Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2020, 05:57   #7821
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Al een Lockdown meegemaakt in Azië ? Zou kunnen is maar een vraagje.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er nadien weinig gevallen waren, maar niet 0. Welnu, als er weinig gevallen zijn, dan zijn er 2 mogelijkheden:

1) men heeft een manier om die weinige gevallen systematisch op te sporen

2) men heeft groepsimmuniteit en die weinige gevallen kunnen geen aanleiding geven tot een nieuwe exponentiele explosie

maar als er "weinige gevallen" zijn, en er is geen groepsimmuniteit, en men gaat nadien vrolijk normaal leven, dan zit je in hetzelfde geval als toen deze epidemie begon, en is er geen enkele reden dat het niet weer helemaal aanslaat.

Dus zelfs een heel strenge lockdown die nog maar 2 gevallen laat rondlopen, is "mislukt". En als er geen enkel geval meer rondloopt (de "ideale" lockdown) wel, dan kan je nadien ook geen enkel geval meer hebben he. En toch zijn er. Waar komen die vandaan ?

Als je een perfecte trace-and-isolate hebt, dan zijn er enkele gevallen, maar dan zou je na een tijdje ook ALLE gevallen moeten gevonden en afgezonderd hebben, en dan zou er NIEMAND meer besmet kunnen geraken.
Als je na 2 of 3 maanden toch nog "een geval" vindt, dan kan dat niet he. Dan propageert het toch nog.

Als je een niet-perfecte (lekke) trace-and-isolate hebt, dan moet je die blijven volhouden, en dan zullen er altijd gevallen ontsnappen. Is die lekke trace-and-isolate echter goed genoeg om R < 1 te houden, dan zal dat na lange tijd inderdaad ervoor zorgen dat er geen gevallen meer zijn, omdat je op een dag "geluk" hebt en het laatste geval toch geisoleerd hebt. Maar dat zou een trage exponentieel dalende lijn moeten zijn.

In al die gevallen was een strenge lockdown niet nodig, omdat men een methode had die toch de epidemie kon verminderen.

Een lockdown kan nuttig zijn in twee gevallen:
- je hebt wat tijd nodig om uw trace-and-isolate op poten te zetten (we spreken dan over enkele weken)
- uw trace-and-isolate is beperkt in capaciteit en je moet eerst minder gevallen hebben alvorens je die kan in gang zetten

In beide gevallen dient de lockdown enkel maar om wat tijd te winnen en het aantal gevallen te verminderen, en moet niet speciaal "streng" zijn.

Maar een lockdown is een middeleeuwse techniek. Wat je met 4 weken lockdown doet, doe je ook op 2 dagen door gans de bevolking te testen. Als je een test hebt die 70% effectief is, dan kan je 70% van de gevallen opzij zetten met een test. Dat is hetzelfde als met een factor R = 0.3 10 dagen wachten met een lockdown. Een lockdown haalt geen 0.3 zoals we zien. Met een R = 0.7 moet je 20 dagen wachten om datzelfde effect te hebben.

Lockdowns zijn totaal overbodig als je gans de bevolking test: de tijd van de test is equivalent aan een kleine maand lockdown.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 november 2020 om 05:58.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 08:39   #7822
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er nadien weinig gevallen waren, maar niet 0. Welnu, als er weinig gevallen zijn, dan zijn er 2 mogelijkheden:

1) men heeft een manier om die weinige gevallen systematisch op te sporen

2) men heeft groepsimmuniteit en die weinige gevallen kunnen geen aanleiding geven tot een nieuwe exponentiele explosie

maar als er "weinige gevallen" zijn, en er is geen groepsimmuniteit, en men gaat nadien vrolijk normaal leven, dan zit je in hetzelfde geval als toen deze epidemie begon, en is er geen enkele reden dat het niet weer helemaal aanslaat.

Dus zelfs een heel strenge lockdown die nog maar 2 gevallen laat rondlopen, is "mislukt". En als er geen enkel geval meer rondloopt (de "ideale" lockdown) wel, dan kan je nadien ook geen enkel geval meer hebben he. En toch zijn er. Waar komen die vandaan ?

Als je een perfecte trace-and-isolate hebt, dan zijn er enkele gevallen, maar dan zou je na een tijdje ook ALLE gevallen moeten gevonden en afgezonderd hebben, en dan zou er NIEMAND meer besmet kunnen geraken.
Als je na 2 of 3 maanden toch nog "een geval" vindt, dan kan dat niet he. Dan propageert het toch nog.

