Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 maart 2020, 07:16   #42961
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Al dan niet een regering hebben, zegt ook niet altijd alles.


België zónder (nieuwe) regering : 262 besmette Belgen.
Nederland mét regering (1) : 382 besmette Nederlanders en 4 doden.



______

(1) Plus het advies van 'wereldtop' uiterst bekwame (zo wordt beweerd) Nederlandse virologen.
Dat u Hollandse rekenkunde op de aantallen toepast is erg grappig. Er zijn 1,5 keer zoveel Nederlanders als Belgiekers.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 10:54   #42962
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Dat u Hollandse rekenkunde op de aantallen toepast is erg grappig. Er zijn 1,5 keer zoveel Nederlanders als Belgiekers.

Dat klopt, maar Nederland heeft 17 miljoen inwoners. Duitsland 80 miljoen inwoners. In uw redenering zou dus Duitsland meer corona-doden moeten hebben dan Nederland. Quod non. Het tegendeel is waar.

Daar komt bij dat Rutte zich laat adviseren door hoogst eminente Nederlandse virologen: "wereldtop!" zo oreerde hij parmantig. Toch niet zo'n 'wereldtop' dan, die Hollandse virologen, als u het mij vraagt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 18 maart 2020 om 11:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2020, 23:58   #42963
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat klopt, maar Nederland heeft 17 miljoen inwoners. Duitsland 80 miljoen inwoners. In uw redenering zou dus Duitsland meer corona-doden moeten hebben dan Nederland. Quod non. Het tegendeel is waar.

Daar komt bij dat Rutte zich laat adviseren door hoogst eminente Nederlandse virologen: "wereldtop!" zo oreerde hij parmantig. Toch niet zo'n 'wereldtop' dan, die Hollandse virologen, als u het mij vraagt.
Een wedstrijd wie de minste doden heeft, lijkt me niet op zijn plaats.
Laat België eerst eens zorgen voor een normale democratische regering , zonder cordon voor de grootste Vlaamse partijen.
Dan kan ook de Belgische premier parmantig gaan oreren.
Hopelijk kan ze dat doen in goed verstaanbaar Nederlands.

Laatst gewijzigd door cato : 18 maart 2020 om 23:59.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 00:37   #42964
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Percentueel zijn er wel meer coronadoden in Nederland dan in België, maar Nederland blijft goede cijfers hebben in vergelijking met ramplanden als Spanje of Italië. Het feit dat de Nederlandse ziekenzorg volgens een Zweeds onderzoek hoger aangeschreven staat dan de Belgische is niet wegens hun inensieve zorg vermoed ik. Nederland scoort veel beter in het verantwoord voorschrijven van antibiotica in tegenstelling tot België. Het zijn zulke factoren. De Belgische intensieve zorg is waarschijnlijk wel degelijk beter.
Alles is nog onder controle en Nederland bereid zich voor een capaciteit van 40.000 zieken aan te kunnen indien het ooit zo zal pieken (te mijden). Wel vind ik Premier Rutte radicaal in zijn beslissing i.p.v. af te wachten. Beslissingen van nu zie je pas over 10 tot 15 dagen. Ergens is het wel interessant dat België en Nederland, twee vergelijkbare landen, een andere strategie hanteren.

In mijn werkomgeving heb ik beslist meer kans Covid-19 ooit op te lopen dan niet, al ben ik nog zo voorzichtig. Mensen die maar licht ziek zijn mogen niet werken, echter. Ik mag hopen dat mijn symptomen mild zouden zijn, want het is een erg pijnlijke ziekte voor de erge gevallen met permanente longschade. Van wat ik gezien heb zijn mensen met een sterk afweersysteem diegenen die het hardst afzien. Veel artsen sterven eraan omdat zij een sterkere ontstekingsreactie vertonen.Verder ook mensen met een erg zwak afweersysteem.

