Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2011, 22:54   #161
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
@ miguelito

Het heeft weinig zin je op een forum als dit als vegan te profileren.

Je krijgt daar alleen klappen voor.

Ik ben ook vegan
ik profiler me er niet naar, maar wilde wel reageren op het "fantastische" land china.
eet nu een bananenijs zonder melk.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 22:55   #162
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
BDW en voka zullen blij zijn
Ik denk niet dat er hongersnood heerst ten huize BDW
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 22:58   #163
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ miguelito

Het heeft weinig zin je op een forum als dit als vegan te profileren.

Je krijgt daar alleen klappen voor.

Ik ben ook vegan
HAHA

Reisjes naar Centraal-Azië of Afrika zijn dan al onmogelijk, want dan verhonger je. Toch heb ik eens een groep begeleid in Kenya waar een veganiste bijzat. Dat meisje heeft HEEL veel maispap gegeten, had er compassie mee.
Oud 11 juli 2011, 23:00   #164
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Is er hier ineens een virus uitgebroken? Of zijn jullie echt zo wereldvreemd?
Of nog nooit verder dan Spanje geweest?
Ik kom zo'n 3 maand per jaar in Kenya. De gemiddelde mens leeft zo:
Als hun dieren doodgaan gaan ook zij dood, van de honger. Dus ze zorgen er goed voor, maar als het moment gekomen is gaat het beest voor de bijl, en is het feest. Een mals beefstukje moet je daar niet bij voorstellen, als je die beesten ziet weet je genoeg.

Een gemiddelde Kenyaan zou graag het leven leiden van een Chinese koe. Krijgt dan tenminste voldoende eten, weet dat hij niet zal verhongeren.
Vertel je er die mensen ook bij dat we de zee leeg vissen om al onze koeien te voederen, dat we ze vol spuiten met hormonen? Dat we chemisch spul in de melk mengen om het nog meer te kunnen verdunnen? dat we kalveren direct slachten als ze mannelijk zijn, dat we mannelijke kuikens levend vermalen? ....

Laatst gewijzigd door Miguelito : 11 juli 2011 om 23:03.
Oud 11 juli 2011, 23:26   #165
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
HAHA

Reisjes naar Centraal-Azië of Afrika zijn dan al onmogelijk, want dan verhonger je. Toch heb ik eens een groep begeleid in Kenya waar een veganiste bijzat. Dat meisje heeft HEEL veel maispap gegeten, had er compassie mee.
Je doet me ook goed lachen omdat het zo belachelijk is wat je daar zegt

Ik heb zo eens tien jaar geleefd op rijst
( ik had niet meer dan een paar duizend frank per maand te besteden aan alles, na huur en energie)

Rijst dat is de staple food van een paar miljard arme bevolkingsgroepen oa in Indië en China.

Ik had het dus daar zeer wel kunnen volhouden met mijn één of anderhalve kilootje rijst per week
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2011, 23:28   #166
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat er hongersnood heerst ten huize BDW
Nee, maar hij is wel in de mist verdwenen hier ten gunste van een paar onfrisse dictaturen.
Oud 11 juli 2011, 23:28   #167
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:

( ik had niet meer dan een paar duizend frank per maand te besteden aan alles, na huur en energie)

Rijst dat is de staple food van een paar miljard arme bevolkingsgroepen oa in Indië en China.

Ik had het dus daar zeer wel kunnen volhouden met mijn één of anderhalve kilootje rijst per week
Oud 11 juli 2011, 23:30   #168
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Vertel je er die mensen ook bij dat we de zee leeg vissen om al onze koeien te voederen, dat we ze vol spuiten met hormonen? Dat we chemisch spul in de melk mengen om het nog meer te kunnen verdunnen? dat we kalveren direct slachten als ze mannelijk zijn, dat we mannelijke kuikens levend vermalen? ....
Voor mijn part is dit een beter gespreksonderwerp dan al die onfrisse dictaturen.

