![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En wie zijn dat dan? Kan jij nu echt niets anders dan schelden?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Doet dus niet mee aan een referendum van de deelstaat Vlaanderen. |
|
|
|
|
|
|
#164 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Parlementslid
|
De Schotten hebben een historische kans gemist. Ik hoop voor hen dat de beloftes van Cameron over meer zelfbeschikking geen lege doos zullen blijken. 't Is een magere troostprijs voor diegenen die heel hun leven lang hebben uitgekeken naar deze dag, maar soit... beter dan niets. De 45 % ja-stemmers kunnen er niet aan doen dat 55 % van hun landgenoten hun gezond verstand hebben laten verlammen door paniekzaaierij.
Enfin, het is des mensen, blijkbaar... Toen de N-VA in Antwerpen aan de macht kwam, werd ook de Hel op Aarde voorspeld. In realiteit heeft tot nu toe elk onderzoek uitgewezen dat de Antwerpenaar tevredener is over BDW dan over Onderlijfke. Wanneer de gevestigde macht zich bedreigd ziet, is angst blijkbaar altijd haar grootste bondgenoot om "het Kwade Onbekende" af te wenden. Gelukkig lukt dat niet �*ltijd.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 19 september 2014 om 07:05. |
|
|
|
|
|
#166 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is net hetzelfde als er in Quebec gebeurde, een jaar of twintig terug. Swat, het is een democratische beslissing en de SNP gaat al met Cameron onderhandelen.
|
|
|
|
|
#167 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er mag een nieuwe draad geopend worden.
Onze hoop is nu gesteld op Catalonië. De onafhankelijkgezinde Catalanen hebben nu één voordeel: ze mogen hun landgenoten voorhouden dat ze zich terecht minderwaardig moeten voelen, want de Schotten mochten tenminste kiezen. De Catalanen niet. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Minister
|
Citaat:
In plaats van je blik op anderen te richten, waarom neem jij en de jouwen niet zelf het voortouw? |
|
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ieder paard dat we voor onze kar kunnen spannen, zal er ook gespand worden. Verder vind ik onze verkiezingsuitslag als resultaat van "ons zelf het voortouw nemen" nog niet zo slecht. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Schoofzak gaat, alweer, compleet voorbij aan het feit dat Catalonië totaal niet vergelijkbaar is met Schotland.
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar je mag het me altijd uitleggen. .
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Wat mij ertoe zou brengen op dit moment nee te stemmen bij een referendum. |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ook al is het nu voor de Yes-stemmers slecht afgelopen , zij hebben de poort open gezet voor het Catalaans referendum. Als Spanje nu nog een Catalaans referendum durft te verbieden, kan het zich geen democratie meer noemen en zou het uit de EU moeten gestoten worden. |
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#177 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Reeds 60% van de bevolking die al stemde op nationalistische partijen (gaande van liberaal tot groenlinks) en meer dan 500.000 mensen om te betogen is compleet hetzelfde als één grote partij en een paar acties?
|
|
|
|
|
#178 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#179 |
|
Staatssecretaris
|
Ik weet niet of ik uberhaupt ja zou stemmen. Maar een eerste voorwaarde is dat er een heel concreet plan op tafel ligt dat in werking treedt wanneer de meerderheid ja zou stemmen. Zonder dat is het resoluut neen. Is het er wel, zal het van de concrete inhoud afhangen, m.a.w. dat het plan mij ervan overtuigd dat een ja stem beter is dan een neen stem.
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Staatssecretaris
|
Dat begrijp ik en dus is duidelijkheid de eerste prioriteit. Daarzonder hoef je zelfs niet te denken aan een referendum.
|
|
|
|