Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 januari 2011, 16:57   #21
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Misschien gewoon "De vijanden van mijn vijanden enz"
Politiek dus.
Begrijpelijke redenering, maar dan nog klopt er iets niet.

Waarom verdedigt hij de aanwezigheid van Indiërs in Antwerpen, met daarenboven het neerpoten van een gigantische Janaïstische tempel in Wilrijk? Dat heeft niets met het verdedigen van het eigen volk en de Vlaamse identiteit te maken. Allicht wel met de stevige betrokkenheid van de Indiërs in de diamanthandel?

Waarom gaat hij in op de uitnodiging van mensen die openlijk beweren dat wie niet tot hun volk behoort (en daar behoren dewinter en het Vlaamse volk niet toe), niets meer waard zijn dan dienaars van dit (joodse) volk. Hij keurt deze uitspraak dus goed of staat er achter? Welke Vlaams-nationalist aanvaardt dat zijn volk (en vele andere) gedegradeerd wordt tot dienaar van een ander volk?

Toevallig gaat het in beide gevallen, joden en Indiërs, om volkeren die stevig betrokken zijn in de diamanthandel. Of is het net allemaal wat minder toevallig, en hangen er hier financiële en/of andere voordelen aan vast?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 16:59   #22
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Heu neen.
Het is de leiding van een land die racisme in de hand werkt.
Overal ter wereld waar die gevoelens vaste voet aan de grond krijgen is het omdat er iets fundamenteels mis is met de leiding van het land.
Waar het goed gaat krijgen dergelijke gevoelens weinig of geen kans.
Dus het is de leiding die racisme veroorzaakt. Links, Rechts, centrum, onder of boven. Maakt niets uit.
Ten dele mee eens. Misschien nog meer dan de politieke leiding die geen vuist durft en wil maken, is het de heersende ideologie die de hoofdoorzaak is van massaimmigratie, ontworteling, sociale afbraakpolitiek,... en bijgevolg ook tot een logische groei van het racisme.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 17:05   #23
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Ten dele mee eens. Misschien nog meer dan de politieke leiding die geen vuist durft en wil maken, is het de heersende ideologie die de hoofdoorzaak is van massaimmigratie, ontworteling, sociale afbraakpolitiek,... en bijgevolg ook tot een logische groei van het racisme.
Naar leden aan het vissen voor Hermy?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 17:05   #24
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hoe gij obv dat fotootje afleidt dat FDW betrokken is bij de diamantsector ontgaat me. Die andere foto kan je nauwelijks nieuws noemen. Het VB heeft enkele jaren terug trouwens nog gepleit voor een onafhankelijk Palestina. Heel zionistisch ...
Jaren terug pleitte het VB ook voor terugkeer van het overgrote deel der niet-Europese vreemdelingen. Het VB en Dewinter zijn veranderd, inhoudelijk-ideologisch, en dat is niet enkel omwille van de veranderde strafwetgeving die perfect anders had opgelost kunnen worden.

Het huidige VB kiest onomwonden voor israël en vor een wereldwijd anti-islamisme 'wat iets helemaal anders is dan de nationalistische strijd tegen vervreemding (waar islam een deeltje van uitmaakt) hier op ons grondgebied.

Feit is en blijft: waarom verdedigt iemand als dewinter, die zichzelf nog steeds identitair volksnationalist noemt (naar mijn mening ten onrechte), openlijk vervreemding in Vlaanderen en gaat hij buiten Europa mensen gaan steunen die openlijk zeggen dat alle andere volkeren dienaars van hen moeten zijn? Toevallig gaat het hier om de twee volkeren die in de wereld het meeste van allemaal betrokken zijn in de diamanthandel.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 17:07   #25
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Naar leden aan het vissen voor Hermy?
???

Gelieve on topic te antwoorden in plaats van onzin te spuien aub.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 17:13   #26
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
???

Gelieve on topic te antwoorden in plaats van onzin te spuien aub.
On topic: veel VB-leden en stemmers zijn voornamelijk vertrokken naar de NVA omdat ze niet meer in het radicale verhaal geloven.
Ze wilden eindelijk eens politiek relevant zijn.
Daarom dat jullie verhaal nooit van de grond zal komen en zal beperkt blijven tot een luidruchtige groupuscule zonder enige politieke relevantie.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 januari 2011 om 17:14.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 17:20   #27
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
On topic: veel VB-leden en stemmers zijn voornamelijk vertrokken naar de NVA omdat ze niet meer in het radicale verhaal geloven.
1. Dat heeft nog steeds niks met het onderwerp van deze draad te maken.
2. Waar VB-kiezers naartoe getrokken zijn interesseert me geen moer.

