Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Bekijk resultaten enquête: Mag de overheid borg staan voor Arco Aandelen van BDW's moeder ?
Ja. 6 12,77%
Neen. 39 82,98%
Prins Laurent for president. 7 14,89%
wtf = BDW ? 3 6,38%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 6 februari 2014, 21:26   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Wie zag System bezig met Gwylan op deze manier te kapitelen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door System
Uw taaltje wordt meer en meer voorspelbaar. Het verwordt tot een sloganesk NVA-taaltje van een partijmilitant. Vol clichés en papegaaienwerk. Want inhoudelijk trekt het allemaal op niet veel hetgeen u hier bazelt. En zo bent u nu ook eens weer ontmaskerd, NVA-partijslaafje.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=170
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 februari 2014, 21:44   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Belastingbetaler aanspreken? Wat?
Na dat het ACW al haar middelen heeft opgebruikt om de slachtoffers van de Arco-fraude te vergoeden.

Slim ventje die BDW, want die ACW'ers lachen de slachtoffers gewoon in hun gezicht uit, die betalen niks terug.

Hij speelt dat slim jong, iedere keer opnieuw worden de slachtoffers herinnert aan het CD&V bedrog.

Het gaat pijn doen in mei.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 7 februari 2014, 22:18   #23
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...chtoffer.dhtml


Lezer Wim vroeg De Wever in de chatsessie of de N-VA iets wil doen voor de 800.000 Arcopar-coöperanten, waarvan hij er zelf een is. "Ook in mijn gezin is er een slachtoffer", antwoordde De Wever verrassend. "Mijn inwonende moeder heeft er 4.000 euro uitstaan. Ik vind het evident dat de slachtoffers vergoed worden, maar dan wel in eerste instantie door degenen die hen bedrogen hebben. Pas als die alles op tafel gelegd hebben, mag men wat mij betreft de belastingbetaler aanspreken."
U moet dit splitsen in 3 takken

De mensen die lichtgelovig aandeelhouder werden als spaarder. Mijn eigen schoonouders vinden zich nog steeds spaarders die hun geld kwijt zijn. Maar toen mijn schoonvader zijn kaartje bovenhaalde ,stond er wel degelijk aandeelhouder op zijn kaartje.
Zijn verhaal is niet uniek. Ik denk dat op grote schaal mensen misleid zijn door het ACW. Wat Dewever daar mee doet, daar hebben mensen misschien een voordeel bij.
Want ik voorzie vroeg of laat een rechtszaak van al die mensen tegen het ACW


Tweede tak. Het gerecht , scheiding der machten. De rechter zal moeten beslissen of de mensen aandeelhouders of spaarders waren. Ik weet niet wat er op de contracten staat die mijn schoonouders hebben.

Derde tak. Staat die borgstaat voor spaarders.
Vraag. Wat als de staat borgstaat voor misleide spaarders die buiten hun weten aandeelhouders werden ? die zou mooi zijn voor Cdv en NVA en de mensen. Met uiteraard dan een rechtszaak tegen ACW om de geld van de borgstelling te recupereren. Als de rechter schuld ziet bij het ACW. Indien de rechter geen schuld ziet, dan is ook ACW winnaar ….met gezichtsverlies uiteraard

De verliezer. De BTW betaler. Maar we betalen nu al 50 € extra per jaar omdat BHV gesplitst is. We betalen nu 2000 € per jaar aan transfer naar Wallonië. Misschien kunnen we eens solidariteit vragen in Walonië voor de slachtoffers van het ACW ?

dat Dewever zijn moeder ook slachtoffer is , wie niet ?
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline  
Oud 8 februari 2014, 01:01   #24
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Wat Dewever daar mee doet, daar hebben mensen misschien een voordeel bij.
Wat gaat Bart De Wever daar volgens jou mee doen ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 februari 2014, 20:03   #25
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

De interesse voor Arco op dit forum is lager dan ik verwacht had.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 februari 2014, 22:16   #26
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat gaat Bart De Wever daar volgens jou mee doen ?
de scheiding der machten respecteren en de uitspraak van de rechter afwachten.

