Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2017, 07:42   #161
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
O wat erg, de overheid legt een eurootje bij! Gruwelijk! Pajoske is blijkbaar tegen subsidies!
Dat is erg voor mij. Want pajoske is tegen subsidies om pensenkermissen te steunen. Dat is geld dat elders beter kon besteed worden.

Dat is erg voor u. Want dat drukt u met de neus op het feit dat zonder subsidie de animo voor de Vlaamse feestdag maar heel erg mager is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 07:44   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat is erg voor mij. Want pajoske is tegen subsidies om pensenkermissen te steunen. Dat is geld dat elders beter kon besteed worden.
Geen subsidies meer voor de jaarlijkse kermis dus. Geen subsidies meer voor de talrijke feestverenigingen van onze stad. Geen subsidies meer voor allerlei wijkcomités die we hebben.

Pajoske is voor een droge, saaie samenleving. Zonder feesten. En al zeker als een overheid de initiatieven van mensen wat wil ondersteunen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 07:47   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is erg voor u. Want dat drukt u met de neus op het feit dat zonder subsidie de animo voor de Vlaamse feestdag maar heel erg mager is.
Ik denk dat u maar eens moet nagaan hoe "hoog" die subsidies wel zijn. Als mensen volgens u slechts omwille van die subsidies iets organiseren, dan moeten ze toch wel heel snel tevreden zijn...
Oud 7 juni 2017, 07:47   #164
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen subsidies meer voor de jaarlijkse kermis dus. Geen subsidies meer voor de talrijke feestverenigingen van onze stad. Geen subsidies meer voor allerlei wijkcomités die we hebben.

Pajoske is voor een droge, saaie samenleving. Zonder feesten. En al zeker als een overheid de initiatieven van mensen wat wil ondersteunen.
Pajoske heeft gelijk, moest het niet gesubsidieerd zijn, geen kat zou vieren.
Een feest dat niet leeft zonder subsidies is de naam 'feest' niet waardig.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 07:50   #165
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een feest dat niet leeft zonder subsidies is de naam 'feest' niet waardig.
Echt? Heel wat kleine kermissen blijven bestaan omdat de gemeentelijke overheid op allerlei wijzen een handje toesteekt. Denken we maar aan gratis infrastructuur, logistieke ondersteuning, enzovoort.

Hetzelfde trouwens met jeugdbewegingen die dankzij de steun van de overheid (op allerlei niveaus) het hoofd kunnen bieden aan de grotere kosten (ook door veel strengere reglementering dan vroeger).
Oud 7 juni 2017, 07:53   #166
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hi-la-risch!

In Waregem kon je bij het stadsbestuur een feestcheque halen van maximaal 170 euro. Niemand organiseert een feest omwille van die luttele som. Jullie hebben schijnbaar geen idee van de kosten.
Oud 7 juni 2017, 08:00   #167
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Hi-la-risch!

In Waregem kon je bij het stadsbestuur een feestcheque halen van maximaal 170 euro. Niemand organiseert een feest omwille van die luttele som. Jullie hebben schijnbaar geen idee van de kosten.
Dat is mooi meegenomen voor een straat BBQ...
Geef mij eens voorbeelden van niet gesubsidieerde festiviteiten op 11 juli?
Oud 7 juni 2017, 08:10   #168
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is mooi meegenomen voor een straat BBQ...
Geef mij eens voorbeelden van niet gesubsidieerde festiviteiten op 11 juli?
Heel wat. In Waregem is er een hele subsidieregeling voor buurtfeesten. Daarnaast is er het feest van de Buur waarbij de stad enkele flessen cava aanbiedt per groep feestvierders.

Hoeveel kost vlees trouwens dat u op een BBQ legt? En dan denk ik nog niet aan de dranken.
Oud 7 juni 2017, 08:18   #169
pajoske

Standaard

Citaat:
Hi-la-risch!

Als ge een straat bbq organiseert en ge krijgt 170 euro om pinten te drinken is dat wel meegenomen.

