Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2020, 19:53   #161
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Universele waarden?
Waar mensen moeten kunnen rieken dat mannen zich identificieren met “they” of “them”. Anders sissen ze je na op de trein en ben jij de onfatsoenlijke.
Dat gebeurt reeds.

Of van wat termen als “her penis” “his vagina”?
Universele waarden.
Oud 11 december 2020, 19:57   #162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Oh ja ?
Hoe in godsnaam komt jij tot die conclusie ?
De enige die bij mijn weten Marie verwijten Waalse te zijn, situeren zich een de links Belgicistische kant. Omdat voor hen de locatie waar je woont definieert of je Vlaming of Waal bent.
Als ik naar Wallonië verhuis, dan ben ik gewoon een Vlaming die in Wallonië woont. Dat geldt voor Marie ook.
God heeft er alvast weinig mee te maken...

Niemand 'verwijt' Marie van een Waalse te zijn, daar is trouwens niks aan te verwijten. Men stelt gewoon vast op basis van haar eigen bijdrages dat zij inwoner is van de regio tussen Namur en Durbuy en DUS is zij een Waalse.

Als je het principe om irrationeel/emotionele redenen niet langer wil aanvaarden dat woonplaats bepalend is voor het Waal/Vlaming zijn dan vraag ik me af waarom de Vlaemsche Vendeliers nog altijd hun kruit verschieten in het beweren dat franstalige inwijkelingen in Vlaanderen ook Vlaming zijn.

Dan zit je in het kamp van de LoLo's die denken dat zoiets 'op afroep' of 'volgens eigen keuze' werkt.

De vele 'rand' bewoners + het FDF gaan het met sardonisch genoegen lezen dat een Vlaemsche Vendelier akkoord gaat dat woonplaats niet langer definieert of je Vlaming of Waal bent.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 19:59   #163
Tavek
Banneling

Standaard

Maak eens uw stamboom.

Velen zullen dat ontdekken dat ze helemaal niet zo "Vlaams" zijn als ze denken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 20:16   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Universele waarden?
Natuurlijk. Eerlijkheid of respect bijvoorbeeld zijn universele waarden die niet ontstaan zijn bij het neerschrijven van de eerste zandbakgodsdienst (jodendom) noch bij de ersatz-versie (christendom) die de romeinen ineen flansten om er een staatsgodsdienst van te maken, of enkele honderden jaren later de europese terugkeer naar de origine (protestanisme) of de zijtak die in het midden oosten is ontstaan en eerder de originele joodse teksten recycleerde + wat gnostische teksten (de islam)

Waarden zijn altijd universeel. Geen enkele fabulatie/religie kan die claimen.
Oud 11 december 2020, 20:21   #165
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Niemand 'verwijt' Marie van een Waalse te zijn, daar is trouwens niks aan te verwijten. Men stelt gewoon vast op basis van haar eigen bijdrages dat zij inwoner is van de regio tussen Namur en Durbuy en DUS is zij een Waalse.

Als je het principe om irrationeel/emotionele redenen niet langer wil aanvaarden dat woonplaats bepalend is voor het Waal/Vlaming zijn dan vraag ik me af waarom de Vlaemsche Vendeliers nog altijd hun kruit verschieten in het beweren dat franstalige inwijkelingen in Vlaanderen ook Vlaming zijn.

Dan zit je in het kamp van de LoLo's die denken dat zoiets 'op afroep' of 'volgens eigen keuze' werkt.

De vele 'rand' bewoners + het FDF gaan het met sardonisch genoegen lezen dat een Vlaemsche Vendelier akkoord gaat dat woonplaats niet langer definieert of je Vlaming of Waal bent.
Hoe je toch alles kan verdraaien... Die mensen, FDF en C°, claimen dat niet de woonplaats bepaalt wat je bent, maar jijzelf en dus moet voor hen overal waar zij zich vestigen de woonplaats tot het franstalige deel van het land behoren... Enfin, niet helemaal juist, want dat is iets dat voorbehouden is voor de francofonie, voor Vlamingen geldt dat uiteraard niet... Je denkt toch niet dat Vlamingen franstalige grond kunnen opeisen. Het is al erg genoeg dat ze Vlaanderen van de franstaligen gestolen hebben... Enfin, voorlopig toch nog...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 20:22   #166
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maak eens uw stamboom.