Als je een niet-perfecte (lekke) trace-and-isolate hebt, dan moet je die blijven volhouden, en dan zullen er altijd gevallen ontsnappen. Is die lekke trace-and-isolate echter goed genoeg om R < 1 te houden, dan zal dat na lange tijd inderdaad ervoor zorgen dat er geen gevallen meer zijn, omdat je op een dag "geluk" hebt en het laatste geval toch geisoleerd hebt. Maar dat zou een trage exponentieel dalende lijn moeten zijn.

In al die gevallen was een strenge lockdown niet nodig, omdat men een methode had die toch de epidemie kon verminderen.

Een lockdown kan nuttig zijn in twee gevallen:
- je hebt wat tijd nodig om uw trace-and-isolate op poten te zetten (we spreken dan over enkele weken)
- uw trace-and-isolate is beperkt in capaciteit en je moet eerst minder gevallen hebben alvorens je die kan in gang zetten

In beide gevallen dient de lockdown enkel maar om wat tijd te winnen en het aantal gevallen te verminderen, en moet niet speciaal "streng" zijn.

Maar een lockdown is een middeleeuwse techniek. Wat je met 4 weken lockdown doet, doe je ook op 2 dagen door gans de bevolking te testen. Als je een test hebt die 70% effectief is, dan kan je 70% van de gevallen opzij zetten met een test. Dat is hetzelfde als met een factor R = 0.3 10 dagen wachten met een lockdown. Een lockdown haalt geen 0.3 zoals we zien. Met een R = 0.7 moet je 20 dagen wachten om datzelfde effect te hebben.

Lockdowns zijn totaal overbodig als je gans de bevolking test: de tijd van de test is equivalent aan een kleine maand lockdown.
Inderdaad, daarom dat het helemaal niet kan dat China geen corona gevallen meer heeft, het moet daar overal zitten. Mensen zijn te bang om zich vrijwillig te laten testen en blijven gewoon thuis bij ziekte.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 08:43   #7823
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.489
Standaard

De Denen hebben overhaast en illigaal miljoenen gezonde nertsen afgemaakt en begraven, die karkassen bedreigen nu het grond- en zwemwater. Allemaal terug opgraven en verbranden.

Allemaal omdat corona zich ook verspreid onder andere zoogdieren dan de mens, nertsen maar evengoed varkens, koeien, honden en katten.

https://www.hln.be/buitenland/premie...aakt~a2d4b7dc/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 10:10   #7824
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.163
Standaard

De ziekenhuizen mogen terug beginnen met niet essentiële zorg. Wedden dat het aantal ontslagen nu wel terug hoger gaat zijn en dat zo op eind volgende week de ziekenhuis bezetting serieus gezakt gaat zijn.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11...-heropstarten/

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 29 november 2020 om 10:11.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 13:15   #7825
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In die landen heeft men direct actie ondernomen. Stande pede . Geen gezever. Betonblokken stonden langs invalswegen. Alcohol verboden.
555... Ik had u slimmer ingeschat.

Waarom dat ze in Thailand geen miserie hebben gehad, who knows, maar aan de zogenaamde maatregelen zal het zeker niet gelegen hebben want die werden evengoed met de voeten betreden en terecht!

Laatst gewijzigd door Erra555 : 29 november 2020 om 13:35.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 14:45   #7826
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
555... Ik had u slimmer ingeschat.

Waarom dat ze in Thailand geen miserie hebben gehad, who knows, maar aan de zogenaamde maatregelen zal het zeker niet gelegen hebben want die werden evengoed met de voeten betreden en terecht!
Echt ? Zal misschien zijn dat er daar weinige menselijke contacten zijn

Ik heb twee vrienden die ze hebben gesnapt in April aan een tafeltje met een biertje dat ze toch ergens hadden kunnen op de kop tikken......Den bak in en pas na het betalen van 800 euro mochten ze los.

Dat er maatregelen hier en daar werden overtreden zal wel overal zo zijn maar dat is heel uitzonderlijk en je had er belang bij dat ze je niet snapten. Alle provincies alsook steden zijn er ook hermetisch afgesloten geweest en dit gedurende meer dan twee maanden. Stranden gesloten restaurants hotels winkels en bars eveneens. Twee maanden alles potdicht.

