Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Louis Ide (N-VA) - 8 tot 14 januari Louis Ide, °03-07-1973, Roeselare, is in de eerste plaats arts-klinisch bioloog met bijzondere interesse in de microbiologie en daarnaast ook geaggregeerde in de geneeskunde. Hij is lid van het VGV. Als vrijwilliger-politicus is hij algemeen ondervoorzitter N-VA.

 
 
Discussietools
Oud 12 januari 2007, 13:50   #41
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Desalniettemin is het de religie van een half miljoen inwoners van België. Als je de Islam als sekte wil zien en dienovereenkomstig wil bestrijden, moet je ook een eerlijk antwoord durven geven op wat je met het half miljoen aanhangers ervan wil doen...
Wat wil jij ermee doen eigenlijk?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 12 januari 2007, 16:14   #42
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik weet niet of hij/zij een grapje maakte of niet, maar dat de Islam nogal wat overeenkomsten met een sekte heeft geef ik hem gelijk in.

en het christendom, het jodendom, de hindoes, de boeddhisten, ...?
Pelgrim is offline  
Oud 12 januari 2007, 16:46   #43
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Wat wil jij ermee doen eigenlijk?
Behandelen als elke erkende godsdienst en erover waken dat voor hen dezelfde wetten gelden als voor iedereen in België. Op termijn zal er wel een evolutie komen van binnenuit die een einde maakt aan een aantal reactionaire stromingen binnen de Islam. Hen blijven verketteren als een sekte en hun bestaansrecht in twijfel trekken vind ik een minder solide strategie...
zorroaster is offline  
Oud 12 januari 2007, 17:31   #44
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Behandelen als elke erkende godsdienst en erover waken dat voor hen dezelfde wetten gelden als voor iedereen in België. Op termijn zal er wel een evolutie komen van binnenuit die een einde maakt aan een aantal reactionaire stromingen binnen de Islam. Hen blijven verketteren als een sekte en hun bestaansrecht in twijfel trekken vind ik een minder solide strategie...
De Islam is veel meer dan een godsdienst he.
Het is ook een sociale, politieke, ideologische, ... levenswijze.
Dus enkel hen behandelen zoals alle erkende godsdiensten (daar kan trouwens ook al een beleid aan vast zitten + ik vind dat een staat niks te behandelen heeft op dat vlak) volstaat niet.

Ik zie in elk geval dat je er vanuit gaat dat de huidige Islam hier niet past, want ze moet tenminste al aanpassen.
Een gevaarlijke boodschap hoor. (allez, in uw geval toch )
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 12 januari 2007, 18:57   #45
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
De Islam is veel meer dan een godsdienst he.
Het is ook een sociale, politieke, ideologische, ... levenswijze.
Dus enkel hen behandelen zoals alle erkende godsdiensten (daar kan trouwens ook al een beleid aan vast zitten + ik vind dat een staat niks te behandelen heeft op dat vlak) volstaat niet.

Ik zie in elk geval dat je er vanuit gaat dat de huidige Islam hier niet past, want ze moet tenminste al aanpassen.
Een gevaarlijke boodschap hoor. (allez, in uw geval toch )
zullen we de christendemocratie dan ook maar eens aanpakken?
Pelgrim is offline  
Oud 12 januari 2007, 19:06   #46
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
zullen we de christendemocratie dan ook maar eens aanpakken?
Ja, die moeten veel katholieker worden.
Da's immers de basis van onze maatschappij
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 12 januari 2007, 19:34   #47
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

vrije meningsuiting, weg ermee?
Pelgrim is offline  
Oud 12 januari 2007, 20:16   #48
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
en het christendom, het jodendom, de hindoes, de boeddhisten, ...?
Om te beginnen kan je uit die geloven op een normale manier uitstappen. Moslims kunnen dat niet. Er is ook geen verbod voor christenen, joden, hindoes en boeddhisten om met een man van een andere religie te trouwen.
Rr00ttt is offline  
Oud 12 januari 2007, 20:20   #49
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Op termijn zal er wel een evolutie komen van binnenuit die een einde maakt aan een aantal reactionaire stromingen binnen de Islam.