Het ACW is ontmaskert en heeft nu voorlopig wat minder invloed bij cdv . dus Peeters staat wat sterker.

De vraag is niet wat Dewever gaat doen, de vraag is wat Peeters gaat doen met deze zwaartepunt verschuiving in zijn partij die in zijn voordeel is

de juiste vragen stellen moderator.
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 8 februari 2014 om 22:17.
MORPHEUS is offline  
Oud 9 februari 2014, 02:09   #27
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
de scheiding der machten respecteren en de uitspraak van de rechter afwachten.
Wat als de rechter zich onbevoegd verklaart. Gaat Bart De Wever streven naar een overheidsborg voor de Arco Coöperant ?
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 9 februari 2014 om 02:10.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 februari 2014, 08:34   #28
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...chtoffer.dhtml


Lezer Wim vroeg De Wever in de chatsessie of de N-VA iets wil doen voor de 800.000 Arcopar-coöperanten, waarvan hij er zelf een is. "Ook in mijn gezin is er een slachtoffer", antwoordde De Wever verrassend. "Mijn inwonende moeder heeft er 4.000 euro uitstaan. Ik vind het evident dat de slachtoffers vergoed worden, maar dan wel in eerste instantie door degenen die hen bedrogen hebben. Pas als die alles op tafel gelegd hebben, mag men wat mij betreft de belastingbetaler aanspreken."
Wie aandelen koopt en als achteraf blijkt dat ze een kat in een zak gekocht te hebben moet maar op de blaren zitten.
En dit geldt ook voor de famillie Dewever.
speurneus is offline  
Oud 9 februari 2014, 09:06   #29
Remspoortobback
Banneling
 
 
Geregistreerd: 19 oktober 2013
Berichten: 1.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wie aandelen koopt en als achteraf blijkt dat ze een kat in een zak gekocht te hebben moet maar op de blaren zitten.
En dit geldt ook voor de famillie Dewever.
Infantiele zever
Als er bedrog en fraude in het spel is zouden verantwoordelijken achter tralies moeten en voor de rest van hun leven schade vergoeden
In een normaal land, maar dat concept is u niet bekend

Laatst gewijzigd door Remspoortobback : 9 februari 2014 om 09:07.
Remspoortobback is offline  
Oud 9 februari 2014, 13:04   #30
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat als de rechter zich onbevoegd verklaart. Gaat Bart De Wever streven naar een overheidsborg voor de Arco Coöperant ?
ah nee hé, strategie weet u wel.

de bal ligt dan in het kamp van het ACW en CDV.

en die gaan iemand moeten opvrijen hé
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline  
Oud 9 februari 2014, 13:08   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
ah nee hé, strategie weet u wel.

de bal ligt dan in het kamp van het ACW en CDV.

en die gaan iemand moeten opvrijen hé
Hoe gaat Bart De Wever het ACW en de "CDV" de bal laten spelen ? Gaat hij hen de bal laten spelen zodat de overheid borg staat voor de Arco aandelen van zijn moeder ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 februari 2014, 13:09   #32
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Is er eigenlijk bedrog geweest bij Arco of waren het gewoon slechte investeerkeuzes?
six is offline  
Oud 9 februari 2014, 13:26   #33
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.485
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Hoe gaat Bart De Wever het ACW en de "CDV" de bal laten spelen ? Gaat hij hen de bal laten spelen zodat de overheid borg staat voor de Arco aandelen van zijn moeder ?
U plaatst me voor eerst voor iets waar ik geen info over heb om te kunnen antwoorden.

dit is een if , then
pad die we gaan moeten opvolgen
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 9 februari 2014 om 13:27.
MORPHEUS is offline  
Oud 9 februari 2014, 13:33   #34
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
U plaatst me voor eerst voor iets waar ik geen info over heb om te kunnen antwoorden.

dit is een if , then
pad die we gaan moeten opvolgen
Het is jouw volste recht om er geen mening over te hebben. Persoonlijk vind ik niet dat de overheid borg kan staan voor de Arco vennoten. Ik vind ook dat 's lands grootste partij dient te voorkomen dat de CD&V hier haar wetten stelt.