De draadopener mag blij zijn
Oud 11 juli 2011, 23:40   #169
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Ik vind dat ook allemaal overdreven en onnodige decadentie, daarmee ben ik het met je eens. We hoeven niet elke dag beefsteak te eten enzovoort.
Dat gezegd zijnde geniet ik van een mals stukje beefsteak, maar ik zou gerust bereid zijn er meer voor te betalen als al die poespas niet hoefde.

Maar ik ga nooit laten vlees (laat staan vis ) te eten omdat dat zogezegd onethisch zou zijn. We zijn carnivoren, zo geboren, het is de natuur. Die leeuw denkt ook niet "oei dat arm kalfje" voor hij z'n tanden zet in een lekker stukje vlees.

Als veganist zou je goed aan je trekken komen in Indië. Mensen leven er erger dan beesten, maar ze eten geen dieren en behandelen dieren goed. Ik heb er ergens wel respect voor, maar voel toch vooral medelijden met die mensen. Nog een geluk dat ze geloven dat het volgend leven beter zal zijn.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 juli 2011 om 23:42.
Oud 11 juli 2011, 23:46   #170
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

China? Je leeft nog in het verleden, de hedendaagse Chinees wil Belgische pralines of toch tenminste Peking eend.
Oud 11 juli 2011, 23:52   #171
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, maar hij is wel in de mist verdwenen hier ten gunste van een paar onfrisse dictaturen.
tja, niet op mij steken hé, ik wil gerust terug over BDW en z'n rechtse manieren klappen. Ik ben niet over "communistische dictaturen" begonnen.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 juli 2011 om 23:54.
Oud 12 juli 2011, 01:10   #172
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
China? Je leeft nog in het verleden, de hedendaagse Chinees wil Belgische pralines of toch tenminste Peking eend.
Namaak Belgische pralines zeker?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 01:16   #173
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vind dat ook allemaal overdreven en onnodige decadentie, daarmee ben ik het met je eens. We hoeven niet elke dag beefsteak te eten enzovoort.
Dat gezegd zijnde geniet ik van een mals stukje beefsteak, maar ik zou gerust bereid zijn er meer voor te betalen als al die poespas niet hoefde.

Maar ik ga nooit laten vlees (laat staan vis ) te eten omdat dat zogezegd onethisch zou zijn. We zijn carnivoren, zo geboren, het is de natuur. Die leeuw denkt ook niet "oei dat arm kalfje" voor hij z'n tanden zet in een lekker stukje vlees.

Als veganist zou je goed aan je trekken komen in Indië. Mensen leven er erger dan beesten, maar ze eten geen dieren en behandelen dieren goed. Ik heb er ergens wel respect voor, maar voel toch vooral medelijden met die mensen. Nog een geluk dat ze geloven dat het volgend leven beter zal zijn.
Ikzelf ben geen vegetarier maar als je ziet hoeveel mensen er honger hebben door een gebrek aan voedsel,... je zou reeds veel voedsel betaalbaarder kunnen maken door minder vlees te eten. Graan,.... een mens is btw een omnivoor
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 07:50   #174
freelancer
Banneling

Standaard

Soms vraag ik me werkelijk af of die comdmunisten ze alle vijf nog hebben...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 10:36   #175
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ikzelf ben geen vegetarier maar als je ziet hoeveel mensen er honger hebben door een gebrek aan voedsel,... je zou reeds veel voedsel betaalbaarder kunnen maken door minder vlees te eten. Graan,.... een mens is btw een omnivoor
Er is voedsel genoeg voor iedereen, probleem is de ongelijke verdeling.
Moest Afrika op dezelfde manier voedsel produceren als Europa (op industriële wijze), moesten de boeren geld hebben om insecticiden en pesticiden te kopen, en moest er een sociaal programma komen voor de armsten, is het voedselprobleem direct opgelost. Niet vergeten dat bvb. in China er tot de jaren 50 nog hongersnood was.

