Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 10:04   #21
Borza
Partijlid
 
Borza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
www.msnbc.msn.com/id/26435952/

Zie ook de meeste internationale kwaliteitskranten.
Dat is niet internationaal, maar Amerikaans zou ik zeggen, of het wordt door de amerikanen gecontroleerd. En wat heeft dat met MSN te maken, dat maakt het alleen maar belachelijker.

Ze steunen Russen niet in onafhankelijkheidsverklaring, zoals ik al zei, maar dat wordt in "internationale media" natuurlijk uitgeschreven alsof ze helemaal Rusland niet steunen. Daar verwachtte Rusland eigenlijk ook geen steun, wat ook logisch is. Ze steunen Rusland wel in conflict met georgie.

Laatst gewijzigd door Borza : 29 augustus 2008 om 10:06.
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:05   #22
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
Dat is niet internationaal, maar Amerikaans zou ik zeggen, of het wordt door de amerikanen gecontroleerd. En wat heeft dat met MSN te maken, dat maakt het alleen maar belachelijker.
Dat U een internationaal gekende nieuwszender als msnbc niet kent verbaast mij niet echt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:08   #23
Borza
Partijlid
 
Borza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat U een internationaal gekende nieuwszender als msnbc niet kent verbaast mij niet echt.
Ik ken msnbc inderdaad niet als "internationaal gekende nieuwszender", maar als door de Amerikanen gestuurde mediastation.
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:09   #24
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
Dat is niet internationaal, maar Amerikaans zou ik zeggen, of het wordt door de amerikanen gecontroleerd. En wat heeft dat met MSN te maken, dat maakt het alleen maar belachelijker.

Ze steunen Russen niet in onafhankelijkheidsverklaring, zoals ik al zei, maar dat wordt in "internationale media" natuurlijk uitgeschreven alsof ze helemaal Rusland niet steunen. Daar verwachtte Rusland eigenlijk ook geen steun, wat ook logisch is. Ze steunen Rusland wel in conflict met georgie.
De verwijzing naar het belang van de territoriale integriteit is een duidelijke veroordeling van Rusland's politiek. En Rusland hoopte wel degelijk op steun.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:11   #25
Borza
Partijlid
 
Borza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De verwijzing naar het belang van de territoriale integriteit is een duidelijke veroordeling van Rusland's politiek. En Rusland hoopte wel degelijk op steun.
In de Russische media stond het nog voor de ontmoeting, dat Rusland daar niet op hoopte. Ze hoopten op de steun in hun inmenging in conflict met Georgie en die kregen ze.
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:14   #26
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De VRT als een geloofwaardige internationale bron. Grappig gewoon.


Inderdaad een goeie grap. De rode burcht die eventjes objectief nieuws gaat maken.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:14   #27
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
In de Russische media stond het nog voor de ontmoeting, dat Rusland daar niet op hoopte. Ze hoopten op de steun in hun inmenging in conflict met Georgie en die kregen ze.
Gelooft u rustig maar uw eigen fantasie.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:16   #28
Borza
Partijlid
 
Borza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Gelooft u rustig maar uw eigen fantasie.
Waarom moet ik geloven in fantasie? Als het feiten zijn, waartegen u niet opkan, moet u maar zeggen.
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:17   #29
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
Waarom moet ik geloven in fantasie? Als het feiten zijn, waartegen u niet opkan, moet u maar zeggen.
De feiten zijn dat Rusland hier sterk geïsoleerd staat en helemaal geen steun krijgt van China.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:28   #30
Borza
Partijlid
 
Borza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De feiten zijn dat Rusland hier sterk geïsoleerd staat en helemaal geen steun krijgt van China.
U mag dat geloven, als u wilt. De tijd gaat uitwijzen wie van ons gelijk had.

Hierbij zeg ik nog voor de zoveelste keer, dat China heeft Rusland enkel en alleen maar gesteund in hun optreden in Georgie.
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 10:32   #31
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Borza Bekijk bericht
U mag dat geloven, als u wilt. De tijd gaat uitwijzen wie van ons gelijk had.

Hierbij zeg ik nog voor de zoveelste keer, dat China heeft Rusland enkel en alleen maar gesteund in hun optreden in Georgie.
China is neutraal. Ze willen met iedereen zaken doen en zo economisch zeer sterk worden. Alles wat deze economische activiteit kan belemmeren zal niet gesteund worden.

Trouwens veel meer dan wat geroep om het Georgische conflict zal er niet zijn. De EU staat toch bekend om zijn grote verklaringen en zijn immobilisme als het erop aan komt iets te doen.

