Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2023, 22:54   #121
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mochten dat ruziende slavische volkeren zijn, dan had je gelijk. Ik denk dat het het begin was van de invasie van Europa, gewoon omdat dat ongeveer tussen de lijnen is wat de Vladimir al een tijdje zegt (de invloedsfeer van de Soviet Unie liep dwars door Duitsland he) EN omdat we een heel vergelijkbare situatie hebben meegemaakt met Hitler, waar het "testen" inderdaad enkel maar gaat over "lokale ruzietjes" van Germaanse volkeren en als dat van een leien dakje gaat, dan blam, Polen binnen.

Wat mij laat denken dat we inderdaad met een begin van de invasie van Europa te maken hadden, was het gegeven dat de Russen GANS Oekraine waren binnengevallen, en niet de provincietjes waar men zogezegd over kibbelde. Dat doet een klein beetje teveel denken aan de Blitzkrieg he.

Kortom, de kans dat we te maken hadden met de Chamberlain situatie was te groot om enig risico te nemen, en wat we nu doen is prima.
Ik twijfel. Ik denk dat de russen europa en al z’n mismanagement kunnen missen als kiespijn.
Overigens, “heel oekraïne” is wat hyperbool hé. Maar verkeerde draad...
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 13 februari 2023 om 22:54.
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 11:35   #122
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Jones ‘sloeg helemaal niet de bal mis’. Hij zit constant bewust te liegen. Hij heeft zelf toegegeven dat hij wist dat Sandy Hook écht was.

Net zoals Desmet toegegeven heeft dat hij gelogen heeft.
En in academische kringen lacht men daar niet mee. Hij is er nog goed van afgekomen, normaal was hij met zijn clicks en clacks buitengevlogen.
Onze virologen hebben ook bewust zitten liegen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 11:38   #123
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk vraag je waarom er zo weinig antivaxxers zijn.

De meeste Vlamingen begrepen dat contact vermijden, mondkapjes en vaccins nuttig zijn.

Antivaxxers zijn idioten.
Wat is een antivaxxer?

Ik heb mijn 4de spuit niet gehaald en de eerste 3 heb ik enkel laten zetten vanwege de pestmaatregelen en niet omdat vanuit medische overwegingen. Ben ik nu een antivaxxer?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 11:46   #124
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Eigenlijk vraag je waarom er zo weinig antivaxxers zijn.

De meeste Vlamingen begrepen dat contact vermijden, mondkapjes en vaccins nuttig zijn.

Antivaxxers zijn idioten.
In 1918 dachten ze dat ook, met melaatsen deden ze hetzelfde en bij de pest werd ook zo gehandeld. De wetenschap zegt echter iets anders maar dat is van ondergeschikt belang.

Je zou eens een bloedaflating moeten proberen, dat is van dezelfde orde.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 14 februari 2023 om 11:47.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2023, 12:26   #125
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat is een antivaxxer?

Ik heb mijn 4de spuit niet gehaald en de eerste 3 heb ik enkel laten zetten vanwege de pestmaatregelen en niet omdat vanuit medische overwegingen. Ben ik nu een antivaxxer?
Iedereen die kritische vragen stelt of eender wat zegt dat niet klopt met het staatsnarratief is een antivaxxer, simpel toch.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2023, 08:06   #126
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

De Smet verdedigt zich tegen aantijgingen:

