Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 september 2018, 07:42   #81
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie zo denkt wordt binnen psychiatrie omschreven als psychopaat,
De psychiatrie wordt wel eens misbruikt om sociaal-politieke dogma's door te drukken he.

Psychiatrie is normaal gezien een onderdeel van de geneeskunde, en zou "zieke mensen" moeten genezen. Een mens is ziek als zijn medische toestand een NADEEL VOOR ZICHZELF is. "nadeel voor anderen" valt niet onder "ziekte", maar onder "Darwinistische strijd".

Infeite is het zo dat hoe meer ik nadeel aan anderen kan berokkenen zonder zelf daaronder te lijden, hoe beter ik het doe in de Darwinistische strijd. Dat "ziek" verklaren is een misbruik van de notie van "ziek".
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 09:56   #82
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie zo denkt wordt binnen psychiatrie omschreven als psychopaat, mensen mijden u dus beter.
Een kenmerk is ook dat psychopaten zichzelf intelligent vinden, en vinden dat zij boven de wet staan, en hun bedrog als" kunst" te roemen valt.
Tot dat besluit was ik ook al gekomen, dat blijkt ook uit ongeveer al zijn andere schrijfsels.
Wiki
Citaat:
Factor 1 (primaire psychopathie)

Oppervlakkige charme en welbespraaktheid.
Gevoelens van grandiositeit.
Pathologisch liegen.
Manipulatief en sluw gedrag.
Gebrek aan berouw of schuld.
Ontbreken van emotionele diepgang (vluchtige emoties)
Kil en/of gebrek aan empathie.
Geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 22 september 2018 om 10:12.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:01   #83
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De psychiatrie wordt wel eens misbruikt om sociaal-politieke dogma's door te drukken he.

Psychiatrie is normaal gezien een onderdeel van de geneeskunde, en zou "zieke mensen" moeten genezen. Een mens is ziek als zijn medische toestand een NADEEL VOOR ZICHZELF is. "nadeel voor anderen" valt niet onder "ziekte", maar onder "Darwinistische strijd".

Infeite is het zo dat hoe meer ik nadeel aan anderen kan berokkenen zonder zelf daaronder te lijden, hoe beter ik het doe in de Darwinistische strijd. Dat "ziek" verklaren is een misbruik van de notie van "ziek".
Je kapt de quote af en geeft daardoor een andere betekenis aan hetgeen ze schrijft: daarmee bevestig je haar stelling. Plus: jouw antwoord (naast de zaak) lijkt daardoor plausibel. Nog een tactiek die je gemis aan juiste argumenten in de verf zet.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 22 september 2018 om 10:12.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:22   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het mag eens gezegd worden: de dag van vandaag zijn er nog steeds vrouwen (merely van autochtoonse oorsprong) die dankzij de inkomsten van hun man een luilekkerleventje leiden aka nagenoeg geen klop uitvoeren/niet de minste intentie hebben een job uit te oefenenen -zelfs niet 'part-time'.
Bembem die over zo'n onderwerp anderen de les komt spellen... Dat klinkt echt wel geloofwaardig!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:46   #85
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Tot dat besluit was ik ook al gekomen, dat blijkt ook uit ongeveer al zijn andere schrijfsels.
Wiki
Klopt...dat zijn inderdaad de kenmerken van een psychopaat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 10:47   #86
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je kapt de quote af en geeft daardoor een andere betekenis aan hetgeen ze schrijft: daarmee bevestig je haar stelling. Plus: jouw antwoord (naast de zaak) lijkt daardoor plausibel. Nog een tactiek die je gemis aan juiste argumenten in de verf zet.
Klopt ook, helaas.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:08   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Factor 1 (primaire psychopathie)

Oppervlakkige charme en welbespraaktheid.
Even charmerend als een net geslingerde voorhamer. Maar ik geraak wel uit mijn woorden.
Citaat:
Gevoelens van grandiositeit.
La me nie lachen.
Citaat:
Pathologisch liegen.
Ik mag misschien veel zonden bedrijven, maar dat zit er niet bij.
Citaat:
Manipulatief en sluw gedrag.
Dat kan perfect zonder leugens.
Citaat:
Gebrek aan berouw of schuld.
Je kan de tijd toch niet terugdraaien.
Citaat:
Ontbreken van emotionele diepgang (vluchtige emoties)
Ik ben niet bepaald een emotioneel persoon.
Citaat:
Kil en/of gebrek aan empathie.
Is in tegenstelling tot sluw en manipulatief. Als je je de anderen niet kan inschatten, kan je de "knopjes" niet indrukken.
Citaat:
Geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag.
Als je wil functioneren in de maatschappij zal je op zijn minst moeten doen alsof.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:11   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Tot dat besluit was ik ook al gekomen, dat blijkt ook uit ongeveer al zijn andere schrijfsels.
Wiki
Dat kan allemaal zijn. De enige vraag die telt, is: is "psychopaat zijn" een voordelig gedrag of niet ? Als het voordelig is, dan is psychopaat zijn goed, he. Als het een nadelig gedrag is, dan is het inderdaad een "ziekte".
(voordelig of nadelig voor de "patient' in kwestie he).