Bvb. in Kenya heerst hongersnood, maar in de grote steden zie je wel grote hamburgerketens. Dit komt door de zeer ongelijke economische verdeling. De armsten moeten rondkomen met minder dan een $ per dag, wat niet voldoende is om in Kenya te overleven. (want ook drinkbaar water is te betalen) Daarenboven heb je afgelegen streken waar geen wegen naartoe zijn gebouwd (of de wegen zijn in dusdanig slechte staat dat transport moeilijk wordt). Als er dus droogte heerst kunnen die nomaden er niet weg en kan er ook niemand hulp komen leveren.
Oud 12 juli 2011, 10:37   #176
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja vooral de plattelandschinees, die wil kaviaar
Oud 12 juli 2011, 10:41   #177
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Er is voedsel genoeg voor iedereen, probleem is de ongelijke verdeling.
Klopt ongeveer

komt door de vrije markt

plus de subsistentie-culturen worden uitgeroeid

BDW gaat dat allemaal beter verdelen, dank zij het VOKO (industrialiseren)
Oud 12 juli 2011, 11:00   #178
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Omdat jij dat denkt? Heb je nog bewijzen nodig, of ga je dat blijven denken?

-De VBO en het Voka hebben al meermaals gedreigd om "alle mogelijke juridische middelen" in te zetten om stakingen te breken. De werkgevers werden georganiseerd om de rechter te gebruiken op een unilaterale wijze en zodoende systematisch gebruik te maken van boetes. De interventies van de rechtbanken in sociale conflicten, de criminalisering van deze laatste en de beperkingen van het stakingsrecht zijn onaanvaardbaar!
Dit soort situaties krijg je als vakbonden bepaalde rechten gaan misbruiken.
Ik zou eens willen peilen bij pendelaars die te horen krijgen dat de bonden van de NMBS weer eens staken, omdat het scheitpapier te dun is op de WC.

Citaat:
- De zeer nauwe relatie tussen de N-VA en het Voka strekt zich uit tot de uitwisseling van ideeën en personeel. De afkeer tegen mei 68 is vooral een afkeer tegen de democratie en de verworvenheden van de arbeidersbeweging na de Tweede Wereldoorlog! Dit is namelijk waar zij tegen strijden! Noch de Voka, noch de N-VA tonen enig begrip van collectieve loononderhandelingen met de vakbonden. De Voka wil geen talloze overlegstructuren, ze willen zich vasthouden aan wat ze hebben en daarbovenop nog meer winst ten koste van onze lonen garanderen.
Zijn vakbonden dan zo progressief? Als je niet eens beseft dat bepaalde verworvenheden kunnen leiden tot de afgrond alla griekenland, zet je jezelf buiten spel.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 11:11   #179
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoera!
En nu nog vrije vakbonden

Dat zal ook freelancer wel graag willen...

De vakbonden worden overal en altijd naar de achtergrond verdrongen, dat is nu net het bewijs dat dictaturen er enkel zijn om zij die de macht hebben te laten regeren en zo het volk monddood te maken. Dit is eveneens de wens van het VOKA en hun onderdanige NVA.

Terwijl de NVA zijn strijd tegen onze sociale zekerheid, onze lonen en arbeidsomstandigheden is begonnen heeft de crisis zich al door heel Europa verspreid. De groote financiële instellingen zijn al radicaal begonnen met het beperken van leningen, niet alleen de Griekse instellingen, maar voor alle banken binnen de eurozone. Dit is een teken dat we het topje van de berg nog niet gezien hebben.

De waarheid achter de NVA/VOKA is niet dat de bezuinigingsmaatregelen de enige manier zijn om ons land financieel te herstellen, ze zijn gewoon de beste manier om de arbeidersklasse te laten betalen!

Laatst gewijzigd door J.B good : 12 juli 2011 om 11:12.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2011, 11:32   #180
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja vooral de plattelandschinees, die wil kaviaar
China’s increasingly affluent consumers are demanding a wider variety of food products, more processed food, and more convenient food. They are broadening their diets to include more poultry, eggs, dairy products, fish, and refined vegetable oils. Their diets now include smaller proportions of traditional staples—rice, wheat, vegetables, and pork. The result is a booming and rapidly changing food sector. Food manufacturing firms are growing, introducing new products, investing in modern equipment, and addressing food safety issues. Food retailing is moving from traditional farmers’ markets and corner kiosks to modern “hypermarkets,” convenience stores, and fast food restaurants.
http://www.ers.usda.gov/AmberWaves/J...gAffluence.htm
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be