Indien ik Nederlander zou zijn, zou ik persoonlijk niet voor Rutte stemmen. Ik ben van mening dat hij vooral aan geld denkt boven het menselijk belang als typische liberaal. Wel ben ik ervan overtuigd dat Nederlanders tijdig op de rem zullen duwen en zich hierdoor kunnen worstelen

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 maart 2020 om 00:53.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 08:34   #42965
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Percentueel zijn er wel meer coronadoden in Nederland dan in België, maar Nederland blijft goede cijfers hebben in vergelijking met ramplanden als Spanje of Italië. Het feit dat de Nederlandse ziekenzorg volgens een Zweeds onderzoek hoger aangeschreven staat dan de Belgische is niet wegens hun inensieve zorg vermoed ik. Nederland scoort veel beter in het verantwoord voorschrijven van antibiotica in tegenstelling tot België. Het zijn zulke factoren. De Belgische intensieve zorg is waarschijnlijk wel degelijk beter.
Alles is nog onder controle en Nederland bereid zich voor een capaciteit van 40.000 zieken aan te kunnen indien het ooit zo zal pieken (te mijden). Wel vind ik Premier Rutte radicaal in zijn beslissing i.p.v. af te wachten. Beslissingen van nu zie je pas over 10 tot 15 dagen. Ergens is het wel interessant dat België en Nederland, twee vergelijkbare landen, een andere strategie hanteren.

In mijn werkomgeving heb ik beslist meer kans Covid-19 ooit op te lopen dan niet, al ben ik nog zo voorzichtig. Mensen die maar licht ziek zijn mogen niet werken, echter. Ik mag hopen dat mijn symptomen mild zouden zijn, want het is een erg pijnlijke ziekte voor de erge gevallen met permanente longschade. Van wat ik gezien heb zijn mensen met een sterk afweersysteem diegenen die het hardst afzien. Veel artsen sterven eraan omdat zij een sterkere ontstekingsreactie vertonen.Verder ook mensen met een erg zwak afweersysteem.

Indien ik Nederlander zou zijn, zou ik persoonlijk niet voor Rutte stemmen. Ik ben van mening dat hij vooral aan geld denkt boven het menselijk belang als typische liberaal. Wel ben ik ervan overtuigd dat Nederlanders tijdig op de rem zullen duwen en zich hierdoor kunnen worstelen
Nederland heeft een prima regering en prima gezondheidszorg.
De vele zieken in Brabant en Limburg, komt door de carnaval en
in die zin had de carnaval verboden moeten worden ,
dus wel een misser van deskundigen en regering.

Wat het aantal zieken betreft dat Nederland aan kan, gaan ze uit van de bekende rekensommen en grafieken

We hebben 2000 IC bedden en dat is dus voor 5% van de zieken.
Dus van de besmette mensen worden 20 % ziek dus dat is dan 40.000.
80% van de mensen die besmet zijn , worden niet ziek of hebben milde klachten.
Dus het aantal besmette mensen is dan nog vele malen hoger.
Het blijft natuurijk de vraag of deze grafieken later blijken te kloppen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 18:54   #42966
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Percentueel zijn er wel meer coronadoden in Nederland dan in België, maar Nederland blijft goede cijfers hebben in vergelijking met ramplanden als Spanje of Italië. Het feit dat de Nederlandse ziekenzorg volgens een Zweeds onderzoek hoger aangeschreven staat dan de Belgische is niet wegens hun inensieve zorg vermoed ik. Nederland scoort veel beter in het verantwoord voorschrijven van antibiotica in tegenstelling tot België. Het zijn zulke factoren. De Belgische intensieve zorg is waarschijnlijk wel degelijk beter.
Alles is nog onder controle en Nederland bereid zich voor een capaciteit van 40.000 zieken aan te kunnen indien het ooit zo zal pieken (te mijden). Wel vind ik Premier Rutte radicaal in zijn beslissing i.p.v. af te wachten. Beslissingen van nu zie je pas over 10 tot 15 dagen. Ergens is het wel interessant dat België en Nederland, twee vergelijkbare landen, een andere strategie hanteren.

In mijn werkomgeving heb ik beslist meer kans Covid-19 ooit op te lopen dan niet, al ben ik nog zo voorzichtig. Mensen die maar licht ziek zijn mogen niet werken, echter. Ik mag hopen dat mijn symptomen mild zouden zijn, want het is een erg pijnlijke ziekte voor de erge gevallen met permanente longschade. Van wat ik gezien heb zijn mensen met een sterk afweersysteem diegenen die het hardst afzien. Veel artsen sterven eraan omdat zij een sterkere ontstekingsreactie vertonen.Verder ook mensen met een erg zwak afweersysteem.

