Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 19:02   #161
gertjan22
Banneling

Standaard

@Paulus: Uw idee over aparte douches voor homo's laat duidelijk uw afkeer zien van homo's! Trouwens: hoe weet jij wie er homo is op je werkvloer? Dat staat niet op het gezicht te lezen he misschien ben jij er zelf wel een?

Hoe ga je dan tewerkgaan? Hoe ga je homo's scheiden van hetero's? Als IK nu zeg dat ik hetero ben...ga je dat geloven of moet ik dat eerst bewijzen door een meid te neuken in de douches?

Gewoon lachwekkend
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 20:02   #162
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
@Paulus: Uw idee over aparte douches voor homo's laat duidelijk uw afkeer zien van homo's! Trouwens: hoe weet jij wie er homo is op je werkvloer? Dat staat niet op het gezicht te lezen he misschien ben jij er zelf wel een?

Hoe ga je dan tewerkgaan? Hoe ga je homo's scheiden van hetero's? Als IK nu zeg dat ik hetero ben...ga je dat geloven of moet ik dat eerst bewijzen door een meid te neuken in de douches?

Gewoon lachwekkend
Wat lachwekkend is, is dat u mij beschuldigt van afkeer van homoseksuelen, omdat ik voor hen dezelfde regelgeving wens als voor hetero's.

Dat is lachwekkend.

En wat u er allemaal bijsleurt is intriest. Voor u wel te verstaan.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:03   #163
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat lachwekkend is, is dat u mij beschuldigt van afkeer van homoseksuelen, omdat ik voor hen dezelfde regelgeving wens als voor hetero's.
Mag ik hieruit afleiden dat je nu ineens ook voorstander bent van het homohuwelijk?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:34   #164
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Mag ik hieruit afleiden dat je nu ineens ook voorstander bent van het homohuwelijk?
Dat is iets helemaal anders. Zij vroegen niet dezelfde rechten, maar andere rechten.

Want ook zij mochten, net als iedereen, huwen met iemand van het andere geslacht. Net zoals iedereen.

Men heeft trouwens niet moeten iemand meer of minder rechten geven, men heeft de juridische betekenis van het huwelijk veranderd. En dat is iets anders dan iemand gelijk rechten geven, al verwacht ik niet dat je dat begrijpt.

En nee ik laat me niet verleiden tot een discussie over het homohuwelijk, want daar gaat het hier niet over.

Ook al weet ik dat men nu op de man gaat spelen.

Maar juist is juist.

Paulus.
Oud 26 augustus 2008, 21:40   #165
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is iets helemaal anders. Zij vroegen niet dezelfde rechten, maar andere rechten.

Want ook zij mochten, net als iedereen, huwen met iemand van het andere geslacht. Net zoals iedereen.

Men heeft trouwens niet moeten iemand meer of minder rechten geven, men heeft de juridische betekenis van het huwelijk veranderd. En dat is iets anders dan iemand gelijk rechten geven, al verwacht ik niet dat je dat begrijpt.

En nee ik laat me niet verleiden tot een discussie over het homohuwelijk, want daar gaat het hier niet over.

Ook al weet ik dat men nu op de man gaat spelen.

Maar juist is juist.

Paulus.
Zoiets onnozels heb ik nog nooit gehoord. Het huwelijk gaat niet over het recht om te mogen huwen met iemand van het andere geslacht, maar om te mogen huwen met de partner van je keuze. Zij vroegen dus wel degelijk dezelfde rechten die wij ook al hadden.
Oud 26 augustus 2008, 21:41   #166
gertjan22
Banneling

Standaard

Zelfde regelgeving als hetero's? Waarom moedigt u dan aparte douches aan voor homo's? Dezelfde rechten en regelgevens betekent dus: douchen met alle mannen,homo's en hetero's.Voor de vrouwen idem.

Trouwens aan iemand zijn uiterlijk zie je niet of hij homo is...als ik sommige marokanen en jongens zie rondlopen stel ik me toch vragen.Ze gaan hand in hand met hun meid en die jongens zijn op en top verwijfd.Raar hoor
gertjan22 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:43   #167
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zelfde regelgeving als hetero's? Waarom moedigt u dan aparte douches aan voor homo's? Dezelfde rechten en regelgevens betekent dus: douchen met alle mannen,homo's en hetero's.Voor de vrouwen idem.

Trouwens aan iemand zijn uiterlijk zie je niet of hij homo is...als ik sommige marokanen en jongens zie rondlopen stel ik me toch vragen.Ze gaan hand in hand met hun meid en die jongens zijn op en top verwijfd.Raar hoor
Paulus is helemaal geen voorstander van gelijke rechten. Hij is voorstander van segregatie van holebi's. Dat is onder meer uit dit topic zéér duidelijk gebleken.
Oud 26 augustus 2008, 21:43   #168
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen gevonden?

