Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 21 juni 2004, 09:37   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Rob Verreycken verlaat in afwachting van zijn proces het Vlaams Blok. Verreycken had zijn vrouw tijdens de verkiezingscampagne op straat in elkaar geslagen. Het Vlaams parlementslid neemt de beslissing omdat hij het imago van zijn partij niet wil schaden.



Rob Verreycken gaat nu als onafhankelijke zetelen in het Vlaams parlement. Zo is uit goede bron vernomen. Hij zal in het parlement wel nauw samenwerken met de Vlaams Blok-fractie. Intussen wacht hij zijn proces af. Bij een gunstige uitspraak zal hij opnieuw bij het Vlaams Blok aansluiten. (belga)
Mag gezegd worden.
__________________
Antoon is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:41   #2
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

En bij een ongunstige uitspraak zal hij het Blok dus verlaten. Totdat het zover is, dan komt men waarschijnlijk weer met een of ander flauw excuus boven om deze advocaat toch in de partij te houden.

In ieder geval, het is zoals Antoon reeds zei, het mag gezegd worden. Ik ben blij dat Rob het zelf ook inziet.
Kim is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:43   #3
Fribre
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 27 april 2003
Berichten: 2.021
Standaard

Brent dat het aantal zetels van de Vlaams Blok fractie niet op evenveel als de CD&V? Marie-Rose Morel en Jurgen Verstrepen zijn 'onafhankelijken' en nu ook Verreyken. Dat zijn er 3 op de 32.
__________________
[size=2][/size]
Fribre is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:44   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En bij een ongunstige uitspraak zal hij het Blok dus verlaten. Totdat het zover is, dan komt men waarschijnlijk weer met een of ander flauw excuus boven om deze advocaat toch in de partij te houden.

In ieder geval, het is zoals Antoon reeds zei, het mag gezegd worden. Ik ben blij dat Rob het zelf ook inziet.
Het vetgedrukte stuk van jouw tekst is tekenend voor de houding van alle niet-blokkers, zowel in de politiek als in de media.

Ik begrijp niet dat jullie van deze houding niet afkunnen, want het is telkens weer fout, en ondertussen maakt het weer zoveel mensen boos, waardoor het Blok weer eens een aantal aanhangers erbij mag tellen.

En dit reeds 13 jaar lang.
__________________
Antoon is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:48   #5
FT
Provinciaal Statenlid
 
FT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Locatie: Rand
Berichten: 638
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik begrijp niet dat jullie van deze houding niet afkunnen, want het is telkens weer fout, en ondertussen maakt het weer zoveel mensen boos,.
Jij begrijpt niet dat er mensen van deze mening niet afkunnen. Ik begrijp dan weer niet waarom mensen op het blok zouden stemmen.
__________________
CD&V/NV-A 15de plaats Kamer BHV
FT is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:50   #6
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Ik vind het toch wel zeer beangstigend dat iemand die openlijk geweld gebruikt in een parlement komt zetelen. Of hij dit nu doet als VB-lid of als onafhankelijke maakt voor mij geen verschil uit. Wat is trouwens het verschil tussen "nauw samenwerken" en "lid zijn van" ???

En blijkbaar is het loon als parlementariër wat te verleidelijk om zijn plaats af te staan aan een opvolger.
headinajar is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:52   #7
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik begrijp niet dat jullie van deze houding niet afkunnen, want het is telkens weer fout, en ondertussen maakt het weer zoveel mensen boos,.
Jij begrijpt niet dat er mensen van deze mening niet afkunnen. Ik begrijp dan weer niet waarom mensen op het blok zouden stemmen.
Ik stem er ook niet op, maar ik zie wel in waarom zoveel mensen dat wel doen. De 'anderen' reageren verkeerd.
__________________
Antoon is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:54   #8
headinajar
Banneling
 
 
headinajar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2004
Berichten: 1.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Jij begrijpt niet dat er mensen van deze mening niet afkunnen. Ik begrijp dan weer niet waarom mensen op het blok zouden stemmen.
Dat mensen op het Blok stemmen uit protest kan ik nog inkomen, maar dat mensen op Rob Vereyken stemmen begrijp ik helemaal niet. Welke conclusie moet ik hieruit trekken? Dat de mensen meer geweld willen? Ik ben niet meer mee...
headinajar is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:57   #9
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