'Op termijn'? En wat als die termijn nog 500 jaar is, daar al eens over nagedacht?
Rr00ttt is offline  
Oud 12 januari 2007, 20:22   #50
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Desalniettemin is het de religie van een half miljoen inwoners van België. Als je de Islam als sekte wil zien en dienovereenkomstig wil bestrijden, moet je ook een eerlijk antwoord durven geven op wat je met het half miljoen aanhangers ervan wil doen...
wat ik al deed denk ik , maar het is een goeie vraag ja ...

kijk als je 17 jarige marokkaanse meisjes die niet in hoofddoek rondlopen en die moslima's zijn en in korte rokjes naar discotheken gaan aanspreekt en ze duidelijk maakt dat de islam ze wil verbieden nog zo buiten te komen ...
Als je 40 jarige niet radicale turkse mannen op cafe die zichzelf moslims noemen aanspreekt en duidelijk maakt dat ze EIGENLIJK van hun religie geen bier mogen drinken ,
en nog zovele andere voorbeelden ...

Ik geloof dat de meeste moslims naar rede luisteren en EIGENLIJK niet ZO extreem gevaarlijk doen en gerust zullen wilen bekeren na verloop van tijd. Meestal kan dit vrijwillig.

Uiteraard kunnen we niets doen aan reeds bestaande pakweg korans , dat is zoals reeds in circulatie zijnde illegale wapens in de samenleving , maar de import van en de verspreiding van islamitische werken die oproepen tot geweld - zoals korans - moet aan banden gelegd worden. De Koran is minstens even gevaarlijk als pakweg "Mein Kampf" en dat is ook niet zomaar in de handel te krijgen he ?

Het is dringend nodig mensen ( zoals Hirsi Ali ) die zelf maar al te goed weten wat die "religie" veroorzaakt en die uit de gemeenschappen zelf komen te ondersteunen. Zij horen een positief rolmodel te zijn voor de anderen.

Een harde kern van moslims moet inderdaad het land worden uitgezet , ik heb het bijvoorbeeld over figuren die illegaal het land binnenkwamen of door verplichte uithuwelijkingen van 19 jarige marokaanse in belgië die hier opgroeiden. Die huwelijken moeten ontbonden worden en die figuren de belgische nationaliteit weer ontzegd worden.
ik verwijs ook naar de imams die bijvoorbeeld in Saoudi Arabië werden opgeleid om hier haat en anti westerse ideëen te prediken. Die komen hier toe met 0% intentie zich hier in te passen , ze importeren zelfs hun kleding ... en ik heb geen probleem met bepaalde klederdracht waar die functioneel is in de woestijn maar dat is ie hier niet , hier is hij een anti westers statement.

En zo kan je nog een tijdje verdergaan , het is nu eenmaal zo dat een bepaald - klein maar schadelijk - gedeelte van de moslims eruit moet. Ik heb het niet over het buitenwippen van een half miljoen mensen of zo , een paar honderd of een paar duizend - schadelijke specimens - moet echter toch wel kunnen denk ik.
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 13 januari 2007, 10:59   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Om te beginnen kan je uit die geloven op een normale manier uitstappen. Moslims kunnen dat niet. Er is ook geen verbod voor christenen, joden, hindoes en boeddhisten om met een man van een andere religie te trouwen.
ik ken anders moslims die er zo uitgestapt zijn, hoor.
Pelgrim is offline  
Oud 13 januari 2007, 14:45   #52
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Citaat:
Islam gaat niet samen met democratie en criminaliteit zit hen kennelijk in de genen
Dat eerste is correct ... dat 2de is klinklare onzin...en je weet dat goed genoeg. Mssh samen in koor met louis ide=" in welk vlaanderen wordt ik
wakker...".
ilfalco is offline  
Oud 13 januari 2007, 17:06   #53
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Even off-topic: ik zie hier in het algemeen vele reacties waar de onbeleefdheid ervan afdruipt... schamen jullie zich niet? Of is dat bij sommigen eigen?
Ale wedden dat ze VB'ers zich als eerste aangesproken voelen...? Staat hier nochtans niks van hierboven, maar ja ik ken de meesten hier op het forum als leden van het VB die zich om de één of andere reden meteen "in hun gat gebeten voelen"

Goede raad voor iedereen: hou het eens beleefd. Of moet ik concluderen dat hier een paar "boeren" op dit forum zitten?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline  
Oud 14 januari 2007, 00:17   #54
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Even off-topic: ik zie hier in het algemeen vele reacties waar de onbeleefdheid ervan afdruipt... schamen jullie zich niet? Of is dat bij sommigen eigen?
Ale wedden dat ze VB'ers zich als eerste aangesproken voelen...? Staat hier nochtans niks van hierboven, maar ja ik ken de meesten hier op het forum als leden van het VB die zich om de één of andere reden meteen "in hun gat gebeten voelen"

