Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 januari 2008, 23:04   #41
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Te noteren valt dat diezelfde tien jaar door IPCC en consoorten zelf werd gebruikt. Zij pikten 1998 nog graag mee om te kunnen zeggen dat het afgelopen decennium uitzonderlijk warm was.

http://afp.google.com/article/ALeqM5...ucpwaocDGB9JBg

En , als ik vragen mag, wanneer een decennium onvoldoende is, wat is dan wél voldoende? Vijftig jaar? Of vijfhonderd?

In feite is het woord 'klimaat' zelf een beetje antropocentrisch. De atmosferische toestanden vertonen wereldwijd schommelingen op alle mogelijke tijdschalen. Wij mensen pikken daar twee tijdschalen uit: één schaal op de korte termijn van enkele dagen, aangeduid met de term 'weer', en een andere schaal op de langere termijn van de grootte-orde van een mensenleven, wat we aanduiden als 'klimaat'. Maar er zijn evengoed beschouwingen mogelijk op allerhande tijdschalen. Bovendien hebben de schommelingen binnen een gegeven tijdschaal geen constante kenmerken. Tegenwoordig is het 'klimaat' op een bepaalde plaats, dus het geheel van de atmosferische parameters temperatuur, neerslaghoeveelheid enz, relatief constant; het patroon verandert maw weinig binnen het bestek van één mensenleven. Maar het kan ook anders; het jonge Dryas is hiervan het klassieke voorbeeld.

De AGW-ideologie is een politieke onderneming. De massale plundering van de Westerse bevolking, en de brutale oplegging van een globalistisch regime, komt definitief op gang. De EU is terzake zopas in het nieuws: 3 euro per bewoner en per week, om te beginnen. Net als Kyoto zullen die maatregelen geen enkele invloed uitoefenen op het klimaat. Zelfs indien de IPCC-klimaatmodellen grosso modo betrouwbaar zouden zijn, zal het effect nog altijd nul zijn, al was het maar omdat China en India zich daar allemaal niks van aantrekken. Het enige effect zal de keldering van de westerse samenleving zijn.


http://repositories.cdlib.org/cgi/vi...ontext=are_ucb

Het kernpunt lijkt mij nog altijd te zijn, dat geen enkele serieuze klimaatvoorspelling voorhanden is. Het IPCC maakt alleen 'projecties', en de politiek en de pers stelt het voor alsof dat voorspellingen zijn. Maar dat is niet het geval, zoals men in de IPCC-teksten zelf kan lezen. 'Projecties' zijn verhaallijnen, zonder enige documentatie betreffende de kans, waarmee zo'n verhaallijn representatief zou kunnen zijn voor het werkelijk verloop van zaken. En dan spreek ik nog niet eens over de betrouwbaarheid van de computermodellen zelf.

Daarnaast weiger ik ook om gelijk welke vorm van 'expert judgement' als wetenschap te accepteren. Het IPCC plamuurt de gaten in haar pseudo-wetenschappelijk betoog gewoon dicht met 'expert judgement', maar dat is voodoo, en geen wetenschap in de normale, rationele zin van het woord. Zie mijn kritiek hier:

http://www.brusselsjournal.com/node/2263
Ik twijfel heel erg of jij al ooit een IPPC rapport gelezen hebt.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 07:12   #42
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
Verhulst heeft dan ook niet veel zinnig geschreven, hier of in enig ander topic.
er staat trouwens een dt-fout in zijn eerste zin op z'n blogje.
Ik wil niets meer horen over dt fouten, niemand is perfect en wie over die zaken als dt zit te zagen, is een muggenzifter.

En ik ga al dat gezaag over dt-fouten als persoonlijke aanvallen beschouwen, daar ik die maak door medische problemen en spellingcontrole ze er niet allemaal uithaalt
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 07:22   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik twijfel heel erg of jij al ooit een IPPC rapport gelezen hebt.
Groentje, zo'n 30jaar geleden sprak men nog niet over klimaatopwarming, maar over een mogelijke nieuwe ijstijd.

En verder heeft Jan wel gelijk, dat men bij het naar de toekomstkijken, wel steeds heel kritisch moet blijven, het is en blijft ondanks alle kennis tenslotte nog steeds een deel giswerk en een deel glazenbol kijken.


