Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 februari 2010, 14:18   #21
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Een hyena die rondloopt tussen een massa hyena's voelt zich goed thuis. Een verdwaalde waterbuffel die op dezelfde plaats rondloopt heeft niet zo veel geluk - die is het avondeten.
En nu graag iets zinniger praat aub. Ik woon in dezelfde buurt, en kan de minister hier alleen maar bijtreden. Mensen als jij doen er alles aan de grootste nonsens de wereld in te sturen om toch maar hun gelijk te halen. Zelfs groteske leugens.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:20   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

wat overigens niet wegneemt dat er wel degelijk een te grote stroom van immigranten is, maar dat beperkt zich helemaal niet alleen tot moslims. of 'profiteurs'. Het is natuurlijk gemakkelijk mensen te viseren en systemen buiten schot te laten, want dat laatste zou een kritische kijk op het neoliberalisme impliceren...
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:25   #23
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Een hyena die rondloopt tussen een massa hyena's voelt zich goed thuis. Een verdwaalde waterbuffel die op dezelfde plaats rondloopt heeft niet zo veel geluk - die is het avondeten.
Zo vallen de mestkevers minder op.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:41   #24
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht



Ik woon in de stationsbuurt en ik...
U woont er...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
... Ik woon in dezelfde buurt, en kan de minister hier alleen maar bijtreden.
...
...en U ook.

U - of op zn minst Uw kinderen - zullen er als eerste de 'verrijkende' vruchten van plukken, ik kan niet anders dan zeggen dat ik het jullie van ganser harte toewens!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:43   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
U woont er...

...en U ook.

U - of op zn minst Uw kinderen - zullen er als eerste de 'verrijkende' vruchten van plukken, ik kan niet anders dan zeggen dat ik het jullie van ganser harte toewens!
ze zullen er rap weg zijn eens ze een vrouw/vriendin hebben ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 februari 2010 om 14:43.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:47   #26
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat is het argument, in de vorm van een illustratie: de hele wereld bestaat uit allochtonen, het hangt er maar vanaf vanuit welk standpunt je de dingen bekijkt.

We zijn ook zelf allemaal afstammelingen van allochtonen. Eén generatie, twee generaties, drie of vijf generaties of nog iets langer geleden. Mensen hebben altijd gemigreerd en ze zullen het altijd doen.

Dat is dus het punt niet. Veel belangrijker lijkt me hoe je vandaag die migratiestromen kan sturen in een gewenste richting. We zien dat veel mensen hun land en regio ontvluchten om tal van redenen. Een belangrijke reden is natuurlijk economisch. Als we die migratie willen afremmen, dan moeten we dat bijzonder praktisch aanpakken. Ter plekke dus. Ons budget voor ontwikkelingssamenwerking optrekken tot 0,7% van het bnp zoals afgesproken, zou al een eerste stap zijn.

Verder doen we er goed aan om een aantal politieke ontwikkelingen die migratie veroorzaken tegen te gaan. Zoals onze steun aan oorlogen en dictatoriale regimes.

Op die manier is er voldoende ruimte en sociaal draagvlak om alle slachtoffers van oorlogen, onderdrukking, vervolging of natuurrampen hier (tijdelijk) gastvrij te onthalen en het te integreren.

Het heeft verder geen enkele zin om de Ondergang des Avondlandes af te kondigen noch om Noord-Afrikanen of moslims als probleem te beschouwen.