Ik hoop dat jij ooit het niveau van ontvoogding kan bereiken op welk jij voor jezelf in staat bent om een eigen mening te weer te geven. Veel succes op jouw pad van zelfontplooiing ! Blijf niet steken in beeldspraak of in opgebouwde fantasiewerelden. Deze dienen ter ontspanning en niet tot belemmering van jouw persoonlijke ontbolstering.
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 9 februari 2014, 15:17   #35
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Is er eigenlijk bedrog geweest bij Arco of waren het gewoon slechte investeerkeuzes?
1) de bank- en verzekeringsinstellingen van de "Christelijke" zuil (BACOB, DVV, ...) hebben hun klanten belogen om hen ARCO cooperant te maken door a) koppelverkoop en b) aandelen voor te stellen als veilige maar hoogrentende spaarvorm met nog extras bovenop.

2) ARCO als cooperatieve holding die investeerde in allerhande bedrijven van de "christelijke" zuil werd slecht bestuurd, net zoals de bedrijven onder haar koepel. De financiële instellingen waren totaal niet concurrentiëel meer.

3) De financiële actviteiten van de zuil zijn dan gefuseerd met DEXIA, waardoor het ACW bij DEXIA een megalomane expansiepolitiek kon in gang trekken. Met maar één bedoeling: de "christelijke" zuil schandalig snel te verrijken. Die expansiepolitiek heeft het failliet van DEXIA veroorzaakt.

4) ACW heeft de winsten die ze maakte via DEXIA afgeleid naar schimmige dochterfirmas om zo de winsten op frauduleuze wijze te onttrekken aan de fiscus en aan de ARCO-coöperanten.

5) ACW heeft geweigerd de ARCO-coöperanten te vergoeden voor de schade die ze leden door het wanbeheer van ARCO, terwijl de winsten wel in de zuil verdwenen waren. En dan geprobeerd haar macht in de politiek te misbruiken om de hele gemeenschap te doen opdraaien voor de door haar veroorzaakte schade.

6) Critici op dat hele spel worden bedreigd met broodroof en processen voor de burgerlijke rechtbank.

Dus: misleiding, koppelverkoop, wanbeheer, megalomanie, onethisch winstbejag, frauduleuze constructies, belastingsontduiking, machtsmisbruik, afwending van overheidsgelden, inbreuk op de vrijheid van meningsuiting en de parlementaire bevoegdheden.
Kortom: één grote maffiabende.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 9 februari 2014, 15:20   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Is er eigenlijk bedrog geweest bij Arco of waren het gewoon slechte investeerkeuzes?
Ben je de laatste jaren in het buitenland geweest misschien?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 9 februari 2014, 15:21   #37
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Welke idioot investeert eigenlijk in zaken waarvan men op voorhand weet dat het zo gaat aflopen?
six is offline  
Oud 10 februari 2014, 19:05   #38
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Wat een idioot helpt zijn inwonende moeder niet met uitstappen uit Arco toen het nog mogelijk was ?
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 10 februari 2014, 19:12   #39
Tsagoi
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 februari 2014
Berichten: 10
Standaard

Neen, aandelen bezitten altijd een risico. Stond de overheid ook borg bij Lernhout en Hauspie? Het is spijtig dat er mensen bedrogen zijn, maar de overheid kan niet voor elke bedrogen mens borg gaan staan. De verantwoordelijken moeten natuurlijk wel gestraft worden en een schadevergoeding betalen.
Tsagoi is offline  
Oud 10 februari 2014, 19:14   #40
Els D.
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 9 februari 2014
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat een idioot helpt zijn inwonende moeder niet met uitstappen uit Arco toen het nog mogelijk was ?
Je bedoelt 'eigen volk eerst!'?
Els D. is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be