Vandaar dat ik deze draad dan ook de titel "Ik weet het niet meer", heb gegeven.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 07:35   #44
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
Verhulst heeft dan ook niet veel zinnig geschreven, hier of in enig ander topic.
er staat trouwens een dt-fout in zijn eerste zin op z'n blogje.
Jules toont nog maar eens hoe goed hij kan argumenteren.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 07:37   #45
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik twijfel heel erg of jij al ooit een IPPC rapport gelezen hebt.
Ach...
__________________
One World, One Dream, One Everything

Laatst gewijzigd door Stratcat : 25 januari 2008 om 07:38.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 10:12   #46
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Enfin, de stichting van de EU en de opeenvolgende uitbreidingen ZIJN gebeurd door soft power, zonder dat er 1 schot gelost werd.
Geloof jij nu werkelijk dat je op basis van deze voorgeschiedenis de 21e eeuw tot de Europese eeuw kunt uitroepen.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 10:16   #47
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
er staat trouwens een dt-fout in zijn eerste zin op z'n blogje.
Uw zin had met een hoofdletter moeten beginnen.

En? Hoe gaat het voor de rest in 't lager onderwijs? Zijn de kinderen braaf genoeg?
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 10:27   #48
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Mischien wordt het ook hier tijd voor dit:



Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 25 januari 2008 om 10:27.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 10:31   #49
Pindar
Banneling
 
 
Pindar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2005
Berichten: 8.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Vergeet nooit dat de oprichting en uitbouw van de EU, het grootste en -volgens velen- meest ingrijpende politiek proces was in de wereldgeschiedenis waarvoor niet 1 schot werd gelost.
parcifal yoe hoeeee:

Citaat:
The Real Face of the European Union

video
Pin d"Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 25 januari 2008 om 10:32.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 10:42   #50
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Geloof jij nu werkelijk dat je op basis van deze voorgeschiedenis de 21e eeuw tot de Europese eeuw kunt uitroepen.
Dat zou voorbarig zijn, nietwaar?
Maar alsje kijkt naar de toestand in Europa nu en die van 100 jaar geleden, mag je toch wel stellen dat we, in de praktijk en in de geesten, eindelijk een paar beslissende stappen gezet hebben.

Momenteel is Europa een prachig model van hoe je op een sociaal-democratische manier een gemeenschap kan vormen en tegelijkertijd economisch succesvol kan zijn.

Er is natuurlijk nog veel werk aan de winkel, maar de EU een 'politiek museum' noemen zoals jij deed, is gewoon flagrant onjuist.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 10:46   #51
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
parcifal yoe hoeeee:

Pin d"Ar
O nee ,
er bestaat dus een documentaire van een Engelsman die niet gewonnen is voor de EU (bestaan er andere?) en die het allemaal eens gaat ontrafelen?

*shocked*. Daar gaat mijn wereldbeeld.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 11:14   #52
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Momenteel is Europa een prachig model van hoe je op een sociaal-democratische manier een gemeenschap kan vormen en tegelijkertijd economisch succesvol kan zijn.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 11:28   #53
Kortaf
Europees Commissaris
 
Kortaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2007
Locatie: Op tijd weg
Berichten: 7.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Maar alsje kijkt naar de toestand in Europa nu en die van 100 jaar geleden, mag je toch wel stellen dat we, in de praktijk en in de geesten, eindelijk een paar beslissende stappen gezet hebben.
... zegt degene die even tevoren een ander verweet dat hij de twee wereldoorlogen als opstapje naar de vorming van de EU beschouwde. Hier gaat hij zelf nog verder terug, daarbij het Europese wapengeweld en massamoorden handig buiten zicht latend.

Hoe ver wil je eigenlijk teruggaan om de weldaden van de EU te bewijzen? Naar de Romeinse tijd?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 11:41   #54
Ovidius
Parlementslid
 
Ovidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2007
Locatie: Verbannen in 8 na Christus
Berichten: 1.792
Stuur een bericht via MSN naar Ovidius
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
...

Hoe ver wil je eigenlijk teruggaan om de weldaden van de EU te bewijzen? Naar de Romeinse tijd?
Onderschat de heirwegen niet hé, die liggen der nog altijd, de Romeinse snelwegen, gebouwd om troepen te verplaatsen.
Ovidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 11:43   #55
jules
Staatssecretaris
 
jules's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 oktober 2003
Locatie: Antwerpen en zo
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Jules toont nog maar eens hoe goed hij kan argumenteren.
ik wist wel dat je hier nog meeleest
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 11:56   #56
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Dat zou voorbarig zijn, nietwaar?
Dat is toch wat de door jou geciteerde auteurs propageren.

Citaat:
Maar alsje kijkt naar de toestand in Europa nu en die van 100 jaar geleden, mag je toch wel stellen dat we, in de praktijk en in de geesten, eindelijk een paar beslissende stappen gezet hebben.
Stappen kan men in twee richtingen. We zitten nu aan 25 lidstaten, en over de toetreding van de lastigste zijn we nog niet ten gronde begonnen.

