Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 9 augustus 2018, 09:55   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’

Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’

Citaat:
Katie Hopkins, een omstreden Britse columniste, liet een Tweet achter waarin een video is te zien van een man die vraagt naar de mening van Jordaniërs over hoe zij het zouden vinden als hun zus zou werken.
Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 9 augustus 2018, 20:30   #2
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’



Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde?
Dat is het enige waarvoor ze dienen; allah heeft dat zo beslist...
marie daenen is offline  
Oud 9 augustus 2018, 20:43   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.163
Standaard

Vogels leggen. Zoogdieren werpen.

Maar ze vinden zelf wel dat het hier beter is. Anders zouden ze niet in zo'n grote getalen afkomen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 10 augustus 2018, 06:58   #4
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.228
Standaard

Een vrouw is niks waard in die contreien. Ze lopen 600 jaar achter. De vraag is echter wat die vrouwen er zelf van vinden? Degenen dat naar hier komen vinden dat allemaal zeer positief en correct blijkbaar aan het aantal kopvodden te tellen op de tram.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline  
Oud 10 augustus 2018, 07:04   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’



Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde?
Moest Leopold 2 daar baas geweest zijn, ze zouden anders piepen!
Dadeemelee is offline  
Oud 10 augustus 2018, 11:23   #6
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.509
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Een vrouw is niks waard in die contreien. Ze lopen 600 jaar achter. De vraag is echter wat die vrouwen er zelf van vinden? Degenen dat naar hier komen vinden dat allemaal zeer positief en correct blijkbaar aan het aantal kopvodden te tellen op de tram.
Dat is in die samenlevingen van geen tel. Bijgevolg is het geen vraag...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 10 augustus 2018, 13:00   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’



Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde?

Tja, "the islamic way of living"...……..
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 10 augustus 2018, 13:52   #8
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Hoe denken Jordaniërs over werkende vrouwen? ‘Ik zou haar neerschieten’



Maar als legbatterij daar mogen ze waarschijnlijk wel voor dienen?

Dat is anders ook werken?

De zoveelste verwarde?

Uit uw link:

<<... Jaafar Abdul Karim interviewt een aantal Jordaniërs in de Jordaanse hoofdstad Amman. Hij vraagt ze onder andere hoe ze het zouden vinden als hun eigen zus zou besluiten om te gaan werken. De antwoorden van de diverse mannen bevatten niet heel veel wijsheid en het zijn bijna allemaal variaties op ‘het is traditie’ en ‘gewoon daarom’ maar ééntje springt er toch wel met kop en schouders bovenuit. Een van de laatste geïnterviewde mannen zegt namelijk gewoon doodleuk dat hij z’n eigen zus zou vermoorden als ze zou gaan werken. Je moet namelijk wel gewoon je eer verdedigen natuurlijk! ... >>


Als ik een aantal Vlaams Belangers interview betreffende immigratie, en de meesten zijn daar niet erg positief over maar houden het wel netjes, maar er is er toch één die zich een beetje laat gaan en zwaar racistische praat begint te verkopen, maakt dat dan van 'de Vlaams Belangers' zware racisten?



't Is maar een vraag, hé.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 10 augustus 2018, 15:45   #9
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Uit uw link:

<<... Jaafar Abdul Karim interviewt een aantal Jordaniërs in de Jordaanse hoofdstad Amman. Hij vraagt ze onder andere hoe ze het zouden vinden als hun eigen zus zou besluiten om te gaan werken. De antwoorden van de diverse mannen bevatten niet heel veel wijsheid en het zijn bijna allemaal variaties op ‘het is traditie’ en ‘gewoon daarom’ maar ééntje springt er toch wel met kop en schouders bovenuit. Een van de laatste geïnterviewde mannen zegt namelijk gewoon doodleuk dat hij z’n eigen zus zou vermoorden als ze zou gaan werken. Je moet namelijk wel gewoon je eer verdedigen natuurlijk! ... >>


Als ik een aantal Vlaams Belangers interview betreffende immigratie, en de meesten zijn daar niet erg positief over maar houden het wel netjes, maar er is er toch één die zich een beetje laat gaan en zwaar racistische praat begint te verkopen, maakt dat dan van 'de Vlaams Belangers' zware racisten?



