![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Belastingen weigeren? | |||
| Ja, dat moet kunnen, voor bepaalde goede, morele redenen |
|
26 | 46,43% |
| Neen, iedereen is verplicht belastingen te betalen |
|
21 | 37,50% |
| Ik heb een andere mening |
|
6 | 10,71% |
| Ik wens mij hierover niet uit te spreken |
|
3 | 5,36% |
| Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Een systeem van samenleving zonder overheid is mogelijk, maar daarom niet bereikbaar. Dat iets zou kunnen betekent niet dat het - gegeven de geschiedenis, want die veranderen we niet zomaar - ook daadwerkelijk een optie is, hier en nu.
Wat die spoorlijn betreft, dat is gefluister in de marge: zonder U.S.A. hadden we ook geen Space Shuttle gehad. Et alors? Overigens; dat Hill in betere omstandigheden werkte kan ook betekenen dat hij 'n betere ondernemer was. Het is alsof je van een succesvol ondernemer zou zeggen: "Ha ja, maar hij had het makkelijk, hij verkocht namelijk een succesvol product, zo kan ik het ook!".
|
|
|
|
#162 |
|
|
Ik ben geen vragende partij voor flitspalen, snelwegen, etc... Indien ik die zou willen, schakel ik wel een privébedrijf in.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik begin er toch serieus over na te denken. Ook ben ik eens benieuwd wat de Taxpayers Association of Europe daar over te zeggen heeft.
|
|
|
|
#164 |
|
|
De Grieken kenden geen individualiteit. Ik dacht dat ik een tamelijk duidelijke zin had geschreven.
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
|
Nee, ik geef louter wat historische uitleg over de opkomst van moderne staten om libertarische opvattingen toch enigzins wat in context te plaatsen. Voor de komende 100den jaren zal er een staatsconcept nodig zijn, je kan niet met een voluntaristische air beweren dat de staat binnen nu en enkele jaren kan afsterven en dat iedereen blij zal rondhuppelen. Binnen de huidige economische orde zal een minimalistische staat voor enorme armoede zorgen, dus ik verzet mij tegen dergelijke gedachtegang.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 7 april 2007 om 22:54. |
|
|
|
|
|
#166 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Als men de geschiedenis bekijkt, ziet men dat succesvolle staten pas zijn beginnen bloeien na de invoering van allerhande burgerplichten, waarvan het betalen van belastingen een wezenlijk onderdeel zijn. |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Minister-President
|
Elke cent dat van mij naar het vreemdeligioen gaat dat hier op onze kosten leven is er één teveel...
Dat de multicul liefhebbers maar heel die multiculindustrie in leven houden. Een beter systeem is dat van de lotto... het gestapocentrum wordt daarmee gefinancierd. Dus iedereen die zo een lotje koopt zou beter nadneken wat er met dat geld wordt gedaan. |
|
|
|
|
|
#169 | |
|
Banneling
|
Citaat:
zever natuurlijk. Tot in het begin van de 20ste eeuw was er geen personenbelasting in de US. En guess what? De US overheid had geen overheidsschuld in die periode. Straf he. (met uitzondering van periodes van oorlog waarin wel in de schuld werd gegaan, zeer tijdelijk want na verloop van jaren werd die schuld weer afbetaald. De schuld van de overheden begin te exploderen op het moment dat ze de personenbelasting hebben ingevoerd. Ik heb me altijd afgevraagd waarom het blijkbaar een natuurwet is dat overheden schuld moeten hebben, en ook waarom ze belastingen moeten heffen. Beiden zijn uiteraard gelinkt, de schuld van de overheid en de belastingen, maar niet op de manier waarop jij het hier wil laten uitschijnen. Juist het omgekeerde. Ik vraag me af waar sommigen hier hun wijsheid toch halen. |
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Banneling
|
uw geschiedenis is mij onbekend. U lult uit uw nek me dunkt
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
|
Ja, het lijkt me opmerkelijk. Allicht hebben we het over iets anders wanneer we over individualiteit praten dan, maar bij de Grieken was er toch merkelijk iets meer 'individueel' besef dan bij pakweg de Perzen. Bovendien heb ik me altijd laten vertellen dat de wortels van het Westerse individualiteitsdenken in Hellas liggen. Waar zou een uitspraak als 'gnothi seauton' anders betrekking op moeten hebben?
|
|
|
|
#172 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#173 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#174 |
|
|
Misschien hadden de ondernemer bij de Pacific dan maar moeten inzien dat de omstandigheden niet optimaal waren voor zo'n gigantisch project. Misschien is het net de capaciteit om goede en slechte omstandigheden van elkaar te onderscheiden, die men als ondernemer nodig heeft.
|
|
|
|
#175 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik kan dat uitleggen, maar dat is hier niet echt nodig. gewoon even opmerken. |
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
|
Uitleggen!
|
|
|
|
#177 |
|
Banneling
|
De burger moet de door de overheid opgelegde belastingen betalen.We zouden ver komen moest de burger de kans krijgen belastingen te weigeren omwille van de een of de andere reden..
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
|
Citaat:
Samenlevingen genoeg die niet beheerd worden door een staat.
|
|
|