Mits omkadering hoeft migratie geen grote problemen te veroorzaken. Het belangrijkste punt is de integratie. en die hoeft niet cultureel te zijn, ze moet in eerste instantie economisch zijn. Mensen die economisch geïntegreerd zijn, worden dat ook sociaal en dus ook cultureel.
Maar als men het zo organiseert dat in sommige Brusselse en Antwerpse wijken de werkloosheid rond de 40 �* 50% schommelt en een hele generatie geen toegang krijgt tot de arbeidsmarkt en de daaraan gekoppelde consumptie, dan ontwikkelt zich (altijd en overal) een parallelle economie met alle negatieve gevolgen die daar bij horen. Criminaliteit bijvoorbeeld.
Dat komt niet uit de lucht gevallen, het is het resultaat van ons eigen handelen. In die zijn zijn de jongeren die overlast veroorzaken onze eigen, kleine Frankensteins. Wij hebben ze gecreëerd.
Vergeet het maar; u probeert om de samenleving het falen van een bepaalde groep in de schoenen te schuiven, wat totale onzin is.
Wat zijn dan wel oorzaken?
- Gezinshereniging zorgt ervoor dat er steeds meer ongeschoolden deze kant opkomen, wie ongeschoold is, heeft veel moeite een plek te veroveren op de arbeidsmarkt.
-Opvoeding bij bepaalde groepen is gericht op primaire zorg, eten, onderdak en kleding, het gaat vooral bij deze jongeren fout.
- Moeders spreken vaak onvoldoende de taal waardoor er geen betrokkenheid is op de schoolloopbaan van hun kinderen.
- Gezinnen waarbij beide of een ouder gedurende lange tijd werkloos is bieden kinderen en jongeren te weinig structuur en perspectief.
- Verschillen in de opvoeding van meisjes en jongens
-afwezige vaders, vaak voor lange tijd in land van herkomst of vooral te vinden in de vzw of moskee maar niet actief betrokken op opvoeding en gezin.
- Geen belangstelling voor geboden kansen in opleiding en onderwijs; criminaliteit brengt meer op.
-normen en waarden binnen het gezin sluiten niet aan bij deze van de samenleving.
Veel allochtonen doen het hier goed; met wie het fout gaat is vooral bovenstaand lijstje de oorzaak en niet het ontbreken van kansen in deze samenleving.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:49   #27
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze zullen er rap weg zijn eens ze een vrouw/vriendin hebben ...
Wie? De ministe en pelgrim of de 'verrijkers'?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:50   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wie? De ministe en pelgrim of de 'verrijkers'?
alledrie eigenlijk
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:53   #29
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ze zullen er rap weg zijn eens ze een vrouw/vriendin hebben ...
Wat een onzin allemaal. Ik woon al meer dan 25 jaar in de buurt van het Centraal station, soms wat meer naar Borgerhout op, ik heb een tijdje op de Turnhoutsebaan gewoond, enz. Met plezier.

Ik heb een vriendin, vroeger was ik gehuwd. Mijn ex woont nog altijd in de buurt. Ze hebben nog nooit een probleem gehad. Soms wordt mijn vriendin gevraagd of ze mee gaat, thee drinken in één van de talrijke thee- en koffiehuizen, wat ze ook al gedaan heeft. Da's vriendelijk en sympathiek.

Mijn kinderen zijn hier opgegroeid. Ze hebben geen enkel probleem met de buurtbewoners of passanten, hun vriendjes uit de straat of verderop.

Zeker waar: er zijn nogal wat druggebruikers en die hangen vaak rond, vragen zeer geregeld om geld. Er is hier en daar sluikafval (maar dat is fel verbeterd) en er hangen veel Oosteuropeanen rond waarvan sommigen last bezorgen. Vooral Polen als ze in het weekend een fles vodka leeg drinken op de bankjes voor mijn deur.