Goede raad voor iedereen: hou het eens beleefd. Of moet ik concluderen dat hier een paar "boeren" op dit forum zitten?
Weet je wat ik boertig vind... De politicus die hier slechts 3 �* 4 standaardantwoorden geeft en VB'ers als monsters afschildert die een Vlaanderen willen creëren waar velen niet in wakker willen worden... D�*t vind ik boertig.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 14 januari 2007, 02:23   #55
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

En dat zijn dan dezelfden die de kwaliteit van mandatarissen van een andere vlaams-nationale partij in vraag gaan stellen... men had hier evengoed een script kunnen doen antwoorden met 4 standaardzinnen.
ilfalco is offline  
Oud 14 januari 2007, 10:02   #56
Louis Ide
 
 
Louis Ide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2007
Berichten: 85
Standaard

En toch is er nog hoop:

Toch benieuwd wat het gewicht van de man binnen de partij zal zijn om ze een nieuwe maatschappelijke koers te doen varen.



Van wie zijn deze zinnen?
De week van A

,,Het mag eens benadrukt worden, ook nieuwe Vlamingen voelen zich en horen thuis in onze rangen. Als zij, zoals er al velen zijn, aanvaarden dat Vlaanderen hun nieuwe vaderland is. Het Vlaanderen dat wel gastvrij en multi-etnisch kan zijn, maar waar maar één leidcultuur kan zijn en dat is de Nederlandse, de Vlaamse cultuur en dat is de onze! Als zij dat aanvaarden, dan doet het er voor mijn part, voor ons part, niet toe wie hun voorouders waren en welke cultuur of levensbeschouwing iedereen thuis belijdt! Dan zijn we Vlaming onder de Vlamingen.

Weet u van wie deze zinnen zijn? Van een nuchtere liberaal, een oud-Volksunie politicus, een CD&V'er? Mis. Het bleef een paar seconden akelig stil in het Elzenveld, woensdagavond tijdens de nieuwjaarsreceptie van het Antwerpse Vlaams Belang. Maar deze passus plukken we uit de speech van gemeenteraadslid Bruno Valkeniers. Nog maar net aan boord, mag hij de tanker al helpen keren. Een belangrijk politiek signaal. Het VB houdt vanmiddag haar nationale nieuwjaarsdrink in Borgerhout. Zeker is dat Annemans de Antwerpse kamerlijst trekt. Ook Valkeniers zal prominent op de lijst staan. Het is duidelijk dat het binnenhalen van Bruno Valkeniers voor het VB geen eenmalige mediatieke stunt is. Maar een weldoordachte strategie. Valkeniers kent de ,,ins en de ,,outs van de brede Vlaamse beweging. Hij weet wie en waarom voor de diaspora heeft gekozen. Hij kent de Vlamingen die het Vlaams Blok 25 jaar lang een brutale, stijlloze, xenofobe roedel hebben gevonden. In de academische wereld, in het bedrijfsleven, de sociale zekerheid, de culturele hemisfeer die ondergronds is gegaan. De voorbije dagen was Valkeniers alomtegenwoordig in het nieuwsjaarsreceptiecircuit in en om de haven, daar waar ver weg van de camera's informeel over Antwerpen wordt geredekaveld. Niet enkel over de haven, de zware loonkost en de schoonheid van een prestigieuze Lange Wapperbrug. Maar ook over het Vlaanderen van morgen. En het België van gisteren. Het is voor heel veel hardcore Blok-militanten wennen, wellicht zelfs huiveren bij het discours van Valkeniers. Hoeveel niet-VB-kiezers instemmend bovenstaande passus uit diens toespraak begroeten, is moeilijker in te schatten.

© 2007 Vlaamse Uitgeversmaatschappij NV

Publicatie: Het Nieuwsblad / Antwerpen
Publicatiedatum: 13 januari 2007
Auteur: mda;
Pagina: 23
Aantal woorden: 353
Louis Ide is offline  
Oud 15 januari 2007, 20:29   #57
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Louis Ide Bekijk bericht
En toch is er nog hoop:

Toch benieuwd wat het gewicht van de man binnen de partij zal zijn om ze een nieuwe maatschappelijke koers te doen varen.