Het is een ding om een aantal gedragingen onder een naam te klasseren, het is een andere zaak om daar een negatieve connotatie aan te verbinden. Want dan heb je, zonder logische verschoning, zomaar een oordeel geveld over iets.

De vraag is bijvoorbeeld: "is het ontbreken van emotionele diepgang" een voordeel of een nadeel ? Is "sluw en manipulatief gedrag" een voordeel of een nadeel ?

Als het doel van het leven is "overleven en anderen doen creperen", zijn die eigenschappen bevorderlijk of eerder nadelig in het nastreven van het vooropgestelde doel ?

Het is een beetje vergelijkbaar met "dan ben jij bloeddorstig". Is "bloeddorstig zijn" een voordelig of een nadelig gedrag (voor uzelf) ? Meestal wordt dat "scheef bekeken" van bloeddorstig te zijn, maar het kan zijn dat dat een positief gedrag is voor eigen voordeel. Het kan ook zijn dat het niet gunstig is voor eigen overleven en de kunst om anderen de pijp uit te helpen. Maar je kan dat niet zomaar direct als een "slechte eigenschap" beschouwen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2018 om 11:15.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:16   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Je kapt de quote af en geeft daardoor een andere betekenis aan hetgeen ze schrijft: daarmee bevestig je haar stelling. Plus: jouw antwoord (naast de zaak) lijkt daardoor plausibel. Nog een tactiek die je gemis aan juiste argumenten in de verf zet.
Dit is het ontbrekende stuk van de quote.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Een kenmerk is ook dat psychopaten zichzelf intelligent vinden, en vinden dat zij boven de wet staan, en hun bedrog als" kunst" te roemen valt.
Ik zie niet hoe dit weglaten de basis van Patrick VE's schrijfsel teniet doet, of de argumentatie wegfoefelt.

Of moeten we in het vervolg een heel artikel of zelfs boek citeren willen we een stelling, argument of verduidelijking naar voor halen?.

Trouwens, een domme psychopaat valt snel door de mand en gaat aan de zelfkant van de maatschappij liggen marginaal wezen. Ergo, psychopaten die op een deftig niveau functioneel zijn binnen de westerse, 21ste eeuwse maatschappij moeten wel een bepaald niveau van intelligentie hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:22   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat kan allemaal zijn. De enige vraag die telt, is: is "psychopaat zijn" een voordelig gedrag of niet ? Als het voordelig is, dan is psychopaat zijn goed, he. Als het een nadelig gedrag is, dan is het inderdaad een "ziekte".
(voordelig of nadelig voor de "patient' in kwestie he).
Een domme psychopaat is ziek. Een slimme psychopaat kan gerust een succesvol persoon zijn.



Citaat:
De vraag is bijvoorbeeld: "is het ontbreken van emotionele diepgang" een voordeel of een nadeel ? Is "sluw en manipulatief gedrag" een voordeel of een nadeel ?

Als het doel van het leven is "overleven en anderen doen creperen", zijn die eigenschappen bevorderlijk of eerder nadelig in het nastreven van het vooropgestelde doel ?

Het is een beetje vergelijkbaar met "dan ben jij bloeddorstig". Is "bloeddorstig zijn" een voordelig of een nadelig gedrag (voor uzelf) ? Meestal wordt dat "scheef bekeken" van bloeddorstig te zijn, maar het kan zijn dat dat een positief gedrag is voor eigen voordeel. Het kan ook zijn dat het niet gunstig is voor eigen overleven en de kunst om anderen de pijp uit te helpen. Maar je kan dat niet zomaar direct als een "slechte eigenschap" beschouwen.
Hangt eigenlijk van de maatschappij/cultuur af waarin men leeft.
Als Mongoolse strijder onder Ghengis Khan was een bloeddorstige empathieloze sadist in het voordeel.


Vraag maar eens af welke eigenschappen iemand moet hebben om een bomgordel te maken en die te laten gebruiken...
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:43   #91
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een domme psychopaat is ziek. Een slimme psychopaat kan gerust een succesvol persoon zijn.

Hangt eigenlijk van de maatschappij/cultuur af waarin men leeft.
Als Mongoolse strijder onder Ghengis Khan was een bloeddorstige empathieloze sadist in het voordeel.