Velen zullen dat ontdekken dat ze helemaal niet zo "Vlaams" zijn als ze denken.
Spijtig genoeg voor jou, ze is niet alleen Vlaams maar zelfs Limburgs>...
Oud 11 december 2020, 20:23   #167
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Natuurlijk. Eerlijkheid of respect bijvoorbeeld zijn universele waarden die niet ontstaan zijn bij het neerschrijven van de eerste zandbakgodsdienst (jodendom) noch bij de ersatz-versie (christendom) die de romeinen ineen flansten om er een staatsgodsdienst van te maken, of enkele honderden jaren later de europese terugkeer naar de origine (protestanisme) of de zijtak die in het midden oosten is ontstaan en eerder de originele joodse teksten recycleerde + wat gnostische teksten (de islam)

Waarden zijn altijd universeel. Geen enkele fabulatie/religie kan die claimen.
Het is daarom dat ze vandaag de elementaire mensenrechten uithollen, want die universele waarden passen niet meer in hun schema...
Oud 11 december 2020, 20:25   #168
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Spijtig genoeg voor jou, ze is niet alleen Vlaams maar zelfs Limburgs>...
Limburg is helemaal niet Vlaams maar wel historisch behorend tot het Graafschap Loon, wat helemaal niets met Vlaanderen te maken had.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 20:27   #169
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Limburg is helemaal niet Vlaams maar wel historisch behorend tot het Graafschap Loon, wat helemaal niets met Vlaanderen te maken had.
Nog zo ene lomperik die niet weet waar Vlaanderen ligt...
Oud 11 december 2020, 20:39   #170
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh ja ?
De enige die bij mijn weten Marie verwijten Waalse te zijn, situeren zich een de links Belgicistische kant. Omdat voor hen de locatie waar je woont definieert of je Vlaming of Waal bent.
Als ik naar Wallonië verhuis, dan ben ik gewoon een Vlaming die in Wallonië woont. Dat geldt voor Marie ook.

Niemand 'verwijt' Marie van een Waalse te zijn, daar is trouwens niks aan te verwijten. Men stelt gewoon vast op basis van haar eigen bijdrages dat zij inwoner is van de regio tussen Namur en Durbuy en DUS is zij een Waalse binnen de vigerende wetgeving.

De vele 'rand' bewoners + het FDF gaan het met sardonisch genoegen lezen dat een Vlaemsche Vendelier meestapt in hun verhaal gaat dat woonplaats niet langer definieert of je Vlaming of Waal bent.
Oud 11 december 2020, 20:55   #171
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Nog zo ene lomperik die niet weet waar Vlaanderen ligt...
Arm mevrouwtje.
Ik weet heel goed waar het huidige Vlaanderen ligt.
En ik weet ook dat dit een kunstmatige samenvoeging is van een deel van het historische Vlaanderen, een deel van het historische Brabant en een deel van het historische graafschap Loon.
Limburg behoorde (bijna) volledig tot het Graafschap Loon.

Domheid als identiteit van de zelf uitgeroepen flamingant, U bent echt de ideale illustratie daarvan.
Oud 11 december 2020, 21:00   #172
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oh ja ?
U wil dus niet assimileren of zelfs niet eens integreren zoals de rechtse rukkers wel van andere mensen eisen als ze in Vlaanderen komen wonen.
Van hypocrisie gaan rechtse rukkers blijkbaar echt niet dood.
Integendeel die rechtsen verheffen hypocrisie tot grote Vlaemschen waarde.
Kan niet missen dat vele mensen zich schamen voor de rechtse Vlaemschen.
Oud 11 december 2020, 21:00   #173
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Er is al een Vlaamse identiteit vanaf de vierde eeuw, de Vlaanderengouw.