Maar als je nog twijfelt....lees maar eens hoe het er aan toegaat als je nu in Thailand toekomt met het vliegtuig. Toeristen komen er nog steeds niet in en alle andere essentiële reizigers worden opgewacht en begeleid naar een gesloten hotel. Gedurende twee volle weken uw kamer binnen en de deur op slot. U kan pas terug vrijkomen nadat u twee keer negatief test.
Kosten plaatje is voor de reiziger in kwestie. Reken op 1500 euro.

Allemaal beetje zoals hier volgens U ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 november 2020 om 14:59.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 15:08   #7827
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Even tussen haakjes: het ideologisch gebruik van 'wetenschap' lijkt mode te worden:

https://www.nlslash.nl/mwenb/Sjoemelnatuur.pdf

Dat doet me denken aan mezelf toen ik nog in de lagere school zat. Ik had toen ontdekt dat je indruk kon maken door aan je stelling toe te voegen dat het 'wetenschappelijk bewezen' is.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 15:34   #7828
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Echt ? Zal misschien zijn dat er daar weinige menselijke contacten zijn

Ik heb twee vrienden die ze hebben gesnapt in April aan een tafeltje met een biertje dat ze toch ergens hadden kunnen op de kop tikken......Den bak in en pas na het betalen van 800 euro mochten ze los.

Dat er maatregelen hier en daar werden overtreden zal wel overal zo zijn maar dat is heel uitzonderlijk en je had er belang bij dat ze je niet snapten. Alle provincies alsook steden zijn er ook hermetisch afgesloten geweest en dit gedurende meer dan twee maanden. Stranden gesloten restaurants hotels winkels en bars eveneens. Twee maanden alles potdicht.

Maar als je nog twijfelt....lees maar eens hoe het er aan toegaat als je nu in Thailand toekomt met het vliegtuig. Toeristen komen er nog steeds niet in en alle andere essentiële reizigers worden opgewacht en begeleid naar een gesloten hotel. Gedurende twee volle weken uw kamer binnen en de deur op slot. U kan pas terug vrijkomen nadat u twee keer negatief test.
Kosten plaatje is voor de reiziger in kwestie. Reken op 1500 euro.

Allemaal beetje zoals hier volgens U ?
Ik woon al jaren in Thailand, graag bewijs van dat vriendenverhaal. Mocht het zo zijn hadden ze echt wel dikke pech of waren ze zo dom als het achtereind van een varken. Waarschijnlijk het laatste.

Hermetisch afgesloten... buiten Koh Chang en andere eilanden viel dat ook goed mee. Je nam gewoon de volgende soi, zelfs naar het zogenaamde Sin City.

Maar desalniettemin, in al de wereldwijde waanzin is in Thailand wonen nu super. Er is geen haar aan mijn hoofd dat eraan denkt om nu de grens over te steken!

Laatst gewijzigd door Erra555 : 29 november 2020 om 15:37.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:04   #7829
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik woon al jaren in Thailand, graag bewijs van dat vriendenverhaal. ... Hermetisch afgesloten... buiten Koh Chang en andere eilanden viel dat ook goed mee. Je nam gewoon de volgende soi, zelfs naar het zogenaamde Sin City. ...
Wat bedoelt u met Sin City in Thailand? Is dat Pattaya of is dat Krung Thep?
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:12   #7830
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik woon al jaren in Thailand, graag bewijs van dat vriendenverhaal. Mocht het zo zijn hadden ze echt wel dikke pech of waren ze zo dom als het achtereind van een varken. Waarschijnlijk het laatste.

Hermetisch afgesloten... buiten Koh Chang en andere eilanden viel dat ook goed mee. Je nam gewoon de volgende soi, zelfs naar het zogenaamde Sin City.

Maar desalniettemin, in al de wereldwijde waanzin is in Thailand wonen nu super. Er is geen haar aan mijn hoofd dat eraan denkt om nu de grens over te steken!
Het verhaal is echt gebeurd. In Pattaya trouwens......bij een bekende Belgische bar.