Waarom moeten mannen en vrouwen dan gescheiden douchen?

Paulus.
Je mag douchen met elke vrouw die wel wil, bij jou of bij haar thuis (indien ze meerderjarig is)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:44   #169
joenk
Vreemdeling

joenk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men heeft trouwens niet moeten iemand meer of minder rechten geven, men heeft de juridische betekenis van het huwelijk veranderd.
Neen, de juridische betekenis van het huwelijk is helemaal niet veranderd.
joenk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:45   #170
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien jij je vragen stelt is dat jouw probleem, niet het hunne.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:46   #171
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joenk Bekijk bericht
Neen, de juridische betekenis van het huwelijk is helemaal niet veranderd.
Die is inderdaad niet veranderd. Het huwelijk is nog steeds een contract tussen twee partijen.
Oud 26 augustus 2008, 21:48   #172
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Dit is weer die eeuwige discussie over de ''correcte'' definitie van een huwelijk.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:50   #173
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dit is weer die eeuwige discussie over de ''correcte'' definitie van een huwelijk.
Daar valt niet veel over te discussiëren:

Van Dale:
hu·we·lijk (het; huwelijken)
1 wettelijk geregelde verbintenis tot het samenleven van twee personen
2 huwelijkssluiting
3 het samenleven van twee personen volgens het huwelijksrecht
Oud 26 augustus 2008, 21:53   #174
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar valt niet veel over te discussiëren:

Van Dale:
hu·we·lijk (het; huwelijken)
1 wettelijk geregelde verbintenis tot het samenleven van twee personen
2 huwelijkssluiting
3 het samenleven van twee personen volgens het huwelijksrecht
Dat is de definitie nu, maar vroeger was die anders, en in andere culturen is die ook weer anders. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van het homohuwelijk (of een soortgelijk arrangement), maar deze discussie is puur een definitiediscussie.

Iedereen is altijd maar voorstander van gelijke rechten, maar niet iedereen is het er over eens wanneer iedereen gelijke rechten heeft. Zo is dat precies met o.a. privileges voor religies; ja of nee.
Oud 26 augustus 2008, 21:59   #175
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar er geen discutie over is, is dat het veel geld kost.
Ik heb dit van 't weekend zelf mogen ondervinden.

Laatst gewijzigd door giserke : 26 augustus 2008 om 21:59.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 21:59   #176
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is de definitie nu, maar vroeger was die anders, en in andere culturen is die ook weer anders. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voorstander van het homohuwelijk (of een soortgelijk arrangement), maar deze discussie is puur een definitiediscussie.

Iedereen is altijd maar voorstander van gelijke rechten, maar niet iedereen is het er over eens wanneer iedereen gelijke rechten heeft. Zo is dat precies met o.a. privileges voor religies; ja of nee.
Dat lijkt me een beetje een bizar uitgangspunt. Je bent voorstander van gelijke rechten voor iedereen, of je bent het niet. Semantische spelletjes over definities vroeger en nu veranderen daar niets aan.
Oud 26 augustus 2008, 22:02   #177
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me een beetje een bizar uitgangspunt. Je bent voorstander van gelijke rechten voor iedereen, of je bent het niet. Semantische spelletjes over definities vroeger en nu veranderen daar niets aan.
Ik ben het met u eens, maar de realiteit geeft me blijkbaar wel gelijk. U zegt precies hoe het zou moeten zijn.

Je hebt echter mensen die hun standpunt vormen n.a.v. argumenten, en je hebt mensen die al een standpunt hebben, en daar argumenten bijzoeken. Ik zie mezelf, en ook u, als mensen van het 1e kaliber.
Oud 26 augustus 2008, 22:03   #178
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ben het met u eens, maar de realiteit geeft me blijkbaar wel gelijk. U zegt precies hoe het zou moeten zijn.

Je hebt echter mensen die hun standpunt vormen n.a.v. argumenten, en je hebt mensen die al een standpunt hebben, en daar argumenten bijzoeken. Ik zie mezelf, en ook u, als mensen van het 1e kaliber.
Ah oké, dan zijn we het eens.
Oud 26 augustus 2008, 22:34   #179
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets onnozels heb ik nog nooit gehoord. Het huwelijk gaat niet over het recht om te mogen huwen met iemand van het andere geslacht, maar om te mogen huwen met de partner van je keuze. Zij vroegen dus wel degelijk dezelfde rechten die wij ook al hadden.
Geef mij dan maar Paris Hilton of laat de homo's protesteren tegen uithuwelijking van minderjarigen...

Maar daar gaat het natuurlijk niet om.

Zo onnozel kun jij zelfs niet zijn.

Paulus.
Oud 26 augustus 2008, 22:36   #180
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Om dezelfde redens al mannen en vrouwen gescheiden moeten douchen.

Of was je dat no niet opgevallen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 26 augustus 2008 om 22:37.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be