Indien ik Nederlander zou zijn, zou ik persoonlijk niet voor Rutte stemmen. Ik ben van mening dat hij vooral aan geld denkt boven het menselijk belang als typische liberaal. Wel ben ik ervan overtuigd dat Nederlanders tijdig op de rem zullen duwen en zich hierdoor kunnen worstelen
Tja, Rutte is een liberale vrijbuiter, maar wanneer de aantallen te groot worden om nog verzorgd te worden dan zal hij toch verder ingrijpen. Dat is zover duidelijk. Vandaag is bezoek aan instellingen voor ouderen niet meer mogelijk met uitzondering voor de stervensfase.
Stapje voor stapje gaat het verder....
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 maart 2020 om 19:11.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 19:15   #42967
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat klopt, maar Nederland heeft 17 miljoen inwoners. Duitsland 80 miljoen inwoners. In uw redenering zou dus Duitsland meer corona-doden moeten hebben dan Nederland. Quod non. Het tegendeel is waar.

Daar komt bij dat Rutte zich laat adviseren door hoogst eminente Nederlandse virologen: "wereldtop!" zo oreerde hij parmantig. Toch niet zo'n 'wereldtop' dan, die Hollandse virologen, als u het mij vraagt.
Heel hun sociale zekerheid en geneeskunde trekt op geen kl*te. Waarom gaan jonge Nederlandse dokters lopen in Nederland om in een Belgisch ziekenhuis te werken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 20:04   #42968
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat klopt, maar Nederland heeft 17 miljoen inwoners. Duitsland 80 miljoen inwoners. In uw redenering zou dus Duitsland meer corona-doden moeten hebben dan Nederland. Quod non. Het tegendeel is waar.

Daar komt bij dat Rutte zich laat adviseren door hoogst eminente Nederlandse virologen: "wereldtop!" zo oreerde hij parmantig. Toch niet zo'n 'wereldtop' dan, die Hollandse virologen, als u het mij vraagt.
Zowel uw reactie als verstokte Belgicist als de opmerking van de ultraliberaal Rutte past in het rijtje onzinnige berichtgeving waar wij Nederlanders niets mee kunnen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 20:05   #42969
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Heel hun sociale zekerheid en geneeskunde trekt op geen kl*te. Waarom gaan jonge Nederlandse dokters lopen in Nederland om in een Belgisch ziekenhuis te werken.
Zitten ook Belgische medici alhier. Onzinopmerking dus.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2020, 21:24   #42970
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Hoorde dat er nog meer winkels dichtgaan in Nederland op weg naar total lockdown, ook zonder de regering. Bismarck had dus toch gelijk: man braucht Holland nicht zu annexieren, Holland annexiert sichselbst ...
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 maart 2020 om 21:25.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 00:36   #42971
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Tja, Rutte is een liberale vrijbuiter, maar wanneer de aantallen te groot worden om nog verzorgd te worden dan zal hij toch verder ingrijpen. Dat is zover duidelijk. Vandaag is bezoek aan instellingen voor ouderen niet meer mogelijk met uitzondering voor de stervensfase.
Stapje voor stapje gaat het verder....
Het ding is wel, alle beslissingen nu zullen pas 10 ?* 15 dagen later effect hebben. Ik verwacht zelfs Italiaanse toestanden voor Nederland. De groei is immers exponentieel en ik merk dat ze op mijn werk dicht op elkaar zitten en in elkaars gezicht praten. Oerdom. Nederland zal volgende week al de maatregelen verstrengen, dat weet ik zeker en ik schat 20.000 zieke mensen over twee weken (immers, het zal minstens tien dagen in versnelling blijven gaan na de verandering). Ik schat ook duizenden doden, vele malen meer dan in België.

Momenteel heeft Nederland vier keer meer doden dan België. Dit is nu ze nog alles onder controle hebben. Mijn voorspelling.