"Beste vrienden en volgers,
Het is toch iets speciaals. Er zijn mensen die nu nog altijd niet uitgeraasd zijn over mijn hypnose-uitspraak. 'Desmet beweerde in meerdere interviews dat hij een openhartoperatie onder hypnose gezien heeft - met zijn eigen ogen'. Ik heb ondertussen het hele internet afgezocht en inderdaad, er zal geen video-opname bestaan van een openhartoperatie onder hypnose. En zelfs mocht dat het geval zijn, had ik inderdaad niet de woorden 'met mijn eigen ogen' mogen gebruiken. Ik had het dus beter als volgt geformuleerd: 'Ik heb op video-opnames gezien en bij hypnotherapeuten geverifieerd dat er zware operaties onder hypnose gebeuren. In het archief van Dave Elman, een van de befaamdste hypnosedatie-therapeuten van de twintigste eeuw, zijn er zelfs medische dossiers met geluidsopnames bewaard van openhartoperaties onder hypnose, zonder enige bijkomende vorm van verdoving. Leden van Skepp geloven dat gewoonlijk niet, maar daar moeten we bij vermelden dat leden van Skepp gewoonlijk enkel geloven wat in een zeer eng mechanistisch mens- en wereldbeeld past. Niets is zeker en zelfs dat niet, zei Multatuli. En dat gaat ook op voor openhartoperaties onder hypnose. Het is dus het goede recht van sceptici om niet te geloven wat ze niet willen geloven.

Wat ik me hier wel in alle ernst en welwillendheid afvraag, beste criticasters, zoeken jullie eigenlijk even ernstig naar fouten in jullie eigen verhalen? Ik heb namelijk een van de verhalen waarnaar jullie vaak verwijzen om te beweren dat mijn boek vol fouten en slordigheden staat, eens grondig geanalyseerd. Van de zeven controleerbare beweringen omtrent fouten in mijn boek klopte er welgeteld geen enkele. Ik heb daar een week geleden al een Engelse tekst over gepubliceerd en nu is die tekst ook in het Nederlands beschikbaar op mijn nieuwe, Nederlandstalige Substack-pagina. Jullie vinden de link naar dat essay hier:
https://open.substack.com/pub/mattia...utm_medium=web

Bij deze nodig ik jullie allemaal uit om eens een kijkje te gaan nemen op die Nederlandse pagina. Ze is vanaf vandaag actief: https://mattiasdesmetnederlands.substack.com/

Veel leesplezier!
Mattias"
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 16:33   #127
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.793
Standaard

Dokters die kritiek hadden op de Corona aanpak konden uit hun beroep worden gezet en dan gebeurt nog steeds blijkbaar. Hij is 2 jaar zijn licentie kwijt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230406_95211600
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 20:15   #128
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dokters die kritiek hadden op de Corona aanpak konden uit hun beroep worden gezet en dan gebeurt nog steeds blijkbaar. Hij is 2 jaar zijn licentie kwijt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230406_95211600
En hij is niet de enige ...
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2023, 20:16   #129
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wat is een antivaxxer?

Ik heb mijn 4de spuit niet gehaald en de eerste 3 heb ik enkel laten zetten vanwege de pestmaatregelen en niet omdat vanuit medische overwegingen. Ben ik nu een antivaxxer?
Yup, een geconverteerde
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 6 april 2023 om 20:16.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2023, 12:59   #130
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.635
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dokters die kritiek hadden op de Corona aanpak konden uit hun beroep worden gezet en dan gebeurt nog steeds blijkbaar. Hij is 2 jaar zijn licentie kwijt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230406_95211600
Nog steeds naweeën van de coronahoax...door censuur voor iedereen, mogen artsen, psychologen....etc..niet meer zeggen wat ze willen en mogen ze zelfs hun mening niet meer geven of hun inkomen en levensonderhoud wordt afgepakt.
Wat een schande.

Dokters die hun eed van Hippocrates volgden, werden ook onterecht geschorst.
Artsen mogen hun patiënten geen schade toebrengen.
Vermits bijwerkingen en gevolgen van corona vaccinaties onbekend terrein waren en nog zijn, omdat mRNA-vaccins nog nooit op de mensheid werd gebruikt, kan een arts onmogelijk zijn patiënten vaccineren want hij weet niet of er schadelijke gevolgen zullen zijn en zijn eed verbiedt hem dus om te vaccineren.

En toch worden deze artsen dan geschorst omdat ze hun eed van Hippocrates volgen en hun patiënten beschermen.