Van wie zijn deze zinnen?
De week van A

,,Het mag eens benadrukt worden, ook nieuwe Vlamingen voelen zich en horen thuis in onze rangen. Als zij, zoals er al velen zijn, aanvaarden dat Vlaanderen hun nieuwe vaderland is. Het Vlaanderen dat wel gastvrij en multi-etnisch kan zijn, maar waar maar één leidcultuur kan zijn en dat is de Nederlandse, de Vlaamse cultuur en dat is de onze! Als zij dat aanvaarden, dan doet het er voor mijn part, voor ons part, niet toe wie hun voorouders waren en welke cultuur of levensbeschouwing iedereen thuis belijdt! Dan zijn we Vlaming onder de Vlamingen.

Weet u van wie deze zinnen zijn? Van een nuchtere liberaal, een oud-Volksunie politicus, een CD&V'er? Mis. Het bleef een paar seconden akelig stil in het Elzenveld, woensdagavond tijdens de nieuwjaarsreceptie van het Antwerpse Vlaams Belang. Maar deze passus plukken we uit de speech van gemeenteraadslid Bruno Valkeniers. Nog maar net aan boord, mag hij de tanker al helpen keren. Een belangrijk politiek signaal. Het VB houdt vanmiddag haar nationale nieuwjaarsdrink in Borgerhout. Zeker is dat Annemans de Antwerpse kamerlijst trekt. Ook Valkeniers zal prominent op de lijst staan. Het is duidelijk dat het binnenhalen van Bruno Valkeniers voor het VB geen eenmalige mediatieke stunt is. Maar een weldoordachte strategie. Valkeniers kent de ,,ins en de ,,outs van de brede Vlaamse beweging. Hij weet wie en waarom voor de diaspora heeft gekozen. Hij kent de Vlamingen die het Vlaams Blok 25 jaar lang een brutale, stijlloze, xenofobe roedel hebben gevonden. In de academische wereld, in het bedrijfsleven, de sociale zekerheid, de culturele hemisfeer die ondergronds is gegaan. De voorbije dagen was Valkeniers alomtegenwoordig in het nieuwsjaarsreceptiecircuit in en om de haven, daar waar ver weg van de camera's informeel over Antwerpen wordt geredekaveld. Niet enkel over de haven, de zware loonkost en de schoonheid van een prestigieuze Lange Wapperbrug. Maar ook over het Vlaanderen van morgen. En het België van gisteren. Het is voor heel veel hardcore Blok-militanten wennen, wellicht zelfs huiveren bij het discours van Valkeniers. Hoeveel niet-VB-kiezers instemmend bovenstaande passus uit diens toespraak begroeten, is moeilijker in te schatten.

© 2007 Vlaamse Uitgeversmaatschappij NV

Publicatie: Het Nieuwsblad / Antwerpen
Publicatiedatum: 13 januari 2007
Auteur: mda;
Pagina: 23
Aantal woorden: 353
90% van de vlaams belang kiezers is het hier volgens mij mee eens, bovenstaande is trouwens ook al enkele jaren de boodschap van het VB dus nu niet komen doen alsof Valkeniers (die ik overigens wel een capabel man vind) het warm water heeft uitgevonden. Hij zit hiermee imo op dezelfde lijn als 'het monster der monsters' Filip De winter. Ik heb geen weet van VB politici van de eerste rangorde die hedentendage iets anders beweren hoor.

Het is natuurlijk oneindig gemakkelijker de typische VB'er als die-hard racist af te schilderen om desondanks ze toch in het verdomhoekje te blijven drukken.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 januari 2007 om 20:30.
Rr00ttt is offline  
Oud 15 januari 2007, 20:48   #58
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Feit is dat de n-va blijkbaar nog liever praat met stalinisten dan met het VB! Zie HOBOKEN. liever lijstverbining met BUB( zie brussel) dan met de grootste partij van vlaanderen).

Waarom? omdat men anders niet meer mee mag varen met de belgicistsiche kartelpartner.
Omdat men anders de band met het belgische establishment doorkinpt.

je zou je beter afvragen waarom jullie zoveel ruimte krijgen in de morgen en de standaard; Omdat jullie de nuttige idioten van het belgische establishment zijn uiteraard.

jullie redden ze 3x uit de penarie.

A° door het opvissen van de zieltogende tsjeven partij zodat het Vb de grootste niet is( leterme zei dat hij wel kartel moest vormen aangezien het VB anders de grootste werd).
B° in brussel door lijstverbidning met alle POL Correcte partijen( waaronder BUB).

C° In hoboken waar men wel met stalinisten wil praten maar niet met vlaams-nationalisten...
om nog maar te zwijgen van de steun aan SPA zonder enige programmatorische tegemoetkoming.

Zijn er nog belgicisten nodig met zulke vlaams-ntaionalisten vraag ik me soms af?
ilfalco is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be