Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Particulier vuurwerk tijdens de nieuwjaarnacht
is te gevaarlijk en moet geheel altijd en overal verboden worden 15 34,88%
kan enkel op open ruimten buiten de bebouwde kom 7 16,28%
moet toegelaten blijven, maar met duidelijkere en strengere reglementering 8 18,60%
is OK en er moet niets aan de wetgeving veranderen 13 30,23%
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 januari 2012, 02:23   #41
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
Leuk topic
Demper zei onderweg iets over buur met drastische maatregelen lawaai-overlast afgeleerd te hebben. Dat interesseert mij enorm, want haast niemand slaagt daar in. Kan je daar iets meer over zeggen?
Het ging om een kerel die enorm krachtige speakers had en niet schuw was om die extreem luid te zetten. Wij konden van in ons huis liedjes herkennen, het ging dus niet enkel om bass ofzo dat doorkwam. Eerst erover gaan spreken. Dat had natuurlijk geen nut. Dan politie. Ook geen nut. Dan komt het hoofdstuk "recht in eigen handen nemen". Om het ontopic te houden, hun kinderen enkele uren wakker houden met luide bommetjes wil wel eens helpen.

Ondanks dat ik graag vuurwerk afsteek, ben ik enorm tegen geluidsoverlast.
Maar als die overlast 1 maal per jaar is, gedurende een half uurtje zoals bij mij, dan heb je echt geen klagen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 02:30   #42
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Vuurwerk voor en door particulieren. Het zorgde de jongste dagen (en ook vandaag nog met Nieuwjaarsdag) voor heel wat overlast in vele buurten, wordt het niet eens tijd voor een algemeen verbod in heel het land? Is het echt zo verantwoord onbekwame, dronken, onervaren of gewoonweg leeghoofdige mensen vuurwerk te laten afschieten in de nacht van oud naar nieuw? Ik zie er de meerwaarde niet van in en pleit dan ook voor een algemeen verbod. Zulk afsteken van vuurwerk (zeker in dichtbewoonde gebieden) heeft immers heel wat nadelen:

- gevaar op brandwonden voor de 'ontstekers' zelf (al kan ik daar maar weinig compassie mee hebben)
- gevaar op woningbranden door inslaan van projectielen bovenop of tegen woningen
- een immense rookontwikkeling in de straten
- veel geluid, men jaagt dieren schrik aan en het is ook niet zo leuk voor bijvoorbeeld hart- of zenuwpatiënten
- 'klein' krapuul dat het nodig vindt al dagen ervoor of de dagen na Nieuwjaar nog met bommetjes in het rond te smijten of hier en daar nog eens een pijltje af te schieten.

Een andere nieuwe plaag zijn het oplaten van 'Thaise lampions' door feestvierders. Dit zijn in feite brandende vuurballen die men de lucht in laat gaan, maar die kunnen neerstorten op daken van huizen, auto's, balkons van flatgebouwen etc. en alzo veel brandschade kunnen veroorzaken. Zelfs het luchtverkeer kan hier hinder van ondervinden. Ook dit nieuwe fenomeen moet men kunnen verbieden. Het is onverantwoord dit in de lucht gelaten, meestal dan nog gedaan door feestvierders die er niets van af weten of al een glaasje teveel ophebben.

Men heeft de mogelijkheid om naar 'officieel' vuurwerk te gaan kijken, vele steden en gemeenten organiseren immers op een gecontroleerde manier (door professionals, controle van de brandweer, ...) een mooi vuurwerk dat voor iedereen toegankelijk is. Mijns inziens maakt dat particulier vuurwerk echt wel overbodig, het is ook zo mooi en zo boeiend niet als een groot professioneel vuurwerk.

Ze kunnen dus beter heel het handeltje afschaffen en vuurwerk enkel nog overlaten aan mensen die er iets van kennen en onder supervisie van een overheid e.d.
Ja wat mij betreft veel strengere regels voor particulieren. Wie aankoopt automatisch eerst cursus moet volgen bij bv handelaar en/of controle van politie alvorens het te mogen aansteken.
Erg om te zeggen maar al wie dat niet verstandig omspringt met vuurwerk mag wat mij betreft die moet dan maar blind worden, derdegraads brandwonden oplopen of andere verminkingen. Mag dan blij zijn dat hij geen schade toebrengt aan anderen.
Je bent echt wel een rund als je met vuurwerk stunt.

Zelf vuurwerk de lucht in laten gaan is dan ook een uitdaging en kan je niet enkel plezier geven maar de voldoening dat je iets moois kunt creeren, alleen of met enkele mensen samen.
Maar een echt professioneel vuurwerk is altijd mooier en is het veiligste.