De omgekeerde wereld, waarbij de orde van geneesheren duidelijk misdadig bezig is door de volksgezondheid schade toe te brengen door artsen te dwingen om hun eed van Hippocrates te schenden door toch te vaccineren of geschorst te worden.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 11:27   #131
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.229
Standaard

Mattias maakt zich weer boos vandaag

Academische vrijheid, Russell Brand, algemene beschouwingen en meer
https://www.youtube.com/watch?v=2gDVVGc4gPs
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2023, 17:49   #132
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Mattias maakt zich weer boos vandaag

Academische vrijheid, Russell Brand, algemene beschouwingen en meer
https://www.youtube.com/watch?v=2gDVVGc4gPs
En terecht !

Als je ziet op welke manier het "clubje" tewerk gaat bij dissidenten zoals bv. M.Desmet, S.Brokke, Jordan B Peterson, E.Musk, R. Brand, etc... om maar enkele van de meest bekende gevallen te noemen...
Gecoördineerde aanvallen aangestuurd door het "clubje" a.d.h.v. valse beschuldigingen, MSM lastercampagne's, allerlei sancties, censureren (sociale media), etc...

Zum kotsen

Laatst gewijzigd door StV : 24 september 2023 om 17:52.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 08:22   #133
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Naam: IMG_20230925_091607.jpg
Bekeken: 72
Grootte: 329,2 KB

Nogal optimistische voorstelling.

De censuur tegen zowat iedereen die afwijkend durft opineren en vragen stellen rond Covid is nog steeds zo verregaand dat men zich bijna zou afvragen wat voor groot geheim men beschermt.

Niet dat we achterdochtig dienen te zijn tegenover de overheid en Big Pharma. Ze zijn er om ons te beschermen en gezond te houden.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 september 2023 om 08:26.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 08:35   #134
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De censuur tegen zowat iedereen die afwijkend durft opineren en vragen stellen rond Covid is nog steeds zo verregaand dat men zich bijna zou afvragen wat voor groot geheim men beschermt.
Welnee, dat is de vlucht vooruit he. Als ge gewoon idioot geweest zijt, maar je was toen overtuigd van je Grote Gelijk en je bent een beetje ver gegaan in het ineen slaan van mensen die toen WEL gelijk hadden en probeerden U diets te maken dat ge verkeerd waard, kunt ge niet meer terug he. De enige weg terug is immers uw grote schuld bekennen, en aanvaarden dat de straf die ge moet ondergaan nogal wreed zal zijn he.

Daartoe zijn de meeste politici en "experten" niet bereid, dus is er geen weg terug.

Dictators hebben ook dat probleem. Serie moordenaars ook.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 08:55   #135
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Mattias maakt zich weer boos vandaag

Academische vrijheid, Russell Brand, algemene beschouwingen en meer
https://www.youtube.com/watch?v=2gDVVGc4gPs
Intelligente conversatie, waaraan een chronisch gebrek bestaat in de main stream media waar oppervlakkige propaganda het overgenomen heeft van kritisch nadenken als het om themas gaat waar een bedenkelijk narratief opgedrongen worden zoals rond Covid of de oorlog in Oekraïne.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 september 2023 om 08:56.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 09:09   #136
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Welnee, dat is de vlucht vooruit he. Als ge gewoon idioot geweest zijt, maar je was toen overtuigd van je Grote Gelijk en je bent een beetje ver gegaan in het ineen slaan van mensen die toen WEL gelijk hadden en probeerden U diets te maken dat ge verkeerd waard, kunt ge niet meer terug he. De enige weg terug is immers uw grote schuld bekennen, en aanvaarden dat de straf die ge moet ondergaan nogal wreed zal zijn he.

Daartoe zijn de meeste politici en "experten" niet bereid, dus is er geen weg terug.

Dictators hebben ook dat probleem. Serie moordenaars ook.
Dat is zeker ook een mechanisme dat speelt.

