![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik jou dus op straat tegenkom, zou ik me niet mogen aangetrokken voelen tot jou? En hoe denk je dat precies te gaan controleren?
Sorry, maar als je d?*t zelf niet inziet, is elke verdere discussie zinloos.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Banneling
|
Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2010 om 21:01. |
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ook nogal een vreemde interpretatie die je maakt als je erna leest dat ik spreek over jouw terechte reactie... Soit. Dat is ook weer een antwoord om je je er snel van af te maken. Sorry, maar nee, ik zie inderdaad het verschil niet. Net als homofilie is religie niet iets dat je zomaar from nine to five naast je kan neerleggen. Dat is het punt net. Uw geloof in het niet-bestaan van God is iets dat jij niet naast je kan neerleggen, uw homofilie eveneens. Wel, hetzelfde geldt voor gelovigen.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 1 maart 2010 om 21:04. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik ben in geen van beiden geïnteresseerd.
Iedereen is vrij te denken wat die wil, ik geef daar gewoon mijn mening over. Citaat:
Een jood wil niet aan het loket waar de bediende een hakenkruis draagt (ik zeg maar wat). Op de begraafplaats naast het kruis een davidster, een Boedda, ... (gaat duur worden). Boven de deur in gemeentelijk rusthuis hetzelfde. ... En dan beginnen de discussies. Mijn teken moet hoger dan die andere, blabla. Nee, scheiding tussen kerk en staat is een goede zaak, zodat de interactie tussen de overheid en mensen van alle godsdiensten in een neutrale omgeving kan gebeuren.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 1 maart 2010 om 21:06. |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
D?*t zou nogal een drama geven! Laatst gewijzigd door filosoof : 1 maart 2010 om 21:09. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ook nu wordt een keuze gemaakt: er wordt partij getrokken voor agnostische/atheïstische levensbeschouwingen (in het wetsvoorstel). Dat is per definitie niet neutraal. Het lijkt neutraal, maar het is alleen statistisch normaal. Dat is niet hetzelfde. Wat als iemands denken zich uit in daden? Waarom uit jouw denken zich niet in daden?
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 1 maart 2010 om 21:09. |
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
Hoeft niet, ik kan nooit zo een goed werk verrichten op dat vlak als de kerk zelf.
|
|
|
#170 |
|
|
Helemaal niet, er wordt gezorgd voor een omgeving vrij van levensbeschouwelijke tekenen.
|
|
|
#171 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Minister-President
|
Wel dan? Dat is partij trekken. Gelovigen worden uit die ruimte geweerd - of toch gelovigen die slechts kunnen geloven door daar ook uiterlijk mee bezig te zijn: want een hoofddoek is vaak geen uiting van geloof; het ?*s dat geloof, het maakt er deel van uit.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 1 maart 2010 om 21:11. |
|
|
|
|
|
#173 | |
|
|
Citaat:
En wat dat belastinggeld betreft, tja, een groot deel gaat naar het in stand houden van het cultureel erfgoed, en gezien er wel meer geld van mij gaat naar dingen waar ik niet van kan profiteren, lig ik daar niet wakker van.
|
|
|
|
#174 |
|
|
Neen, dat is geen partij trekken.
|
|
|
#175 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om je een indicatie te geven waarom ik de vergelijking tussen religie en homoseksualiteit nogal verwerpelijk vind, is dat homoseksualiteit geen miljoenen doden op het geweten heeft, dat er in naam van de homoseksualiteit geen roof- en plundertochten werden georganiseerd, geen mensen op de brandstapel gezet of langdurig gefolterd om ze op andere ideeën te brengen, dat er geen geldverslindende machine achter zit, die jaarlijks miljoenen van onze belastingcenten opsoupeert. Je vergelijking eindigt dus eigenlijk daar waar je stelt dat het geen from nine to five-gebeuren is. Maar dat geldt natuurlijk voor héél veel zaken. Voor heteroseksualiteit, om maar eens wat te noemen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
|
|
|
|
|
#176 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Dat was ook de voornaamste relevantie ervan. U vroeg waarom authentieke geloofsbeleving zich in de publieke ruimte zou moeten afspelen. Wel, daar heb je het antwoord: omdat je het niet van nine to five naast je kan neerleggen, net zoals homofilie. Als dat geen reden genoeg is, verban je iedereen 24/7 naar de privésfeer. Ik vind dat niet zo'n goed idee.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 1 maart 2010 om 22:46. |
||
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen men mij vertelde dat het verboden was om ringen, dus ook trouwringen te dragen op de werkplaats ben ik helemaal niet gescheiden en ben nog steeds gelukkig gehuwd. Maar blijkbaar denkt ge dat mannen die geen touwring dragen ontrouw zijn en moslims zonder hoofddoek geen moslims. Moeten christenen nu een huizenhoog kruis dragen op hun werk om goede christenen te zijn ?. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Vraag je liever af waarom je je trouwring zou moeten afdoen. Waarom worden gelovigen getolereerd zolang het niet zichtbaar is dat ze geloven? Is dat niet geweldig hypocriet?
|
|
|
|
#179 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#180 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je kan je ook gewoon aanpassen en er geen drama van maken. Ik kan me moeilijk inbeelden dat Vlamingen hier zouden gaan betogen omdat hun trouwring moeten uitdoen op de werkvloer.
|
|
|
|