Maar wat die vuurwerken in of van de steden of dorpen betreft, in Mechelen bv al jaren een zware ontgoocheling hoor! Antwerpen en oostende zijn de mooiste die ik hier in vlaanderen gezien heb.
Dit jaar trouwens naar keulen voor de jaarlijkse lichterfestival; geweldig vuurwerken telkens!
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 02:33   #43
maf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 615
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het ging om een kerel die enorm krachtige speakers had en niet schuw was om die extreem luid te zetten. Wij konden van in ons huis liedjes herkennen, het ging dus niet enkel om bass ofzo dat doorkwam. Eerst erover gaan spreken. Dat had natuurlijk geen nut. Dan politie. Ook geen nut. Dan komt het hoofdstuk "recht in eigen handen nemen". Om het ontopic te houden, hun kinderen enkele uren wakker houden met luide bommetjes wil wel eens helpen.

Ondanks dat ik graag vuurwerk afsteek, ben ik enorm tegen geluidsoverlast.
Maar als die overlast 1 maal per jaar is, gedurende een half uurtje zoals bij mij, dan heb je echt geen klagen.
Ah OK bedankt. De politie helpt nooit inderdaad
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 05:22   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Verbieden verbieden en nog eens verbieden. Geniaal.
Verbieden werkt niet, zoals perfect gedemonstreerd word met drugs en wapens.

Waarom moeilijk doen?
Indien
  1. iemand vuurwerk wil afsteken. Is dat voor oudjaar, of een huwelijk, verjaardag of het besnijden van hun zoontje, mag dat alleen met een vergunning.
  2. Die vergunning kan je alleen krijgen als je een bepaalde test met succes hebt afgelegd- en dit elke keer voor elke vergunning-.
  3. De vergunning/test kost geld en echte moeite. Progressief in kost en moeilijkheidsgraad met de hoeveelheid en type van vuurwerk dat afgestoken gaat worden.
  4. De vergunning is nodig voor een vuurwerkleverancier U mag verkopen- naar analogie met wapens-.
  5. Het afsteken van vuurwerk mag alleen op veilige, gekeurde plaatsen.
  6. Bezit/afsteken van vuurwerk zonder vergunning en/of op niet toegelaten plaatsen kan dan ook in 1 keer gezien worden als illegaal wapenbezit/gebruik.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 06:14   #45
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Verbieden verbieden en nog eens verbieden. Geniaal.
Verbieden werkt niet, zoals perfect gedemonstreerd word met drugs en wapens.

Waarom moeilijk doen?
Indien
  1. iemand vuurwerk wil afsteken. Is dat voor oudjaar, of een huwelijk, verjaardag of het besnijden van hun zoontje, mag dat alleen met een vergunning.
  2. Die vergunning kan je alleen krijgen als je een bepaalde test met succes hebt afgelegd- en dit elke keer voor elke vergunning-.
  3. De vergunning/test kost geld en echte moeite. Progressief in kost en moeilijkheidsgraad met de hoeveelheid en type van vuurwerk dat afgestoken gaat worden.
  4. De vergunning is nodig voor een vuurwerkleverancier U mag verkopen- naar analogie met wapens-.
  5. Het afsteken van vuurwerk mag alleen op veilige, gekeurde plaatsen.
  6. Bezit/afsteken van vuurwerk zonder vergunning en/of op niet toegelaten plaatsen kan dan ook in 1 keer gezien worden als illegaal wapenbezit/gebruik.
Puntje 1 is al van kracht in de meeste gemeenten.
Er is een vergunning nodig voor het afsteken van vuurwerk.

De rest is eerlijk gezegd wereldvreemde onzin.

Welke test zou je in godsnaam moeten doen om te bewijzen dat je vuurwerk mag afsteken? Moet je dan aantonen dat je kan werken met een aansteker? En die test moet bij elke vergunningsaanvraag? Ik moet dus elke keer aan iemand gaan tonen dat ik met een aansteker kan werken?

Waarom zou zo een vergunning geld moeten kosten?
Moeilijkheidsgraad? Type van vuurwerk? Wat is de moeilijkheidsgraad aan het aansteken van een lontje, het verstevigen van een batterij, het in een buis steken van een vuurpijl? Of ga je testen of mensen nog goede ogen hebben? Dat ze de Nederlandstalige gebruiksaanwijzing kunnen lezen? De adviezen op het vuurwerk zelf?

Moet de politie bij elk gezin dat een pijl wil afsteken langsgaan om te kijken of het oké is? Weet jij wel hoeveel werk dat is?