Citaat:
Ze wilden eindelijk eens politiek relevant zijn.
Daarom dat jullie verhaal nooit van de grond zal komen en zal beperkt blijven tot een luidruchtige groupuscule zonder enige politieke relevantie.
U hoeft de rekening van een ander niet te maken. Ook in ons geval zullen we dat wel zelf doen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 17:22   #28
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
1. Dat heeft nog steeds niks met het onderwerp van deze draad te maken.
2. Waar VB-kiezers naartoe getrokken zijn interesseert me geen moer.



U hoeft de rekening van een ander niet te maken. Ook in ons geval zullen we dat wel zelf doen.
Het is nochtans uit Flupkes vijver dat jullie vissen.

Als we een ander zijn rekening niet mogen maken, moet u dan ook Flupke zijn rekening niet maken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 17:30   #29
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het is nochtans uit Flupkes vijver dat jullie vissen.
Het N-SA vist in meerdere vijvers tegelijk m'n beste, en me dunkt dat ik daar net iets beter kan over oordelen dan u. Voor de rest: nog steeds niet on topic, blijven oefenen!

Citaat:
Als we een ander zijn rekening niet mogen maken, moet u dan ook Flupke zijn rekening niet maken.
Wie is "we"? Uit naam van wie spreekt u?
Ik maak Flupke z'n rekening niet, want het kan me helemaal niet schelen of hij door die inhoudelijke koerswijziging meer of minder stemmen en bijgevolg parlementaire zitjes haalt. Ik stel enkel een inhoudelijke wijziging vast van een politieke partij die in het parlement vertegenwoordigd is, en vraag mij af waarom die plaats vindt. Voorts stel ik vast dat Dewinter daarmee zijn eerdere opvattingen verloochent.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 17:37   #30
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Heu neen.
Het is de leiding van een land die racisme in de hand werkt.
Overal ter wereld waar die gevoelens vaste voet aan de grond krijgen is het omdat er iets fundamenteels mis is met de leiding van het land.
Waar het goed gaat krijgen dergelijke gevoelens weinig of geen kans.
Dus het is de leiding die racisme veroorzaakt. Links, Rechts, centrum, onder of boven. Maakt niets uit.
Als ik spreek over een samenleving bedoel ik ook de leiding van een land.
Maar het is niet enkel hun schuld, het hangt ook af van het gedrag van bepaalde groepen. Dan mag de overheid nog zo hard straffen, dat verandert niks.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 18:14   #31
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het N-SA vist in meerdere vijvers tegelijk m'n beste, en me dunkt dat ik daar net iets beter kan over oordelen dan u. Voor de rest: nog steeds niet on topic, blijven oefenen!



Wie is "we"? Uit naam van wie spreekt u?
Ik maak Flupke z'n rekening niet, want het kan me helemaal niet schelen of hij door die inhoudelijke koerswijziging meer of minder stemmen en bijgevolg parlementaire zitjes haalt. Ik stel enkel een inhoudelijke wijziging vast van een politieke partij die in het parlement vertegenwoordigd is, en vraag mij af waarom die plaats vindt. Voorts stel ik vast dat Dewinter daarmee zijn eerdere opvattingen verloochent.
We, dat zijn u en ik.

Bij mijn weten heeft Dewinter er steeds scrupuleus op toegezien dat hij de joodse gemeenschap nooit schoffeert. Ik meen zelfs te herinneren dat hij ooit beweerde dat hij joodse kiezers had.

Mag hij dat niet?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 20:20   #32
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
We, dat zijn u en ik.
Gelieve in het vervolg mij in uw beoordelingen en posts niet te betrekken en enkel voor uzelf te spreken en/of voor diegenen van wie u een "mandaat" hebt om in hun naam te mogen spreken.

Citaat:
Bij mijn weten heeft Dewinter er steeds scrupuleus op toegezien dat hij de joodse gemeenschap nooit schoffeert. Ik meen zelfs te herinneren dat hij ooit beweerde dat hij joodse kiezers had.