Vanaf de negende eeuw is kwam er dan het graafschap Vlaanderen, die uitgroeide tot een van de machtigste en welvarendste gebieden in Europa.

Naar die rijke geschiedenis moeten we terugkeren.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 21:02   #174
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Vanaf de negende eeuw is kwam er dan het graafschap Vlaanderen, die uitgroeide tot een van de machtigste en welvarendste gebieden in Europa.

Tja, terug naar de middeleeuwen.
Ik dacht dat alleen het streven van Groen was door ons onze energie en moderne mobiliteit af te nemen.
Blijkbaar zijn er nog Vlaemsche zotten die naar de 4de eeuw terug willen.
Ammai....ik wist niet dat God zoveel categorien zotten heeft geschapen.
Oud 11 december 2020, 21:05   #175
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

Amen. We moeten onze grond, zon en regen omzetten naar wat we goed kunnen en zien dat ieders buik gevuld kan worden door zelfvoorzienigheid.
Niet bekeren is gelijk aan niet afkeren van deze globalistische Kabaal. Wat zijn we met avocado’s als onze eigen boeren met de lippen aan het water staan?
Zalig onderschrift overigens.
Oud 11 december 2020, 21:07   #176
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me nogal extreem individualistisch.
Alles behalve individualisme lijkt me nogal extreem collectivistisch
Oud 11 december 2020, 21:08   #177
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In het verleden werd mij wijsgemaakt dat mijn voorouders (en die van mijn streekgenoten) iets met het Vlaamse verleden te maken hadden. Mijn verleden speelt zich in de euregio Maas-Rijn af. Ik denk niet dat dit iets met Vlaams verleden te maken heeft.
Dat ik in het verleden achter een Vlaamse vlag liep was een gevolg van onwetendheid en indoctrinatie.
Ik schaam mij niet voor dat verleden. Ik zou mij nu wel schamen als ik, met de info die nu voor mij en iedereen beschikbaar is, nog steeds onwetend zou zijn over de geschiedenis van mij, mijn regio, en mijn voorouders.
't is goed man. Schaam je maar verder.

Allez zeg, stel je nu voor dat een geboren Gentenaar zou zeggen dat hij vroeger een onvoorwaardelijke strop was, maar nu na jaren woonachtig te zijn in Aalst, zich daarvoor schaamt.

Manneke, het gaat maar over de organisatie van uw politieke overheid hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 21:11   #178
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Arm mevrouwtje.
Ik weet heel goed waar het huidige Vlaanderen ligt.
En ik weet ook dat dit een kunstmatige samenvoeging is van een deel van het historische Vlaanderen, een deel van het historische Brabant en een deel van het historische graafschap Loon.
Limburg behoorde (bijna) volledig tot het Graafschap Loon.

Domheid als identiteit van de zelf uitgeroepen flamingant, U bent echt de ideale illustratie daarvan.
En ondertussen stammen we allemaal af van panagea.

De selectiviteit van uw denken doet alleen uzelf tekort. Oogkleppen zijn voor ter plaatse schijtende paarden.
Oud 11 december 2020, 21:14   #179
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't is goed man. Schaam je maar verder.

Allez zeg, stel je nu voor dat een geboren Gentenaar zou zeggen dat hij vroeger een onvoorwaardelijke strop was, maar nu na jaren woonachtig te zijn in Aalst, zich daarvoor schaamt.

Manneke, het gaat maar over de organisatie van uw politieke overheid hé.
Selectieve organisatorische blindheid.
Oud 11 december 2020, 21:15   #180
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
En ondertussen stammen we allemaal af van panagea.

De selectiviteit van uw denken doet alleen uzelf tekort. Oogkleppen zijn voor ter plaatse schijtende paarden.
Oogkleppen worden aangedaan aan paarden die moeten werken en alleen maar werken.
Zoals de francofone elite die de Vlaamse boerkes dom en arm wilden houden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be