Illegaal wapenbezit en gebruik? Hoe kan je nu vuurwerk vergelijken met een geweer of een revolver? Vuurwerk is er niet op gemaakt om te doden of te beschadigen.

Het probleem van de meesten in dit topic is dat ze nooit vuurwerk in hun handen hebben gehad en dan ook de meest wereldvreemde onzin spuien die ik ooit op een forum gezien heb.

Laat ons alle vrijheden inperken. Weg met de vrijheid!
Laat ons allemaal rustig een boekje lezen, veilig thuis in de zetel.
Dan kan er helemaal niets misgaan. Tenzij er kortsluiting is natuurlijk.
Bah. Zum kotzen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 06:27   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.285
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Demper, vuurwerk is even gevaarlijk als een stapel hamers. Maar je zal altijd wel een achterlijke lul vinden die de onderste hamer wil nemen.

Elk jaar vallen gewonden die vermeden hadden kunnen worden indien de debielen die ze veroorzaken of een beetje achtergrondkennis (wat ze "ont-debielt" )hadden gehad of geen toegang.

Vandaar de test. Je kan niet geloven hoeveel holbewoners met 21ste eeuwse middelen de gebruikshandleiding NIET lezen.
"Ze" kunnen het wel, maar ze overschatten hun eigen intelligentie, dus doen ze het niet.

En de extra kosten, we moeten de staats/gemeentekas toch op 1 of andere manier vullen.

En wat is het verschil tussen een pond vuurwerkpoeder in een goed gesloten potteke en een doorsnee Hezbolla granaat?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 08:42   #47
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Men moet het de papa's verbieden. Al die grote lawaaierige pijlen enzo. Maar ontneem de kinderen hun bommetjes en vlindertjes en al dat klein gedoe toch niet. Probeer er bij te zijn als je weet dat je kind of één van zijn of haar vriendjes wat weinig angst kent maar anders kan je ze gerust laten doen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 09:07   #48
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Dat men vuurwerk op eigen risico gebruikt is voor mijn part aanvaardbaar.
Maar dan op een plaats waar geen letsel of schade kan toegebracht worden aan anderen.
En zeker geen vuurwerk smijten naar groepen mensen, zoals werd gezien in de straten van Antwerpen.
Tot zelfs in een kinderwagen werd een stuk gesmeten.
Dat je daar het kind levenslang gehoorbeschadiging toebrengt is blijkbaar nog grappig ook.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:10   #49
maf
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 juni 2007
Berichten: 615
Standaard

Prachtig verhaal van Demper, enorm genietbaar
En vooral hoe je met vuurwerkoverlast lawaaioverlast van je buur kan dempen. Heerlijk! Ik zie ze al bezig, dag en nacht, dag in dag uit, tegen elkaar op. En de politie kan er niets tegen doen...
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:35   #50
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Men moet het de papa's verbieden. Al die grote lawaaierige pijlen enzo. Maar ontneem de kinderen hun bommetjes en vlindertjes en al dat klein gedoe toch niet. Probeer er bij te zijn als je weet dat je kind of één van zijn of haar vriendjes wat weinig angst kent maar anders kan je ze gerust laten doen.
Inderdaad. Laat kleine onschuldige, ongevaarlijke voetzoekertjes toe, en verbied gewoon de handel en import van al die enorme knallers die je een oog of een paar vingers kunnen doen verliezen.
Zet daar dikke boete's op. Veel meer zal je niet kunnen doen. Behalve als er gewonden zijn, dat is dan hetzelfde als iemand verwonden met een verboden wapen. Strafrecht.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 11:54   #51
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Ik ben op zich ook geen voorstander van de boel weer eens te verbieden, maar de overheid geraakt er toch mee weg om veel te verbieden (wapens, drugs, ...) terwijl vuurwerk in feite toch niets anders is dan fancy explosieven.

Iets om over na te denken

Op Oudejaar in Leuven had ik vooral de indruk dat dit jaar meer dan anders vooral de particuliere burger eigen vuurwerk had gekocht. In hoeverre weet iedereen hoe je veilig met vuurwerk moet omgaan? Ik betwijfel het...

Dus zoals altijd: niet verbieden maar meer nuttige informatie aan de man brengen.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:06   #52
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ik ben op zich ook geen voorstander van de boel weer eens te verbieden, maar de overheid geraakt er toch mee weg om veel te verbieden (wapens, drugs, ...) terwijl vuurwerk in feite toch niets anders is dan fancy explosieven.

