![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit is gewoon een vorm van godsdienstige achterlijkheid. Maar aangezien U zelf met een godsdienst gezegend zit, die minder en minder klanten telt, voelt U wellicht de behoefte alles wat godsdienst is een hand boven het hoofd te houden en goed te praten, misschien om "samen" later weer wat sterker te zijn? |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ik heb zelf bijvoorbeeld als kind nooit een onderscheid gemaakt tussen vrouwelijke en mannelijke familieleden bij begroetingen. Ze kregen allemaal een hand. Niet uit principe of zo. Ik vond kussen gewoon eng. Het was mij te intiem. Alleen... wijkt dat af van de dominante cultuur. In jullie opvatting zou ik mij dus moeten conformeren aan een meerderheidsopvatting die een klaar onderscheid maakt tussen het begroeten van mannen (hand) en het begroeten van vrouwen (kussen). Ik pas voor deze culturele tirannie. Respecteer elkaars grenzen. Het is meestal heus niet zo moeilijk om uit het repertoire van begroetingen er één te kiezen waar beide partijen zich in kunnen vinden. En indien een vrouw geen andere optie aanvaardt dan de hand van de jood of de kus van Den Duisteren Duikboot... is ze dan niet even "fundamentalistisch" als de tegenpartij? |
|
|
|
|
|
|
#163 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#165 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#166 | ||
|
|
Citaat:
https://azjewishpost.com/2013/antwer...and-subsidies/ Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#168 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar hij beseft dat hij door zoiets te weigeren hij zichzelf in onze samenleving op een zijspoor zet (vandaar dat pragmatische).
|
|
|
|
#169 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook waar uiteraard. Een vrouw als minderwaardig beschouwen door ze geen hand te willen geven mag best wel wat gevolgen hebben.
Laatst gewijzigd door Pericles : 17 april 2018 om 15:47. |
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar van zijn overtuiging dat jongens homo worden door foute café's te bezoeken, ging mijn voorhoofd ook serieus fronsen.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 april 2018 om 15:49. |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ja, die "jongeren" zijn een zegen voor de planeet... |
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#176 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tsjeverij van de bovenste plank, hypocrisie tot op het bot.
CD&V zit in een onmogelijke spreidstand, electoraal gaan ze sp.a achterna en nu moeten ze gaan hengelen naar de stem van de orthodoxe joden waardoor ze in een slecht daglicht komen te staan tegenover een deel van hun eigen achterban. Ik kan hier smakelijk om lachen ![]() |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maakt dat iets uit? Het is wat wij ervan maken wat telt. Als een groot deel van de CD&V achterban meent dat die weigering om vrouwen de handen te schudden een uiting is van superioriteit ten opzichte van vrouwen gaat Kriske Peeters dan ook uw uitleg geven? Neen, hij heeft al gezegd dat die jood op de lijst mag blijven maar verplicht is om vrouwen een hand te geven. Zo gaat dat.
|
|
|
|
|
|
#180 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gelukkig zal die ultraorthodoxe jood blijven weigeren van vrouwen een hand te geven en staat de CD&V daar met geschonden neus.
|
|
|