Mag hij dat niet?
Uiteraard mag hij dat, maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat er hem om dat hij een koerswijziging doorvoerde. Tussen enerzijds hen niet schofferen en anderzijds jezelf vriendschappelijk aanbieden bij joden die menen dat elk ander volk hen maar eens moet dienen is er een wereld van verschil.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 19:57   #33
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Bij mijn weten heeft Dewinter er steeds scrupuleus op toegezien dat hij de joodse gemeenschap nooit schoffeert. Ik meen zelfs te herinneren dat hij ooit beweerde dat hij joodse kiezers had.

Mag hij dat niet?
Dat doet hij gewoon omdat hij zich niet kan permitteren om met joden én moslims tegelijkertijd in de clinch te liggen. In een stad waar zoveel joodse en moslimkiezers zijn kan een politicus zich niet permitteren om zoveel potentiële kiezers bij voorbaat op te geven. Dat is gewoon politiek rekenwerk.

Plus dat iedereen weet hoe gevoelig kritiek op de joodse gemeenschap ligt. Zéker als het om een partij gaat die al een slechte reputatie heeft wat dat betreft.

En nog even vermelden dat het hier NIET gaat om een de vertegenwoordiger van een 'gewone' joodse politieke partij, maar om een partij die wij in Europa zouden omschrijven als (meer dan) extreem-rechts.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 17 januari 2011 om 19:58.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 20:06   #34
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat doet hij gewoon omdat hij zich niet kan permitteren om met joden én moslims tegelijkertijd in de clinch te liggen. In een stad waar zoveel joodse en moslimkiezers zijn kan een politicus zich niet permitteren om zoveel potentiële kiezers bij voorbaat op te geven. Dat is gewoon politiek rekenwerk.

Plus dat iedereen weet hoe gevoelig kritiek op de joodse gemeenschap ligt. Zéker als het om een partij gaat die al een slechte reputatie heeft wat dat betreft.

En nog even vermelden dat het hier NIET gaat om een de vertegenwoordiger van een 'gewone' joodse politieke partij, maar om een partij die wij in Europa zouden omschrijven als (meer dan) extreem-rechts.
Niet beter of slechter dan extreem links.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 20:45   #35
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Niet beter of slechter dan extreem links.
Uw antwoord is nogal naast de kwestie.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 21:03   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Flupke Dewinter werd eertijds bekend als een kopstuk van het rechts-radicale Vlaams-nationalisme en meer bepaald van het Vlaams Blok. Onder het motto "eigen volk eerst" leidde hij die partij in de jaren '90 van vorige eeuw tot grote electorale successen.

Maar sinds enige tijd heeft de man een merkwaardige koerswijziging gemaakt, en verdedigt hij niet langer in de eerste plaats zijn eigen volk, de Vlamingen.
Dit was een evolutie die al enige jaren aan de gang was en is, gepaard gaande met interne wijzigingen in het VB zelf. En iedereen weet dat de echte partijleider uiteindelijk steeds weer Flupke Dewinter was en is.

Flupke gaat sinds enige tijd steeds openlijker het vreemd volk gaan verdedigen, zeker wanneer dit vreemd volk eerder rijk is en betrokken in de diamanthandel.

Eind augustus/begin september 2010 was hij aanwezig op de opening van de grootste Jaïn-tempel in westelijk Europa, die neergeploft werd in het oer-Vlaamse Wilrijk. De Jaïnisten vormen een stroming in het hindoeïsme, en zijn allesbehalve Europees laat staan Vlaams te noemen.



Maar daar houdt het niet mee op. Begin december 2010 bezoekt Flupke samen met enkele andere extreem-rechtse populisten de terreurstaat Israël om daat de oorlogszuchtige lijkenkar van het wereldwijde anti-islamisme wat te gaan trekken en de israëli's een hart onder de riem te steken in hun strijd tegen de oorspronkelijke bevolking van het gebied. Deze oorspronkelijke bevolking, namelijk een flink deel van de Palestijnse Arabieren, hebben volgens de israël-verdedigers tenslotte zichzelf weggejaagd richting Libanon, jordanië, Syrië Egypte,... Maar dat is allemaal geen probleem voor Flupke die zichzelf nog steeds volksnationalist noemt.

Meer nog, die delegatie was in israël op bezoek op uitnodiging van de Shas-partij. Een zeer rechts partijtje in de Knesset.