Iets om over na te denken

Op Oudejaar in Leuven had ik vooral de indruk dat dit jaar meer dan anders vooral de particuliere burger eigen vuurwerk had gekocht. In hoeverre weet iedereen hoe je veilig met vuurwerk moet omgaan? Ik betwijfel het...

Dus zoals altijd: niet verbieden maar meer nuttige informatie aan de man brengen.
over prothesen en valse neuzen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:54   #53
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

laat mensen met rust!
Als domme mensen hun dommigheid willen etaleren dan mogen zij dat doen en als zij dan gekwetst raken door hun eigen gedrag dan mogen zij dat ook doen.
Wil je mensen hun gedrag veranderen voedt ze op! Steeds de negatieve aanpak leidt naar repressie en repressie leidt naar verzet.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 12:56   #54
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
laat mensen met rust!
Als domme mensen hun dommigheid willen etaleren dan mogen zij dat doen en als zij dan gekwetst raken door hun eigen gedrag dan mogen zij dat ook doen.
Wil je mensen hun gedrag veranderen voedt ze op! Steeds de negatieve aanpak leidt naar repressie en repressie leidt naar verzet.
Ik laat mensen met rust maar zij laten mij niet met rust...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 15:53   #55
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wat is het verschil tussen een pond vuurwerkpoeder in een goed gesloten potteke en een doorsnee Hezbolla granaat?
Nogmaals, praat aub niet over dingen waar je het fijne niet van weet.
Een granaat is 1.1G classificatie.
Consumentenvuurwerk is 1.4G.
http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=21
Dat is een enorm verschil kwa gevaar!

Bij een granaat gaat het om scherfwerking. Door de ontploffing vliegen er scherven in het rond die mensen verwonden.
Hoe kom je er toch bij om dit met vuurwerk te vergelijken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 16:02   #56
Ars_Nova
Minister
 
Ars_Nova's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 december 2006
Berichten: 3.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Nogmaals, praat aub niet over dingen waar je het fijne niet van weet.
Waarom is uw reactie zo? Hij vraagt het toch?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 16:03   #57
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
En zeker geen vuurwerk smijten naar groepen mensen, zoals werd gezien in de straten van Antwerpen.
Tot zelfs in een kinderwagen werd een stuk gesmeten.
Dat je daar het kind levenslang gehoorbeschadiging toebrengt is blijkbaar nog grappig ook.
Dat is inderdaad walgelijk en voor mijn part vliegt zo een krapul direct de cel in.
Je steekt geen vuurwerk af in een groep mensen en gooit het ook niet naar mensen. Mensen die zien dat ze vuurwerk in een kinderwagen smijten moeten het recht in eigen handen nemen en die kereltjes een paar klappen verkopen. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zo een gedrag gezien maar ik woon dan ook niet in Antwerpen. Toevallig zijn het ook meestal de allochtoontjes in Antwerpen die er dergelijk ongeciviliseerd gedrag op nahouden. Of het krapul in de sociale woonwijk.

Ik steek mijn spul af op privéterrein, ver weg van omstanders, huizen, auto's,...
Spijtig genoeg is het altijd de rotte minderheid die het loopt te verzieken voor de meerderheid die er goed mee omgaat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 16:06   #58
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Waarom is uw reactie zo? Hij vraagt het toch?
Dat was volgens mij een retorische vraag waarbij hij zegt dat er geen verschil is tussen een granaat en vuurwerk "dat in een gesloten potteke zit".
Als dit niet het geval is en het was een effectieve vraag, mijn excuses.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 16:15   #59
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Op Oudejaar in Leuven had ik vooral de indruk dat dit jaar meer dan anders vooral de particuliere burger eigen vuurwerk had gekocht.
Inderdaad. Dit zie je overal, in alle steden en gemeenten.
Meer en meer mensen kopen vuurwerk om af te schieten op oudejaar.
Enkele jaren geleden stond ik zo goed als alleen te knallen.
Nu doen de buren gewoon mee en is er overal rondom ons luid geknal.
Heel leuk vind ik dat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2012, 16:17   #60
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Straatplan Bekijk bericht
Mensen die vuurwerk willen verbieden vind ik persoonlijk maar zielige kleinburgers.
Het is 1 keer per jaar, 1 keer per jaar kunnen mensen genieten van vuurwerk.
En dan zijn er nog mensen die het die mensen misgunnen, daarbij zijn er ook geen goede argumenten om het te verbieden? overlast? tja, dat is er ook zonder vuurwerk hoor.
als je 3 dagen doof bent omdat snertmarokkaantjes doodgraag bommetjes in mensengroepen gooien zul je wel anders piepen
als je zatlappen ziet knoeien met hun flessen en vuurpijlen dan moet je toch 2x nadenken
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be