Laatst gewijzigd door Geertje : 29 augustus 2008 om 10:33.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 12:00   #32
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Nu zijn dat plotseling geen rioolkranten meer...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 12:11   #33
Borza
Partijlid
 
Borza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 202
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Nu zijn dat plotseling geen rioolkranten meer...
Wie zei dat?
Dat zijn de kranten waarvan ik dacht dat ze voor jullie internationale kwaliteitskranten zijn. Nu weet ik het helemaal niet meer.
Borza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 15:55   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De feiten zijn dat Rusland hier sterk geïsoleerd staat en helemaal geen steun krijgt van China.
Waarom zegt u dat?

Op vraag van de Chinezen is er een gesprek geweest tussen de Chinese ambassadeur in Moskou en de Russische minister van buitenlandse zaken. Tevens is er de SCO vergadering in Dushanbe geweest. Hieruit blijkt dat China 'begrip' toont voor de Russische situatie.

Ik denk wel niet dat vele landen staan te springen om de de onafhankelijkheid van Abchazië en Zuid Ossetië te erkennen, maar daaruit een gebrek aan steun voor het Russiche standpunt afleiden zou een vergissing zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 augustus 2008 om 15:57.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 15:57   #35
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Waarom zegt u dat?

Op vraag van de Chinezen is er een gesprek geweest tussen de Chineze ambasadeur in Moskau en de Russiche minister van buitenlandse zaken. Tevens is er de SCO vergadering in Dushanbe geweest. Hieruit blijkt dat China 'begrip' toont voor de Russische situatie.

Ik denk wel niet dat vele landen staan te springen om de de onafhankelijkheid van Abchazië en Zuid Ossetië te erkennen, maar daaruit een gebrek aan steun voor het Russiche standpunt afleiden zou een vergissing zijn.
China heeft zijn sterke bezorgdheid uitgedrukt over de gewijzigde status van Zuid-Ossetië. En de verklaring van Dushanbe legt de nadruk op het belang van de territoriale integriteit van staten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:02   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
China heeft zijn sterke bezorgdheid uitgedrukt over de gewijzigde status van Zuid-Ossetië. En de verklaring van Dushanbe legt de nadruk op het belang van de territoriale integriteit van staten.
U hecht misschien te veel belang aan de gemaakte 'reservaties' en niet aan de onderliggende toon en uitingen van 'begrip' van de SCO voor Rusland.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:04   #37
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U hecht misschien te veel belang aan de gemaakte 'reservaties' en niet aan de onderliggende toon en uitingen van 'begrip' van de SCO voor Rusland.
Ik denk dat u zich vergist.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 16:17   #38
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik denk dat u zich vergist.
Die mogelijkheid bestaat natuurlijk. Dat china 'begrip' uitte voor Rusland twijfelt u daar ook aan?

Trouwens, Ahmadinejad was op de recente CSO vergadering aanwezig als een observator.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 17:03   #39
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Nu zijn dat plotseling geen rioolkranten meer...
De VRT en DE Standaard kwaliteitskranten? Op nationaal en internationaal gebied? Waar haalt ge dat vandaan?... Ze kunnen zelfs nog geen neutrale berichtgeving geven in eigen land. Meer nog... dat ze in plaats van een politiek van verkleutering van de bevolking eindelijk eens wat nieuws brengen.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2008 om 17:13.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 17:08   #40
Jean-Pierre
Staatssecretaris
 
Jean-Pierre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2002
Locatie: Zaventem
Berichten: 2.682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
U hecht misschien te veel belang aan de gemaakte 'reservaties' en niet aan de onderliggende toon en uitingen van 'begrip' van de SCO voor Rusland.
Sommigen kunnen alleen maar iets lezen, wanneer het in hun belang is. Hier de Dushanbe verklaring op 28 augustus met enkele uittreksels:

Dushanbe Declaration of Heads of SCO Member States
http://www.sectsco.org/news_detail.a...8&LanguageID=2

1. In the 21st century interdependence of states has grown sharply, security and development are becoming inseparable. None of the modern international problems can be settled by force, the role of force factor in global and regional politics is diminishing objectively.
...

3. The member states of the SCO express their deep concern in connection with the recent tension around the issue of South Ossetia, and call on the relevant parties to resolve existing problems in a peaceful way through dialogue, to make efforts for reconciliation and facilitation of negotiations.
The member states of the SCO welcome the approval on 12 August 2008 in Moscow of the six principles of settling the conflict in South Ossetia, and support the active role of Russia in promoting peace and cooperation in the region.


De Georgische aanval op 8 augustus en de daaropvolgende vernietiging van Thskinvali was dus zeker niet gesteund. De Dushanbe conferentie steunt wel de actieve rol van Rusland. ... dat zijn gegevens die toevallig niet in kranten staan zoals De Standaard en The Financial Times.

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 29 augustus 2008 om 17:16.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be