't Is maar een vraag, hé.
Belet niet dat we zo ongeveer kunnen horen en zien en weten hoe teveel moslims over hun vrouwen en de onze denken...
En het is helemaal niet ondenkbaar dat in de moslimlanden en elders "de echte moslims" weer meer of volledig aan de macht komen, en dat ze opnieuw helemaal en allemaal in de middeleeuwen zitten, of sommigen dat willen of niet...
En wat is "racistische praat" tegenwoordig en hoe zou dat komen?
andev is offline  
Oud 10 augustus 2018, 16:50   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vogels leggen. Zoogdieren werpen.

Maar ze vinden zelf wel dat het hier beter is. Anders zouden ze niet in zo'n grote getalen afkomen.
Welke vogel was dat ook alweer die de nest van een andere vogel opeiste.

(je zou dat zelfs bijna kunnen onderverdelen bij de : doordenkertjes)

Ornithologen in de zaal?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 augustus 2018 om 16:51.
Universalia is offline  
Oud 10 augustus 2018, 17:21   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Belet niet dat we zo ongeveer kunnen horen en zien en weten hoe teveel moslims over hun vrouwen en de onze denken...
En het is helemaal niet ondenkbaar dat in de moslimlanden en elders "de echte moslims" weer meer of volledig aan de macht komen, en dat ze opnieuw helemaal en allemaal in de middeleeuwen zitten, of sommigen dat willen of niet...
En wat is "racistische praat" tegenwoordig en hoe zou dat komen?
'k Ga een beetje lastig doen:

we weten pas écht hoe 'de moslims' denken als we ze allemaal hebben geïnterviewd.

Zolang we dat niet gedaan hebben, kunnen we eigenlijk alleen maar (al dan niet sterke) vermoedens koesteren betreffende hun denkbeelden.


Pas op: daarmee heb ik nog lang niet gezegd dat er met de Islam niets aan de hand is.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 11 augustus 2018, 20:11   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
'k Ga een beetje lastig doen:

we weten pas écht hoe 'de moslims' denken als we ze allemaal hebben geïnterviewd.

Zolang we dat niet gedaan hebben, kunnen we eigenlijk alleen maar (al dan niet sterke) vermoedens koesteren betreffende hun denkbeelden.


Pas op: daarmee heb ik nog lang niet gezegd dat er met de Islam niets aan de hand is.
Zal ik dat even in een leuke zin gieten?

Het gaat er maar om hoe mensen een verhaal opbouwen uit willekeurige elementen, ongefundeerde aannames en simplistische vooroordelen?


Of zie ik dar weer totaal verkeerd?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 12 augustus 2018, 00:19   #13
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Jordaniërs zei u ?, wel - kijk hier eens naar : https://middenoosten.npofocus.nl/nl/...-soumbouloglou
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline  
Oud 12 augustus 2018, 11:51   #14
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Een vrouw is niks waard in die contreien. Ze lopen 600 jaar achter. De vraag is echter wat die vrouwen er zelf van vinden? Degenen dat naar hier komen vinden dat allemaal zeer positief en correct blijkbaar aan het aantal kopvodden te tellen op de tram.
Dat zou ik niet zeggen...stel dat je opgroeit in een gezin waar je vanaf geboorte anders behandeld wordt dan jongens, en leert dat je je specifieke rol als goed meisje moet aanvaarden?
Wat wanneer die onderwerping loont en dit niet doen tot afkeer, kritiek en uitsluiting?
Mogen vrouwen wel echt iets vinden? Of krijgen ze enkel ruimte wanneer ze vanuit hun" specifieke rol" vertrekken?
Dus met hoofddoek opkomen voor wat hen geleerd is?
Moet denken niet worden aangeleerd, wanneer je opgroeit binnen religieuze doctrines?

De islam adviseert van niet...dus daar sta je al voor een struikelblok.
Enkelen komen over die struikelblokken maar de meerderheid dus niet.

