![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
|
Citaat:
de wetenschappelijke term voor ijshoofdpijn/brain freeze/ de-hoofdpijn-die-ge-voelt-als-ge-te-snel-een-ijsje-eet is sphenopalatine ganglioneuralgia. Om het te doen stoppen moet je simpelweg je tong tegen je gehemelte drukken
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 25 april 2018 om 10:24. |
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of worden die niet door de mens 'vertroeteld'?
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de rest, die liever geen tijd steken in eigen kweek, is dat risico behoorlijk. Denken we maar aan allerlei toevoegingen die aan cannabis uit het criminele circuit worden toegevoegd. Haarlak en glaskorrels voor de glans bv, loodstof voor het gewicht, harddrugs om de gebruiker/klant over te laten stappen op zwaarder (lees duurder) spul.
|
|
|
|
#166 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het volstond om even te melden dat die vergelijking niet opgaat omdat wapens dodelijke tuigen zijn en cannabis niet. En herlees die draad eens even terug. En ook de reakties van anderen op onze discussie. Volgens mij was het wel duidelijk wie daar koud gepakt werd. Kan je ondertussen al terug gaan zitten zonder kussen? Citaat:
Maar bij jou is het blijkbaar al voldoende dat je een argument dat al veel eerder ontkracht is gewoon kan blijven herhalen. Het is niet omdat je jezelf continue hetzelfde wijsmaakt dat het ook waarheid wordt he? Noteer dus even: de vergelijking cannabis/wapens gaat niet op. Citaat:
En nog een tip voor als u ooit nog eens zou discussieren met volwassenen: argumenten heb je pro en contra (voor en tegen wil dat zeggen). Ik gaf argumenten pro legalisatie. U probeert dat te doen contra legalisatie, maar helaas faalt u tot nu toe op een miserabele manier. Ik kan natuurlijk ook gewoon meedoen met u, naast de kwestie antwoorden, moeilijke vragen ontwijken, op een Trump-achtige manier blijven herhalen hoe geniaal je bent en uiteindelijk met "Eu ... wa?" reageren maar tot trollenniveau ga ik me, in tegenstelling tot u, niet verlagen.
|
|
|
|
#167 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meer heb je niet nodig. Als je graag in de winter wil gaan kweken moet je inderdaad met lampen aan de slag maar dat is als simpele gebruiker helemaal niet nodig. Citaat:
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hennepzaad is gewoon bij Bol.com te bestellen per kilo. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als men cannabis op een redelijke manier zou belasten hoeft dat niet hoor.
Bij sigaretten ligt de taxatie natuurlijk wel uitzonderlijk hoog. Ik ken de precieze cijfers niet van buiten maar het moet zowat 20% sigaret, 80% taxen zijn heb ik eens gelezen. Wat neerkomt op de prijs van het produkt maal 4 aan heffingen. Met dergelijke taxaties komt natuurlijk het criminele circuit in actie. Punt drie blijft dus enkel overeind als de overheid geen waanzinnige heffingen gaat uitvoeren, dat klopt.
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Net wat ik zeg; om het criminele circuit een hak te zetten.
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En buiten kweken is geen probleem hoor. Er zijn soorten genoeg die in ons klimaat prima gedijen. Groeien zullen ze sowieso doen maar omdat de normale cannabisplant pas begint te bloeien als de dagen korten heb je op't einde wel vaak een verhoogde kans op schimmel. Al is dat met de autoflower-varianten (die wachten niet op kortere dagen om in bloei te schieten) ook al prima te counteren.
|
|
|
|
#177 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dus ik ga er vanuit dat het van die berichten zijn om de gewone mens bang te maken. Lange tijd geleden vroeg er iemand aan mij wat uitleg over kweken, want zijn dochter en schoonzoon die rookten wiet en ze wilden zelf wat kweken om de kosten te sparen. Dus ik uitgelegd, vegetatieve groei, 18 uur licht, 6 uur donker, bloeien, 12 uur licht, 12 uur donker. Kom ik hem een tijd later tegen, zegt hij, je kent er niets van, want ze hebben op het VTM nieuws gezegd dat de planten altijd op 18 uur licht moeten blijven staan. Ahzo, zeg ik, en? Veel bloemen erop? Neen zei hij, de planten groeien tot tegen het plafond, maar ze gaan niet in bloei. Dat is raar zei ik, op VTM hebben ze nochtans duidelijk geweest, waarom zou dat nu toch niet marcheren zo? Die man geloofde echt dat VTM hem ging helpen wietkweken...
Laatst gewijzigd door Xenophon : 25 april 2018 om 16:03. |
||
|
|
|
|
|
#178 | |
|
|
Citaat:
In het geval van prei, sla en wortelen is het een win win situatie. Dus zeker niet verbieden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Symbiose |
|
|
|
|
|
|
#179 | ||||||||
|
|
Citaat:
Ik kon in uw uiteenzetting van ongeveer 10 zinnen elke 'cannabis' vervangen door 'wapen'. Ik hoefde zelfs nauwelijks lidwoorden aan te passen. Citaat:
Ten 2e doodt cannabis ook. Heel die zever hier dat 'cannabis nog nooit een dode heeft gekost', is een grote dikke vette leugen! Ten 3e doodt een wapen niet. het is de mens die een wapen vasthoudt die doodt. Citaat:
Citaat:
'nee nee dat mag niet!' 'Wapens en cannabis zijn totaal verschillend!' Hahahaha Citaat:
Tussen beide is er een groot verschil. Dat verschil heeft een naam. Dat heet 'zelfbegoocheling'. Citaat:
Dat ben ik nog niet te weten gekomen. Nu ze hier nog neerschrijven. Dan weet ik ze ook. Citaat:
Citaat:
Kom aan .... Effie serieus blijven hé Lees ook even #163. Wat anders kunt ge daarop antwoorden dan: 'eu ... wa?' Of #172, dat is van zo een tenenkrullende domheid ... Uw onzin van uw mede parochianen straalt ook af op u. Zolang dat u niet streng optreedt, deelt u mee in de klappen. Laatst gewijzigd door geertvdb : 25 april 2018 om 16:25. |
||||||||
|
|
|
|
|
#180 |
|
|
|
|