En waarom nu pas en niet voor de verkiezingen? Hij gaat me toch niet wijsmaken dat hij had verwacht dat hij nog 6000 (veel te veel) voorkeurstemmen zou krijgen. Hoe stom zijde ni om daarop te stemmen?
StevenNr1 is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:57   #10
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Wat een referentie voor de onafhankelijken op de bloklijst

een gefrusteerde en mislukte journalist
een ongelofelijk leugenachtig en bedriegend mens
and last but not least : een typ als robke...


Ja, die verbreding naar meer "kwaliteit" en "acceptabele" mensen...
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:00   #11
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En bij een ongunstige uitspraak zal hij het Blok dus verlaten. Totdat het zover is, dan komt men waarschijnlijk weer met een of ander flauw excuus boven om deze advocaat toch in de partij te houden.

In ieder geval, het is zoals Antoon reeds zei, het mag gezegd worden. Ik ben blij dat Rob het zelf ook inziet.
Het vetgedrukte stuk van jouw tekst is tekenend voor de houding van alle niet-blokkers, zowel in de politiek als in de media.

Ik begrijp niet dat jullie van deze houding niet afkunnen, want het is telkens weer fout, en ondertussen maakt het weer zoveel mensen boos, waardoor het Blok weer eens een aantal aanhangers erbij mag tellen.

En dit reeds 13 jaar lang.
Het Blok zit altijd bezig over het slechte beleid van paars, over Verhofstadt etc etc. Ze zouden beter eens in eigen rangen kijken alvorens kritiek op iemand anders te leveren.

Iemand als Rob Verreycken op een lijst zetten, tart alle verbeelding. Zoals reeds eerder door iemand anders aangehaald kan ik niet begrijpen dat mensen op zo iemand nog stemmen.
Kim is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:04   #12
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Bravo! Ik vind de reactie van Rob volkomen terecht! Hij bewijst daarmee een eervol mens te zijn!
jan hyoens is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:06   #13
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FT
Jij begrijpt niet dat er mensen van deze mening niet afkunnen. Ik begrijp dan weer niet waarom mensen op het blok zouden stemmen.
Dat mensen op het Blok stemmen uit protest kan ik nog inkomen, maar dat mensen op Rob Vereyken stemmen begrijp ik helemaal niet. Welke conclusie moet ik hieruit trekken? Dat de mensen meer geweld willen? Ik ben niet meer mee...
dat is uit gefundeerd protest jegens de houding tegen het blok door de media, de andere politieke partijen, en niet-blokstemmers...
zo luidt het excuus toch ;men stemt voor een dergelijk creatuur, maar een racist ? Daar zal men zeker niet voor stemmen..

Het karikaturale beeld van Vermeersch "zet dutroux op de lijst , en ze stemmen er nog voor", is niet zo karikaturaal.meer..
Er zijn er die ALLEEN de blokpublicaties en de bloksite geloven. Zet daar eender wat op, laat het wat onderbouwen met slogans , verdraaide statistieken, licht vergelijkbare situaties uit het buitenland, en insinuaties tot totaal verzonnen verhalen, en het IS DE WAARHEID!!
en als ge dat niet accepteert, wel , dan zijt ge geen democraat en onverdraagzaam
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:15   #14
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Citaat:
Rob Verreycken verlaat in afwachting van zijn proces het Vlaams Blok. Verreycken had zijn vrouw tijdens de verkiezingscampagne op straat in elkaar geslagen. Het Vlaams parlementslid neemt de beslissing omdat hij het imago van zijn partij niet wil schaden.



