Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 april 2020, 05:40   #1
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard VRT out professor Frederik De Grove als de livestreamende nitwit

En het grappigste is, ze doen het onbewust door hem te schrappen uit hun artikels.

Als je nu gaat kijken naar het artikel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17/nepnieuws/

ontbreekt daar elke vermelding van Frederik De Grove, maar deze is nog zichtbaar in zowel de cache als de korte inhoud voor dit artikel wanneer je zoekt naar Frderik De Grove

cache:

Citaat:
Zo zijn er nieuwe video's beschikbaar met Tim Pauwels (Ombudsman VRT NWS), Bram Vandeputte (expert desinformatie VRT NWS) en Frederik De Grove (UGent/IMEC). Zij staan naast het bestaande aanbod van video's op maat van de doelgroep van onder meer KLAAR.
na de airbrush:

Citaat:
Zo zijn er video's beschikbaar met Tim Pauwels (Ombudsman VRT NWS) en Bram Vandeputte (expert desinformatie VRT NWS). Zij staan naast het bestaande aanbod van video's op maat van de doelgroep van onder meer KLAAR.
Natuurlijk is er geen enkele vermelding dat het artikel is aangepast, want dan zouden ze een reden moeten hebben geven.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 05:46   #2
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
En het grappigste is, ze doen het onbewust door hem te schrappen uit hun artikels.

Als je nu gaat kijken naar het artikel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17/nepnieuws/

ontbreekt daar elke vermelding van Frederik De Grove, maar deze is nog zichtbaar in zowel de cache als de korte inhoud voor dit artikel wanneer je zoekt naar Frderik De Grove

cache:



na de airbrush:



Natuurlijk is er geen enkele vermelding dat het artikel is aangepast, want dan zouden ze een reden moeten hebben geven.
Dus eigenlijk staat er momenteel nepnieuws op https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17/nepnieuws/?
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 16 april 2020 om 05:47.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 05:48   #3
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.630
Standaard

Wat ze op de VRT de laatste weken allemaal presteren. De Pravda had er niet aan. Echt he.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 05:52   #4
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat ze op de VRT de laatste weken allemaal presteren. De Pravda had er niet aan. Echt he.
Deze staat al een paar jaar te lezen, maar ik blijf het tekenend vinden voor de manier waarop aan verslaggeving wordt gedaan.

Semantisch zal alles wel te verantwoorden zijn; mij geef het een wrang gevoel. De manier waarop ze zo uitvoerig de begrippen 'analyseren' bevestigd voor mij dat ze heel goed weten dat ze niet altijd 'neutraal/onpartijdig' zijn.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/04...eid-1-2950210/
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 05:53   #5
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Ook geschrapt bij het FWO?

https://www.fwo.be/media/1023953/jun...oject-2019.pdf

hij staat er maar half tussen, de helft van de gegevens ontbreekt.

Hopelijk is die 115.000 euro terug te vorderen.

Citaat:
De Grove, Frederik UGent 115.000,00 EUR
Het begrijpen van gebruiker-platform interacties en algoritmische impact: De ontwikkeling en implementatie van een nieuwe
onderzoeksmethodologie toegepast op Google Search
Algoritmische impact, dat klinkt een beetje als bullshit talk als ge het mij vraagt.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?

Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 16 april 2020 om 06:21.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 08:39   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

https://stad.gent/sites/default/file...clAddendum.pdf

Dit protocol wordt gesloten conform ortikel 8, $1, von het decreet von 78 juli 2008 betreffende hete I e ktron isch e bestu u rlij ke ge geve nsve rkee r.TUSSENStad Gent, met zetel ten stadhuize, Botermarkt 1-, 9000 Gent, vertegenwoordigd door het college vanburgemeester en schepenen, voor wie tekenen: de heer Mathias De Clercq, burgemeester, enmevrouw Mieke Hullebroeck, algemeen directeur, in uitvoering van het collegebesluit d.d. 5september 2019hierna: "Stad Gent";ENUNIVERSITEIT GENT,openbare instelling met rechtspersoonlijkheid, opgericht ingevolge het bijzonder decreetd.d. 26 juni 1991 betreffende de Universiteit Gent en het Universitair Centrum Antwerpen (8.S. 29 juni 1991,zoals later gewijzigd), met bestuurszetel te 9000 Gent, Sint-Pietersnieuwstraat 25, met KBO-nummer0248.0L5.L42, rechtsgeldig vertegenwoordigd door de Rector, prof. dr. Rik Van de Walle, die Prof. Dr. Frederik de Grove en Prof. Dr. Lieven De Marez aanduidt als verantwoordelijken voor de uitvoering van dit Protocol.hierna: Universiteit Gent ('UGent');Stad Gent en UGent worden hieronder ook wel afzonderlijk aangeduid als een "parïij" of gezamenlijkals de "partijen";

