat is ook de reden dat ze in al die verengingen deskundigen willen hebben. Zij zullen die domme arme mensen wel helpen om een zinnig zinnetje te formuleren.

Voor hen is het trouwens ook niet van belang wat een vereniging precies doet. Om erkend te worden als vereniging staat of valt alles met het dossiertje dat de vereniging opmaakt. Ze interpreteren dat zoals het hen uitkomt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door an1959
Ben je nu niet een beetje stren,en scheer je nu niet met dezelfde kam,voor alle mensen die met dossiers bezig zijn.Er zijn gelukkig uitzonderingen,die de regel bevestigen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debbie
Inderdaad, er zijn wel uitzonderingen.
maar niet al te veel - ttz wat hebben we er al van gemerkt.
De armoede wordt alleen maar erger.
En elk jaar dan komt dat stelletje kwezels tesamen op 17 oct. op het plein in gent
voor hun fameuze wereldverzetdag tegen extreme armoede - En verzet dat er daar gepleegd wordt - een grote comedie is het met als enige doel het geweten van het legertje hulpverleners te sussen. Geeft ze het idee dat ze weer voor een jaartje goede mensen zijn die zich tegen armoede hebben verzet !
Een goede raad van het vierde wereld syndicaat - ga er volgend jaar niet heen - u zou weleens met een hoop vuiligheid door vierde wereld militanten kunnen worden besmeurd.


Alle of maw zo goed en zo kwaad als mogelijk is alles aan elkaar proberen te plakken dus !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 21:10   #176
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de limburgse leeuw
De maatschappij zal wellicht ten onder gaan aan de al te snelle veranderingen en een steeds grotere vervreemding van de natuur en van zichzelf. Er zijn immers een heel aantal basisbehoeften gecreëerd die de mensen niet meer toestaan nog een andere keuze te maken m.b.t. de toekomstige ontwikkelingen. De atomisering van de samenleving d.m.v. het individualisme is voortgezet in de technowetenschappelijke evolutie en vormgeving: nog nooit hadden we zoveel communicatiemiddelen, en nog nooit tevoren waren de mensen zo eenzaam als vandaag.
De technologie en de maatschappij zijn bepaald door voorafgaande technieken, manieren van denken en historische en sociale processen.
We staan inderdaad voor een gigantische uitdaging in deze vertechnologiseerde wereld.
En ik ben blij dat een Limburger dit opmerkt. Hoewel dat niet zo vreemd is: Limburgers staan dichter bij de (vrije) natuur dan pakweg de hereboeren van het West-Vlaamse akkerland.

Neem nu de vinkensport.
Je ziet die West-Vlaamse boeren allemaal op een rijtje op een weggeltje in de polder zitten, met een stok voor zich, waar ze met krijt op krassen. Naarstig, stug, zij aan zij (en toch eenzaam met zichzelf begaan). Met tegenover elk van hen een opgedraaid, kermend staccatovinkje in een kooitje. Is dat genieten van de natuur? Het volstaat niet om je laptop thuis te laten om het etiket van levensgenieter te verdienen.

Wij in Limburg gaan daarvoor de heidevelden of de bossen in. Wij liggen languit op onze rug te knipogen naar eekhoorns, spechten en wielewalen die zich even vrij voelen als wij.
En dan hoor je in een tuin een paar vinken. Zingen die "suskewiet"? Ja. Want ze leven in Vlaanderen (als Limburg Vlaanderen is). Maar je hoort ook meteen dat een Limburgse "suskewiet" trager uit die bekjes vloeit en zangeriger klinkt.
Het zijn nu eenmaal Limburgse vinken! (Het tegendeel van loze vinken, maar dat is een ander verhaal).

Kom mee op tegen de onderdrukking van de vrije vink!
Om te beginnen zou de Limburgse vink beschermd moeten worden tegen psychopatische West-Vlaamse krijtschrijvers.
Ik zou de Limburgse vrije vink, met zijn heel aparte "suüske-weeed" willen uitroepen tot het symbool van de vrijbuiters. Misschien wel tot symbool van het vierde-wereldsyndicaat. Laat ze in West-Vlaanderen maar hun eigen vinken eerst opjagen en kooien.

Ugh, ik heb gezegd.
__________________
Links - verenig u

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 19 april 2005 om 21:13.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 21:19   #177
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ik zal het eens voorstellen AEvanLoon
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee
het vrije vogelaspect erin spreekt me vooral aan
Heb nooit begrepen waarom sommige mensen uberhaupt arme vogeltjes in kooitjes moeten steken
uitermate sadistisch is dat.
Een beest met vleugels de mogelijkheid ontnemen om te vliegen getuigt van een ernstige vervreemding van de natuur.

Nu moet ik er tot slot wel bij zeggen dat er nogal wat westvlamingen lid zijn van het vierde wereld syndicaat. Maar dat zijn zeker geen smerige vinkenjagers - daar ben ik zeker van !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2005, 21:26   #178
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
ik zal het eens voorstellen AEvanLoon
Ik vind het eigenlijk wel een goed idee
het vrije vogelaspect erin spreekt me vooral aan
Heb nooit begrepen waarom sommige mensen uberhaupt arme vogeltjes in kooitjes moeten steken
uitermate sadistisch is dat.
Een beest met vleugels de mogelijkheid ontnemen om te vliegen getuigt van een ernstige vervreemding van de natuur.

Nu moet ik er tot slot wel bij zeggen dat er nogal wat westvlamingen lid zijn van het vierde wereld syndicaat. Maar dat zijn zeker geen smerige vinkenjagers - daar ben ik zeker van !
Inderdaad, de mens vervreemd compleet van de natuur. In west-vlaanderen is niet veel meer over van de natuur. Misschien is dat de reden dat sommigen dierenbeul worden zonder het zelf te beseffen.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 01:39   #179
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

@ AEvanLoon

ik vind het echt wel een goed idee en wou u vragen of u ons misschien niet een of ander embleem of logo of zo aan de hand kan doen ivm met vinken. Ik wil wel voorstellen om het dan als logo van VWS te gaan gebruiken. We verbinden onze vrijheid dan aan de vrijheid van de vinken of zoiets. Echt bedankt voor dit idee nog !
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2005, 20:47   #180
AEvanLoon
Gouverneur
 
AEvanLoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2004
Berichten: 1.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
@ AEvanLoon

ik vind het echt wel een goed idee en wou u vragen of u ons misschien niet een of ander embleem of logo of zo aan de hand kan doen ivm met vinken. Ik wil wel voorstellen om het dan als logo van VWS te gaan gebruiken. We verbinden onze vrijheid dan aan de vrijheid van de vinken of zoiets. Echt bedankt voor dit idee nog !
Ik zou kunnen verwijzen naar de pagina van het Nieuwsblad waar toevallig vandaag dit artikeltje over de vinkenvangst te lezen staat:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=G2RE29RA
de foto daarbij kan ik hier ook weergeven:



en dan vond ik ook deze 2 prentjes (foto en tekening van een of andere volgelsite):



Stuur ik ze naar jouw politics-privéadres?
__________________
Links - verenig u

Laatst gewijzigd door AEvanLoon : 20 april 2005 om 20:49.
AEvanLoon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be