Trouwens, ik wilde er eerst niet over beginnen maar als je de volle 100 jaar neemt, was het wel eerst 45 jaar oorlog-crisis-oorlog en dan pas 55 jaar vrede. Wat als de verhouding voor deze eeuw omgekeerd is?

Citaat:
Momenteel is Europa een prachig model van hoe je op een sociaal-democratische manier een gemeenschap kan vormen en tegelijkertijd economisch succesvol kan zijn.

Er is natuurlijk nog veel werk aan de winkel, maar de EU een 'politiek museum' noemen zoals jij deed, is gewoon flagrant onjuist.
Wees eerlijk, en citeer mij correct:

Citaat:
Europa wordt internationaal op politiek vlak meer en meer beschouwd als het museum van de wereld
Wie luistert er vandaag eigenlijk naar Europa in de wereld? Ik hoor meer klachten over Europese verdeeldheid in standpunten met betrekking tot de internationale politiek, dan daarwerkelijk eensgezinde standpunten. Warm en koud blazen veelal ja.

En wat trekken China en India zich eigenlijk aan van wat Europa denkt? Was Poetin onder de indruk toen Kareltje als voorzitter van OVSE met de vinger begon te zwaaien?

De wereld is terug aan het verharden. Alles verloopt in cycli. Je denkt toch niet dat de economische ontplooiing in Azië zonder conflicten gaat verlopen? We zouden wel eens met heel verrassende nieuwe geopolitieke strategieën kunnen geconfronteerd worden vanuit een hoek waar politiek heel anders geredeneerd wordt en die meer en meer de macht verwerft om die zienswijzen ook door te drukken.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 13:02   #57
Akke
Burger
 
Akke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
.
Ik zie Jos nergens iets over 'De Rus' schrijven.
Nog eentje die niet kan (of wil) lezen blijkbaar. "Diezelfde 10 jaar...", tiens, heeft hij het *niet* over de Rus.

Verder heb jij heel wat gemist blijkbaar. Blijf maar "geloven" in wat jij wil.
Akke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 13:04   #58
Akke
Burger
 
Akke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2007
Berichten: 106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Groentje, zo'n 30jaar geleden sprak men nog niet over klimaatopwarming, maar over een mogelijke nieuwe ijstijd.
Nonsens. Vooral in de populaire media. De wetenschap zelf deed hier amper uitspraken over. Zoek maar wat op. Ik ga het niet in jouw plaats doen.
Akke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 17:38   #59
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Jules toont nog maar eens hoe goed hij kan argumenteren.

Misschien is hij het beu dat hier voortdurend in cirkeltjes wordt gedraaid en men om de twintig posts weer met dezelfde argumenten afkomt, ook al zijn die maanden na mekaar om de twintig posts volledig neergesabeld?


Wat betreft taalgebruik:
Ik ben het niet zo eens met de regels dat het iemand wijzen op spelling- en grammaticaregels een onpermitteerbare bemoeienis is met diens persoons recht op vrijheid.
Ik maak die fouten ook soms, maar vooral als ik mijn berichten niet nalees of moe ben.
Daarenboven zegt het al eens veel over de mate waarmee iemand omgaat met zijn regels en geeft al een idee over de verdere inhoud van het werk... Als je een werk van kwalitatief hoogstaand niveau wil aanbieden, en daar staat een joekel van een dt-fout in, tja, sorry ... uw geloofwaardigheid wordt er daardoor niet beter op.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2008, 17:41   #60
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Misschien is hij het beu dat hier voortdurend in cirkeltjes wordt gedraaid en men om de twintig posts weer met dezelfde argumenten afkomt, ook al zijn die maanden na mekaar om de twintig posts volledig neergesabeld?


Wat betreft taalgebruik:
Ik ben het niet zo eens met de regels dat het iemand wijzen op spelling- en grammaticaregels een onpermitteerbare bemoeienis is met diens persoons recht op vrijheid.
Ik maak die fouten ook soms, maar vooral als ik mijn berichten niet nalees of moe ben.
Daarenboven zegt het al eens veel over de mate waarmee iemand omgaat met zijn regels en geeft al een idee over de verdere inhoud van het werk... Als je een werk van kwalitatief hoogstaand niveau wil aanbieden, en daar staat een joekel van een dt-fout in, tja, sorry ... uw geloofwaardigheid wordt er daardoor niet beter op.
Want die dt-fout weerlegt natuurlijk keihard de argumenten.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be