Voor de rest heb je gelijk ...heerlijk wonen daar en al zeker nu. Het rijk voor u alleen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 29 november 2020 om 16:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:24   #7831
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat bedoelt u met Sin City in Thailand? Is dat Pattaya of is dat Krung Thep?
Pattaya, niet Krung Thep (aka Bangkok). Er waren hier idd pogingen tot roadblocks, maar zoals altijd is het in Thailand veel bla bla maar de uitvoering laat altijd zeer veel te wensen over. Maar in het land afsluiten en mensen in quarantine plaatsen daar zijn ze blijkbaar wel goed in.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:34   #7832
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het verhaal is echt gebeurd. In Pattaya trouwens......bij een bekende Belgische bar.

Voor de rest heb je gelijk ...heerlijk wonen daar en al zeker nu. Het rijk voor u alleen
Ik geloof je wel want heb er idd iets van gehoord, maar dat was dus echt wel een uitzondering. Ik zeg niet dat je open en bloot op straat moest feesten, maar achter gesloten deuren en bier in koffietassen ging het leven zijn gangetje. Beetje zoals op Buddah days.

Idd, Thailand is zalig zonder toeristen. Maar langs de andere kant is het spijtig dat vrienden niet kunnen afkomen. Als ik de keuze zou moeten maken, zou ik liever Thailand en de wereld terug open willen. Maw, ik wil een beetje persoonlijk geluk afstaan zodat mijn vrienden en kennissen mee kunnen genieten.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:40   #7833
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Pattaya, niet Krung Thep (aka Bangkok). Er waren hier idd pogingen tot roadblocks, maar zoals altijd is het in Thailand veel bla bla maar de uitvoering laat altijd zeer veel te wensen over. Maar in het land afsluiten en mensen in quarantine plaatsen daar zijn ze blijkbaar wel goed in.
Mijn neef woont in de buurt van Melbourne, Australië en daar hebben ze ook van die draconische regels. Hij kan het land niet uit. En aan de quarantaine regel voor binnenkomend bezoek houden ze zich heel strikt in Australië.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:42   #7834
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik geloof je wel want heb er idd iets van gehoord, maar dat was dus echt wel een uitzondering. Ik zeg niet dat je open en bloot op straat moest feesten, maar achter gesloten deuren en bier in koffietassen ging het leven zijn gangetje. Beetje zoals op Buddah days.

Idd, Thailand is zalig zonder toeristen. Maar langs de andere kant is het spijtig dat vrienden niet kunnen afkomen. Als ik de keuze zou moeten maken, zou ik liever Thailand en de wereld terug open willen. Maw, ik wil een beetje persoonlijk geluk afstaan zodat mijn vrienden en kennissen mee kunnen genieten.
Gij zijt een goed mens
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 16:58   #7835
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Mijn neef woont in de buurt van Melbourne, Australië en daar hebben ze ook van die draconische regels. Hij kan het land niet uit. En aan de quarantaine regel voor binnenkomend bezoek houden ze zich heel strikt in Australië.
Yep, Australië heeft idd draconische maatregelen. Ken een paar Ozzies die vast zitten en nergens naar toe mogen riezen. Of dat gaat helpen? Denk het niet, maar ja...
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 17:24   #7836
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

In Japan sterven ondertussen meer mensen - vooral vrouwen - aan zelfmoord in een maand door de economische gevolgen van covid dan aan covid zelf in een heel jaar ... O.O
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 29 november 2020 om 17:25.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 17:33   #7837
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Ik neem wat vakantie...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 17:35   #7838
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Yep, Australië heeft idd draconische maatregelen. Ken een paar Ozzies die vast zitten en nergens naar toe mogen riezen. Of dat gaat helpen? Denk het niet, maar ja...
Je kan Australië alleen in met het vliegtuig of per schip, en in dat laatste geval duurt het dagen.

Daar kan men zo een reisbeperking handhaven. Het zou belachelijk zijn te denken dat wij dat kunnen kopiëren.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 17:42   #7839
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.213
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kan Australië alleen in met het vliegtuig of per schip, en in dat laatste geval duurt het dagen.

Daar kan men zo een reisbeperking handhaven. Het zou belachelijk zijn te denken dat wij dat kunnen kopiëren.
De grenzen tussen de verschillende staten zijn er ook dicht als ik me niet vergis.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 18:46   #7840
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Japan sterven ondertussen meer mensen - vooral vrouwen - aan zelfmoord in een maand door de economische gevolgen van covid dan aan covid zelf in een heel jaar ... O.O
En Japan zal niet het enige land zijn waar zelfmoorden de hoogte ingaan.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be