Gezien Frederik de Grove onstlag nam bij UGent veronderstel ik dat hij deze opdracht niet verder mag uitoefenen. Akelig dat hij toegang kreeg tot het rijksregister. Ik hoop dat er zo snel mogelijk huiszoekingen plaatsvinden om de gegevens uit het rijksregister uit zijn computers , zijn cloud en zijn backup te wissen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 08:50   #7
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
En het grappigste is, ze doen het onbewust door hem te schrappen uit hun artikels.

Als je nu gaat kijken naar het artikel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17/nepnieuws/

ontbreekt daar elke vermelding van Frederik De Grove, maar deze is nog zichtbaar in zowel de cache als de korte inhoud voor dit artikel wanneer je zoekt naar Frederik De Grove

cache:



na de airbrush:



Natuurlijk is er geen enkele vermelding dat het artikel is aangepast, want dan zouden ze een reden moeten hebben geven.
Knap stukje onderzoeksjournalistiek. Ik vind het enorm frustrerend als je meent iets gelezen te hebben op het internet en je het achteraf niet meer terugvindt. VRT zou beter formeel een kennisgeving van hun standpunt doen over hun samenwerking uit het verleden met Frederik De Grove en mogelijks Kristof Boghe.

Dit zijn geen randcriminelen, hun opzet was zéér bewust. Het gediplomeerde personen die wisten waar ze mee bezig zijn. Mij maak je niet wijs dat hun aanklacht van wat zij een politiestaat noemen niet doorschemert in de onderzoeken en projecten die zij voor VRT, andere media en overheden deden.

Het is ook frapperend dat Frederik De Grove en Kristof Boghe niet ontmaskerd zijn tijdens uitgebreid Pano onderzoek van VRT naar studentenpraat bij Ugent. Zoals uit de lifestream bleek, deze personen had een zekere aanhang voor hun maatschappijvisie bij hun studenten.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 18:51   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

http://web.archive.org/save/https://...9/17/nepnieuws

http://web.archive.org/save/https://...&ct=clnk&gl=be
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 19:13   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
En het grappigste is, ze doen het onbewust door hem te schrappen uit hun artikels.

Als je nu gaat kijken naar het artikel

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17/nepnieuws/

ontbreekt daar elke vermelding van Frederik De Grove, maar deze is nog zichtbaar in zowel de cache als de korte inhoud voor dit artikel wanneer je zoekt naar Frderik De Grove

cache:



na de airbrush:



Natuurlijk is er geen enkele vermelding dat het artikel is aangepast, want dan zouden ze een reden moeten hebben geven.
Je zou eens kunnen stoppen met onnozele titels boven je draden ze zetten. Hun identiteit was allang bekend.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 19:35   #10
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je zou eens kunnen stoppen met onnozele titels boven je draden ze zetten. Hun identiteit was allang bekend.
Alleen al daarom zou het van respect naar de belastingbetaler getuigen. Een door die belastingbetaler in haar onderhoud voorziene publieke omroep dient open kaart te spelen.
Aldus, door de man zijn naam te laten staan; al dan niet voorzien van een nota in dewelke VRT verklaart afstand te nemen van zijn provocaties. Want dat is in wezen wat ze doen; anders hadden ze zijn naam niet weggehaald.
Nu hebben ze gewoon de naam verwijderd, alsof er niets aans de hand is. Alsof ze niet willen dat de burger (belastingbetaler) weet, dat hun geld ten dele wordt gebruikt om de man opdrachten toe te kennen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson

Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 16 april 2020 om 19:37.
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 19:39   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Alleen al daarom zou het van respect naar de belastingbetaler getuigen. Een door die belastingbetaler in haar onderhoud voorziene publieke omroep dient open kaart te spelen.
Aldus, door de man zijn naam te laten staan; al dan niet voorzien van een nota in dewelke VRT verklaart afstand te nemen van zijn provocaties. Want dat is in wezen wat ze doen; anders hadden ze zijn naam niet weggehaald.
Nu hebben ze gewoon de naam verwijderd, alsof er niets aans de hand is. Alsof ze niet willen dat de burger (belastingbetaler) weet, dat hun geld ten dele wordt gebruikt om de man opdrachten toe te kennen.
Ik vind dat de VRT hier fout is. Waarschijnlijk beducht om alt-rigt geframe (dat er bij deze toch komt ). Ze hebben zich door extreemrechts laten intimideren en dat was fout.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2020, 20:40   #12
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je zou eens kunnen stoppen met onnozele titels boven je draden ze zetten.
Ik heb een ander voorstel. Ik kies mijn titels zelf, en jij zal die titels machteloos ondergaan, zoals de gimp uit Pulp Fiction.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hun identiteit was allang bekend.
Maar nog nergens gepubliceerd, bij mijn weten, behalve dan op de niche site tscheldt.

Waarom de naam van professor De Grove uit de zogenaamde "kwaliteitsmedia" wordt geweerd is een discussie op zich waard.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 06:02   #13
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik vind dat de VRT hier fout is. Waarschijnlijk beducht om alt-rigt geframe (dat er bij deze toch komt ).
Ik meen te begrijpen dat U van mening bent dat:

Als de VRT feiten uitbrengt die genant zijn voor derden is dat "nieuws".
Als derden feiten uitbrengen die genant zijn voor de VRT is dat "alt-rigt [sic] geframe".
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 11:17   #14
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zijn er nu echt mensen die zich bezighouden met het uitpluizen van het leven van die prof ?

Man heeft zijn ontslag gekregen, wat meer wil je nog ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 16:01   #15
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Man heeft zijn ontslag gekregen
bron ?
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 16:17   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zijn er nu echt mensen die zich bezighouden met het uitpluizen van het leven van die prof ?

Man heeft zijn ontslag gekregen, wat meer wil je nog ?
Het is belangrijk om de vuile truken van de pvda te kennen, en publiek te maken. Vuile truken om studenten te beïnvloeden en te recruteren.

Overigens hebben beide onverlaten hun ontslag aangeboden, en de rector heeft dit aanvaard.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 16:27   #17
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is belangrijk om de vuile truken van de pvda te kennen, en publiek te maken. Vuile truken om studenten te beïnvloeden en te recruteren.
Is de verspreiding van de edubox nepnieuws, die nu tot bewijs van het tegendeel moet beschouwd worden als extreemlinkse agitprop, al stopgezet?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09/17/nepnieuws/
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 17:41   #18
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is belangrijk om de vuile truken van de pvda te kennen, en publiek te maken. Vuile truken om studenten te beïnvloeden en te recruteren.

Overigens hebben beide onverlaten hun ontslag aangeboden, en de rector heeft dit aanvaard.
Niet komen klagen als dit ook toepgepast wordt op de NVA en haar acolieten....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 18:00   #19
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
wat meer wil je nog ?
Misschien moet hij zijn leven lang gebroodroofd worden, gelijk met De Strangers is gebeurd.

Jullie hebben die regels gemaakt hé. Niet ik. Het enige wat ik wil is dat jullie regels consistent toegepast worden.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2020, 18:29   #20
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Misschien moet hij zijn leven lang gebroodroofd worden, gelijk met De Strangers is gebeurd.

Jullie hebben die regels gemaakt hé. Niet ik. Het enige wat ik wil is dat jullie regels consistent toegepast worden.
Geloof me, dat zijn ze al. Die prof gaat schele armoede tegemoet.

Maargoed, ik noteer dit. En niet afkomen als ge op uw woorden wordt teruggepakt.

En wie zijn in gods naam "the strangers" ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be