Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2004) > Johan Sauwens (CD&V) - 2 tot 8 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Johan Sauwens (CD&V) - 2 tot 8 februari "Ooit was hij een van de sterkhouders binnen de VU. Hij was zelfs tot driemaal toe lid van de regering. De laatste maal kwam er een abrupt einde aan door een bezoek aan Sint-Maartensfonds. Na het uiteenvallen van de partij vond hij politiek onderdak

 
 
Discussietools
Oud 7 februari 2004, 14:41   #21
Foundation
Minister
 
Foundation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IndiePendendie
Mijn god, wat een trieste vergelijking... Weet je wat, Foundation, laat ons meteen alle grenzen van ieder land ter wereld opheffen: iedereen is toch gelijk, man of vrouw, blank of zwart, jong of oud, dus waarom zou onze wetgeving meteen niet overal kunnen gelden? De Afghanen zullen ons homo-huwelijk met open armen ontvangen en de Verenigde Staten zullen dolgelukkig zijn met onze sociale zekerheid! Wat een droomwereld zou dat niet zijn.

Er zijn ondertussen voldoende verschillen duidelijk tussen Vlamingen en Walen, op cultureel, socio-economisch, ... vlak en het is de taak van onze bestuurders om op danige manier met die verschillen om te gaan, dat we er beter van worden... Uw vergelijking kan ik echter enkel als volgt interpreteren: of we er nu beter of slechter van worden, het kan me niet schelen, het enige dat telt is dat België blijft bestaan...

B.U.B.: het zweep-alternatief van de Sossen... Droomt u gerust verder...

Tegenover de hr. Sauwens wou ik enkel nog de hoop uitdrukken dat hij zijn Vlaamse wortels niet verloochent, en binnen de CD&V die Vlaamse stem meer dan duidelijk doet weerklinken!

Dat ze u niet temmen!


Met Vlaamse groet

IndiePendendie
Waar denkt u dat we naar toegaan, met de VN, met de verklaring van de rechten van de mens, met een sterker wordend Europa, ... ? Het Ancien Regime is voorbij.
__________________
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken,
Wees Immer Uzelf En Ongeknecht
Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken,
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 7 februari 2004, 14:54   #22
Whitey Ford
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 5 februari 2004
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Sauwens
Ik ben blij dat er in Vlaanderen een consensus groeit over meer Vlaamse autonomie.

Ik denk dat meer autonomie ook voor Wallonië een goed zaak zou zijn. De huidige transfers bvb. zijn de opium van Wallonië. Als men echt de Waalse economie wil saneren zijn eigen instrumenten noodzakelijk. Er bestaat niet zoiets als een Belgische economie.
Meneer Sauwens,

u weet toch net zo goed als ik dat u nu slecht verkiezingspraat bazelt. Quasi elke partij trekt naar de verkiezingen met de boodschap: Voor een meer onafhankelijk Vlaanderen. Toegegeven, de houding van uw partij in de 'Brussel-Halle-Vilvoorde' kwestie is stap in de goede richting maar wat gaat u doen als u effectief in de regering komt? Net zoals Dewael pleiten voor een onafhankelijker Vlaanderen en achteraf de splitsing van bvb.Brussel-Halle-Vilvoorde tegen te houden.
De enige partij die ik effectief zie opkomen voor een onafhankelijker Vlaanderen is de N-VA.
Whitey Ford is offline  
Oud 7 februari 2004, 18:48   #23
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Meneer Sauwens,

u weet toch net zo goed als ik dat u nu slecht verkiezingspraat bazelt. Quasi elke partij trekt naar de verkiezingen met de boodschap: Voor een meer onafhankelijk Vlaanderen.
Natuurlijk weet hij dat. Het Vlaams niveau is een onderafdeling van het Belgisch, waar de echte macht ligt.
Bruno* is offline  
Oud 7 februari 2004, 18:49   #24
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
De enige partij die ik effectief zie opkomen voor een onafhankelijker Vlaanderen is de N-VA.
Het Vlaams Blok, zult ge bedoelen. En die zitten toch achter een schutskring.
Bruno* is offline  
Oud 7 februari 2004, 21:54   #25
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

[quote="Johan Sauwens"]Ik ben blij dat er in Vlaanderen een consensus groeit over meer Vlaamse autonomie.

En waaruit mag dat dan wel blijken??? U bedoelt waarschijnlijk een consensus tussen de politici van de traditionele gesplitste partijen die onderhand hebben bewezen hoe ver ze van de Belgen afstaan.

Ik heb daar een volledig ander beeld van. Het Vlaams-nationalisme is op sterven na dood: zie ijzerbedevaart en déroute van de NVA.
Hans1 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be