Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2018, 08:36   #61
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
In een firma die ik goed ken werken 52 mensen waarvan 51 nederlandstalig en één franstalig. De voertaal is er Frans..........................................
Waar is der vaadren fierheid nu gebleven?
Ik werkte voor een heel groot bedrijf en dit op hoog niveau. Vlaamstalig en Vlaams was de dagelijks gebruikte taal. Op een moment krijgen we een een Waalse CEO die enkel Frans kan. Terwijl voor elke functie een perfecte tweetaligheid plus Engels werd gevraagd. Maar niet voor een CEO. Dus iedereen moest opeens Frans spreken en Nederlands werd verbannen. Mensen die protesteerden werden bijna letterlijk met het oud papier buiten gezet. Toen ik mijn beklag deed was het voor mij ook gedaan. Ondertussen ben ik daar al even weg en hoor ik van sommige vroegere collega's dat er enkel nog Franstaligen worden aangenomen. Diegenen die klaagden zijn allemaal al weg of in functie gedegradeerd.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 08:45   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Ik werkte voor een heel groot bedrijf en dit op hoog niveau. Vlaamstalig en Vlaams was de dagelijks gebruikte taal. Op een moment krijgen we een een Waalse CEO die enkel Frans kan. Terwijl voor elke functie een perfecte tweetaligheid plus Engels werd gevraagd. Maar niet voor een CEO. Dus iedereen moest opeens Frans spreken en Nederlands werd verbannen. Mensen die protesteerden werden bijna letterlijk met het oud papier buiten gezet. Toen ik mijn beklag deed was het voor mij ook gedaan. Ondertussen ben ik daar al even weg en hoor ik van sommige vroegere collega's dat er enkel nog Franstaligen worden aangenomen. Diegenen die klaagden zijn allemaal al weg of in functie gedegradeerd.
welk bedrijf is dat ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2018, 09:21   #63
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Bedrijf nabij Mechelen. Namen noemen doe ik niet. Ik wil geen proces wegens smaad of zo aan mijn broek. Je weet nooit wie er hier allemaal mee leest. Maar laat mij toe te zeggen dat mijn ontslag eigenlijk niet zo slecht was. Bijna 50 jaar en dan zijn de werkaanbiedingen niet zo hoog meer. Overal hetzelfde. Te oud Mijnheer. Alhoewel ze dat zo nu niet zeggen maar eerder in de beleefde vorm van "ondanks uw .... zijn wij van mening .... uw sollicitatie werd weerhouden". De beleefde vorm voor u bent te oud en afgeschreven. We moeten u niet meer hebben.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be