In het geval van De Smet leidt dat tot absurde vormen van censuur. De censor weet ergens wel dat hij aan de kant van het bedrog staat maar kan dit amper toegeven. Vandaar dat de UGent zegt dat De Smets boek niet verboden is. Het mag enkel niet meer gebruikt worden. Het verschil moge nogal 'subtiel' ingeschat worden bij de neutrale waarnemer. Vandaar ook dat ze geen antwoord geven op de vraag welke fouten er dan in het boek zouden staan. Men zegt dat De Smet die zelf moet gaan opzoeken op sociale media. Gedrag een unief onwaardig. De gecensureerde wordt verondersteld zichzelf te beschuldigen van fouten in feite.

De UGent heeft een order van hoger hand gekregen om De Smet te censureren. Dat is de onuitgesproken waarheid. Ratio of waarheid doet er niet toe. Dat zijn de excuses waarmee men de mond snoert. Het is ook niet zo ver gezocht te veronderstellen dat het succes van De Smet in de Verenigde Staten de order tot censuur via via in gang gezet heeft. In België zelf is men zo extreem nog niet in het totalitarisme, maar men is wel erg volgzaam aan het imperiale centrum.

Vrij zeker ervan dat dat zo ongeveer gegaan moet zijn. En nu durft de UGent niet eens terug krabbelen. Het behoud van de functie in het systeem is belangrijker dan de waarheid voor velen in de academische wereld. Geen wonder dat De Smet teleurgesteld is. Hij zelf heeft wel de noodzakelijke moed aan de dag gelegd op te komen voor wat hij als waarheid aanziet.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 september 2023 om 09:12.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 09:14   #137
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De UGent heeft een order van hoger hand gekregen om De Smet te censureren. Dat is de onuitgesproken waarheid.
Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

Het is de eeuwige fout om te denken dat er een "hoger hand" is, en dat het geen collectief fenomeen is. De UGent doet hier gewoon aan over-ijverig zijn, meer niet. Omdat ze zelf ook boter op het hoofd hebben. Het mechanisme waar ik van sprak is op alle niveaus geldig, zelfs hier op het forum he, je ziet dat bij mensen die nogal sterk positie ingenomen hadden "aan de goeie kant van de geschiedenis" destijds, die kunnen ook niet echt terug.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2023 om 09:16.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 10:28   #138
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En nu durft de UGent niet eens terug krabbelen. ...
Recotr vd UGent Rik Van de Walle stond dit weekend met een prachtig persoonlijk artikel in de HLN.
Hij wil nog een keen een topbaantje in het buitenland...

De kongsi tussen politiek, msm en presitgieuze overheidsbanen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 12:20   #139
StV
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 16 december 2020
Berichten: 863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dokters die kritiek hadden op de Corona aanpak konden uit hun beroep worden gezet en dan gebeurt nog steeds blijkbaar. Hij is 2 jaar zijn licentie kwijt.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230406_95211600
Yep, en de charlatans en zogenaamde tv-"experten", de naam wetenschapper niet waardig, kregen / krijgen alle kans om leugens te verspreiden...

Hier, in de VS, Nederland, Canada, Australië, Nieuw Zeeland... kortom alle landen waar het "clubje" voet aan grond heeft en waar het WHO "ruled"
Zoals deze compleet belachelijke idioot Peter Hotez:
https://youtu.be/Sj6-QDVYbv8?si=z1uTG22gn8rtVY6V

MAAR DAN HET TOPPUNT !:
Deze kwakzalver gaat dan nog doodleuk een boek uitbrengen over "the rise of anti-science"
https://www.gannett-cdn.com/presto/2...jpg?width=1588





Een retrospective... kennen ze dat niet in de academische wereld ?

Laatst gewijzigd door StV : 25 september 2023 om 12:28.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2023, 14:07   #140
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.861
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.

Het is de eeuwige fout om te denken dat er een "hoger hand" is, en dat het geen collectief fenomeen is. De UGent doet hier gewoon aan over-ijverig zijn, meer niet. Omdat ze zelf ook boter op het hoofd hebben. Het mechanisme waar ik van sprak is op alle niveaus geldig, zelfs hier op het forum he, je ziet dat bij mensen die nogal sterk positie ingenomen hadden "aan de goeie kant van de geschiedenis" destijds, die kunnen ook niet echt terug.
Niet geheel emergent.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be