En zucht, die groepen die overal religie als struikelblok opwerpen, worden enkel nog maar weer groter door de instroom van vluchtelingen en illegalen.

Pfff..wij moeten het doen met Unia
alice is offline  
Oud 12 augustus 2018, 11:55   #15
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
'k Ga een beetje lastig doen:

we weten pas écht hoe 'de moslims' denken als we ze allemaal hebben geïnterviewd.

Zolang we dat niet gedaan hebben, kunnen we eigenlijk alleen maar (al dan niet sterke) vermoedens koesteren betreffende hun denkbeelden.


Pas op: daarmee heb ik nog lang niet gezegd dat er met de Islam niets aan de hand is.
Kom zeg, wat een idioot voorstel!
Via de machine van dienst en hulpverlening, kun je genoeg bundelen aan getuigenissen vanop het werkveld, om een hypothese te ontwikkelen die je kunt toetsen.

Volgens uw redenering kun je dus niets over eender wie schrijven omdat je eerst met alle moordenaars, verkrachters, dieven, drugsverslaafden, mannen, vrouwen, jongeren , kinderen en bejaarden moet praten.
Kweenie hoor...
alice is offline  
Oud 12 augustus 2018, 11:57   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Bij dit soort types, waarbij het kwijl net niet uit de inteeltmuil loopt, is dit en veel erger volstrekt normaal. Daarom gaat hun en onze cultuur onmogelijk samen.
Hypochonder is offline  
Oud 12 augustus 2018, 21:30   #17
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kom zeg, wat een idioot voorstel!
Via de machine van dienst en hulpverlening, kun je genoeg bundelen aan getuigenissen vanop het werkveld, om een hypothese te ontwikkelen die je kunt toetsen.

Volgens uw redenering kun je dus niets over eender wie schrijven omdat je eerst met alle moordenaars, verkrachters, dieven, drugsverslaafden, mannen, vrouwen, jongeren , kinderen en bejaarden moet praten.
Kweenie hoor...
U mag gerust om het even welke hypothese ontwikkelen, of over eender wie schrijven.

U zult evenwel uw hypothese zéér grondig dienen te toetsen alvorens er een theorie van te kunnen maken, en indien u over eender wie wenst te kunnen zeggen dat u wéét wat in hem/haar omgaat zult u niet minder werk hebben.

Dat zijn nu eenmaal de 'spelregels', en neen, ik heb ze niet gemaakt.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 13 augustus 2018, 18:38   #18
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U mag gerust om het even welke hypothese ontwikkelen, of over eender wie schrijven.

U zult evenwel uw hypothese zéér grondig dienen te toetsen alvorens er een theorie van te kunnen maken, en indien u over eender wie wenst te kunnen zeggen dat u wéét wat in hem/haar omgaat zult u niet minder werk hebben.

Dat zijn nu eenmaal de 'spelregels', en neen, ik heb ze niet gemaakt.
Indien het je echt interesseert, is dit een vrij goed overzicht van de situatie ter plekke.
http://oz-lemonde.com/la-condition-d...s-en-jordanie/

Jordanië is dan ook een land waar het niet goed gesteld is met vrouwenrechten, maar waar héél langzaam, kleine stap per kleine stap, vooruitgang geboekt wordt.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 13 augustus 2018, 19:20   #19
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Indien het je echt interesseert, is dit een vrij goed overzicht van de situatie ter plekke.
http://oz-lemonde.com/la-condition-d...s-en-jordanie/

Jordanië is dan ook een land waar het niet goed gesteld is met vrouwenrechten, maar waar héél langzaam, kleine stap per kleine stap, vooruitgang geboekt wordt.
OK, bedankt voor de link.


Zijn er eigenlijk landen waar het écht wél goed gesteld is met vrouwenrechten?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 17 augustus 2018, 20:13   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
OK, bedankt voor de link.


Zijn er eigenlijk landen waar het écht wél goed gesteld is met vrouwenrechten?
Alles over vrouwenrechten

Misschien heeft u er wat aan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be