Dit wordt ook Ruttes laatste ambtstermijn en hij zal in de geschiedenis gaan als slechtste minister-president met duizenden voorkombare Nederlandse doden op zijn geweten.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 maart 2020 om 00:50.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 00:38   #42972
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Bismarck had dus toch gelijk: man braucht Holland nicht zu annexieren, Holland annexiert sichselbst ...
Tiens, kunt ge daar meer uitleg over geven...? Een artikellink ?
Een interessant gegeven. En uiteindelijk misrekende hij zich blijkbaar....
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 00:47   #42973
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Laat België eerst eens zorgen voor een normale democratische regering , zonder cordon voor de grootste Vlaamse partijen.
Het tegendeel is nu net het geval: het cordon sanitaire is nu algemeen en uitgebreid tot elke burger...
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 20 maart 2020 om 00:49.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 04:43   #42974
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Nederland heeft een prima regering en prima gezondheidszorg.
De vele zieken in Brabant en Limburg, komt door de carnaval en
in die zin had de carnaval verboden moeten worden ,
dus wel een misser van deskundigen en regering.

Wat het aantal zieken betreft dat Nederland aan kan, gaan ze uit van de bekende rekensommen en grafieken

We hebben 2000 IC bedden en dat is dus voor 5% van de zieken.
Dus van de besmette mensen worden 20 % ziek dus dat is dan 40.000.
80% van de mensen die besmet zijn , worden niet ziek of hebben milde klachten.
Dus het aantal besmette mensen is dan nog vele malen hoger.
Het blijft natuurijk de vraag of deze grafieken later blijken te kloppen.
Limburg zit qua besmettingen op het niveau van Zuid Holland (hoewel Zuid Holland minimaal 2 keer zoveel inwoners heeft). Ook is Brabant minder uniform dan men denkt. Procentueel gezien is Uden er het slechtst aan toe. West Brabant westelijk van Breda is er tot nu toe relatief goed vanaf gekomen. Het lijkt er op dat Brainport Eindhoven (met expats) en terugkomende wintersporters eerder een probleem bleken. Carnaval heeft hooguit de verspreiding bespoedigd.

Ook liep men in Brabant vaak al voor op landelijke maatregelen. Carnaval verbieden, zowel Calvinisten als de Rooms Katholieke Kerk zijn hier in gefaald, om hierin te slagen is timing alles. Toen het Carnaval was leek Corona nog heel ver weg, zou Carnaval nu zijn geweest, dan had men met pijn in het hart zich bij een verbod neergelegd. Zoiets was nog niet reëel toen het Carnaval was in februari.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 08:22   #42975
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Nederland stijgt harder dan Belgie nu. Het wordt tijd dat men wakker wordt. Ik neem aan dat ik het gewoon heb en hopelijk geluk heb (de meeste besmetten worden niet echt ziek, maar kunnen anderen de dood injagen). Vooral bejaarden extra mijden.

Eigenlijk is het oerdom om dicht op elkaar te staan waar ruimte is en in iemands gezicht te praten. Ik vraag me af of Belgen ook zo dom zijn nu.

Verder ook veel mensen die slaags raken om het minste. En dat in het Belgische nieuws. Ik zou zeker niet naar de oorlog willen met de huidige samenleving. Covid-19 is verre van een erge catastrofe op historische schaal vergeleken met anderen. Onze grootouders hebben veel ergers meegemaakt.

Laatst gewijzigd door Weyland : 20 maart 2020 om 08:34.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 10:35   #42976
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Nederland heeft nog steeds een democratie en geld genoeg om de crisis te bestrijden.
België heeft na de coup van deze week ,nog steeds geen volwaardige en democratische regering.
Bovendien heeft het een torenhoge staatsschuld en begrotingstekort.
En maar poggen op dat geweldige land, met de vele onderling vechtende regeringen en de torenhoge schulden.
U mist het punt.

Het ging erover dat Rutte weer aan het pochen was over de (geneeskundige) kennis en kunde van Nederland. Edoch, op het vlak van coronabestrijding was er maar weinig van te merken. En nu moet hij zijn beleid constant bijstellen, en uiteindelijk gaan doen hetgeen andere Europese staten al een tijdje doen.