En ja, ik ben al eens overvallen. Door Franstalige jongeren, om vier uur 's nachts toen ik zelf boven mijn theewater was en zonder nadenken de Leien overstak ter hoogte van het Sint-Jansplein. Dat zijn de risico's in een grote, heterogene wereldstad. Shit happens. Ik heb de jongens niet naar hun godsdienst of afkomst gevraagd. Ik kan uw vooroordelen dus jammer genoeg niet bevestigen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:55   #30
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Vergeet het maar; u probeert om de samenleving het falen van een bepaalde groep in de schoenen te schuiven, wat totale onzin is.
Wat zijn dan wel oorzaken?
- Gezinshereniging zorgt ervoor dat er steeds meer ongeschoolden deze kant opkomen, wie ongeschoold is, heeft veel moeite een plek te veroveren op de arbeidsmarkt.
-Opvoeding bij bepaalde groepen is gericht op primaire zorg, eten, onderdak en kleding, het gaat vooral bij deze jongeren fout.
- Moeders spreken vaak onvoldoende de taal waardoor er geen betrokkenheid is op de schoolloopbaan van hun kinderen.
- Gezinnen waarbij beide of een ouder gedurende lange tijd werkloos is bieden kinderen en jongeren te weinig structuur en perspectief.
- Verschillen in de opvoeding van meisjes en jongens
-afwezige vaders, vaak voor lange tijd in land van herkomst of vooral te vinden in de vzw of moskee maar niet actief betrokken op opvoeding en gezin.
- Geen belangstelling voor geboden kansen in opleiding en onderwijs; criminaliteit brengt meer op.
-normen en waarden binnen het gezin sluiten niet aan bij deze van de samenleving.
Veel allochtonen doen het hier goed; met wie het fout gaat is vooral bovenstaand lijstje de oorzaak en niet het ontbreken van kansen in deze samenleving.
Indien de oorzaak lag bij; 'het ontbreken van kansen in deze samenleving', blijft de vraag waarom andere groepen immigranten het wél goed doen in onze maatschappij en een andere groep weer niet, op die vraag heeft de 'ministe' mij nog steeds geen bevredigend antwoord kunnen geven.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 14:59   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat een onzin allemaal. Ik woon al meer dan 25 jaar in de buurt van het Centraal station, soms wat meer naar Borgerhout op, ik heb een tijdje op de Turnhoutsebaan gewoond, enz. Met plezier.

Ik heb een vriendin, vroeger was ik gehuwd. Mijn ex woont nog altijd in de buurt. Ze hebben nog nooit een probleem gehad. Soms wordt mijn vriendin gevraagd of ze mee gaat, thee drinken in één van de talrijke thee- en koffiehuizen, wat ze ook al gedaan heeft. Da's vriendelijk en sympathiek.

Mijn kinderen zijn hier opgegroeid. Ze hebben geen enkel probleem met de buurtbewoners of passanten, hun vriendjes uit de straat of verderop.

Zeker waar: er zijn nogal wat druggebruikers en die hangen vaak rond, vragen zeer geregeld om geld. Er is hier en daar sluikafval (maar dat is fel verbeterd) en er hangen veel Oosteuropeanen rond waarvan sommigen last bezorgen. Vooral Polen als ze in het weekend een fles vodka leeg drinken op de bankjes voor mijn deur.

En ja, ik ben al eens overvallen. Door Franstalige jongeren, om vier uur 's nachts toen ik zelf boven mijn theewater was en zonder nadenken de Leien overstak ter hoogte van het Sint-Jansplein. Dat zijn de risico's in een grote, heterogene wereldstad. Shit happens. Ik heb de jongens niet naar hun godsdienst of afkomst gevraagd. Ik kan uw vooroordelen dus jammer genoeg niet bevestigen.
da's dan uw onzin allemaal

mijn onzin is : vrouwen/meisjes die niet meer van de tramhalte alleen tot thuis durven (een stukje Kiel ... zo'n 200m) vanwege de verbale agressieve Marokkaanse jongens in de buurt ... het tegenhouden, oneerbare voorstellen doen, macho doen, ... en als die vrouw,dat meisje in kwestie dan duidelijk maakt dat ze daarmee niet gediend is : hoer roepen, fluimen, (in t gezicht ja dank u) of gewoon uithalen ... e.d. ...

ik ben er dan ook verhuisd, na 26 jaar goed wonen, ik woonde daar graag, ik vond dat ook wel boeiend altijd (maar da's makkelijk als man) ...

we zullen nu afwachten wiens onzin voor de lezers t meest herkenbaar is hé, de uwe of de mijne

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 februari 2010 om 14:59.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:01   #32
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
alledrie eigenlijk
Jammer, ik zou graag het resultaat van die 'evolutie' gezien hebben, louter als experiment.
Zo binnen pakweg een generatie nog eens hier terugkeren en hun bevindingen over die 'verrijking' willen lezen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:06   #33
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jammer, ik zou graag het resultaat van die 'evolutie' gezien hebben, louter als experiment.
Zo binnen pakweg een generatie nog eens hier terugkeren en hun bevindingen over die 'verrijking' willen lezen.
je zou denken dat daar evolutie inzit, maar met 70 tot 80 % van de imigranten uit de magreb die hun huwelijkspartners in de thuislanden halen ... begin je gewoon om de paar jaar terug in de jaren zeventig ...

