![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mag ik je er even op wijzen dat deze minister er niets tegen onderneemt dat alleenstaande vaders en moeders hun vervangingsinkomen verliezen, omdat ze niet gaan werken. Mag ik je er even op wijzen dat het maandelijks inkomen van deze thuisblijvende minister even hoog is als de werkloosheidsuitkering van 6 werkloze gezinshoofden. Mag ik je er even op wijzen dat elke andere vrouw die bevalt en bevallingsverlof neemt het na een maand moet stellen met een maximum inkomen van 800€. |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aan elke job zijn nu eenmaal bepaalde voor en nadelen verbonden. Eén van de nadelen van een job als minister is dat je 24/24uur-7/7dagen-12/12maanden ter beschikking moet staan van de bevolking. Op het ogenblik dat ze het mandaat van minister aanvaarde en opnam, gaf ze het recht op bevallingsverlof op. In de eed van een minister staat zelfs dat ze zich maar best vermogen zullen inzetten om het volk te dienen. 3 maanden thuis blijven om de pampers van een baby te verschonen is niet het volk dienen naar best vermogen!!!! Ach, sorry in haar geval is dat misschien wel het beste dat ze kan doen voor de bevolking. En nee, ze heeft haar bevoegdheden niet overgedragen. Dat kan zelfs niet aan een kabinetsmedewerker, maar moet aan een partijgenoot. Ze had ze dus aan Ingrid Lieten of Pascal Smet moeten overdragen of aan een derde door de partij bepaalde persoon. Maar ze heeft geen van die zaken gedaan en is gewoon in functie gebleven en heeft haar departement onbemand gelaten. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
die schat je (liefst op voorhand) in, en als je die niet kan waarmaken, dan bedank je voor het aanbod (of dan hadden de partijvoorzitters van de coalitiepartijen op voorhand iemand anders moeten kiezen) dit gaat niet over bepalen voor iemand anders wat te doen in het leven. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Is er een verschil of Freya nu aanwezig is of niet ?
Veel meerwaarde brengt ze toch niet, behalve haar verschijning dan die bepaalde politici en media op de hoogste tippen doen lopen. Laatst gewijzigd door Geertje : 2 maart 2010 om 09:45. |
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Banneling
|
Citaat:
als je op voorhand weet dat er daar een half jaar niet van 'gediend' zal zijn, dan kies je een ander. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
en als werkgever kies je geen vrouw want die durven zwanger worden... dit is een non-item dat enkel speelt in de hoofden van de middeleeuwse religieuzen.
|
|
|
|
#173 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
dat onze politieke kaste weinig meer is dan een profitariaat is, langzaam aan maar onvermijdelijk gezien hun gedrag, algemene kennis. Dit staat los van het feit dat zwanger zijn geen reden is tot het niet opnemen van eender welke functie.
|
|
|
|
#174 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
ik vgl vrouwen met vrouwen. Vrouwen die goesting hebben kunnen zwanger worden zij die dat niet willen kunnen aborteren. Hoe, wie, waar enz.. zij zijn doet weinig terzake.
|
|
|
#176 | |
|
Banneling
|
Citaat:
dat op zich is voor gelijk welke andere werknemer/werkgever onmogelijk. waarom zou een minister zulk een privilège moeten krijgen ? |
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
ik wil gerust stellen dat dit het zoveelste voorbeeld is van het profiteren van de maatschappij door de politieke klasse (gezien de hoogte van haar inkomen en zoals u aanhaalt geen c.a.o e.d.) maar niet het feit op zich dat zij vanwege haar zwangerschap geen minister had willen zijn.
|
|
|
|
#178 | |
|
Banneling
|
Citaat:
een ambtenaar heeft recht op een sabatical (en heeft voor t gemak die plannen al bekendgemaakt) die ambtenaar wt gevraagd minister te worden, aanvaardt, en vertrekt voor een jaar ... volgens mij compleet vergelijkbaar ... iemand met respect voor de functie en de democratie zou gepast hebben me dunkt Laatst gewijzigd door Anna List : 2 maart 2010 om 14:50. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ze speelt graag de rol van jonge moeder, wat kan dat trezeke anders nog?
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ons verschil zit hem volgens mij in het feit dat ik geen respect voor de functie en de democratie verwacht van profiteurs, ik verwacht dat zij die functie opnemen om zichzelf financieel te verijken.
|
|