Vraag maar eens af welke eigenschappen iemand moet hebben om een bomgordel te maken en die te laten gebruiken...
Overbetaalde babysitters hebben ook hun "nut" in de maatschappij zoals sociaal werk, leraar, psychologe, sociologe. Eigenlijk een vorm van babysitten maar dan op andere kinderen. alice, is onze babysitter.

Niet dat de vraag in de maatschappij daar zo hoog naar is omdat het niets te maken heeft met productie maar met een dienst.

Als je mannen wilt boycotten in hun productief zijn ben jij de psychopaat.

Misschien kunnen we afspreken dat mannen hun woede wat onder controle krijgen. Want in alice haar wereld is elke vorm van woede psychopathisch...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 11:58   #92
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Wij zijn eigenlijk veel te liefdevol opgevoed door onze ouders en die hebben ons van alles wijsgemaakt over allerlei fake studies waar je rijk mee kan worden zoals psychologie, sociologie, leraar, gender studies. Veel vrouwen hebben 25 jaar van hun leven verspild aan onzin. Het moet eigenlijk alleen nog doordringen. Er is vraag naar deze zaken op de arbeidsmarkt maar je produceert niets. Je voedt alleen de kinderen van andere mensen op omdat je toch nog eigenlijk moedertje wilt spelen.

We moeten terug harder zijn voor de vrouwen en zeggen zoals het is. Te veel leugens en blabla wijsgemaakt...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 12:29   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Een domme psychopaat is ziek. Een slimme psychopaat kan gerust een succesvol persoon zijn.
Ik dacht net hetzelfde toen ik dat schreef ! Maar ik heb gemerkt dat de term psychopaat vaak gezwaaid wordt als men durft nadenken met zijn hersens en niet met zijn dogmatisch buikgevoel.

Logische mensen zijn voor sommigen psychopaten blijkbaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 12:30   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Vraag maar eens af welke eigenschappen iemand moet hebben om een bomgordel te maken en die te laten gebruiken...
In elk geval, meer verstand dan de oen die zich ermee gaat opblazen he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:04   #95
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De psychiatrie wordt wel eens misbruikt om sociaal-politieke dogma's door te drukken he.

Psychiatrie is normaal gezien een onderdeel van de geneeskunde, en zou "zieke mensen" moeten genezen. Een mens is ziek als zijn medische toestand een NADEEL VOOR ZICHZELF is. "nadeel voor anderen" valt niet onder "ziekte", maar onder "Darwinistische strijd".

Infeite is het zo dat hoe meer ik nadeel aan anderen kan berokkenen zonder zelf daaronder te lijden, hoe beter ik het doe in de Darwinistische strijd. Dat "ziek" verklaren is een misbruik van de notie van "ziek".
Uw mening lijkt me mooi voorbeeld van de gedachtegang van een psychopaat.
Ja psychiatrie maakt onderdeel uit van geneeskunde.
Nee, niet alle zieke mensen zijn te genezen.
Nee, want centraal staat is niet louter het nadeel voor de patient, maar evengoed voor zijn of haar omgeving. Anders zou je een seriemoordenaar nog een mens met aparte hobby noemen, niet?
Denken dat " beter doen" behoort tot darwinistische strijd , kan als voorbeeld tellen.
Je doet niet beter, maar mogelijk heeft je zelf weinig inzicht, omdat u geen last hebt van uw psychopathologie.
Maar het klopt wel dat onder " succesvolle mensen" soms dezelfde kenmerken voorkomen als onder zware criminelen, niet dat ze niet beiden even afwijkend zijn, en vaak ook vroeg of laat voor de bijl gaan.