niks evolutie aan, gewoon telkens van 0 vertrekken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:12   #34
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
da's dan uw onzin allemaal
Ik begrijp niet goed waarom onze ervaringen onzin zouden zijn en die van u de enige, zaligmakende waarheid. In wat ik schrijf, ontken ik helemaal niet dat wat u beschrijft ook gebeurt. Ik heb hier in Borgerhout met jongeren gewerkt zoals ik dat vijf jaar in Brussel heb gedaan. Ik ken ze wel zo'n beetje.
En dat vooral puberende jongeren onder hen een compleet gebrek aan respect hebben voor vrouwen en meisjes in het bijzonder en onze normen en waarden in het algemeen is zeker waar. En dat die soms een goed pak rammel verdienen, eveneens.
Maar ik spreek hier alleen tegen dat de buurt rond het Centraal Station in Antwerpen een probleemwijk zou zijn die vooral onveilig en onaangenaam is. Dat is dus niet het geval.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:12   #35
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je zou denken dat daar evolutie inzit, maar met 70 tot 80 % van de imigranten uit de magreb die hun huwelijkspartners in de thuislanden halen ... begin je gewoon om de paar jaar terug in de jaren zeventig ...

niks evolutie aan, gewoon telkens van 0 vertrekken.
Vandaar dat ik het tussen ' ' plaatste.

Overigens, maak van die jaren '70 maar gerust het jaar 700.

Vergeleken met wat er op ons afgestormd komt, zullen de jaren '70 een oase zijn van vrijheid, blijheid en vooruitgang, er zal met heimwee en nostalgie teruggedacht worden aan die jaren.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:17   #36
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Indien de oorzaak lag bij; 'het ontbreken van kansen in deze samenleving', blijft de vraag waarom andere groepen immigranten het wél goed doen in onze maatschappij en een andere groep weer niet, op die vraag heeft de 'ministe' mij nog steeds geen bevredigend antwoord kunnen geven.
Ten eerste is uw uitgangspunt fout: er zijn wel degelijk problemen met andere migranten, onder andere met die uit Balkanstaten, soms met Polen ook. Maar het fundamentele verschil zit hem in het feit dat mensen die vandaag migreren dat doorgaans doen vanuit een eigen initiatief, individueel en met de bedoeling om dat permanent te doen.
Bij Marokkaanse migranten lag dat anders: ze zijn in groep gemigreerd, initieel tijdelijk en door de overheid georganiseerd. Hun ambitie was om op relatief korte tijd geld te verdienen en dan terug te gaan. Bovendien leven we sinds 1973 in een economische crisis met grote gevolgen voor de werkloosheid eind jaren 70, begin jaren '80 en opnieuw in de jaren 90 en vandaag opnieuw. Er heeft zich een verschuiving voorgedaan van industrie naar tertiaire sector terwijl het onderwijs daarop nauwelijks inspeelt. De tweede en vooral derde generatie heeft vastgesteld dat ze hier economisch geen rol te spelen hebben, dat ze met andere woorden overbodig zijn. Daar hebben Oosteuropeanen gezien hun opleiding, Chinezen, gezien hun eigen economische substructuur, Westeuropese migranten gezien hun doorgaans erg hoge opleidingsniveau en vele andere dus geen last van.

De situatie van Noord-Afrikaanse migranten kan je vergelijken met die van de Afro-Amerikanen. Ze zijn om dezelfde reden gemigreerd en hun (klein)kinderen hebben om dezelfde redenen weinig impact of controle over hun economie. En van die economische integratie hangt elke andere vorm van integratie af.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:18   #37
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik begrijp niet goed waarom onze ervaringen onzin zouden zijn en die van u de enige, zaligmakende waarheid. In wat ik schrijf, ontken ik helemaal niet dat wat u beschrijft ook gebeurt. Ik heb hier in Borgerhout met jongeren gewerkt zoals ik dat vijf jaar in Brussel heb gedaan. Ik ken ze wel zo'n beetje.
En dat vooral puberende jongeren onder hen een compleet gebrek aan respect hebben voor vrouwen en meisjes in het bijzonder en onze normen en waarden in het algemeen is zeker waar. En dat die soms een goed pak rammel verdienen, eveneens.
Maar ik spreek hier alleen tegen dat de buurt rond het Centraal Station in Antwerpen een probleemwijk zou zijn die vooral onveilig en onaangenaam is. Dat is dus niet het geval.
jij bent toch met het woord onzin komen aanzetten, niet?
en ik ben voortgegaan met 'jouw onzin', en ben de volgende zin voortgegaan met 'mijn onzin'
leg mij dus niks in de mond
ik blijf erbij dat uw Marokkaanse probleemtestotsteronpubertjes een hele stadsvlucht creëren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:22   #38
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
U woont er...