Rob Verreycken gaat nu als onafhankelijke zetelen in het Vlaams parlement. Zo is uit goede bron vernomen. Hij zal in het parlement wel nauw samenwerken met de Vlaams Blok-fractie. Intussen wacht hij zijn proces af. Bij een gunstige uitspraak zal hij opnieuw bij het Vlaams Blok aansluiten. (belga)
Mag gezegd worden.
Vereyckel gaat als onafhankelijke zetelen en nauw samenwerken met het blok.

Dat is een schijnoplossing, enkel op papier zal er iets verschillen.
Bij een veroordeling zou hij zelfs zijn plekje als 'onafhankelijke' (wat een dubbelzinnig begrip in deze context) moeten verliezen.

Enkel een janet slaat zijn vrouw!
Het Skill Effect is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:17   #15
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
En bij een ongunstige uitspraak zal hij het Blok dus verlaten. Totdat het zover is, dan komt men waarschijnlijk weer met een of ander flauw excuus boven om deze advocaat toch in de partij te houden.

In ieder geval, het is zoals Antoon reeds zei, het mag gezegd worden. Ik ben blij dat Rob het zelf ook inziet.
Een goede raad: In dat geval moet den BUB hem vragen om op jullie lijst te staan! Dan haalt hij op zijn eentje meer stemmen als den BUB!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!
Luddo is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:18   #16
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Groene Leeuwtje
Brent dat het aantal zetels van de Vlaams Blok fractie niet op evenveel als de CD&V? Marie-Rose Morel en Jurgen Verstrepen zijn 'onafhankelijken' en nu ook Verreyken. Dat zijn er 3 op de 32.
Marie-Rose Morel is zo "onafhankelijk" dat ze ondervoorzitster is van de Vlaams Blok-fractie. Maak u dus geen illusies zou ik zeggen...
zorroaster is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:21   #17
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect

Vereyckel gaat als onafhankelijke zetelen en nauw samenwerken met het blok.

Dat is een schijnoplossing, enkel op papier zal er iets verschillen.
Bij een veroordeling zou hij zelfs zijn plekje als 'onafhankelijke' (wat een dubbelzinnig begrip in deze context) moeten verliezen.

Enkel een janet slaat zijn vrouw!
@ dat vetgedrukt (Ik zou Verrijken dat wel in zijn gezicht willen zeggen, maar dan enkel als twee rijkswachters hem in bedwang houden )

Het is idd gewoon een schijnoplossing, een toneelvertoningske, schone schijn, maar ja interne Vlaams Blokpot hé, die hebben enkel wat slogans en schijnvertoningen van FDW nodig om erin te trappen
En waarom heeft em wel ontslag uit de gemeenteraad genomen? En niet gewoon ook zijn opvolger hier de kans gegeven?
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:25   #18
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid
 
Dinosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Het vetgedrukte stuk van jouw tekst is tekenend voor de houding van alle niet-blokkers, zowel in de politiek als in de media.

Ik begrijp niet dat jullie van deze houding niet afkunnen, want het is telkens weer fout, en ondertussen maakt het weer zoveel mensen boos, waardoor het Blok weer eens een aantal aanhangers erbij mag tellen.

En dit reeds 13 jaar lang.
Het Blok zit altijd bezig over het slechte beleid van paars, over Verhofstadt etc etc. Ze zouden beter eens in eigen rangen kijken alvorens kritiek op iemand anders te leveren.

Iemand als Rob Verreycken op een lijst zetten, tart alle verbeelding. Zoals reeds eerder door iemand anders aangehaald kan ik niet begrijpen dat mensen op zo iemand nog stemmen.
Zonder wat Verreycken deed goed te praten (ik ken trouwens -blijkbaar in tegenstelling tot sommigen op dit forum - het dossier niet), meen ik hieruit te mogen besluiten dat zijn kiezers...:
1. ervan uitgaan dat een goed werkend gerecht zijn werk wel zal doen...
2. men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is
3. het privé-leven van iemand respecteren, zelfs al is hij politicus.
4. er ook kunnen van uitgaan dat het nogal uitzonderlijk is dat een vrouw het hoederecht niet krijgt over haar kinderen en zelfs een straatverbod kreeg...
5. er gezien punt 4 ook sprake ZOU KUNNEN zijn van zelfverdediging of verdediging van de kinderen (evt. tegen ouderontvoering)...