Dat ge daarvoor wat gratis reclame moet maken voor de flaminganten (o.a. een Leeuwenvlag uithangen) nemen de meesten er wel bij.

Maar het blijft een feit dat die leeuwenvlag uitgehangen word voor de subsidie, en niet voor het feit dat men de Vlaamse feestdag wil vieren.

PS die 170 euro is voor kleine privé initiatieven. Gemeentelijke en stedelijke activiteiten worden royaler gesubsidieerd. En als ge een beetje kennis had van het verengingsleven wist ge dat 170 euro voor een vereniging voor één activiteit veel geld is.

[quote]Vlaanderen Feest! honoreert de samenwerking met een tussenkomst van 50% tot 60% in gemaakte realisatiekosten, tot een maximumbedrag dat oploopt in verhouding tot het aantal inwoners (exacte bedragen op p.2).
De tussenkomst wordt toegekend op basis van de ingestuurde bewijsvoering na afloop (zie p.2).[quote]

bron: http://vlaanderenfeest.eu/wp-content...-GE-folder.pdf
Oud 7 juni 2017, 08:25   #170
pajoske

Standaard

Citaat:
Heel wat. In Waregem is er een hele subsidieregeling voor buurtfeesten. Daarnaast is er het feest van de Buur waarbij de stad enkele flessen cava aanbiedt per groep feestvierders.

Hoeveel kost vlees trouwens dat u op een BBQ legt? En dan denk ik nog niet aan de dranken.
Ik zie dat in de colruyt een blik Cristal 0,86 euro kost. Bij aankoop van meer dan 6 stuks krijgt ge 50% korting.
bron: https://colruyt.collectandgo.be/cogo/nl/zoeken?z=bier

170/ 0,34 = 395 pinten van 33 cl.

Daarmee kunt ge u al poepeloere zat zuipen zodat ge niet meer beschaamd zijt om om een ganse nacht de Vlaams Leeuw te zingen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 juni 2017 om 08:38.
Oud 7 juni 2017, 08:28   #171
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge een straat bbq organiseert en ge krijgt 170 euro om pinten te drinken is dat wel meegenomen.
Hoeveel kost vlees dan maar? Eén klein worstje per persoon?
Oud 7 juni 2017, 08:31   #172
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarmee kunt ge u al poepeloere zat zuipen zodat ge niet meer beschaamd zijt om om een ganse nacht de Vlaams Leeuw te zingen.
Ik neem aan dat u heel vertrouwd bent met het drinken Carapils. Hier gaan we echter toch voor kwaliteitsvollere bieren. En daar hangt een steviger prijskaartje aan vast.

Maar goed, ieder zijn heug en meug, nietwaar?!
Oud 7 juni 2017, 08:34   #173
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik vraag naar een voorbeeld van een niet-gesubsidieerd feest en jij probeert mij te overtuigen dat er een hele subsidieregeling is....
Oud 7 juni 2017, 08:44   #174
pajoske

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat u heel vertrouwd bent met het drinken Carapils. Hier gaan we echter toch voor kwaliteitsvollere bieren. En daar hangt een steviger prijskaartje aan vast.

Maar goed, ieder zijn heug en meug, nietwaar?!
Ik zie dat ge opnieuw naar de lagere school moet om te leren lezen. Ik schreef wel zeer duidelijk 'Cristal', gebrouwen in Alken en niet over Carapils.
Een zoveelste bewijs dat gij hier maar uit uw nek staat te lullen. Nauwkeurig zijn is u blijkbaar onbekend.

Ik heb denk ik nog nooit carapils gedronken. Maar ik voel mij niks te goed om een pils uit de aldi of lidl te drinken. Ik ben dan ook geen ambtenaar die leeft op kosten van de belastingbetaler.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 juni 2017 om 08:46.
Oud 7 juni 2017, 08:59   #175
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor wie is dat pijnlijk?

Vlaanderen, de regio waar 57,59% van de Belgische bevolking woont, haalt 57,1% van het BBP. EN dat met een 'wereldhaven'.

Dat lijkt lijkt me redelijk normaal. Maar voor de grote roepers die hier altijd staan te stoefen over het rijke Vlaamse gewest zal dat misschien wel pijnlijk zijn.

