Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2004, 19:08   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Och kom, een kustvaartscheepje kapen lijkt me lukratief tegen die tijd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2004, 16:19   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote=Thor]@eno2


_


Als een landbouwbedrijf zonder subsidies kan overleven,dan zal het dat wel doen.Anders gaan ze maar failliet.
Hierdoor zullen er steeds minder landbouwbedrijven zijn,maar ze zullen kunnen werken op oppervlaktes die de inspanning rendabel maakt.En tegelijkertijd zullen landbouwers in andere continenten op faire wijze kunnen concureren.
Ik stel vast dat jij dus feitelijk ook een liberaal bent (op dat gebied)
Maar wat zegt Groen! daarover????? (maar ook CD&V bvb):
Steun aan kleine,familiale,landbouwbedrijfjes geven!

Dat heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat vele kleine familiale landbouwbedrijfjes veel stemmen opleveren,en beidde willen die stemmen graag.....dus blijven de susidies!
In een regering met liberalen alleen,zou dat tamelijk snel afgelopen zijn:wij geven liever het geld terug aan de mensen die werken of gewerkt hebben door belastingsverlaging,en aan onderwijs,want daar zit onze echte toekomst;niet in het concureren met duur gesubsidieerde en goedkoop verkochte landbouwprodukten,die ze in andere delen van de wereld veel beter kunnen kwekn,al was het maar door het aantal uren zonneschijn per jaar.


Eno2:Ik kan je maar één ding zeggen:als je je zin wilt krijgen,dan moet je bij de liberalen zijn....... - wij hebben tenminste nog het lef onze eigen voorzitter ff aan de kant te zetten al em tever gaat.Bij de VLD sluit de voorzitter zich aan bij de wensen van de partij.(of hij kan gaan...)
Bij Groen! moeten de partijleden zich aansluiten bij wat Vera zegt - of ze worden uit de partij gezet!!!! Zeg nu zelf.......[/QUOTE
_______

Het landbouwbeleid is bij groen en bij de anders-globalisten geen dogma maar een discussie en twistpunt in volle ontwikkeling. Dat geldt ook voor bijna het gehele discours. Dat maakt het ook interessant.

De hoodftendens is het steunen van de prioriteit van locale markten.
Dirk Barrez, auteur en journalist, www.ikwilniet.org, stelt onze boeren (volgens mij ten onrechte) voor als het ideaal van het anders globalisme: ze zijn er in geslaagd hun inkomen en productie veilig te stellen via subsidies.

Kofi Annan, de ngo's, de arme landen en in toenemende mate de rijke landen willen een vrijere markt met minder subsidies intern en minder accijnzen.
De overschot-bergen en de dumping moeten afgebouwd.

Die ontwikkelingen zijn gaande...

Ik vrees dat jouw voorzitter gelijk had (migrantenstemrecht).

Als je bedoelt dat Vera Dua de kartelvormers eruit gooide, weet dan dat de basis een kartelvorming afwees. Dus plaatsten ze zich buiten de partij.
Maar misschien bedoelde je iets anders.

Eno2
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2017, 12:14   #23
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Trump is ongetwijfeld een DOEMDOENDER.


Citaat:
'Als de intenties van Donald Trump werkelijkheid worden, moeten we hem en zijn ploeg beschouwen als misdadigers die een wereldwijde misdaad begaan tegen de hele mensheid.' http://www.knack.be/nieuws/planet-ea...on-799893.html
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2017, 10:57   #24
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Humans causing climate to change 170 times faster than natural forces

Researchers behind ‘Anthropocene equation’ say impact of people’s intense activity on Earth far exceeds that of natural events spread across millennia
https://www.theguardian.com/environm...natural-forces
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2017, 17:00   #25
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Trump is zo'n doemdoendertje. Bidt voor warmer weer en meer inkomsten voor hem en zijn oligarchen graait ie ondertussen zelf.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 21:12   #26
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Ocean dead zones with zero oxygen have quadrupled in size since 1950, scientists have warned, while the number of very low oxygen sites near coasts have multiplied tenfold. Most sea creatures cannot survive in these zones and current trends would lead to mass extinction in the long run, risking dire consequences for the hundreds of millions of people who depend on the sea.

Climate change caused by fossil fuel burning is the cause of the large-scale deoxygenation, as warmer waters hold less oxygen. The coastal dead zones result from fertiliser and sewage running off the land and into the seas.

The analysis, published in the journal Science, is the first comprehensive analysis of the areas and states:
https://www.theguardian.com/environm...oxygen-starved
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2018, 23:20   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wij zijn al voorzien. Een Chaletje in de Ardennen, op een hoogte van 300m(met vriendelijke groeten van mijn schoonmoeder). Laat die zee maar oprukken.
742 m, zonder schoonmoeder. (buitenland)

Laatst gewijzigd door Micele : 4 januari 2018 om 23:20.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2018, 00:13   #28
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
742 m, zonder schoonmoeder. (buitenland)
Ook de moeite, maar ik kom goed overeen met schoonma, dus da's ook geen probleem.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 15:27   #29
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Trump en zijn GOP kliek
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 18:15   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het laatste nieuws is dat Groenland wegsmelt en in zee verdwijnt a rato van één meter per maand. Dat is niet meer gezeverd hé. Dat is de zee in de Ardennen over 25 jaar.

Het is maar één van de 25 majeure verschijnselen, die door de doemdoenders
ontkend of genegeerd worden op gebied van klimaatsverandering.

Voor wat Lovelock betreft, die nu de kernenergie-lobby verdedigt: who's paying him? Or who was?

Er wordt in forum hier ergens gezegd dat de groenen tegen de vrije markt zijn.
Dat is helemaal niet zo.
Maar waar is de vrije markt?
Bestaat hij?

Ik geloof evenmin dat de vrije markt onder de huidige trade-conditions bestaat, als de doemdoenders geloven in de klimaatswissel.

Eno2
allez, intussen is dat er al bijna 15 jaar van die 25 weg en de kustlijn ligt nog altijd waar ze ligt eno2, kan je niet eens een update maken?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be