![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1901 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1902 |
|
Minister-President
|
Daarom net ze typeert net het verschil om daar gramschap uit te halen .. zoals groenen van haar kaliber al jaren doen.
|
|
|
#1903 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1904 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Op vlak van frequentie denk ik echter wel dat Moslims de kroon spannen in alle soorten hysterie en (al dan niet fysieke) lynchpartijen en dat is ook een 'signaal' dat we niet mogen negeren. M.a.w., de Islam heeft geen patent op massahysterie en lynchpartijen, maar ik durf wel zeggen dat de ideologie (gezien de vele gevallen) zich er wel uitstekend voor leent.
|
|
|
|
#1905 |
|
Banneling
|
Marginaliteit en een (zelf gekozen) leven aan de rand van de maatschappij helpen ook wel een beetje om een zij-wij verhaal te verkopen..
|
|
|
|
|
|
#1906 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En natuurlijk is het achteraf makkelijk kritiek geven, maar dat is een boutade, want kritiek komt altijd pas achteraf. Het is gewoon niet verstandig om er politieke uitspraken over te doen voor het onderzoek is afgerond. Dat is gewoon een basisprincipe van onze rechtspraak. Laatst gewijzigd door Edina : 16 juli 2013 om 11:58. |
|
|
|
|
|
|
#1907 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik had graag van Piryns en co eens iets gelezen ter ondersteuning en uit solidariteit met de jonge vrouw, die gewoon smerigweg misbruikt is geweest voor een dwaas politiek-religieus doel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
|
#1908 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Dat er geen 'wij-zij' in dit verhaal zou zijn, is gewoon een onnozele stelling omdat hoe langer hoe meer blijkt dat de aanstokers van heel deze rel, vooral daar op uit waren. De juiste vraag is dan wel, wie zijn die WIJ en wie zijn die ZIJ. Wel om je gerust te stellen, die ZIJ (vanuit mijn oogpunt) zijn zeker niet alle Moslims. Echter wel een groeiende groep die een ongezond fundamentalistische overtuigingsbeleving hebben. Deze gaat onvermijdbaar gepaard met racisme, homofobie en afkeer van zowat alle belangrijke verwezenlijkingen van de verlichting en de wetenschap. De WIJ zijn zeker ook niet alle westerlingen (er zijn ook voldoende anti-democraten, racisten e.d. met europese origine) of zo maar is eerder de democratie, de vrijheden in het Westen, de ongelovigen, enz. Onderwijs zoals in ons land is een exponent van de verlichting en voor de ZIJ (zoals hierboven beschreven) een afschuwelijk monster.
Laatst gewijzigd door doremi : 16 juli 2013 om 12:25. |
|
|
|
|
|
|
#1909 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1910 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1911 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik herinner me de eerste beelden waar twee zaken me opvielen: 1° die vrouw die dus nu een sharia sister zou zijn, wist heel goed dat ze de naam van de juf voor de camera niet mocht vermelden. Ze zei dat ze de naam van de juf niet meer 'wist'. Volgens mij heeft die duidelijke instructies gekregen op die woensdagnamiddagen. 2° een oudere moslim vrouw in het begin zei in die meute dat het onderzoek moest afgewacht worden. Ik heb dat zelfs hier in het begin ergens vermeld. Die vrouw was er dus duidelijk niet bij. Je kan die eerste momentopnames nog eens goed bekijken, als je wilt. Het was opgezet spel volgens mij en sommige ouders zijn daar ingelopen. Iemand moet dus de guts hebben om tegen al die betrokken ouders te durven zeggen dat ze erin gelopen zijn. |
|
|
|
|
|
|
#1912 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' |
|
|
|
|
|
|
#1913 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Dat het salafisme beantwoord aan de definitie van gevaarlijke sekte is duidelijk zie volgende link: http://www.sas-sekten.be/ArtSekteMore.html
en ook: http://www.skepsis.nl/sektenrapport.html
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking. De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam. '' Laatst gewijzigd door Webcrusader : 16 juli 2013 om 12:43. |
|
|
|
|
|
#1914 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1915 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1916 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Wat de burgemeester heeft gedaan, is niet meer dan adviseren aan de juffrouw om haar democratische rechten te gebruiken (klacht indienen voor laster en eerroof). Dat is exact wat een burgemeester moet doen en is een zeer normaal en neutraal advies. Hij heeft zich daarmee niet uitgesproken over de inhoud van het dossier en hij heeft daarmee het wij-zij verhaal niet versterkt (of ook niet ontkracht, dat geef ik toe). |
|
|
|
|
|
|
#1917 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1918 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier is meer aan de hand.
|
|
|
|
#1919 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#1920 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Het is het Antwerpse parket dat zelf heeft verklaart dit weekend dat het na weken onderzoek nog geen enkel feit had gevonden dat wees op het vermeende kindermisbruik. Daarenboven deelde hetzelfde parket ook mee dat het van zins om de ophitsende ouders strafrechtelijk te vervolgen, moest blijken uit het onderzoek dat er niets aan de hand is. Burgemeester Bart De Wever heeft enkel de de kleuterleidster geadviseerd om een klacht in te dienen tegen de lastercampagne. Oh ja, en hij heeft de lastercampagne het werk van 'een kleine groep moslim-extremisten die het niet goed voor heeft met de samenleving' genoemd. Dat is man en paard noemen, dacht ik. Maar misschien kan u voor de goede orde de niet-verzoenende woorden van Bart De Wever nog eens citeren. Dan weet ik tenminste waarover u aan het praten bent. |
|
|
|
|