Bovendien moet u weer niet zo hoog van de toren blazen voor wat betreft de politiek. Ook op politiek vlak is Nederland geen voorbeeld. Een hele poos al komen steeds meer minderheidskabinetten omdat het politieke landschap zo verdeeld is en versnipperd dat men maar met moeite (soms zelfs niet) er in slaagt een meerderheidsregering te vormen.

En wat staatschuld en het budget betreft: we zullen eens zien binnen ettelijke jaren, nu dat de aardgasbaten in Nederland snel aan het opdrogen zijn, hoe u er budgettair zult voorstaan. Nederlanders morren nu al en met vaste regelmaat en het Malieveld staat regelmatig vol met hoogst ontevreden betogers van allerlei slag en beroepen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 maart 2020 om 10:46.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 18:22   #42977
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U mist het punt.

Het ging erover dat Rutte weer aan het pochen was over de (geneeskundige) kennis en kunde van Nederland. Edoch, op het vlak van coronabestrijding was er maar weinig van te merken. En nu moet hij zijn beleid constant bijstellen, en uiteindelijk gaan doen hetgeen andere Europese staten al een tijdje doen.

Bovendien moet u weer niet zo hoog van de toren blazen voor wat betreft de politiek. Ook op politiek vlak is Nederland geen voorbeeld. Een hele poos al komen steeds meer minderheidskabinetten omdat het politieke landschap zo verdeeld is en versnipperd dat men maar met moeite (soms zelfs niet) er in slaagt een meerderheidsregering te vormen.

En wat staatschuld en het budget betreft: we zullen eens zien binnen ettelijke jaren, nu dat de aardgasbaten in Nederland snel aan het opdrogen zijn, hoe u er budgettair zult voorstaan. Nederlanders morren nu al en met vaste regelmaat en het Malieveld staat regelmatig vol met hoogst ontevreden betogers van allerlei slag en beroepen.
Wij kunnen alleen maar hopen dat er snel een medicijn is want anders creëren we alleen maar schijnveiligheid.

Gelukkig dat men overal druk bezig met onderzoek...
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 18:38   #42978
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Tiens, kunt ge daar meer uitleg over geven...? Een artikellink ?
Een interessant gegeven. En uiteindelijk misrekende hij zich blijkbaar....
https://www.dbnl.org/tekst/_nee00319...01_01_0002.php
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 20:25   #42979
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Het ding is wel, alle beslissingen nu zullen pas 10 ?* 15 dagen later effect hebben. Ik verwacht zelfs Italiaanse toestanden voor Nederland. De groei is immers exponentieel en ik merk dat ze op mijn werk dicht op elkaar zitten en in elkaars gezicht praten. Oerdom. Nederland zal volgende week al de maatregelen verstrengen, dat weet ik zeker en ik schat 20.000 zieke mensen over twee weken (immers, het zal minstens tien dagen in versnelling blijven gaan na de verandering). Ik schat ook duizenden doden, vele malen meer dan in België.

Momenteel heeft Nederland vier keer meer doden dan België. Dit is nu ze nog alles onder controle hebben. Mijn voorspelling.

Dit wordt ook Ruttes laatste ambtstermijn en hij zal in de geschiedenis gaan als slechtste minister-president met duizenden voorkombare Nederlandse doden op zijn geweten.
Wat ik hier zie op dit forum is een vorm van "leedcompetitie" tussen Nederland en de Belgique. Denk dat we elkaar moeten bemoedigen en voor elkaar moeten bidden in plaats van de negatieve gedachtengang. Dit maakt ons niet echt vrolijk.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 20 maart 2020 om 20:45.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2020, 22:25   #42980
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wat ik hier zie op dit forum is een vorm van "leedcompetitie" tussen Nederland en de Belgique. Denk dat we elkaar moeten bemoedigen en voor elkaar moeten bidden in plaats van de negatieve gedachtengang. Dit maakt ons niet echt vrolijk.
Bidden? Tot wie? God is volgens de godsdiensten van het Boek de alfa en de omega van alles. En dus ook van het Corona-virus. Ik zie dus niet goed in waarom we nu zouden moeten bidden.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be