...en U ook.

U - of op zn minst Uw kinderen - zullen er als eerste de 'verrijkende' vruchten van plukken, ik kan niet anders dan zeggen dat ik het jullie van ganser harte toewens!
De 'verrijkende' vruchten die ik hier vooral als negatief ervaar zijn niet "de migranten" maar wel de import van de anglo-amerikaanse eenheidsworst en hypocrisie die zich tegenwoordig zelfs begint te vertalen in religieus gezeik van protestantse sektes, waar ik méér hinder van ondervind dan van moslims.

Over dié "verrijkende vruchten", die razendsnel toenemen, daar zwijgt u uiteraard over.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:29   #39
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ten eerste is uw uitgangspunt fout: er zijn wel degelijk problemen met andere migranten, onder andere met die uit Balkanstaten, soms met Polen ook. Maar het fundamentele verschil zit hem in het feit dat mensen die vandaag migreren dat doorgaans doen vanuit een eigen initiatief, individueel en met de bedoeling om dat permanent te doen.
Bij Marokkaanse migranten lag dat anders: ze zijn in groep gemigreerd, initieel tijdelijk en door de overheid georganiseerd. Hun ambitie was om op relatief korte tijd geld te verdienen en dan terug te gaan. Bovendien leven we sinds 1973 in een economische crisis met grote gevolgen voor de werkloosheid eind jaren 70, begin jaren '80 en opnieuw in de jaren 90 en vandaag opnieuw. Er heeft zich een verschuiving voorgedaan van industrie naar tertiaire sector terwijl het onderwijs daarop nauwelijks inspeelt. De tweede en vooral derde generatie heeft vastgesteld dat ze hier economisch geen rol te spelen hebben, dat ze met andere woorden overbodig zijn. Daar hebben Oosteuropeanen gezien hun opleiding, Chinezen, gezien hun eigen economische substructuur, Westeuropese migranten gezien hun doorgaans erg hoge opleidingsniveau en vele andere dus geen last van.

De situatie van Noord-Afrikaanse migranten kan je vergelijken met die van de Afro-Amerikanen. Ze zijn om dezelfde reden gemigreerd en hun (klein)kinderen hebben om dezelfde redenen weinig impact of controle over hun economie. En van die economische integratie hangt elke andere vorm van integratie af.
Vreemd dat mensen die 'tegen hun zin 'tijdelijk geïmporteerd' zijn - om in korte tijd veel geld te verdienen, zich niet thuis voelen, geen kansen krijgen, overbodig zijn of zich overbodig voelen - de weg naar huis niet kunnen terugvinden, integendeel; ze willen zelfs in dat land waar ze niet nodig zijn 'herenigd' worden met hun hele familie, het hele dorp, het staat iedereen toch vrij om te vertrekken, indien ik mij niet thuis voel in het land waar ik heen verhuisd ben, me voortdurend gediscrimineerd voel, ik of mijn nakomelingen geen kansen krijgen e.d. zie ik maar 1 oplossing, ik vertrek meteen terug naar mijn thuisland.

Laatst gewijzigd door SDX : 8 februari 2010 om 15:33.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2010, 15:32   #40
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De 'verrijkende' vruchten die ik hier vooral als negatief ervaar zijn niet "de migranten" maar wel de import van de anglo-amerikaanse eenheidsworst en hypocrisie die zich tegenwoordig zelfs begint te vertalen in religieus gezeik van protestantse sektes, waar ik méér hinder van ondervind dan van moslims.

Over dié "verrijkende vruchten", die razendsnel toenemen, daar zwijgt u uiteraard over.
euhh...ik schreef 'verrijkende vruchten', U definieert die 'verrijkende vruchten', ik niet, toch?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be