Maar ik heb eigenlijk geen belangstelling voor psychopaten, ga ik liever met een grote boog omheen dus doei.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:14   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw mening lijkt me mooi voorbeeld van de gedachtegang van een psychopaat
Past niet in uw utopisch beeld waarschijnlijk?.
Citaat:
Ja psychiatrie maakt onderdeel uit van geneeskunde.
Hier een kalmeerpilleke, of een pilleke waarmee je net genoeg zin krijgt om effectief zelfmoord te plegen.
Antidepressiva en kalmeermiddelen. Ze genezen wel niets, en verkopen zelfs beter dan pijnstillers.
Citaat:
Nee, niet alle zieke mensen zijn te genezen.
Nee, want centraal staat is niet louter het nadeel voor de patient, maar evengoed voor zijn of haar omgeving.
Maar ocharme die zieke...
Citaat:
Anders zou je een seriemoordenaar nog een mens met aparte hobby noemen, niet?
Alleen de zeer sluwe intelligente seriemoordenaars komen er mee weg. Regel 2 van maddox blijft gelden.
Citaat:
Denken dat " beter doen" behoort tot darwinistische strijd , kan als voorbeeld tellen.
Je moet niet sneller lopen dan de groep, gewoon sneller dan het leeuwenvoer.
Citaat:
Je doet niet beter, maar mogelijk heeft je zelf weinig inzicht, omdat u geen last hebt van uw psychopathologie.
Mijn doelen in't leven halen, da's voor mij belangrijker dan uw wereldbeeld. Erg he.
Citaat:
Maar het klopt wel dat onder " succesvolle mensen" soms dezelfde kenmerken voorkomen als onder zware criminelen, niet dat ze niet beiden even afwijkend zijn, en vaak ook vroeg of laat voor de bijl gaan.
Op tijd stoppen is een kunst.
Citaat:
Maar ik heb eigenlijk geen belangstelling voor psychopaten, ga ik liever met een grote boog omheen dus doei.
Hier, een bloemetje.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:16   #97
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw mening lijkt me mooi voorbeeld van de gedachtegang van een psychopaat.
Ja psychiatrie maakt onderdeel uit van geneeskunde.
Nee, niet alle zieke mensen zijn te genezen.
Nee, want centraal staat is niet louter het nadeel voor de patient, maar evengoed voor zijn of haar omgeving. Anders zou je een seriemoordenaar nog een mens met aparte hobby noemen, niet?
Denken dat " beter doen" behoort tot darwinistische strijd , kan als voorbeeld tellen.
Je doet niet beter, maar mogelijk heeft je zelf weinig inzicht, omdat u geen last hebt van uw psychopathologie.
Maar het klopt wel dat onder " succesvolle mensen" soms dezelfde kenmerken voorkomen als onder zware criminelen, niet dat ze niet beiden even afwijkend zijn, en vaak ook vroeg of laat voor de bijl gaan.

Maar ik heb eigenlijk geen belangstelling voor psychopaten, ga ik liever met een grote boog omheen dus doei.
Hehe, alice. Ik kan de bal ook terugkaatsen, gewoon voor de fun...

Citaat:
Van de aandoening bestaan er verschillende vormen. Er is namelijk een onderscheid te maken tussen ‘passieve hybristophilia’ en ‘agressieve hybristophilia’. Bij de eerste vorm voelt men zich seksueel aangetrokken tot criminelen, maar er is niet de behoefte om crimineel gedrag te gaan vertonen. In feite zijn dit een soort ‘gevangenisgroupies’ of ‘seriemoordenaar’ groupies! De tweede vorm van hybristophilia, de agressieve variant, is veel gevaarlijker. Wanneer hier sprake van is, zorgt de man/vrouw ervoor dat zijn of haar partner een criminele daad uitvoert om seksueel opgewonden te raken. Vandaar dat de aandoening soms wordt aangeduid als het Bonnie en Clyde-syndroom. Dit illustere liefdesduo moordde en kidnapte er begin jaren dertig op los. Bonnie hield van Clyde omdat hij een stoere crimineel was. Op 23 mei 1934 schoot de politie het koppel na een wilde achtervolging dood.
Voor alles bestaat een markt, niet waar?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:27   #98
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Ik denk persoonlijk dat "Tanja Dexters" het Bonnie en Clyde syndroom heeft. Stop dus nu maar met die onzin. Want als een vrouw éénmaal verliefd is op een crimineel type wordt ook alles uit de kast gehaald. Mijn kleine lieve engel die niemand wat fout kan doen en wordt onderdrukt door de kwade flikken. Huilie huilie. Stop maar met het slachtoffertje te spelen, het werkt niet...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:38   #99
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, want centraal staat is niet louter het nadeel voor de patient, maar evengoed voor zijn of haar omgeving.
Als geneeskunde zich bezig houdt met het nadeel van de omgeving, en dus "medisch gaat genezen" wat nadelig is voor de omgeving (maar voordelig voor de "patient"), dan begrijp ik niet dat men niet geregeld een lobotomie toepast om meer slaven te produceren. Tenslotte is niet-slaaf zijn toch (ten aanzien van slaaf zijn) een nadeel voor zijn meester, nee ?

Het wordt pas echt barbaars als de geneeskunde zich niet meer met het "nadeel voor de patient" maar met het nadeel voor de andere gaat bezig houden, he. En de psychiatrie heeft vaak zo een barbaars kantje gehad. En in heel uitzonderlijke omstandigheden, de tandheelkunde ook. Als bijvoorbeeld de "zieke patient" nadeel berokkende aan zijn "omgeving" door bepaalde informatie niet willen te geven. Dan kon een kleine onverdoofde tandheelkundige ingreep dat nadeel voor de omgeving opheffen, en kwam de informatie vrij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 september 2018 om 13:43.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2018, 13:41   #100
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denken dat " beter doen" behoort tot darwinistische strijd , kan als voorbeeld tellen.
Als datgene wat de harde regel is sinds 3 miljard jaar voor het leven op aarde, nu als "ziekte" wordt verklaard, dan is uw geneeskunde zelf ziek.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be