Flupke schudt de hand van zijn vriend Nissm Ze'ev van de Shas-partij:


In oktober 2010, nog geen twee maanden voor het bezoek van Flupke aan israël zei de israëlische Rabbijn Ovadia Yosef, de spirituele leider van de Shas-partij, tijdens een sabbath dat "de enige functie van niet-joden eruit bestaat dat ze de joden dienen". Yosef wordt gezien als een autoriteit en religieus leider in israël die honderdduizenden volgers heeft. Yosef is ook een voormalig Chief Rabbi van israël en werd door de rechtse krant The Jerusalem Post gequote waarbij hij uitlegde dat de basale functie van een "goy" (een neerbuigende term voor een niet-jood) eruit bestond om joden te dienen."

Volgens deze man zijn niet-Joden dus om de Joden te dienen. Dus Flupke Dewinter, die zoete broodjes bakt met de "heren" van deze partij, wil de joden dienen? Wel opvallend dat dit geen wereldnieuws is. Stel je voor dat een imam dit had gezegd. Dan was de wereld te klein geweest. Dit wordt uit de heilige geschriften van de Joden, de Talmoed gehaald.

Eigen-volk-eerst bij Dewinter en zijn Vlaams Belang? Laat ons niet lachen!
Diamonds are Flupke's best friend!
Rustig blijven. Zich zo boos maken over euuuh, niets eigenlijk, is ontzettend slecht voor de gezondheid. Echt waar, hoor!
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 17 januari 2011 om 21:04.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2011, 22:53   #37
Erwinvds
Gouverneur
 
Erwinvds's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 april 2008
Berichten: 1.377
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat doet hij gewoon omdat hij zich niet kan permitteren om met joden én moslims tegelijkertijd in de clinch te liggen. In een stad waar zoveel joodse en moslimkiezers zijn kan een politicus zich niet permitteren om zoveel potentiële kiezers bij voorbaat op te geven. Dat is gewoon politiek rekenwerk.

Plus dat iedereen weet hoe gevoelig kritiek op de joodse gemeenschap ligt. Zéker als het om een partij gaat die al een slechte reputatie heeft wat dat betreft.

En nog even vermelden dat het hier NIET gaat om een de vertegenwoordiger van een 'gewone' joodse politieke partij, maar om een partij die wij in Europa zouden omschrijven als (meer dan) extreem-rechts.
Dat is dan ook wat ik denk. Plus dat hij (vanuit zijn oogpunt gezien) vreest dat het niet meer landelijk op te lossen valt. Voor hem zijn de moslims de grootste vijand. Als dat wilt zeggen dat je een verbond moet aangaan, die misschien electoraal niet zo correct is, met anderen die ook openlijk jouw vijand ook als hun vijand zien en dan ook nog veel invloed hebben dan versta ik zijn standpunt wel.
Wat mij wel voor een raadsel stelt zijn de Indiërs.

Edit: Ach ok het zijn de hindoes. Nou dat verklaart toch veel. Beide groepen zijn rijk, machtig en fervente anti moslims. Politiek dus.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 01:56   #38
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Uw antwoord is nogal naast de kwestie.
Nogal naast de kwestie zoals u ze dan ziet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 02:26   #39
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.374
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Dat is dan ook wat ik denk. Plus dat hij (vanuit zijn oogpunt gezien) vreest dat het niet meer landelijk op te lossen valt. Voor hem zijn de moslims de grootste vijand. Als dat wilt zeggen dat je een verbond moet aangaan, die misschien electoraal niet zo correct is, met anderen die ook openlijk jouw vijand ook als hun vijand zien en dan ook nog veel invloed hebben dan versta ik zijn standpunt wel.
Wat mij wel voor een raadsel stelt zijn de Indiërs.

Edit: Ach ok het zijn de hindoes. Nou dat verklaart toch veel. Beide groepen zijn rijk, machtig en fervente anti moslims. Politiek dus.
Integenstelling tot bepaalde groepen heb je met joden, indiërs, chinesen en etc. geen last. Ze vragen in het openbaar geen aangepaste rechten, ze vragen geen officiële feestdagen en dergelijke. Misschien is dat de oorzaak en is Dewinter toch geen hypocriet en racist zoals sommigen beweren.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2011, 06:35   #40
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nogal naast de kwestie zoals u ze dan ziet.
Ik zie 'ze' naast de kwestie??? Waar stuur je nu eigenlijk op aan? Het is me een raadsel wat je punt is. Of zie je mij aan voor extreem links misschien? (Dat is alvast niet het geval).
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be