Verder kan ik enkel opmerken dat er binnen andere partijen ook mandatarissen betrokken waren in onfrisse zaakjes (Delcroix, Kelchtermans, Pinxten,...). Een ex-premier slaagde er zelfs in zijn (ondertussen ex-) vrouw te laten opnemen in een inrichting, terwijl dat mens enkel gek was omdat ze met een tsjeef trouwde... (O.K., hij sloeg haar niet ... denk ik... )


Enfin, in normale omstandigheden kan het niet dat men een vrouw slaat... Maar sommige omstandigheden zijn nu eenmaal niet normaal. En dus dient zo'n geval onderzocht te worden.
Ingeval blijkt dat verreycken verkeerd was, moet hij er idd zijn conclusies uit trekken.

En oh ja, ik heb NIET op verreycken gestemd...
Dinosaurus is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:26   #19
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid
 
Dinosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Het vetgedrukte stuk van jouw tekst is tekenend voor de houding van alle niet-blokkers, zowel in de politiek als in de media.

Ik begrijp niet dat jullie van deze houding niet afkunnen, want het is telkens weer fout, en ondertussen maakt het weer zoveel mensen boos, waardoor het Blok weer eens een aantal aanhangers erbij mag tellen.

En dit reeds 13 jaar lang.
Het Blok zit altijd bezig over het slechte beleid van paars, over Verhofstadt etc etc. Ze zouden beter eens in eigen rangen kijken alvorens kritiek op iemand anders te leveren.

Iemand als Rob Verreycken op een lijst zetten, tart alle verbeelding. Zoals reeds eerder door iemand anders aangehaald kan ik niet begrijpen dat mensen op zo iemand nog stemmen.
Zonder wat Verreycken deed goed te praten (ik ken trouwens -blijkbaar in tegenstelling tot sommigen op dit forum - het dossier niet), meen ik hieruit te mogen besluiten dat zijn kiezers...:
1. ervan uitgaan dat een goed werkend gerecht zijn werk wel zal doen...
2. men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is
3. het privé-leven van iemand respecteren, zelfs al is hij politicus.
4. er ook kunnen van uitgaan dat het nogal uitzonderlijk is dat een vrouw het hoederecht niet krijgt over haar kinderen en zelfs een straatverbod kreeg...
5. er gezien punt 4 ook sprake ZOU KUNNEN zijn van zelfverdediging of verdediging van de kinderen (evt. tegen ouderontvoering)...

Verder kan ik enkel opmerken dat er binnen andere partijen ook mandatarissen betrokken waren in onfrisse zaakjes (Delcroix, Kelchtermans, Pinxten,...). Een ex-premier slaagde er zelfs in zijn (ondertussen ex-) vrouw te laten opnemen in een inrichting, terwijl dat mens enkel gek was omdat ze met een tsjeef trouwde... (O.K., hij sloeg haar niet ... denk ik... )


Enfin, in normale omstandigheden kan het niet dat men een vrouw slaat... Maar sommige omstandigheden zijn nu eenmaal niet normaal. En dus dient zo'n geval onderzocht te worden.
Ingeval blijkt dat verreycken verkeerd was, moet hij er idd zijn conclusies uit trekken.

En oh ja, ik heb NIET op verreycken gestemd...
Dinosaurus is offline  
Oud 21 juni 2004, 10:27   #20
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid
 
Dinosaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 618
Standaard

Oeps, sorry voor 2x zelfde post... Het boelke haperde hier efkes...
Dinosaurus is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be