![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Banneling
|
De Wever had ze nochtans allemaal in de vakantie over de vloer gehad. Zouden ze toen samen alleen maar de Internationale gezongen hebben?
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Het middenveld bestaat onder meer ook uit milieubewegingen (BBL, Natuurpunt,...), sociale organisaties (Gezinsbond, Jeugdraad,...), minderhedenorganisaties, culturele organisaties,... je gaat me nu toch niet vertellen dat je dat niet wist hé? |
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
Ze "over de vloer hebben", is niet hetzelfde als sociaal overleg. In een formatie gaat het over verkennende gesprekken, niet over concrete zaken.
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kijk maar eens hoe het in Gent zat bijvoorbeeld. Bij de grote reuzen was het inderdaad stil (Arcelor, Volvo en Honda). Er waren her en der ook blokkades, maar vaak opgeworpen door mensen die niets van doen hebben in een bepaalde industriezone. Zo stonden er dokwerkers aan Meulestede, veroorzaakten hinder op de R4 en bij de toegangen. Tot enorm grote ergenis van de werkwilligen. Op een bepaald moment is er zelfs een lichte vrachtwagen op een blokkade ingereden. Vroeger was zoiets ondenkbaar. Bij het stadspersoneel was de staking zelfs niet algemeen. Een goed derde van het personeel kwam gewoon werken, waaronder ook een flink deel van het stedelijk onderwijs. Aan Flanders Expo was zo goed als alles lopen, maar stonden er natuurlijk rode en groen jasjes die het leven van mensen moesten moeilijk maken. Klanten van Ikea werden bijvoorbeeld heel sterk verhinderd om op de parking te rijden. Werkwilligen bij Ikea werden steevast uitgejouwd. In Gent waren heel veel warenhuizen open, wat de vakbonden niet konden verkroppen. Het gebeurde dan ook dat er stakerspiketten van gesloten supermarkten afzakten naar open gebleven warenhuizen waar ze vervolgens een blokkade opwierpen aan de toegang van de parking. Mooi, nietwaar?! "Ik staak; jij moet ook staken..." En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Dit was gewoonweg geen "algemene" staking. Dit was een verbeten poging van de vakbonden om met de hulp van enkele onnadenkende stoottroepen werkwilligen en klanten het onmogelijk te maken. En dan zogezegd de indruk te creëren dat alles plat ligt. |
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Welke andere manier van staken is er dan wel? Door niet te staken of zo? U verwart misschien staken met protesteren... Dat kan natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een regeerakkoord sluiten gebeurt tussen partijen; niet tussen vakbonden en partijen. Het sociaal overleg heeft alle kansen gehad. Er was de uitgestoken hand. De vakbonden hebben zelfs niet gewild erop in te gaan. Hun eigen schuld. |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Geen enkele werknemer uit de privé. Allemaal mensen die ofwel betaald worden in een subsidie-vzw of met een bevoorrecht statuut. De vakonden en de stakers spreken massaal over de egoïstische rijken, maar zij bestaan zelf voor een aanzienlijk deel uit mensen die privileges (die de meeste anderen dus niet hebben) koste wat kost willen behouden en daartoe staken. Is dat dan niet egoïstisch? Is dat geen eigenbelang? Waar is bijvoorbeeld de oproep om naast de harmonisatie van bediende en arbeidersstatuut ook te werken aan de harmonisatie van het ambtenarenstatuut? De ene ongelijkheid moet voor de vakbonden persé weg, de andere verdedigt men met hand en tand. De stakers zijn massaal mensen die hun voorrechten op vele anderen niet willen kwijt geraken. Zij protesteren voor het behouden van verschillende werknemersklassen!
Laatst gewijzigd door doremi : 18 december 2014 om 12:51. |
|
|
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#169 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als zelfs uitnodigingen van dé zuilenpartij bij uitstek worden geweigerd...
|
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo stilaan vallen alle puzzeltjes op hun plaats. Wat de nieuwe regering ook deed, er zou en moest protest komen (de rode vriendjes van SP.a en PS werden immers uitgerangeerd). Vandaar de weigering te praten. Vandaar dat al voor de verkiezingen "Hart tegen Hard" werd opgezet, ook al proberen ze het leugenachtig voor te stellen alsof dat een initiatief was als reactie op het regeerakkoord.
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Misschien moet ik morgen ook eens een straat blokkeren en eisen dat ik mee "aan onderhandelingstafel" mag zitten. Eens zien hoe ver ik kom.
|
|
|
|
#172 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Allemaal te danken aan de vorige regering(en). Als u daar dus tegen wil protesteren, doe het aan het juiste partijhoofdkwartier.
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo te zien is er op het sociaal overleg een uitermate belangrijk akkoord gesloten: "landingsbanen" vanaf 55 jaar zijn goedgekeurd.
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij algemene stakingen heb ik het nooit anders geweten.Anders is het wanneer specifieke sectoren staken....metaal....mijnwerkers...distributie....e nz....
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 december 2014 om 17:38. |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
De rekening van een paar decennia wanbeleid komt binnen. Is dat de schuld van de huidige regering?
|
|
|
#177 | ||
|
|
Citaat:
Hartbovenhard.be Citaat:
hart tegen hard = hart boven hard bron: http://www.lef-online.be/index.php/1...aams-parlement |
||
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe filmpjes worden getoond en massaal gedeeld over piketten waar gezopen wordt en over vakbondleden die werkende winkeliers intimideren. Om maar twee voorbeeldjes te geven. De 'massale' thuiswerkers deden dat niet om 'symbolisch te staken' , maar omdat ze wilden werken maar wisten dat ze niet ter plaatse geraken vanwege de vakbondsmilities. Vandaar dat ze thuis bleven, maar toch zo veel mogelijk 'remote' hebben gewerkt. Droom jij maar verder. |
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|