![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daar hebben wij toch eigenlijk niks mee te maken, dat ze hun koran- en/of hadith-voorschriften in hun muzellanden gaan naleven ipv ons er mee op te zadelen, normaal gezien zouden wij hier die discussie niet eens moeten hebben.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nogmaals, u denkt vanuit concepten die vreemd zijn aan de moslims. De opvatting "de koran alleen" bestaat niet in de islam. Niet bij soennieten, niet bij sjiïeten.
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De ene keer wordt het niet voorkomen van de expliciete verplichting aangewend om dat 'kledingstuk' zonder bemoeienissen van godsdienstvrijheid te kunnen bannen de andere keer wordt het wel voorkomen van die verplichting aangewend om te wijzen op de onderdrukking. In de Koran ( en daar had ik het over ) komt dat niet voor Noch in soenna komt dat ( bij mijn weten) voor... die vormt de interpretatie van de hadith. Enkel verdere interpretaties ( daar zijn we weer... steeds interpretaties ) zouden dat kunnen opleggen als stelregel of aandragen als oplossing. |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geef slechts weer wat het standpunt is van de mainstream onder de islamitische theologen en rechtsscholen. |
|
|
|
|
|
|
#166 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#167 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Vandaar de gelijkenis met een hoofddoek ? |
||
|
|
|
|
|
#168 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik had het over het bedekken van de haren voor eenzelfde doel... dat hoeft niet met een 'hoofddoek' Voor de rest heb je gelijk dat het uiteindelijk gaat over de dien sluier en het waarom. |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Over welk doel gaat het hier dan wel? |
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar kom, wat maakt het uit ? Moest ge het niet doorhebben dan beaam ik grotendeels wat je zegt. Ik sprak over uitdoven, geen verplichting en zei dat kinderen er al zeker niet onder vielen |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Had dan dingske daar...hoeheetzeookalweer koppijn bezorgd, d�*t was degene die 't had over 'verplichting' midden 20ste eeuw, en kinderen die 'verplicht' waren hun haren te bedekken op weg naar school en terug. Soit, welterusten.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe je dat precies invult is weer wat anders. ( waar ik niet mee wil zeggen dat de dames uit uw kindertijd er nog maar een fractie van een seconde bij stil stonden.... zoiets wordt door traditie overgeleverd ) |
|
|
|
|
|
|
#177 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is de soenna echter die daar een synthese/interpretatie van maakt. Daar Mohammed als de ultieme uitlegger van de Koran wordt gezien is die soenna belangrijk om de Koran te vatten. Die soenna zou echter in theorie nog kunnen wijzigen. |
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
1 Korintiërs 11 14 Leert de natuur zelf u niet dat lang haar een man te schande maakt, 15 terwijl het een vrouw tot eer strekt? Het haar van de vrouw is haar gegeven om een hoofdbedekking te dragen. Laatst gewijzigd door praha : 12 juni 2012 om 00:28. |
|
|
|
|
|
|
#180 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij dreigend verlies of permanent beknotten van een recht gaat een mens normalerwijs protesteren tot zelfs heibel maken. Citaat:
Net zomin het tijdelijk of permanent niet benutten of niet willen gebruik maken van een recht schort het niet op voor die persoon Citaat:
Wie weet Citaat:
Ik zie niet goed in waarom de uitoefening van iets dat een ander totaal geen schade berokkent moet verboden worden. Ik zie ze er ook mentaal niet beter van worden die zotten. |
||||
|
|
|