PS met enige bronvermelding hadden we wel kunnen achterhalen welke cijfers er achter dit 'BBP' schuil gaan. Want dat kan nogal verschillen. Een tekeningske alleen zegt niet veel.

bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bruto_binnenlands_product
Dat cirkeldiagram was een reactie op de lichtzinnige bewering van onze Brabander dat een Vlaanderen zonder Wallonië "arm" zou zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 23:03   #176
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wil niet echt met jou vechten Jan, als je dat wil daar zijn websites voor. Naked mudfight en zo
Over naast de kwestie leuteren gesproken .
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2017, 23:08   #177
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
De BLUB leeft enkel in het verleden.
Wanneer komt hun Grote Sprong Voorwaarts in de verkiezingsresultaten nu eindelijk?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2017, 02:04   #178
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Ook dat nog. Jij verbetert toch zo graag taalfouten nietwaar schoolmeesterke?
Mijn berichten zijn er meer dan één. Dus die zijn uw dagelijkse redding.
In een vorige stupiede bijdrage schreef je :"Wij weten waarom". Weet je wie het ook weet? Of zoek je weeral steun met de kak tussen uw billen? Of heb je hoogheidswaanzin?
Alleen de koning mag "wij" gebruiken als hij een eigen gedachte weer geeft.
Hij mag bijvoorbeeld zeggen : "Wij en de koningin hebben besloten....."
Sukkelaar toch. Wil je het even laten om anderen te wijzen op taalfouten.
Leer eerst zelf uw taal gebruiken.
En weet wat anderen denken; ook reeds op dit forum geschreven; over dikke nekken die het niet kunnen laten om overal schoolmeesterke te spelen?
Sorry; het was leraar en niet schoolmeester. Foei; foei toch! Hoe kon ik dat vergeten!
Wel lees wat er op dit forum geschreven wordt vooraleer je uw bek opentrekt en stupiditeiten verkondigt. Heb je ooit het boek gelezen :"Ik; Jan Cremer"?
Die kon nog beter kots neerpennen dan jij Pipo.
Maar af en toe kon je er ook mee lachen. Dat kan van uw brij niet gezegd worden. Maar kom. Uw zelfdunk is zo hoog dat je niet meer op aarde kunt terug vallen. Hoe voelt het om te ontsnappen aan de zwaartekracht?
Dag meester. Slaap wel. Hopelijk mag je dromen dat je op een vliegend tapijt door de lucht zweeft. Dat is op uw niveau. Dan ben je morgen misschien beter gezind en doe je normaal.
Maar........ook vogels kunnen vliegen met een verstand ter grootte van een ei. Denk daar eens aan alvorens je weer een begint met zagen.
Dank u. Wat een terechte repliek bij het hooghartige gepalaver van bepaalde deelnemers aan deze en vele andere discussiedraden. Vooral daar waar de zogenaamde linkse intelligentsia zonder zwaartrekracht zweven in allerlei richtingen. Zo is het nu eenmaal!
Oud 8 juni 2017, 21:25   #179
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag naar een voorbeeld van een niet-gesubsidieerd feest en jij probeert mij te overtuigen dat er een hele subsidieregeling is....
Schijnbaar leest u slecht. Ik vermeldde het feest van de Buren.
Oud 8 juni 2017, 21:26   #180
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie dat ge opnieuw naar de lagere school moet om te leren lezen. Ik schreef wel zeer duidelijk 'Cristal', gebrouwen in Alken en niet over Carapils.
Een zoveelste bewijs dat gij hier maar uit uw nek staat te lullen. Nauwkeurig zijn is u blijkbaar onbekend.

Ik heb denk ik nog nooit carapils gedronken. Maar ik voel mij niks te goed om een pils uit de aldi of lidl te drinken. Ik ben dan ook geen ambtenaar die leeft op kosten van de belastingbetaler.
Is Cristal zoveel beter dan Carapils? Carapils komt trouwens niet uit de Aldi of de Lidl.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be